Конспект заняття для дітей середнього дошкільного віку з розділу мовлення дитини
Тема: В гостях у казки
Мета: Розвивати мовлення,пам'ять, зосередженість, вміння передавати емоції. Виховувати інтерес до народної творчості, почуття колективізму. Повторити назви знайомих казок, та їх зміст. Вчити впізнавати казки у загадках, утворювати іменники із зменшувально – пестливими суфіксами. Вправлятися у вмінні виділяти перший звук у слові. Вправляти у вимові звуку «р». Закріпити вміння дітей добирати слова протилежні за значенням. Активізувати словниковий запас антонімами, сприяти повторенню раніше вивченого вірша.
Матеріал: іграшкові тварини – півник, коза, їжачок.
Хід заняття
- Діти, ми сьогодні потрапимо в чарівний ліс, де зустрінемося з казкою, яка приготувала нам цікаві завдання. Але ми разом обов’язково з ними справимося. Ми в чарівний ліс підемо, Казку в лісі ми знайдемо. Кругом себе повернись. Казко де ти? Нам з’явись!
- Ось ми опинилися у казковому лісі. Погляньте, хто це? ( іграшка півник з колоском)
- Він знайомий нам дружок, В нього дзвінкий голосок. Він раненько встає. Їсти варить, двір мете.
- Діти з якої казки півник?
- Так, цей півник з казки « Колосок». А як звали у цій казці півника?Яким був півник?
- Хто ще є у цій казці? Як звали мишенят? Чому у них були такі імена?
- Яка пригода трапилася з півником?
- А чи допомагали мишенята півнику? А що вони робили? Як провчив півник мишенят? Яку пісеньку співає півник?
- Ви знаєте, що кожен має свою пісеньку, навіть слово. Давайте заспіваємо пісеньки слів, які я буду називати.
Дидактична гра « Назви перший звук»
( дзиґа, ракета, кіт, слон, замок, шапка, чапля, гуси, джміль, морква)
- Молодці, малята. З першим завданням ми справилися. Ідемо далі. (з’являється іграшкова коза)
- Вигнав дід козу із хати,
І пішла вона блукати.
В зайця хатку відібрала.
Всі козу ту виганяли.
Рак козуню ущипнув,
Зайцю хатку повернув.
А чи здогадалися ви, з якої казки коза?
- Так, це коза з казки « Коза – дереза»
- А як же вона опинилася у лісі? За що прогнав дід козу з дому?
- Так, вона обманювала його, казала усе навпаки.
Дидактична гра « Навпаки»
Можна гратись залюбки
В гру що зветься « Навпаки»:
Я кажу слівце « далеко» -
А ти кажеш «близько»;
Я кажу слівце «високо»-
А ти кажеш «низько»,
Зима – літо, день – ніч, тепло – холодно, солодкий – солоний, великий– маленький, широкий – вузький,темно – світло, мокро – сухо, добре – погано, сміх – сльози, весело – сумно, м’який – твердий)
Я кажу «розпочинати» -
А ти «завершити».
Чим цікава гра оця?
Тим що в ній нема кінця.
- Молодці, діти. Це завдання виконали. Стежинка далі стелиться і наша подорож продовжується.
Фізкультхвилинка
А я у гай ходила (крокують)
По квітку ось таку. (розводять руки в сторони)
А там дерева – люлі, (руки вгору – колишуть)
І все отак зозулі (руки до ротиків)
Ку –ку.
Я зайчика зустріла,
Дрімав він на горбку. (присісти, руки під голівку)
Була б його спіймала (стрибки, оплески руками)
Зозуля ізлякала (руки в боки)
Ку –ку, ку- ку.(повороти вліво, вправо)
- Ой, подивіться кого ми зустріли.
(іграшка їжачок)
- Хочеш вір, а хоч не вір,
А у нас з’явився звір –
Зайця прудкого здолав,
Наввипередки наздогнав.
- Так, діти, це їжак з казки «Заєць і Їжак». Яким був у цій казці заєць?
- Так, заєць був знатним, злим, поганим, гордим, невихованим, сердитим… А яким був їжак?
- Їжак був веселим, щасливим, добрим, розумним, хитрим… А як образив заєць їжачка?
- Вірно, він назвав його кривоногим та коротконогим. А чи завадили їжаку короткі та криві ноги випередити прудкого і довгоногого зайця?
- Так, їжак провчив хвалькуватого зайця своєю хитрістю та мудрістю. Гляньте у їжачка конверт. Цікаво, що у ньому? Це чергове завдання казки.
Гра «Назви довгим і коротким словом»
- У вас на столиках картинки. Потрібно назвати, що зображено на них довгим та коротким, лагідним словом. ( Н-д: пень – пеньочок, дуб – дубочок)
- Молодці, діти. ось і закінчилася наша подорож. А зараз нам час повертатися. Назад до дитячого садка ми «полетимо». Уявіть, що ви «літачки», а руки ваші це «крила», язички «мотори». Завели «мотори». Р-р-р-р.., «полетіли»…
- Ось ми і повернулись. Дружба, доброта та взаємодопомога допомогла нам виконати усі завдання казки. В цій подорожі я побачила, що ви дуже любите казочки. Ви були усі уважними та активними. Подаруйте свої посмішки один одному.