Конспект заняття "До зими з любов'ю"

Про матеріал
Заняття з циклу "Уроки доброти". В даному конспекті підводимо дітей до того, щоб діти могли усвідомити що взимку потрібно допомагати птахам та тваринам.
Перегляд файлу

Тема заняття. До зими з любов’ю.

Програмовий зміст. Розвивати фантазію під час опису героїв за структурною логічною схемою, вміння діяти колективно в лінгвістичних іграх з елементами драматизації, впроваджувати домінуючий соціально-природничий напрямок.

Виховувати інтерес до змін, що відбуваються у житті тварин, рослин в зимовий період, любов до природного довкілля.

Вчити дітей проявляти активність до різних видів специфічної діяльності: ігрової, пізнавальної, комунікативно-мовленнєвої, рухової, театральної. Практикувати використання порівнянь та реальності, колективного, під групового виконання завдань, з попереднім обговоренням змісту малюнків.

Матеріал. Запис звучання дзвіночків, атрибути до ігор, картина ігри взимку, картонні сердечка.

http://os1.i.ua/3/1/10123331_f1d8e09c.jpgХід заняття.

Дзвенять дзвіночки.

Вихователь. Що за звуки чарівні?

http://nashiditky.com/_fr/5/4331698.jpg                     Звуки Зимоньки-зими.

http://i033.radikal.ru/0810/5f/0052146b6ee4t.jpg                     Це сніжиноньки бриніли,

http://snowflakes.barkleyus.com/flake.php?id=20731487&output=jpg&size=600                     На столи до нас присіли.

                     Кожен з ними грати рад,

                     Зробимо ми снігопад.

  • А що таке снігопад? (Відповіді дітей).
  • А як назвати явище коли падає листя? (Листопад)
  • Коли падають зорі? (Зорепад)
  • А коли падають смішинки? (Сміхопад)

Дидактична вправа «Вітер-вітерець»

Діти дмухають на сніжинки з різною силою видиху.

Вихователь. Як ви вважаєте, зима — це добре чи погано?

Добре, бо:

  •    багато снігу, можна ліпити сніжки;
  •    сніг вкриває рослини від морозу;
  •    дерева відпочивають;
  •    можна кататися на санчатах, лижах, ковзанах тощо.

Погано, бо:

  •    сніг засипав усе: і тварини, і птахи без їжі;
  •    слизько, можна впасти;
  •    холодно, морозно, слід турбуватися про тепло;
  •    слід одягатися, бо можна захворіти.

http://mezinpark.com.ua/wp-content/uploads/2014/02/%D1%83%D0%BB%D0%B0%D1%88%D1%82%D1%83%D0%B2%D0%B0%D0%BD%D0%BD%D1%8F-%D0%B3%D0%BE%D0%B4%D1%96%D0%B2%D0%BD%D0%B8%D1%86%D1%8C-%D0%B4%D0%BB%D1%8F-%D0%B7%D0%B2%D1%96%D1%80%D0%B8%D0%BD%D0%B8.jpghttp://svitup.com/uploads/posts/2014-11/1-ideyi-neskladnyh-ptashynyh-godivnyc.jpgВихователь. Діти, як у зимову пору року потрібно підтримати різних тварин, пташок? (Відповіді дітей). Чи знаєте ви, що лісники в лісі роблять годівниці, ставлячи туди сіно, овочі, м'ясо для тих звірів, які не впадають у сплячку? Скажіть, а чим ми можемо допомогти пташкам взимку, які прилітають ближче до нашого житла? (зробити годівниці). Так, правильно. А що ми покладемо туди?(зерно, крихти хліба, шматочки сала, китиці калини та горобини).

Вихователь.У білій шапці пуховій, у ранкову пору

 Зима-зимонька прийшла і картину принесла.

http://mistergid.ru/image/upload/2011-08-07/330026694634_06-feb.-22-00.12.jpg(Вихователь виставляє на дошку картину і пропонує розглянути її.)

Запитання для бесіди:

  • Яку пору року зображено? Чому ви так думаєте?
  • Які кольори використав художник?
  • Кого ви бачите на картині?
  • Що роблять діти?
  • Як художник передав настрій дітей?
  • Хто зліпив снігову бабу?
  • Як, по-іншому, можна назвати снігову бабу? (Сніговик.)
  • Сніговик живий, чи ні?
  • Де можна зустріти живого сніговика? (У казці.)

Вихователь. Давайте за допомогою ваших розповідей і малюнків «намалюємо» таку саму картину, як у Зими. Який фон ми доберемо? Чому обрали білий фон, а не зелений чи жовтий? (діти складають розповідь за картиною і по ходу розповіді складають аналогічну картину на фланелеграфі з частин).

Вихователь. Чи схожа наша картина на картину Зими?

Фізкультхвилинка

Білий сніг, білий сніг

Заміта стежинки, (Колові рухи руками.)

Цілий день, цілий день.

Падають сніжинки, (Нахили тулуба вперед.)

Вітерець-жартівник

Віхолу здіймає, (Повороти навколо себе.)

А мороз-чарівник

З діточками грає. (Підстрибування.)

Вихователь. А зараз ми з вами складемо ланцюжки зі слів-сніжинок.

Дидактична гра «Сніговий ланцюжок»

http://zhinki.in.ua/wp-content/uploads/2014/11/1f7ac4.jpgВихователь піднімає картку із зображенням певного зимового явища. Потрібно придумати спільнокореневі слова і позначити кожне слово сніжинкою.

Зима — зимка, зимонька, зимно, зимовий.

Вітер — вітерець, вітрище, вітрюган.

Мороз — морозенко, морозно, морозець.

Сніг — сніжинка, сніжка, сніжок, сніговий, снігур, сніговій.

Дидактична гра «Звуки зими»

(Вихователь за допомогою різноманітного матеріалу створює звуки. Діти визначають, чи можуть ці звуки бути звуками зими.)

• Дзвенять дзвіночки - бринять сніжинки.

• «Кроки» по металофону - плачуть бурульки.

• Рипіння пінопластом - хтось іде по снігу.

Вихователь. А чи можна Зиму назвати чарівницею? Доведіть, чому.

Вправа «Порівняй героїв казок».

  •   Колобок – лисиця «Колобок»;
  •   Зайчик-лисиця «Зайчикова хатка»;
  •   Івасик-Телесик – Баба Яга «Івасик - Телесик»;
  •   Оленка -  Баба Яга «Гуси-лебеді».
  •           Як ти думаєш, чи завжди злі герої були злими? Уяви собі, що мало статися, щоб вони подобрішали?

http://www.mitht.org/images/stories/heart.jpgВправа «Скринька з чарівними словами»

У скриньці багато маленьких сердечок. Вихователь пропонує наповнити скриньку чарівними словами про зиму в обмін на серця. Таким чином кожна дитина може сказати по 2-3 чарівних слова.

Вихователь. Ось така у нас гарна зимонька-зима. Повна радісних несподіванок, надій та очікувань, гарних ігор, розваг, до котрих я вас запрошую.

 

 

docx
Додано
14 квітня 2020
Переглядів
719
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку