Конспект інтегрованого заняття для дітей молодшого дошкільного віку
«На гостину до Весни»
Мета: виховувати інтерес до навколишнього середовища; закріпити вміння розрізняти й правильно називати пори року, частини доби. Закріпити знання про перші весняні квіти, місце існування тварин, птахів, виховувати турботливе ставлення до живих істот. Розпізнавати й правильно називати геометричні фігури, закріплювати назву кольорів, кількісну і порядкову лічбу; знаходити відповідну цифру для позначення кількості предметів, порівнювати групи предметів, користуючись словами: порівну, більше, менше на один. Розвивати увагу, логічне мислення, допитливість.
Хід заняття:
Вихователь: Доброго дня! Діти, скажіть, яка зараз пора року? (весна). А яка весна? (Лагідна, тепла, чарівна, квітуча…). Давайте привітаємо весну.
Хоровод «Весна йде»
Вихователь: Весна запросила нас на гостину. Ця мандрівка буде весела і цікава, але нелегка. Пропоную поглянути навкруги, чи не залишила весна чогось незвичайного.
(Діти знаходять торбинку, розв’язують і дістають конверт)
«Доброго дня, любі діти. Пишу вам я, Весняночка. Я підготувала для вас завдання. Мені дуже хотілося б, щоб ви їх виконали і подружилися з моїми друзями».
Завдання №1. Посилаю вам чотири кружечки. Скажіть, якій порі року відповідає кожний колір? (Діти називають)
Вихователь: Пропоную пограти у гру «Пори року». Читаю вам загадки, а ви відгадуєте, про яку пору року йдеться.
Загадки: Де не гляну я надворі –
Всюди бачу білий колір
Ліс, поле і діброва
В білі вбралися обнови (Зима)
Все оживає, все розквітає,
Теплий вітерець нас усіх звеселяє
Всюди струмочки веселі біжать
З вирію друзі пернаті летять (Весна)
Сад дозріває, річка тече
Над головами сонце пече (Літо)
В зеленім лісі побував
Якийсь Художник і поволі
Дерева перефарбував
У золотистий жовтий колір (Осінь)
Вихователь: Діти, а які весняні місяці ви знаєте? (березень, квітень, травень). А тепер знайдіть портрети місяців на малюнках.
Вихователь: Що приносить нам весна? (Тепло, сонечко, травичку, квіти).
Вихователь: Давайте запросимо до себе весняне сонечко.
Закличка «Вийди, вийди сонечко»
Вихователь: Діти, ви гарно закликали сонечко, то вже і квіти розквітли.
Які весняні квіти ви знаєте? (Діти знаходять на поляні і називають)
Деревам, кущам, квітам, травичці пити захотілося. Давайте допоможемо їм дощик закликати.
Закличка «Іди, іди дищику»
Гра «Грім, злива»
Вихователь: Квіти прикрашають наше життя. А хто дарує нам радість своїм щебетанням та співом? (Птахи) Вони радіють весні, співають веселі пісні. До нас повертаються птахи, які відлітали в теплі краї.
Гра «Птахи, що зимують та перелітні птахи» (два дерева – зимові і весняне).
Вихователь: Вітер налетів і все змішав. Хто в воді живе, а хто на суші.
Дидактична вправа «Хто де живе?»
Вихователь: Весна розбудила маленьку комашку, яка зветься сонечко. Але погляньте, воно не одне. Сонечка сіли на долоньку.
«Прилетіло сонечко
На мою долонечку
Крильця червоненькі
Цяточки гарненькі.
По всіх пальчиках ходило
З мізинчика злетіло.
(Порахувати цятки, розселити в квіткові будиночки)
Вихователь: Діти, погляньте, якась чудова країна. Мабуть, там живуть інопланетяни. На чому вони можуть до нас прилетіти? (На ракеті)
Вихователь: З яких геометричних фігур можна побудувати ракету? (відповіді дітей) Які це фігури – площинні чи об’ємні? (Площинні) А що це за послання в чарівній коробці? (Об’ємні геометричні фігури) А зараз за столи сідайте, наступне завдання починайте! (Діти рахують квіти, вази – порівнюють. Більше, менше, порівну).
Вихователь: Всі завдання від весни виконали! За це вона нам прислала дівчинку – весняночку, щоб пограли ми в гру «Подоляночка»
Гра «Подоляночка»