Конспект заняття для дітей середнього дошкільного віку з розділу мовлення дитини

Про матеріал
Тема: В гостях у казки Мета: Розвивати мовлення,пам'ять, зосередженість, вміння передавати емоції. Виховувати інтерес до народної творчості, почуття колективізму. Повторити назви знайомих казок, та їх зміст. Вчити впізнавати казки у загадках, утворювати іменники із зменшувально – пестливими суфіксами. Вправлятися у вмінні виділяти перший звук у слові. Вправляти у вимові звуку «р». Закріпити вміння дітей добирати слова протилежні за значенням. Активізувати словниковий запас антонімами, сприяти повторенню раніше вивченого вірша.
Перегляд файлу

Конспект заняття для дітей середнього дошкільного віку з розділу мовлення дитини

Тема: В гостях у казки

Мета: Розвивати мовлення,пам'ять, зосередженість, вміння передавати емоції. Виховувати інтерес до народної творчості, почуття колективізму. Повторити назви знайомих казок, та їх зміст. Вчити впізнавати казки у загадках, утворювати іменники із зменшувально – пестливими суфіксами. Вправлятися у вмінні виділяти перший звук у слові. Вправляти у вимові звуку «р». Закріпити вміння дітей добирати слова протилежні за значенням. Активізувати словниковий запас антонімами, сприяти повторенню раніше вивченого вірша.

Матеріал:  іграшкові тварини – півник, коза, їжачок.

Хід заняття

- Діти, ми сьогодні потрапимо в чарівний ліс, де зустрінемося з казкою, яка приготувала нам цікаві завдання. Але ми разом обов’язково з ними справимося.                                                                                                             Ми в чарівний ліс підемо,                                                                                   Казку в лісі ми знайдемо.                                                                              Кругом себе повернись.                                                                                    Казко де ти? Нам з’явись!

- Ось ми опинилися у казковому лісі. Погляньте, хто це? ( іграшка півник з колоском)

- Він знайомий нам дружок,                                                                                    В нього дзвінкий голосок.                                                                                    Він раненько встає.                                                                                              Їсти варить, двір мете. 

- Діти з якої казки півник?

- Так, цей півник з казки « Колосок». А як звали у цій казці півника?Яким був півник?

- Хто ще є у цій казці? Як звали мишенят? Чому у них були такі імена?

- Яка пригода трапилася з півником?

- А чи допомагали мишенята півнику? А що вони робили? Як провчив півник мишенят? Яку пісеньку співає півник?

- Ви знаєте, що кожен має свою пісеньку, навіть слово. Давайте заспіваємо пісеньки слів, які я буду називати.

Дидактична гра « Назви перший звук»

( дзиґа, ракета, кіт, слон, замок, шапка, чапля, гуси, джміль, морква)

-         Молодці, малята. З першим завданням ми справилися. Ідемо далі.      (з’являється іграшкова коза)

-         Вигнав дід козу із хати,

І пішла вона блукати.

В зайця хатку відібрала.

Всі козу ту виганяли.

Рак козуню ущипнув,

Зайцю хатку повернув.

А чи здогадалися ви, з якої казки коза?

-         Так, це коза з казки « Коза – дереза»

-         А як же вона опинилася у лісі? За що прогнав дід козу з дому?

-         Так, вона обманювала його, казала усе навпаки.

Дидактична гра « Навпаки»

Можна гратись залюбки

В гру що зветься « Навпаки»:

Я кажу слівце « далеко» -

А ти кажеш «близько»;

Я кажу слівце «високо»-

А ти кажеш  «низько»,

Зима – літо, день – ніч, тепло – холодно, солодкий – солоний, великий– маленький, широкий – вузький,темно – світло, мокро – сухо, добре – погано, сміх – сльози, весело – сумно, м’який – твердий)

Я кажу «розпочинати» -

А ти «завершити».

Чим цікава гра оця?

Тим що в ній нема кінця.

-         Молодці, діти. Це завдання виконали. Стежинка далі стелиться і наша подорож продовжується.

Фізкультхвилинка

А я у гай ходила (крокують)

По квітку ось таку. (розводять руки в сторони)

А там дерева – люлі, (руки вгору – колишуть)

І все отак зозулі (руки до ротиків)

Ку –ку.

Я зайчика зустріла,

Дрімав він на горбку. (присісти, руки під голівку)

Була б його спіймала (стрибки, оплески руками)

Зозуля ізлякала (руки в боки)

Ку –ку, ку- ку.(повороти вліво, вправо)

-         Ой, подивіться кого ми зустріли.

(іграшка їжачок)

-         Хочеш вір, а хоч не вір,

А у нас з’явився звір –

Зайця прудкого здолав,

Наввипередки наздогнав.

-         Так, діти, це їжак з казки «Заєць і Їжак». Яким був у цій казці заєць?

-         Так, заєць був знатним, злим, поганим, гордим, невихованим, сердитим… А яким був їжак?

-         Їжак був веселим, щасливим, добрим, розумним, хитрим… А як образив заєць їжачка?

-         Вірно, він назвав його кривоногим та коротконогим. А чи завадили їжаку короткі та криві ноги випередити прудкого і довгоногого зайця?

-         Так, їжак провчив хвалькуватого зайця своєю хитрістю та мудрістю. Гляньте у їжачка конверт. Цікаво, що у ньому? Це чергове завдання казки.

Гра «Назви довгим і коротким словом»

-         У вас на столиках картинки. Потрібно назвати, що зображено на них довгим та коротким, лагідним словом. ( Н-д: пень – пеньочок, дуб – дубочок)

-         Молодці, діти. ось і закінчилася наша подорож. А зараз нам час повертатися. Назад до дитячого садка ми «полетимо». Уявіть, що ви «літачки», а руки ваші це «крила», язички «мотори». Завели «мотори». Р-р-р-р.., «полетіли»…

-         Ось ми і повернулись. Дружба, доброта та взаємодопомога допомогла нам виконати усі завдання казки. В цій подорожі я побачила, що ви дуже любите казочки. Ви були усі уважними та активними. Подаруйте свої посмішки один одному.

 

 

 

 

docx
Додано
13 листопада 2023
Переглядів
481
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку