Тема заняття. До зими з любов’ю.
Програмовий зміст. Розвивати фантазію під час опису героїв за структурною логічною схемою, вміння діяти колективно в лінгвістичних іграх з елементами драматизації, впроваджувати домінуючий соціально-природничий напрямок.
Виховувати інтерес до змін, що відбуваються у житті тварин, рослин в зимовий період, любов до природного довкілля.
Вчити дітей проявляти активність до різних видів специфічної діяльності: ігрової, пізнавальної, комунікативно-мовленнєвої, рухової, театральної. Практикувати використання порівнянь та реальності, колективного, під групового виконання завдань, з попереднім обговоренням змісту малюнків.
Матеріал. Запис звучання дзвіночків, атрибути до ігор, картина ігри взимку, картонні сердечка.
Хід заняття.
Дзвенять дзвіночки.
Вихователь. Що за звуки чарівні?
Звуки Зимоньки-зими.
Це сніжиноньки бриніли,
На столи до нас присіли.
Кожен з ними грати рад,
Зробимо ми снігопад.
Дидактична вправа «Вітер-вітерець»
Діти дмухають на сніжинки з різною силою видиху.
Вихователь. Як ви вважаєте, зима — це добре чи погано?
Добре, бо:
Погано, бо:
Вихователь. Діти, як у зимову пору року потрібно підтримати різних тварин, пташок? (Відповіді дітей). Чи знаєте ви, що лісники в лісі роблять годівниці, ставлячи туди сіно, овочі, м'ясо для тих звірів, які не впадають у сплячку? Скажіть, а чим ми можемо допомогти пташкам взимку, які прилітають ближче до нашого житла? (зробити годівниці). Так, правильно. А що ми покладемо туди?(зерно, крихти хліба, шматочки сала, китиці калини та горобини).
Вихователь.У білій шапці пуховій, у ранкову пору
Зима-зимонька прийшла і картину принесла.
(Вихователь виставляє на дошку картину і пропонує розглянути її.)
Запитання для бесіди:
Вихователь. Давайте за допомогою ваших розповідей і малюнків «намалюємо» таку саму картину, як у Зими. Який фон ми доберемо? Чому обрали білий фон, а не зелений чи жовтий? (діти складають розповідь за картиною і по ходу розповіді складають аналогічну картину на фланелеграфі з частин).
Вихователь. Чи схожа наша картина на картину Зими?
Фізкультхвилинка
Білий сніг, білий сніг
Заміта стежинки, (Колові рухи руками.)
Цілий день, цілий день.
Падають сніжинки, (Нахили тулуба вперед.)
Вітерець-жартівник
Віхолу здіймає, (Повороти навколо себе.)
А мороз-чарівник
З діточками грає. (Підстрибування.)
Вихователь. А зараз ми з вами складемо ланцюжки зі слів-сніжинок.
Дидактична гра «Сніговий ланцюжок»
Вихователь піднімає картку із зображенням певного зимового явища. Потрібно придумати спільнокореневі слова і позначити кожне слово сніжинкою.
Зима — зимка, зимонька, зимно, зимовий.
Вітер — вітерець, вітрище, вітрюган.
Мороз — морозенко, морозно, морозець.
Сніг — сніжинка, сніжка, сніжок, сніговий, снігур, сніговій.
Дидактична гра «Звуки зими»
(Вихователь за допомогою різноманітного матеріалу створює звуки. Діти визначають, чи можуть ці звуки бути звуками зими.)
• Дзвенять дзвіночки - бринять сніжинки.
• «Кроки» по металофону - плачуть бурульки.
• Рипіння пінопластом - хтось іде по снігу.
Вихователь. А чи можна Зиму назвати чарівницею? Доведіть, чому.
Вправа «Порівняй героїв казок».
Вправа «Скринька з чарівними словами»
У скриньці багато маленьких сердечок. Вихователь пропонує наповнити скриньку чарівними словами про зиму в обмін на серця. Таким чином кожна дитина може сказати по 2-3 чарівних слова.
Вихователь. Ось така у нас гарна зимонька-зима. Повна радісних несподіванок, надій та очікувань, гарних ігор, розваг, до котрих я вас запрошую.