Конспект інтегрованого заняття для дітей середньої групи
«Кольорова планета»
( особистість дитини, художньо-продуктивне образотворення,
комунікативний розвиток особистості)
Програмовий зміст : продовжувати знайомити дітей з особливостями нашої планети, її кольорами. Познайомити з макетом планети Земля - глобусом; закріпити знання про кольори та відтінки, їх значення та асоціації, про бережне відношення до своєї планети. Формувати вміння підтримувати один одного, ділитися емоціями та думками, співпрацювати; актуалізувати та збагатити словник дітей ; стимулювати творчу діяльність; формувати ціннісне ставлення до навколишнього середовища та природного довкілля. Розвивати мовлення, мислення, уяву, увагу, пізнавальний інтерес, творчість та креативність. Виховувати дружні стосунки в дитячому колективі, екологічно доцільну поведінку в природі .
Матеріали : мяч, глобус, круг Луллія, відеоролик "Планета Земля", папір, кольорові олівці, вправа "Комплімент", вправа "Ми такі різні", вправа "Райдужне коло".
Хід заняття.
Вихователь: Вітаю, друзі! Для того, щоб налаштуватися та розпочати наше заняття, пропоную провести цікаву вправу, яка називається «Комплімент». Давайте влаштуємо маленьку гру! Я буду кидати м'яч, а ви, ловлячи його, скажете комплімент тому, хто сидить поруч. Готові?
Вправа «Комплімент»:
Вихователь: (передає м'яч) Я почну: «Ти дуже уважний!». Тепер ти, ловиш м'яч, і кажеш комплімент комусь іншому.
(діти по черзі передають м'яч і висловлюють компліменти).
Вихователь: Які чудові компліменти! Бачу, відразу настрій покращився!
Так, малята, ми з вами дуже різні. Кожен з нас особливий. У нас різні дари і таланти. Але водночас у нас багато спільного. Хочете переконатися? Отож, почнемо з вправи «Ми такі різні, ми такі схожі». Готові? Вперед!
Вправа «Ми такі різні, ми такі схожі»:
Вихователь:
-Поплескайте в долоні, хто любить яблучка червоні.
Діти: (аплодують)
- Потупайте ногами, хто любить обійми мами.
-Кивніть головою, хто задоволений собою.
- Закрийте оченята, хто інколи не слухається тата.
-Почешіть спинку, хто любить мандаринку.
- Погладьте животик, у кого вдома є котик.
-Надуйте щічки, хто взимку одягає рукавички.
-Усміхнеться щиро, кожне маля, хто проживає на планеті Земля.
Діти: (усміхаються)
Вихователь: Ооо, це чудово! І я теж посміхнулася. Ми всі з вами мешкаємо на планеті Земля. Серед зірок і різних планет, існує найкраща, найдивовижніша планета. Це наша планета Земля. А чим вона відрізняється від інших планет? ( Відповіді дітей: діти відповідають про унікальність Землі, наводять приклади)
Вихователь: Так, на планеті Земля є життя. А ще нашу планету називають «блакитною» . Якщо придивитися до нашої планети уважніше, ви, можливо, здогадаєтеся, чому саме її так називають. Дивіться, ось наш глобус.
Показ глобуса: вихователь обертає глобус, діти розглядають його та висловлюють свої думки.Вихователь: А які ще кольори має наша планета? (відповіді дітей: діти називають кольори (зелений, жовтий, червоний тощо).
Вихователь: Дійсно, не тільки блакитний. А хочете дізнатися, що означають ці кольори? Пропоную переглянути пізнавальний мультика про планету Земля.
Перегляд відеоролика «Планета Земля»
Вихователь: Друзі, що цікавого ви дізналися? Які кольори ви запам’ятали? А з`ясували, що вони означають?
Обговорення відео: діти діляться враженнями про кольори та їх значення.
Вихователь: А щоб вам було ще зрозуміліше, давайте пограємо в гру «Кольорова планета».
Гра «Кольорова планета» (круги Луллія)
Вихователь: А чи є у вас улюблені кольори?Які емоції викликають ваші улюблені кольори?
Давайте разом створимо кольорову веселку.Я називатиму кольори, а ви будете робити крок вперед, якщо цей колір є у вашому одязі. Готові? Починаємо!
(Діти виконують завдання, гра триває, вихователь заохочує їх. Гра завершилася веселими оплесками)
Вихователь: Друзі, що потрібно, щоб наша планета і надалі залишалася найкращою, найдивовижнішою кольоровою планетою? (відповіді дітей: «Не смітити, садити дерева, квіти, дружити, допомагати одне одному, посміхатись…».)
Вихователь: Так, це чудово. Пропоную доповнити кольори планети своїми улюбленими кольорами. Намалюйте свою сім'ю, дерева і квіти в радісних, веселих, спокійних, дружніх кольорах та відтінках.
Практична робота:
Діти малюють під звуки спокійної музики.
Підведення підсумків:
Вихователь: малята, ви справжні художники! З вашою допомогою наша планета ще довго буде сяяти різними кольорами. Друзі, дякую всім за чудово проведений час. Ви молодці! Що цікавого дізнались? А кому хотіли б розповісти про сьогоднішню пригоду? А що ще цікавого хотіли б дізнатися про нашу планету?