Конспект підсумкового заняття
для дітей середньої групи
«Осінні турботи їжачка»
Програмовий зміст: закріпити знання дітей про осінні зміни в природі, поведінку тварин, які готуються до зими; закріпити назви та ознаки овочів та фруктів, назви дерев та їх листя, навички прямої лічби та орієнтування в просторі; формувати вміння уважно слухати, розуміти текст,відповідати на запитання за його змістом; розвивати зв’язне мовлення, уяву, мислення, дрібну моторику; виховувати доброту, дбайливе ставлення до природи і вміння допомагати один одному.
Матеріали: іграшковий іжачок, дидактична гра «Збери листочки», «Смакота для їжака», кошики, оповідання В.Сухомлинського «Як їжачок готувався до зими», ілюстрації до оповідання, музичний супровід
Хід заняття:
Діти сідають у дружнє коло.
Вихователь проводить вправу «Привітаймося, як…», де діти використовують вербальні та невербальні засоби: звуконаслідують різних птахів та тварин, обмінюються посмішками.
Вихователь: "Друзі, сьогодні такий красивий осінній день, а від ваших посмішок він став ще трохи теплішим. Давайте разом заплющимо очі та послухаємо осінню тишу".
Вправа- релакс «Прислухайся»
(вихователь пропонує дітям прислухатися до тиші. Діти описують, що вони чують)
Вихователь: а я чула шурхіт. Он там, у куточку… мені здається, там хтось є" (вихователь дістає іграшку-рукавичку їжачка)
Вихователь: "Діти,подивіться, це ж їжачок! Як гадаєте, що він там робив?" (відповіді дітей)
Бесіда «Осінні турботи їжачка»
Вихователь: друзі, їжачок готується до зими. У нього багато роботи. Як ви думаєте, як їжачок готується до зими? Що він збирає? Де буде зимувати? Що робить узимку?
Вихователь пропонує послухати історію Василя Сухомлинського про те, як їжачок готується до зими.
Питання до дітей за змістом оповідання:
-"Чи легко їжачкові знайти своє місце для зимівлі?"
-"Чим їжачок запасається на зиму?"
-"Як ви думаєте, їжачкові холодно взимку? Що допомагає йому зігрітися?"
Вихователь: "Малята, їжачок старанно працює, щоб підготуватися до холодної зими. Це необхідна частина життя кожної тварини. Давайте допоможемо їжачкові облаштувати його будиночок: зберемо листя різних дерев, щоб узимку йому було тепло і затишно".
Гра «Збери листочки»
(закріплювати знання дітей про різні види дерев, їх назви, вити впізнавати та називати листя цих дерев. Розвивати вміння класифікувати)
Вихователь: ви добре впоралися із завданням. Я впевнена, що їжачкові буде тепло і затишно всю зиму!"
Вихователь: "Ще було б дуже добре, якби ми допомогли їжачкові зробити запаси. Нагадайте, будь ласка, чим їжачок харчується? Так, це ягоди, фрукти, а ще комахи, слимаки, гусениці".
Гра «Смакота для їжачка»
(закріплювати знання дітей про особливості харчування їжака восени. Назви та характерні ознаки овочів та фруктів, розвивати вміння класифікувати предмети)
Після завершення гри діти разом рахують зібрані «запаси»: скільки яблук, груш, грибів; чого більше і на скільки?
Вихователь: "Тепер у їжачка є запаси, і він зможе навіть пригостити своїх друзів. Ви справжні молодці! Я впевнена, що ми дуже добре допомогли їжачкові". Давайте на прощання потішимо їжачка та подаруємо йому лагідне слівце.
Вправа «Скажи лагідно»
Вихователь пропонує зробити колективне фото з їжачком на згадку про чудову зустріч
Підсумок заняття
Вихователь: "Малята, вам сподобалась історія про їжачка? Кому ви розповісте цю історію? Що б хотіли розповісти своїм друзям про сьогоднішню зустріч?"
Вихователь підсумовує, що всі діти дуже старанні, креативні, добрі та завжди готові допомогти.