Конспект інтегрованого підсумкового заняття
для дітей молодшої групи
«Запрошуємо в гості сонечко»
Кулик Т.І.
Мета: закріпити знання дітей про весняні зміни в природі; продовжувати вчити описувати об’єкт за навідними питаннями вихователя; повторювати за дорослим короткі віршовані рядки; закріпити знання дітей кольорів та геометричних фігур; продовжувати вчити порівнювати предмети за довжиною методом накладання, рахувати в межах «3»; розвивати пам'ять, мислення , увагу; викликати зацікавлення до творчої колективної роботи (аплікація); виховувати інтерес до художнього слова,спонукати дітей зосереджено виконувати завдання;отримувати задоволення від зробленої роботи.
Матеріали:геометричні фігури різних кольорів,смужки жовтого кольору різної висоти, ілюстрації диких, свійських тварин та комах, ватман, клей, підкладні дошки, вологі та сухі серветки, кольоровий папір,гофрований папір чорного кольору, зразок готового виробу.
Хід заняття
Вихователь згуртовує дітей навколо себе:
- Діти, скажіть, яка зараз пора року? (весна). Яка пора року була перед весною? (зима), які зміни в природі відбулися з приходом весни? (відповідь дітей)
- Сонечко розбудило від сну не тільки дерева, кущі, квіти і травичку. Весні радіють птахи, тварини і комахи. Пригадайте, яких диких тварин ви знаєте?(відповідь дітей) А яких знаєте свійських тварин? (відповідь дітей) Чим відрізняється спосіб життя диких і свійських тварин? (відповідь дітей)
Дидактична гра «Відшукай диких та свійських тварин»
(На столі розкладені картинки із зображенням диких, свійських тварин та комах. Дітям потрібно розмістити на одній дошці зображення диких тварин, на іншій дошці зображення свійських тварин, а комахи повинні залишитися на столі).
- Що зображено на картинках які залишились на столі? (відповідь дітей)
Руханка «Крутить голову павук» (СербиненкоТатьяна)
- Дітки, я знаю, що ви дуже любите відгадувати загадки. Давайте відгадаємо одну.
Що за диво-дивина: в небі куля вогняна,
Цілий день яскраво сяє і теплом всіх зігріває? (сонце)
- Сьогодні сонечко заховалося за хмаринку, давайте ми його разом покличемо.
Закличка «Вийди, вийди, сонечко»
(Вихователь показує діткам іграшкового жучка – сонечко)
- Тепле сонечко пригріло і комашку розбудило,
Ось маленьке сонечко, грілось на віконечку.
(Діти розглядають і описують жучка за допомогою навідних питань)
- Якого кольору крильця у жучка?
- Якого кольору в нього крапочки?
- Якої вони форми?
- Скільки у жучка крилець?
Пальчикова гра «Прилетіло сонечко»
Прилетіло сонечко на мою долонечку (вказівний палець в центрі долоньки)
Крильця червоненькі, цяточки маленькі (кругові рухи пальчиком по долоні)
По пальчиках походило, з мізинчика полетіло (торкнутися всіх пальчиків)
- У нашого жучка є багато друзів-жучків, але в них сталося лихо, вони загубили свої крапочки з крилець. Може ми допоможемо жучкам відшукати їхні крапочки.
Гра-завдання «Знайди крапочки для жучка»
(На столі викладені геометричні фігури)
- Дітки, що ви бачите на столі?(відповідь дітей)
- Назвіть їх.(відповідь дітей)
(Діти відшукують серед геометричних фігур чорні круги і віддають їх жучку)
- Жучок дуже вам, дітки, вдячний. І на вдячність приніс вам у подарунок справжнє сонечко. Але спершу його треба скласти.
Вправа «Промінчики для сонечка»
(Діткам слід доти дві смужки різної довжини жовтого кольору. На столі два круги жовтого кольору різного розміру. Діти по черзі викладають смужки –промінці до кругів, до меншого кружка-короткі, до більшого-довші.)
- Діточки, ви- молодці, дуже добре стравились із завданням!
- Тільки наш жучок-сонечко чомусь засумував. Він скучив за своїми друзями – жучками і хоче летіти до них. Давайте ми разом для нього зробимо подарунок- аплікацію.
Спільна аплікація « Жучки на галявині»
(Ватман тонований у зелений колір. На нього слід наклеїти заготовки жучків червоного кольору та зі шматочків зім’ятого чорного гофрованого паперу зробити крапочки і приклеїти їх на крильця жучка).
Прощання із жучком.
Підсумок заняття.