Цікаве бінарне інтегроване заняття з природного довкілля(природа космосу) +розвиток мовлення і культура мовленнєвого спілкуквання.
На занятті діти навчаться описувати тварин та познайомляться з цікавим, загадковим космічним простором
Ознайомлення з природою космосу
та мовленнєве спілкування
Конспект
комбінованого, бінарного заняття.
«Космічна подорож»
Вихователь : Ткаченко Л.І .
Програмовий зміст: продовжити формувати у дітей уявлення про землю, як планету, про Сонце, як зорю, що освітлює землю.
Учити складати опис - розповідь про іграшку за зразком вихователя. Продовжити вчити правильно вимовляти українські слова, будуючи прості речення. Розвивати логічне мислення, послідовність викладання думок. Виховання відчуття прекрасного, яке нас оточує. Збагатити словник дітей словами за лексичними темами: «Космос», «Тварини», зразками народної творчості (загадки, вірші, скоромовки і т.д.)
Обладнання: карта зоряного неба; карта Сонячної системи; сузір'я - картинки; ракета (макет); шапочки - зірки; зоряний віночок; музична скринька; монети - шоколадки; чарівна паличка; м'які іграшки; мікрофон, люстерко; диск( флешка); диктофон; космічна музика; зореліт космічної феї; зірки, сонечко для прикрашення групи.
Хід заняття.
І. Вступне слово вихователя, (сюрпризний момент).
(На зорельоті влітає Космічна фея).
Космічна Фея: Добрий день діти! Куди це я потрапила? Яка це планета? Яка країна? Яке місто? і т.д.
Тільки ви можете допомогти космічним тваринам. Зла Чаклунка їх усіх зачаклувала. Допоможете тваринам? На чому ми полетимо? Давайте на міжпланетній ракеті? Отже полетимо ракетою. Чи згодні ви? Ми побуваємо на інших планетах таких же гарних і мальовничих багатих на несподіванки і таємниці, як і наша планета Земля.
Тож будьте там чемними і старанними гостями, допомагатимемо один одному долати труднощі і пам'ятайте, що ви обов'язково повинні повернутись додому.
А може нам пощастить і ви знайдете космічний скарб.
Космічна Фея:
Не заняття, а справжнє свято
Бо полинемо в світи,
Мандруватимеш завзято
Юний друже, я і ти.
У польоті будь уважний
Добре думай, не спіши!
Знай, що вчитись завжди важко
- Легше буде у житті.
А зараз уявіть, що ми космонавти.
Отже, одягнемо скафандри і вперед до нашого космічного корабля. Сідаємо в космічні крісла, пристібаємо ремені і починаємо стартовий відліт 5, 4, 3, 2, 1, СТАРТ!
Давайте заплющимо очі і послухаємо, як відлітає ракета, (звучить космічна музика).
Аутотренінг.
Ми летимо. Вриваємося у відкритий космос. Ми летимо, як павутинки, нам легко. Дме вітер з космосу. Там вдалині вже помітні інші планети.
(вивішує вихователь на дошку карту сонячної системи). Відкрийте очі - ми у космосі.
Космос у перекладі з грецької мови - Всесвіт. Так називався простір за межами нашої планети. Він містить дуже багато
галактик. Галактика, в якій ми живемо і до якої входить наше сонце має назву «Молочний шлях».
Сонце, планети та їх супутники, що рухаються навколо Сонця, утворюють Сонячну систему. Таких зоряних систем у Всесвіті дуже багато. Адже кожна зірка може мати свої планети, комети і т.д.
Сьогодні ми з вами розглянемо нашу сонячну систему.
Центр сонячної системи - Сонечко.
(показує космічна фея на карті).
Уявіть, що Сонце - це мама, а планети - це дітки. Всі планети рухаються навколо сонечка по своїм орбітам.
(називаю показуючи планети на карті).
- Які планети, ви діти, знаєте?
(відповіді дітей)
Космічна Фея - щоб потрапити на планету «Розумних звірят» нам потрібно відгадати загадки:
Вихователь: (загадує загадки про тварин).
Космічна Фея: Увага! Ми підлітаємо до планети «Розумних звірят». Пам'ятайте, діти, що на цій планеті все не так, як у нас на землі. Тому не поспішайте! Виходьте по чарівному ланцюжку, (тримаючись за руки).
Вихователь: Погляньте. Скільки ту космічних тварин. Які вони гарні, чарівні, казкові. Але всі вони зачаровані, їм потрібна допомога.
Діти, на цей планеті зовсім немає люстерок (зеркал). Ці тварини ніколи не бачили свого відображення і не знають - які вони.
Щоб, розчаклувати тварин, ми повинні їх описати.
Давайте опишемо кожну тварину. (Спочатку опишу я, а ви
послухайте, а потім ви. Кожний опис ми запишемо на диктофон. У нас вийде цікавий альбом –( диск або флешка) під назвою «Космічні тварини».
Вихователь читає зразок опису.
Дидактична гра: «Опиши тварину» (діти по черзі описують тварин за зразком вихователя).
Вихователь: Діти, а хто хоче подарувати ведмедикові віршика, загадку чи пісеньку? (розповіді віршів і т.д.)
Вихователь: Діти, погляньте, тварини посміхаються, їм дуже сподобались ваші описи, вірші. Тепер тварини дуже багато знають про себе. А на згадку про нашу зустріч ми їм залишимо диск. (флешку). Нам пора вирушати далі. Діти швидше до ракети. Йдемо по чарівному ланцюжку. Полетіли, (звучить космічна музика).
Космічна Фея: Діти, погляньте, за вікном видно - зірки, різні сузір'я, планети. А ви любите спостерігати за зоряним небом?
Подумайте, що нагадують зірочки людям? (цяточки, зірочки, фари машини, ліхтарики, свічечки, салюти, вогники)
Як зірки розташовані на небі? (групками).
Коли ходить ніч на дворі,
Укривають небо зорі А щоб їм бува не впасти На чиєсь подвір'я,
То збираються у групки І побравшись за ручки Створюють сузір'я.
Кожна людина народилася під «своїм сузір'ям». Таких сузір'їв - дванадцять. Вони утворюють зодіак. А чи знаєте ви під яким сузір'ям народилися? (відповіді дітей).
Ми пролітали біля сонечка і воно нам подарувало зоряний віночок.
Наш зореліт прибув на планету «Зорянка». Давайте вийдемо і пограємо. У мене є чарівна паличка, (закривайте очі).
Раз, два, три
Діткам диво покажи!
Із хлопчиків і дівчаток
їх у зірочки перетвори!
Тепер ви не діти, зірки, (дівчата і хлопчики одягають зірочки - шапочки).
Хороводна народна гра «Ой, упала зоря ясна».
Діти, а зараз давайте зробимо живе сузір'я і прикрасимо ним небо.
Як ми його назвемо? (відповіді дітей).
-І назвемо його Дружба!
Дякуємо сонечку за зоряний віночок. Ну, що полетіли далі. Сідаємо в ракету.
Вихователь: Діти, погляньте, до нас в космічний корабель залетіли зірки, поки ми гралися. Давайте їх видмемо.
Дидактична гра: «Чия зірочка полетить далі».
Космічна Фея: Полетіли далі. Ми побували вже на двох планетах,а скарб, так і не знайшли. Наближаємось до планети «Сюрприз».
Виходимо по чарівному ланцюжку.
Діти, погляньте, скринька стоїть і записка (конверт).
(Космічна фея читає записку).
«Любі діти! Не знаємо, як вам дякувати, юні герої! Ви не побоялися Злої Чаклунки і врятували Сюрприз. Відкривайте скриньку.
Космічні тварини.
(космічна фея відкриває скриньку - звучить чарівна музика. Діти слухають, а фея звертає увагу, що в скриньці, є ще й золоті монети, які ми візьмемо з собою на Землю).
А тепер вже час повертатись додому. Сідаємо в ракету.
Політали. Політали,
На планетах побували,
Хоч цікаво було там - та пора додому вам.
Вихователь робить аналіз заняття.
Космічна Фея: Наша ракета приземлилась на планеті Земля. Подивіться, скільки дорослих наших друзів прийшло зустрічати космічних мандрівників. Давайте привітаємо їх девізом нашої космічної команди:
Високо - високо в небі.
І низько тут на Землі,
Всім нам дружити треба, всім і дорослим і малим.
Космічна фея прощається з дітьми і відлітає на своєму зорельоті.
Вихователь: На згадку про нашу подорож ми подаруємо гостям космічні скарби - подарунки, (діти роздають подарунки).
Наш політ завершено!