Підготувала:
вихователь
Трухачова О.В.
Програмовий зміст:
Фізичний розвиток: сприяти руховій активності дітей, розвивати координацію рухів.
Пізнавальний розвиток: закріпити знання дітей про характерні ознаки зими, про зимуючих птахів, тварин за допомогою коректурних таблиць Ознайомити дітей з асоціативними картками. Розвивати пізнавальну активність, логічне мислення, уяву.
Мовленнєвий розвиток: вчити малят уважно слухати речення та корегувати їх; поповнювати словниковий запас дітей словами – назвами зимових явищ
та стану погоди ( мороз, холод, сніг) ; вводити в мовлення дітей узагальнюючі слова ( одяг, тварини, птахи) і слова близькі за значенням. Стимулювати до вживання повних речень. Розвивати зв’язне мовлення, мовне дихання.
Соціально-моральний розвиток:формувати вміння проявляти активність та ініціативу у спілкуванні з довколишніми,охоче включатися в спільну діяльність.
Художньо-естетичний розвиток : формувати вміння виразно, пластично рухатися, передаючи настрій та характер музичного твору.
Креативний розвиток: вчити діяти в ігрових ситуаціях відповідно до змісту, доречно імітувати рухи.
Хід заняття
Усміхніться, любі діти,
Гостям нашим шліть привіти!
- Діти, а яка зараз пора року? Чи подобається вам зима? Чому?
А подорожувати ви любите? Зараз ми з вами відправимося в подорож в чарівний зимовий ліс. Але ж на чому ми туди можемо поїхати?
(Звучить сигнал, на екрані з'являється потяг без вагонів)
- Малята, подивіться уважно, що нового з'явилося у нас в групі? Що з ним можна робити? Яку пісеньку співає потяг? Куди ми можемо поїхати на потязі? А чи можемо ми на цьому потязі відправитися в подорож? Чому ні?
Ми вирушимо потягом, зберемося на мить,
Але спочатку, дітоньки, вагончики зберіть.
Д/г «Логічний потяг»
- Кожен вагончик має свою картинку. Потяг наш називається «Зима». А щоб правильно зібрати потяг і вирушити на ньому у подорож, потрібно уважно послухати мої загадки і дати на них правильні відповіді.
Раптом в лісі посвітліло,
Стало всюди чисто й біло.
А тепла чогось нема.
Це прийшла до нас...
(Зима)
На долоню зірка впала,
Я дмухнув – вона розтала.
То не зірка вже, краплинка,
А була вона …
(Сніжинка)
У зимову веселу пору
Ми – кращі друзі дітвори.
Вивозять діти нас на гору,
А ми веземо їх з гори.
(Санчата)
(На екрані з'являються по черзі картинки з зображенням зимової природи, сніжинки та санчат)
- Ви погляньте, який у нас вийшов гарний зимовий потяг. (На екрані зображений потяг з вагончиками). Займайте скоріш місця і рушаймо в подорож.
(Діти сідають на стільці у «потяг»).
Дорога біла стелиться і краю їй нема.
Сніжок мете, метелиця. Чекає нас зима.
Зупинка «Снігова»
- Подивіться, малята, куди ми з вами потрапили? Це - зупинка "Снігова". Що ви бачите навкруги?
Діти, сніжиночки бриніли,
До нас прилетіли.
- Скільки багато сніжиночок тут. Подивіться на них.
Сніжинка яка? – маленька, м'якенька, холодна, блискуча, пухнаста, срібна, весела, сумна, неслухняна, казкова, зачарована, ніжна, чудова.
Сніжинка що робить? – лежить, падає, кружляє, спускається, танцює, кружляє, тане, лягає.
- Уявіть, що ми з вами теж стали сніжинками, закружляємо в таночку?
(Танок сніжинок)
- Подивіться скільки снігу з'явилося, поки ми з вами танцювали.
Сидить сумує Сніг.
Чекає і зітхає.
Хотів писати вірш,
А слів не вистачає.
- Допоможемо Снігу, бо в нього щось не виходить і він наробив багато помилок?
Д/г «Знайди помилку»
(Чарівний куб, на кожному боці закріплена картинка з помилкою, наприклад, сніг іде влітку і т.д. Діти повинні назвати помилку і пояснити свою думку)
Зупинка «Холодна»
Холод із картками грається.
У купки їх складає.
Як група називається.
Ніяк він не згадає.
Ти, дружок, часу не гай,
Картинки швидко ти складай
І одним словом називай.
- Подивіться на екран, як же можна назвати одним словом всі картинки? (на екрані коректурна таблиця «Тварини»)
Робота з коректурною таблицею «Тварини»
- Назвіть тварин, які живуть у лісі. Що вони їдять?
- Назвіть тварин, які живуть вдома. Що ці тварини їдять?
Діти імітують рухи та звуки названих тварин.
- Малята, а нам необхідно подорожувати далі. На чому ж ми поїдемо?
- Гарна думка, діти. Тож стаємо на лижі і вирушаємо!
(Вихователь читає вірш, діти роблять відповідні рухи.)
Морозець, морозець,
Не щипай за щічки!
Теплі валянки у нас,
Шубки й рукавички.
Морозець! Морозець!
Плетемо в долоні,
У дівчаток і хлоп'ят
Носики червоні.
Зупинка «Морозна»
- Ой, який мороз пекучий... Це ж ми приїхали на зупинку "Морозна".
Робота з асоціативною карткою «Одяг»
(На екрані з’являються предмети одягу людей та ті предмети, які можуть слугувати одягом для природи, наприклад, листя – одяг для дерев, лід – захищає річки і іх мешканців взимку.)
- Молодці, діти, ви все знаєте про зимовий одяг.
- Діти, як ви гадаєте, кому взимку важко, скрутно?
- Як можна допомогти пташкам та тваринам взимку?
- А чи піклуєтеся ви про пташок взимку? Як саме? Що ми з вами зробили на майданчику для пташок?
- Ось подивіться, в нас тут також є годівнички. Зараз ми з вами спробуємо допомогти птахам, які прилетіли до нас в гості і нагодуємо їх.
(Вихователь пропонує дітям підійти до своїх місць, де на дітей чекають картинки з зображенням годівничок і силуетне зображення зимуючих пташок; тарілка з перемішаним насінням гарбуза і соняшника.)
Д/г «Нагодуй пташок»
Перша підгрупа дітей викладає на годівничку велике насіння гарбуза, а друга - маленьке (соняшника). Потім діти викладають на годівничку пташок: до великого насіння великих пташок, а до маленького - маленьких.
Рефлексія «Чарівна рукавичка»
На рукавичках зображення долоньки, ніжки, очей… Діти називають, що вони робили руками і т.д. і що їм сподобалося найбільше.
Аналіз заняття