Конспект заняття "Кришталева зима"

Про матеріал
Закріпити знання дітей про характерні ознаки зими, про зимуючих птахів, тварин за допомогою коректурних таблиць Ознайомити дітей з асоціативними картками. Розвивати пізнавальну активність, логічне мислення, уяву. Вчити малят уважно слухати речення та корегувати їх; поповнювати словниковий запас дітей словами – назвами зимових явищ та стану погоди ( мороз, холод, сніг) ; вводити в мовлення дітей узагальнюючі слова ( одяг, тварини, птахи) і слова близькі за значенням. Стимулювати до вживання повних речень. Розвивати зв’язне мовлення, мовне дихання.
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                   

 

                        Підготувала:

                             вихователь

                                     Трухачова О.В.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Програмовий зміст:

Фізичний розвиток: сприяти руховій активності дітей, розвивати координацію рухів.

Пізнавальний розвиток: закріпити знання дітей про характерні ознаки зими, про зимуючих птахів, тварин за допомогою коректурних таблиць  Ознайомити дітей з асоціативними картками. Розвивати пізнавальну активність, логічне мислення, уяву.

Мовленнєвий розвиток: вчити малят уважно слухати речення та корегувати їх; поповнювати словниковий запас дітей словами – назвами зимових явищ

та стану погоди ( мороз, холод, сніг) ; вводити в мовлення дітей узагальнюючі слова ( одяг, тварини, птахи) і слова близькі за значенням. Стимулювати до вживання повних речень. Розвивати зв’язне мовлення, мовне дихання.

Соціально-моральний розвиток:формувати вміння проявляти активність та ініціативу у спілкуванні з довколишніми,охоче включатися в спільну діяльність.

Художньо-естетичний розвиток : формувати вміння виразно, пластично рухатися, передаючи настрій та характер музичного твору.

Креативний розвиток: вчити діяти в ігрових ситуаціях відповідно до змісту, доречно імітувати рухи.

 

Хід заняття

 

Усміхніться, любі діти,

Гостям нашим шліть привіти!

 

- Діти, а яка зараз пора року? Чи подобається вам зима? Чому?

А подорожувати ви любите? Зараз ми з вами відправимося в подорож в чарівний зимовий ліс. Але ж на чому ми туди можемо поїхати?

(Звучить сигнал, на екрані з'являється  потяг без вагонів)

 - Малята, подивіться уважно, що нового з'явилося у нас в групі? Що з ним можна робити? Яку пісеньку співає потяг?  Куди ми можемо поїхати на потязі? А чи  можемо ми на цьому потязі відправитися в подорож?  Чому ні?

Ми вирушимо потягом, зберемося на мить,

Але спочатку, дітоньки, вагончики зберіть.

 

Д/г «Логічний потяг»

 

 -  Кожен вагончик має свою картинку. Потяг наш називається «Зима». А щоб правильно зібрати потяг і вирушити на ньому у подорож, потрібно уважно послухати мої загадки і дати на них правильні відповіді.

 

Раптом в лісі посвітліло, 
Стало всюди чисто й біло. 
А тепла чогось нема. 
Це прийшла до нас...
(Зима)

 

На долоню зірка впала,
Я дмухнув – вона розтала.
То не зірка вже, краплинка,
А була вона …

(Сніжинка)

 

У зимову веселу пору
Ми – кращі друзі дітвори. 
Вивозять діти нас на гору, 
А ми веземо їх з гори. 
(Санчата)

(На екрані з'являються по черзі картинки з зображенням зимової природи, сніжинки  та санчат)

 

 - Ви погляньте, який у нас вийшов гарний зимовий потяг. (На екрані зображений потяг з  вагончиками). Займайте скоріш місця і рушаймо в подорож.

(Діти сідають на стільці у «потяг»).

 

Дорога біла стелиться і краю їй нема.

Сніжок мете, метелиця. Чекає нас зима.

 

Зупинка «Снігова»

 

 - Подивіться, малята, куди ми з вами потрапили?  Це - зупинка "Снігова". Що ви бачите навкруги?

Діти, сніжиночки бриніли,

До нас прилетіли.

- Скільки багато сніжиночок тут. Подивіться на них.

Сніжинка яка? – маленька, м'якенька, холодна, блискуча, пухнаста, срібна, весела, сумна, неслухняна, казкова, зачарована, ніжна, чудова.

Сніжинка що робить? – лежить, падає, кружляє, спускається, танцює, кружляє, тане, лягає.

 

 -  Уявіть, що ми з вами теж стали сніжинками, закружляємо в таночку?

(Танок  сніжинок)

 -  Подивіться скільки снігу з'явилося,  поки ми з вами танцювали.

Сидить сумує Сніг.

Чекає і зітхає.

Хотів писати вірш,

А слів не вистачає.

 - Допоможемо Снігу, бо в нього щось не виходить і він наробив багато помилок?

 

Д/г «Знайди помилку»

(Чарівний куб, на кожному боці закріплена картинка з помилкою, наприклад, сніг іде влітку і т.д. Діти повинні назвати помилку і пояснити свою думку)

 

  •          Гарно ми порозважались, але час вирушати далі. Як  же відправимося в подорож, снігопад позамітав усі дороги? На чому ще ми можемо доїхати до наступної зупинки?
  •          Тож давайте всі разом сядемо на санчата і вирушимо далі!

 

Зупинка «Холодна»

 

  •          Куди ж це ми з вами потрапили? Прохолодно тут… Це - зупинка "Холодна"

Холод із картками грається.

У купки їх складає.

Як група називається.

Ніяк він не згадає.

Ти, дружок, часу не гай,

Картинки швидко ти складай

І одним словом називай.

 - Подивіться на екран, як же можна назвати одним словом всі картинки? (на екрані коректурна таблиця «Тварини»)

 

Робота з коректурною таблицею «Тварини»

- Назвіть тварин, які живуть у лісі. Що вони їдять?

- Назвіть тварин, які живуть вдома. Що ці тварини їдять?

Діти імітують рухи та звуки названих тварин.

 - Малята, а нам необхідно подорожувати далі. На чому ж ми поїдемо?

 - Гарна думка, діти. Тож стаємо на лижі і вирушаємо!

(Вихователь читає вірш, діти роблять відповідні рухи.)

Морозець, морозець,

Не щипай за щічки!

Теплі валянки у нас,

Шубки й рукавички.

Морозець! Морозець!

Плетемо в долоні,

У дівчаток і хлоп'ят

Носики червоні.

 

Зупинка «Морозна»

 

 - Ой, який мороз пекучий... Це ж ми приїхали на зупинку "Морозна".

 

  •          Щось холодно тут. Що ж нам робити, щоб зігрітися?

 

Робота з асоціативною карткою «Одяг»

(На екрані з’являються предмети одягу людей та ті предмети, які можуть слугувати одягом для природи, наприклад, листя – одяг для дерев, лід – захищає річки і іх мешканців взимку.)

 

 - Молодці, діти, ви все знаєте про зимовий одяг.

 - Діти, як ви гадаєте, кому взимку важко, скрутно?

 - Як можна допомогти пташкам та тваринам взимку?

 - А чи піклуєтеся ви про пташок взимку? Як саме? Що ми з вами зробили на майданчику для пташок?

 - Ось подивіться, в нас тут також є годівнички. Зараз ми з вами спробуємо допомогти птахам, які прилетіли до нас в гості і нагодуємо їх.

 (Вихователь пропонує дітям підійти до своїх місць, де на дітей чекають картинки з зображенням годівничок і силуетне зображення зимуючих пташок; тарілка з перемішаним насінням гарбуза і соняшника.)

  •          Подивіться, які пташки до нас прилетіли. (імітація рухів та звуків птахів)

Д/г «Нагодуй пташок»

 

Перша підгрупа дітей  викладає на годівничку велике насіння гарбуза, а друга - маленьке  (соняшника). Потім діти викладають на годівничку пташок: до великого насіння великих пташок, а до маленького - маленьких.

  •          Молодці, мої гарненькі – допомогли пташкам. Тепер їм буде легше пережити зиму, знаючи, що у них є такі дбайливі друзі. Але наша подорож добігла кінця – час повертатися до дитячого садка. Я пропоную ці зернятка забрати з собою і покласти в годівничку на нашому майданчику, щоб почастувати ними інших пташок.
  •          А поки ми з вами мандрували, дороги і колії вже розчистили від снігу і наш потяг наздогнав нас, щоб відвезти знову до дитячого садка. Тож місця скоріш свої займаймо і в дитсадочок повертаймо.

 

Рефлексія «Чарівна рукавичка»

На рукавичках зображення долоньки, ніжки, очей… Діти називають, що вони робили руками і т.д. і що їм сподобалося найбільше.

Аналіз заняття  

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
13 жовтня
Переглядів
72
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку