26 вересня о 18:00Вебінар: Особливості статевого виховання у школах України

Конспект заняття для старшої групи "Доброта рани заживляє"

Про матеріал
Уточнити та збагатити знання малят про добро, про внутрішній світ людини, учити вихованців прислухатися до своїх почуттів, волі, емоцій, намагатися бути розсудливими, об'єктивно оцінювати власні чесноти, вчинки. Закладати основи духовності.
Перегляд файлу

Конспект заняття в старшій групі

 

«Доброта рани заживляє»

 

Програмовий зміст

 

Фізичний розвиток. Сприяти розвитку рухової активності дітей, розвивати інтерес до рухливих вправ, здатність виконувати прості фізкультурні вправи, наслідуючи дорослого.

 

Соціально-моральний розвиток. Формувати вміння брати до уваги думки та бажання інших; утримуватися від агресивних дій.

 

Емоційно-ціннісний розвиток. Виховувати у дітей прагнення бути добрими, чуйними, виявляти у стосунках з оточуючими великодушність, приязність. Вчити виявляти турботу до близьких.

 

Пізнавальний розвиток. Уточнити та збагатити знання малят про добро, про внутрішній світ людини, учити вихованців прислухатися до своїх почуттів, волі, емоцій, намагатися бути розсудливими, об'єктивно оцінювати власні чесноти, вчинки. Закладати основи духовності.

 

Мовленнєвий розвиток. Учити дітей давати відповіді на запитання дорослого, висловлювати думки про свої почуття, об'єктивно оцінювати свої та чужі вчинки, збагачувати словниковий запас, зокрема антонімами.

 

Художньо-естетичний розвиток. Учити дітей висловлювати свої враження від прочитаного, бачити красу художнього слова. Учити дітей радіти своїм красивим вчинкам, позитивним якостям, підтримувати бажання стати кращим.

 

Креативний розвиток. Підтримувати цікавість до власного внутрішнього світу, бажання пізнавати його, прогнозувати та аналізувати наслідки своєї поведінки.

 

Хід заняття

 

(Вихователь зустрічає дітей в коридорі перед казково оформленими дверима. Над ними напис «Місто Добра»).

 

 -            Є двері золоті, чарівні далеко десь на світі. Якщо ті двері чарівні ми зможемо відкрити,

 

У місті Доброти тоді залишимося жити. А перш за все, я від душі скажу слова вам щирі: На цілім світі треба жити у дружбі, щасті й мирі!

 

Дівчинка. Як нам бути, що робити? Як нам двері відчинити?

 

Хлопчик. Ключик є, та справа в тім — не відчинити двері ним...

 

- Слова незвичайні ви скажіть і двері можете відкрить!

 

Дівчинка. Відчиніться, дам цукерку!

 

Хлопчик. Відчиніться, пригощу яблучком! (Пауза).

 

Хлопчик і дівчинка (разом). Не відчиняються...

 

- Давайте спробуємо разом.

 

Всі. Двері, відчиніться, будь ласка! (Двері відчиняються, діти старшої групи   заходять   в   музичну   залу. Звучить    п'єса    «Солодка    мрія» П.І. Чайковського).

 

- Доброго ранку, мої любі діти! Я дуже рада зустрічі з вами. Подивимося один на одного та усміхнемося один одному.

 

Бачите, як нам одразу стало добре і приємно, а як ви гадаєте, чому? Так, даруючи усмішку, ми тим самим бажаємо один одному добра, гарного настрою та здійснення всіх добрих справ на весь день. Людина починається з добра, — Сказав мудрець: — Живи, добро звершай! Та нагород за це не вимагай. Хай оживає істина стара: Людина починається з добра. У людини є два життя. Перше — реаль­не, щоденне життя. Це — навчання, робота, виконання обов'язків, відносини з іншими людьми. І є життя невидиме іншим — внутрішнє життя — духовне. Це думки, почуття, ідеали. У внутрішньому світі людини доброта — це сонце.

 

А як ви розумієте слово «добро»? (Усе позитивне в житті, добрі і корисні справи)

 

Що таке доброта? (Чутливе, дружнє ставлення до людей; прихильність, ласка, привітність)

 

Доброту й милосердя люди витворювали століттями. А все для того, щоб усім було легше жити, приємніше спілкуватися один з одним, щоб це спілкування дарувало радість. Вважалось природним допомагати іншому, захищати його, давати притулок, рятувати.

 

Вірші про добро.

 

- А давайте на мить уявимо, що ось ця ваза (показує) означає маленьку людину, яка народилась. Давайте наповнимо її душу різнокольоровими камінцями, які означають багатий, духовний світ людини. Треба класти камінчик у вазу, та промовляти слова: добро, любов, добрі вчинки, ввічливість і т.д. (Діти промовляють, кладуть камінчики у вазу). Ось і вийшла в нас світла, багата душа. У житті багато чудес, які творять любов, ніжність, добро.

 

Діти. Навчаймося добра, Як вчаться мови діти, Щоб потім все життя Його творить святе. Плекаємо крізь роки, Троянди ніжні й жито, Тримаймо у серцях, Як сонце золоте.

 

- Якщо людині  погано, вона самотня, беззахисна, — то як у неї на душі?   (Відповіді дітей.  Показую чорне серце).

 

А якщо настрій поліпшився, хтось прийшов на допомогу, захистив, то як стане на душі? (Відповіді дітей. Показую червоне серце).

 

Так, діти, наш душевний стан залежить від вчинків, зроблених за конкретної ситуації.

 

А давайте визначимо, який настрій був спричинений добрим вчинком, а який поганим, спостерігаючи за казковими героями. (Показую малюнки з зображенням казкових героїв, які перебувають у різних емоційних станах).

 

Питання:

 

   Що відчували звірі, коли побачили пана Коцького? (Страх)

 

   А що відчув Котик, коли Лисиця вкрала Півника? (Хвилювання)

 

   Що відчував Буратіно, коли знайшов Золотий ключик? (Радість)

 

   Що відчули мачуха і її дочки, коли побачили, що Попелюшка взула кришталевий черевичок? (Заздрість)

 

   Що відчули при дворі, коли взимку принесли корзину підсніжників? (Здивування)

 

   Які почуття викликала у Дюймовочки ластівка, яку вона знайшла восени? (Співчуття)

 

   А які почуття у вас викликають дії Баби-Яги? (Відповіді).

 

Чи можна любити злих людей? Чи можна по-доброму ставитись до негативних персонажів? Хіба не сумно Бабі-Язі без любові? Ось і вона.

 

(В залу залітає Баба-Яга).

 

Баба-Яга. Раз мене не люблять діти, то не хочу в світі жити. Більше з ними не вожуся і під землю провалюся. Я страшна Баба-Яга! Хто мене не знає? Хто мене не боїться? Вмить я налякаю!

 

- Бабусю-Ягусю, що з тобою трапилось? Раніше ти була хорошою і доброю.

 

Баба-Яга. Мене зачарував злий чарівник.

 

- А ми можемо тобі якось допомогти зняти чари?

 

Баба-Яга. Можете, якщо закінчите прислів'я. В них ви зможете знайти відгадку.

 

   Людина починається з ... (добра).

 

   Добре серце, як сонечко ... (в небі),

 

   Добре слово краще за ... (мед).

 

   Добро перемагає ... (зло).

 

   Не шукай краси, а шукай ... (добра).

 

   Про добре серце треба змалку ... (дбати).

 

   Дружба починається з ... (посмішки).

 

- Отож, діти, що нам допоможе зняти чари з Баби-Яги? (Посмішка і доброта). Давайте ми їй посміхнемось і всі хором скажемо: «Бабусю-Ягусю, ми тебе любимо».

 

(Пісня «Про посмішку» муз. В. Шаїнського, сл. М.).

 

(Баба-Яга стає доброю).

 

Баба-яга. Ой, які ви молодці, як легко зняли ви чари ці!

 

-           Я хочу, дітки, щоб ви знали, що усмішкою, добрим словом можна не тільки з Баби-Яги зняти злі чари. Недарма люди говорять, що від теплого слова і лід розтає. Дякую вам діти, що я стала знов доброю Бабусею – Ягусею та хочу щоб ви навчили мене добрим справам.

 

Дидактична гра «Добре сердечко».

 

- Давайте завжди будемо виявляти доброту . І будемо пам’ятати … що добро творити треба щохвилини протягом всіх літ!  Це і є завдання кожної людини,  бо вона приходить для добра у світ.

doc
Пов’язані теми
Дошкільна освіта, Розробки уроків
Інкл
Додано
17 березня
Переглядів
139
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку