СЦЕНАРІЙ ПІЗНАВАЛЬНО-РОЗВАЖАЛЬНОЇ ГРИ
«РОЗУМНИКИ ТА РОЗУМНИЦІ»
Мета:
- підтримувати інтерес до пізнавальної діяльності;
- розвивати пам’ять, мислення, увагу, комунікативні навички;
- виховувати у дітей вміння проявляти ініціативу з метою отримання нових знань, наполегливість, цілеспрямованість, кмітливість, взаємодопомогу.
Завдання:
Освітні:
- закріплювати знання про Україну, її символи, традиції, культуру та звичаї;
- закріплювати вміння правильно користуватися узагальнюючими поняттями (класифікація);
- закріплювати знання про цифри від 1 до10;
- закріплювати знання про правила дорожнього руху, правила пожежної безпеки, здоровий спосіб життя;
- продовжувати вправляти в умінні відгадувати назви казок за картинками.
Розвиваючи:
- розвивати увагу і пам’ять;
- розвивати логічне мислення.
Мовленнєві:
- вдосконалювати вміння дітей, визначати наявність заданого звуку в
слові, його розташування;
- вправляти в утворенні прикметників та називанні ознак предметів.
Виховні:
- виховувати у дітей доброзичливість в спілкуванні з однолітками і дорослими, бажання працювати разом.
Матеріал:
1. Картки із завданнями.
2. Музичний супровід (початок, фізкультхвилинки «Танці-зігріванці», «Помогатор», фінал, нагородження.)
3. ІКТ- слайди із завданнями.
4. Герої – Снігова королева, фіксик Нолик, ведмежатко Умка.
Хід гри
В е д у ч а:
Рано вранці сонце встало!
«Доброго ранку!» - нас всіх привітало!
І я мої любі вас привітаю!
Чудного настрою всім вам бажаю!
День незвичайний сьогодні у нас
Гра вже покликала – настав її час!
Розпочинаємо пізнавально-розважальну гру «Розумники та розумниці».
Запрошуємо команди .
Представлення команд
Ми познайомились з командами учасників, а зараз я хочу представити вельмешановне, об’єктивне та справедливе журі (представлення журі).
Дошколята підтягніться
І на мене подивіться.
Наша інтелектуальна гра відкрита і розпочинаємо ми її з невеличкої розминки.
Розминка:
Запитання для першої команди:
1. Скільки місяців у році?
2. В якому місяці діти йдуть до школи?
3. Казковий хлопчик з дерев’яним носом?
4. Хто усю зиму спить?
5. Яка домашня тварина носила взуття?
6. У яку пору року з’являються проліски?
7. Який перший день тижня?
8. Ім’я хлопчика, якого викрала Снігова королева?
9. Шуба, спідниця, светр - це…?
10. Взимку та влітку одним кольором?
Запитання для другої команди:
1. Скільки днів у тижні?
2. Який перший місяць у році?
3. Курка в дитинстві?
4. Казкова дівчинка з блакитним волоссям?
5. Висить груша, не можна їсти?
6. Як звати трьох поросят?
7. Хлопчик, з яким товаришують фіксики?
8. Хто на сметані мішаний, на віконці студений?
9. Чоботи, босоніжки, туфлі – це…?
10. В яку пору року птахи відлітають на південь?
В е д у ч а:
Добре! Ви вже розім’ялись
Тому не будем зупинятись
Є багато країн на землі,
В них озера, великі й малі.
Та найкраща завжди Батьківщина.
Діти, а як зветься наша Батьківщина? (Україна)
Завдання на тему: «Моя країна»
1. Яке місто є столицею України?
2. Як називається область, в якій ми живимо?
3. Як називається наше місто?
4. Назвіть вулицю, на якій стоїть наш дитячій садок?
5. Чим прикрашають голову українські дівчата?(віночок)
6. Національний символ України. Його дарують, ним обмінюються на Великоднє свято?(писанка)
Дид. гра «Символи України»
В е д у ч а:
Добре, з завданням ви впорались, шановному журі треба порадитись та оцінити ваші відповіді.
Вибігає фіксик Нолик.
Н о л и к:
Добрий день мої малята
Я дуже радий вас привітати!
Хочу з вами я пограти
І почну загадки загадувати!
(Загадки для глядачів)
Виходить Снігова королева і забирає Нолика.
С н і г о в а к о р о л е в а:
Добрий день, а ось і я – Королева Снігова!
Чом мене знов не запросили?
Бути з вами я хотіла.
Пишна я, струнка, красива,
І сувора, і примхлива,
А сніжинки на мені
Так і сяють день при дні,
Бо живу я в заполяр’ї.
Там панує лише тьма
У льодовому палаці,
Владарюю я сама,
Снігу повно навіваю,
Ще й морозом закріпляю,
Але всі мене ганяють
І на святі не чекають.
Тому я Нолика забрала,
І буду жити з ним сама.
Якщо вже хочете його повернути,
Вас будуть чекати важкі перешкоди,
Будуть траплятися різні пригоди.
Їх треба всім перемогти,
Щоб досягти своєї мети.
Згодні?
В моєму царстві тільки лід
З завданням впоратись вам слід.
Логіко-математичні завдання
Д/Г «Числові сніговики»
Гра «Математичні пазли»
С н і г о в а к о р о л е в а:
Рахуєте ви дуже вправно!
Але запитання в мене ще для вас!
1. Чим люди вимірюють свій час?
2. Чим можна виміряти довжину або висоту?
3. Як називається фігура, що має три кути і три сторони?
4. Які арифметичні знаки ви знаєте?
В е д у ч а:
Журі потрібно оцінити вашу роботу, і підрахувати бали.
С н і г о в а к о р о л е в а:
А я всіх запрошую потанцювати!!!
(Фізкультхвилинка «Танці – зігіванці»)
С н і г о в а к о р о л е в а:
Ви думали, що до палацу я вже відлітаю
І Нолика вам повертаю?
А ж ні, для вас я завдання ще маю!
Завдання з розвитку мовлення
1. Д/вправа «Добери схему до слова» - добирати звукову схему відповідно до місця звука в слові.
2. Гра «Який, яка, яке» (зимові явища)
Сніг (який?), зима (яка?), лід (який?), сніжинка (яка?).
С н і г о в а к о р о л е в а:
Добре! Ви мене уважили,
Кмітливістю розважили,
Я до палацу відлітаю
І Нолика вашого повертаю!!!
Снігова королева уходить, виходить ведмежатко Умка.
У м к а:
Ой куди це я потрапив!
Я напевно заблукав
Скільки тут дітей багато,
Друга я свого шукав.
Добрий день, вам любі друзі!
Де це я?
Д і т и:
У дитячому садку «Райдуга»!!!
У м к а:
Я прилетів із заполяр’я, хотів знайти свого друга, а знайшов так багато друзів! Діти будете зі мною дружити???
Коли по місту я блукав, натрапив на поліцейського, пожежників та лікаря, вони задали мені запитання, а відповіді я не знаю. Діти, допоможіть мені ,будь ласка, відповісти на їх запитання.
Запитання з правил дорожнього руху (показ слайдів)
Для першої команди:
1. Що означає цей сигнал світлофора (червоний)?
2. Що таке дорога? (місце для пересування автотранспорту).
3. Кого називають водієм? (людину, що керує будь-яким видом транспорту)
4. Місце, відведене для пересування пішоходів? (тротуар)
Для другої команди:
1. Що означає цей сигнал світлофора (зелений)?
2. Що таке перехрестя? (місце, де перетинаються дроги)
3. Кого називають пішоходами? (людина, яка пересувається по дорозі пішки)
4. Як правильно перетинати дорогу, якщо поблизу немає світлофора?
Запитання з пожежної безпеки
Для першої команди:
1. Чим небезпечна пожежа? (можуть загинути люди, зіпсуються речі, квартира, будинок)
2. Чим можна загасити невелику пожежу? (вогнегасником, водою, піском, ковдрою)
Для другої команди:
1. Чим небезпечний дим від пожежі? (важко дихати, можна заблукати і не знайти вихід)
2. Що ви повинні сказати, коли телефонуєте за номером 101? (назвати адресу, прізвище, ім’я)
Запитання з основ здоров’я
Для першої команди:
1. Як називається сумка, в якій зібрані медикоменти в хаті? (аптечка)
2. Що потрібно їсти дітям, щоб зростати здоровими? (вітаміни)
Для другої команди:
1. Як називається тренування організму холодом? (загартування)
2. Чим потрібно займатись, щоб зростати здоровими? (спорт, зарядка)
У м к а:
Дякую вам, діти, ви мені дуже допомогли!
В е д у ч а:
Допоки журі підводить підсумки, Умка, подивись які в нас талановиті діти (естрадний номер)
Повертається Нолик.
Н о л и к:
Діти, я дуже радий знову вас бачити!!!
В царстві Снігової королеви було цікаво, але дуже холодно. Снігова королева задала мені завдання, з яким я не впорався, бо не читав і не вивчав казки. Допоможіть мені будь ласка з цим завданням.
Вправа «Відгадай казку» (показ слайдів)
Дякую, любі друзі, за допомогу, я багато чого дізнався і зрозумів.
В е д у ч а:
Нолику, залишайся, будь ласка, з нами. Тобі ж цікаво, яка з команд переможе? У нас залишився останній конкурс «Змагання капітанів». (графічний диктант).
Наші змагання закінчились. журі потрібно підвести остаточні підсумки.
Н о л и к:
Поки журі підводить підсумки, давайте розважатись. (фізкультхвилинка «Помогатор»).
Оголошення підсумків. Нагородження переможців.