Заняття з розвитку мовлення та народознаства
Тема: На гостину до тітоньки Одарки
Мета: продовжувати ознайомлювати дітей з інтер’єром української хати; вчити складати порівняльну характеристику двох тварин. Вчити відповідати на запитання вихователя повними реченнями, використовуючи у мовленні сполучники а, і. узгоджувати іменники з прикметниками у роді, числі та відмінку. Розширювати словник дітей відповідно до теми: піч, мисник, глечик, горщик, миска, коза, корова, молоко – іменники; глиняний, вишитий, молочні – прикметники; виготовляють, їдять, живуть, готують, вдягає – дієслова. Розвивати пам'ять, увагу, мислення, спостережливість. Виховувати повагу до українських традицій, бережливе ставлення до тварнин.
Матеріали: лялька в українському одязі, глиняний посуд, дидактична гра «Порівняй козу та корову», дидактична гра « Що можна зробити з молока».
Хід заняття
- В що одягнена тітонька?
- Чим відрізняється її одяг від нашого?
- Що є головним у тітоньки у хаті?
- Як раніше використовували піч?
- Яким посудом користувалися раніше?
- Який посуд стоїть на миснику?
Ми мандруєм, ми мандруєм
Україною крокуєм.
Ось побачили Карпати –
Як вершину дістати.
Заглядаєм в озерця –
Не торкнутися нам дна.
Так ми довго, довго йшли
І до групи знов прийшли.
- Де живуть кізка та корова?
- Що їдять обидві тваринки?
- Чи відрізняються їхні відбитки копит?
- Яку користь дає коза і корова?
Діти діляться на дві команди і розділяють продукти на дві групи:
- Продукти, які роблять з молока;
- Продукти у виготовленні яких не використовують молоко.
- До кого ми завітали на гостину?
- Де готує їжу тітка Одарка?
- Який посуд використовує у приготуванні їжі?
- Який одяг носить тітонька?
- Яких тваринок ми розглядали на занятті?
- Яка тварина дає нам більше продуктів?
- Яку ж тваринку краще купити тітоньці?