Мета: поглибити знання дітей про цибулю та часник; формувати природо-екологічну; здоров’язбережувальну компетенції; трудові навички по садінню часнику та цибулі.
Матеріал: великі часник та цибуля; ємкості із землею для висаджування цибулі та часнику; цибулинки та зубчики часнику для висаджування; порізана цибуля та полупаний часник для огляду.
Хід роботи:
В: Добрий день, діти. Сьогодні в нас не один гість, а цілих 2. Давайте з вами спробуємо здогадатися хто ж до нас прийшов.
У темниці виростає
та біленькі зубки має.
Хоч гіркий він і пекучий,
та корисний і цілющий. (Часник)
Кажуть, щоб хвороб не знати,
Треба всім мене вживати.
Може, ви мене й з’їсте,
Тільки сльози проллєте. (Цибуля)
В: Молодці, дітки. Подивіться, які в нас сьогодні гості. Дітки, а в які страви ми додаємо цибулю?
Д:….
В: А часник в які?
Д:…
В: А тепер давайте уважно подивимося на нашу гостю цибулинку. Якого вона кольору/розміру/форми?
Д: …
В: Молодці. А тепер давайте розріжемо цибулинку і подивимося, яка вона в середині? Чи є в неї сік? ( вихователь роздає дітям по четвертинці цибулинки)
Д: ….
В: Молодці, дітки. А тепер давайте розглянемо часничок. Якої він форми/кольору/розміру?
Д: …
В: А зараз ми його почистимо. Що ми бачимо у середині?
Д: …
В: Так, молодці, дітки. А як ви вважаєте, чому вони такі корисні?
Д: …
В: Молодці, дітки. А ще цибуля багата на поживні речовини, корисна для серця, підвищує щільність кісток та має антибактеріальні властивості. А часник підвищує витривалість, допомагає у підвищенні імунних функцій і профілактиці від багатьох хвороб. Дітки, а ви любите часник та цибулю? Чому?
Д: …
В: Які молодці. А зараз пропоную вам трохи відпочити.
Фізкультхвилинка:
Сильний вітер до землі гне дерева молоді, (присідають)
А вони ростуть, міцніють (піднімаються)
Вгору тягнуться, радіють. (встають навшпиньки, руки тягнуть вгору)
В: Молодці, дітки. А скажіть мені, будь ласка, хто з вас допомагав вдома висаджувати цибулю та часник на городі або в ємкостях на підвіконнях?
Д: …
В: А як ви вважаєте, що потрібно для того аби виростити рослинку?
Д:…
В: Виявляється, ви ще ті помічники. А давайте зараз також висадимо у ємкості цибулю та часничок, аби в нас в групі завжди були друзі нашого здоров’я.
(вихователь роздає кожній дитині 2 ємкості (1 побільше) з землею, цибулинку та зубчик часнику та показує дітям, як правильно висаджувати)
Самостійні дії дітей (за необхідністю вихователь допомагає)
В: Подивіться як багато ми з вами зробили. Давайте поставимо усе на підвіконня. Дітки, вам сподобалося таке заняття?
Д: …
В: Ну що ж, сьогодні ми з вами потрудилися на славу. Тому швиденько мити ручки і відпочивати .
Пізніше можна разом з дітками пересадити з ємкостей на городчик або (навесні або влітку) провести таке заняття на вулиці і одразу саджати у городчику.