Пробні дні дитини в школі

Про матеріал
Пробні дні дитини в школі дають можливість перевірити загальний розвиток дітей. Адже майбутні учні повинні вміти стримувати свою рухову активність, так як їм буде важко висидіти шкільний урок, уважно сприймаючи те, що говорить учитель. Створити умови для виявлення пізнавальної активності учнів шляхом використання різноманітних форм і методів організації навчальної діяльності, обговорення проблемних ситуацій, атмосфери зацікавленості учнів, стимуляція учнів до висловлювань. Сприяти розвитку навичок спілкування, вміння висловлюватись, критично мислити. Перевірити комунікативні та соціальні навички.
Перегляд файлу

Пробні дні дитини в школі дають можливість перевірити  загальний розвиток дітей. Адже майбутні учні повинні вміти стримувати свою рухову активність, так як їм буде важко висидіти шкільний урок, уважно сприймаючи те, що говорить учитель. Створити умови для виявлення пізнавальної активності учнів шляхом використання різноманітних форм і методів організації навчальної діяльності, обговорення проблемних ситуацій, атмосфери зацікавленості учнів, стимуляція учнів до висловлювань. Сприяти розвитку навичок спілкування, вміння висловлюватись, критично мислити. Перевірити комунікативні та соціальні навички.

Мета і завдання пробних днів дитини в школі:

         вияв дезадаптації дитини:

  • швидка втомлюваність, глибокий спад праце­здатності наприкінці дня та тижня;
  • підвищена тривожність, плаксивість;
  • невміння налагоджувати стосунки з дітьми та дорослими.

- формування мотивації навчання, орієнтованої на задоволення пізнавальних інтересів;

- розвиток образного мислення (відчуття, сприймання, уяви);

- формування прийомів розумової діяльності (аналіз, синтез, порівняння, узагальнення, класифікація);

- розвиток творчих здібностей, уяви, орієнтації;

- розвиток мовлення; 

розвитку навичок спілкування, вміння висловлюватись, критично мислити.

- виховання інтересу до процесу пізнання;

- соціалізація дитини.

 

 

 

 

 

 

ДЕНЬ 1

Мовна студія

ТЕМА. Знайомство зі школою.

Акцентуйте вашу увагу на такі моменти.

З увагою сприймає усні репліки вчителя й однокласників (вітання, знайомство, запитання, прохання, прощання) й доречно реагує на усну інформацію в діалозі. Сприймає монологічне висловлення (казку, вірш, розповідь про події зі шкільного життя або про спостереження за чимось /кимось). Вступає в діалог. Відповідає на поставлені запитання стосовно теми. Ділиться своїми почуттями та емоціями від прослуханого та побаченого. Висловлює думку про почуте (що подобається, а що – ні). Обґрунтовує свої вподобання.

 

Хід студії

Визначення емоційного стану.

Запропонуйте дітям визначити свій теперішній емоційний стан за допомогою смайликів (кожний учень має набір символів – смайлів) Потім кожен по черзі показує смайлик та описує свій емоційний стан. Учителька також описує свій емоційний стан і може навіть почати цю гру, задаючи алгоритм висловлювання.

Завантажити смайлики можна за покликанням:

https://drive.google.com/file/d/1Wh3PZU4woplDKd6WLr5UM9B9gFBAS668/view?usp=sharing

Вправа «Інтерв’ю»

Тьютор.

-         І так. Увага. Ми ведемо свій репортаж, з Альтераскул. Зараз ми поспілкуємося з майбутніми першокласниками, які сьогодні вперше завітали до нас.

(Орієнтовний перелік питань)

• Назви свої прізвище, ім'я, по батькові.

• Назви прізвище, ім'я, по батькові тата, мами.

• Ти дівчинка чи хлопчик? Ким ти будеш, коли виростеш - тіткою чи дядьком?

• У тебе є брат, сестра? Хто старший?

• Скільки тобі років? А скільки буде через рік? Через два роки?

• Зараз ранок чи вечір (день чи ранок)?

• Коли ти снідаєш - увечері чи вранці? Коли ти обідаєш - вранці чи вдень?

• Що буває раніше - обід чи вечеря?

• Де ти живеш? Назви свою домашню адресу.

• Ким працює твій тато, твоя мама?

• Ти любиш малювати? Якого кольору ця стрічка ( плаття, олівець)

• Яка зараз пора року - зима, весна, літо чи осінь? Чому ти так вважаєш?

• Коли можна кататися на санках - взимку чи влітку?

• Чому сніг буває взимку, а не влітку?

• Що робить листоноша, лікарка, вчитель?

• Навіщо в школі потрібна парта, дзвінок?

• Ти хочеш піти в школу?

• Покажи своє праве око, ліве вухо. Для чого потрібні очі, вуха?

• Яких тварин ти знаєш?

• Яких птахів ти знаєш?

• Хто більший - корова чи коза? Птах чи бджола? У кого більше лап: у півня або у собаки?

• Що треба зробити якщо зламав чужу річ?

- Давайте пограємо у гру, що можна і що не можна робити у школі.  На партах у вас сигнальні картки з личками – сумним і веселим. Я буду запитувати, а ви – відповідати картками. Якщо те, що я скажу, можна і потрібно робити в школі, ви покажете усміхнене личко на картці.

     Приходити в школу вчасно

     Сидіти за партою рівно

     Ловити рибу у акваріумі

     Писати під партою

     Говорити на уроці без дозволу вчителя

     Читати

     Писати

     Грати у ігри на перерві.

Екскурсія школою.

Організуйте учнів на екскурсію школою. Зверніть увагу на те, що діти мають дорогою до своєї класної кімнати поводитися так, щоб не нашкодити собі та іншим. А ще потрібно полічити приміщення, коло яких вони будуть зупинятися, запам’ятати розташування «важливих дверей» (наприклад, бібліотека зліва від кабінету директора, їдальня поверхом нижче нашої від класної кімнати і т.д.) та дорогу до класу, бути уважними і спостережливими.

Покажіть учням маршрутний лист, за яким вони будуть рухатися школою.

Після кожного відвіданого приміщення наклейте на «маршрутний лист» наліпку з відповідним малюнком.

Зразок маршрутного листа (складіть його відповідно до розміщення класу та

об’єктів у школі)

 

 

 

Під час екскурсії поставте дітям такі запитання:

- Що б ви хотіли побачити у школі?

- Як називається це приміщення?

- Для чого воно призначене?

- Коли б ви хотіли тут побувати?

- Що б ви хотіли тут робити?

- Як називаються люди, які працюють у цьому приміщенні?

- Що, на вашу думку, ви можете тут робити?

2. Після екскурсії школою запросіть дітей до класу.

Опишіть якесь приміщення, що його відвідали діти на екскурсії, і

попросіть дітей відгадати його назву.

- У якому приміщенні можна грати у м’яча, займатися гімнастикою?

- У якому приміщенні можна смачненько поїсти?

- Коли ви захочете почитати чи переглянути малюночки у книжечці, ви

підете до.. ?

Рефлексія.

-         Які емоції викликала подорож школою?

-         У якій кімнаті школи вам захотілося побути довше?

 

Математична студія

ТЕМА. Порядкова лічба. Лічба предметів. Поняття «скільки?». Просторові відношення.

Акцентуйте вашу увагу на такі моменти.

Лічить за правилами лічби об’єкти навколишнього світу, розуміє поняття «скільки», малює графічними матеріалами.

Хід заняття

 

Визначення емоційного стану.

Вправа «Який я сьогодні тушканчик»

Запропонуйте дітям обрати картинку із зображенням тушканчика відповідно до їх настрою. Проговоріть, чому саме таку картинку обрала дитина. (Картинки завантажуйте тут )

Вправа для дихання

«Повітряна куля». Набираємо повні груди повітря і уявляємо, що надуваємо повітряну куля.

Мотивація діяльності.

Діти, сьогодні до нас кур’єр Нової пошти приніс пакунок. Я його відкрила, а там – цифри. Як ви думаєте, чому саме цифри? Яке у нас заняття?

Гра «Біг асоціацій»

- Які слова приходять на думку, коли я говорю слово математика?

Повідомлення теми студії.

-Отже, сьогодні ми будемо працювати з цифрами. Я дізнаюся, чи вмієте ви рахувати.

Усний рахунок.

Прийом  «Знайомі поруч»

Давайте по черзі розказувати, хто сидить за партами поряд з вами, позаду, попереду, зліва, справа.

Дякую. Мені дуже приємно. Бачу, що ви вже знаєте імена своїх майбутніх однокласників.

Гра « Вгадай, де захований м’яч»

У класі захований м’яч. Дітям пропонуємо знайти його, допомагаємо вказівками: «Йди вперед», «Праворуч», «Позаду», «Шукай між…»  та інші.

-         Ось відшукали ми м’яч, а він тебер хоче з нами попрацювати і дещо запитати:

Вправа «Скільки»

-         Скільки пальців на одній руці? А на двох?

-         Скільки пальців на одній нозі? А на двох?

-         Скільки дівчаток у класі? А хлопчиків?

-         Скільки парт?

-         Скільки вікон? Дверей?

-         Скільки шаф?

-         Скільки кому років? А скільки років буде через рік?

Фізкультхвилинка.

Розумна фізкультура / Руханка "Руки вгору"

Графічні навички.

-         А ви любите тістечка?

-         Ми зараз розфарбуємо розмальовку «Тістечко», підбираючи колір відповідно до цифри. (розмальовка для друку)

Рефлексія.

Прийом «Рефлексійна руханка»

-         Присісти низько, кому було не цікаво, сумно.

-         Понахилятися в сторони, кому сподобалося, але не все. (Одразу запитати, що саме сподобалося, а що ні. Чому?)

-         Підняти руки високо вгору, кому дуже було цікаво і все сподобалося.

 

Студія ЯДС

ТЕМА. Де я живу. Безпечний рух до школи.

Акцентуйте вашу увагу на такі моменти.

Називає адресу та описує місце свого проживання. Розпізнає об’єкти довкілля (за кольором, формою тощо). Пояснює вибір безпечної дороги до / зі школи з

урахуванням правил дорожнього руху. Розрізняє деякі знаки та символи дорожнього руху (знак «Школа», «Пішохідний перехід» та ін.). Пояснює найважливіші правила пішохода.

Хід заняття

Визначення емоційного стану.

Вправа «Хто як добирався до школи»

Для створення позитивного настрою запропонуйте жартівливу гру: «ланцюжком» відповісти на запитання «Хто і як добирався до школи?», так щоб вид транспорту починався, наприклад, літерою «А» або на іншу літеру, яку запропонують діти (я добирався на автомобілі, а я – на автобусі, я – на абрикосі, я – на альбомі тощо). Діти мають право називати всі слова на «А», навіть якщо це не вид транспорту. Дайте дітям час на те, щоб посміятися над їхніми жартами.

Вправа «Моя адреса»

Продовжте гру «серйозними» запитаннями:

- Хто сьогодні прийшов до школи пішки? (разом з учнями полічіть підняті

руки і викладіть на дошці цифру, яка відповідає кількості учнів).

- А як називаються люди, які рухаються пішки узбіччям дороги чи тротуаром? (Учитель записує друкованими буквами слово «пішоходи» на дошці біля цифри, яка позначає кількість пішоходів класу).

- А хто сьогодні приїхав до школи будь-яким транспортним засобом: автобусом, машиною тощо? (разом з учнями полічіть підняті руки).

- Для того, щоб прокладати маршрут вашого руху, потрібно знати адресу. Чи знаєте ви в якому місті живете? На якій вулиці? Який номер будинку, квартири?

Вправа «Дорожні знаки»

-         Що таке дорожні знаки?

-         Навіщо вони потрібні?

-         Які ви знаєте дорожні знаки?

Перегляд мультфільму «Дорожні знаки для дітей».

Попросіть учнів навести власні приклади небезпечних ситуацій, які можуть

виникати дорогою до школи. Обговоріть докладно кожен із них.

Фізкультхвилинка «Світлофор»

Гра «Уважний пішохід»

Учні діляться на дві команди – «пішоходи» і «автомобілі».

Тьютор перебуває в ролі регулювальника, попередньо окресливши місце руху пішоходів та автомобілів. «Регулювальник» показує відповідний сигнал світлофора чи знак, учні рухаються відповідно до визначених ролей.

Розвиваючий матеріал «Світлофор» корисний для вивчення кольорів світлофора з дітьми дошкільного віку. Завдання дітей – розставити кольори світлофора в правильному порядку і назвати, що означає кожен із кольорів: зелений, жовтий та червоний.

Практична робота. Виготовлення світлофора.

(Роздрукуйте матеріал та виріжте кольорові кола із зображенням кольорів світлофора. Виберіть будь-яку сторінку для виконання завдання (з великим або маленьким світлофором). Запропонуйте діткам розставити кольори у правильному порядку. Під час виконання завдання розкажіть дитині про значення кожного кольору). (шаблони для завантаження)

Рефлексія

Прийом «Світлофор»

Запропонуйте учням просигналізувати своє сприйняття студії відповідним кольором. Попередньо узгодьте значення кольорів, наприклад:

зелений – дуже сподобалося, побільше б таких завдань;

жовтий – сподобалось, але не все було цікавим;

червоний – вправа не сподобалась, її виконувати було нецікаво та нудно. 

 

 

 

ДЕНЬ 2

Мовна студія

ТЕМА. Шкільні та нешкільні речі.

Акцентуйте вашу увагу на такі моменти.

Називає перелік речей, необхідних для навчання у школі. Ділиться своїми думками та емоціями від прослуханого та побаченого. Висловлює думку про почуте (що подобається, а що – ні). Обґрунтовує свої вподобання. Сприймає простий медіатекст.

Хід студії

Визначення емоційного стану.

Який настрій у лисички на кожному з малюнків? (завантажити)

А який настрій зараз у вас? Чи є малюнок, який відповідає вашому настрою? Який він за ліком?

Мотивація діяльності.

Скажіть учням, що хочете перевірити їхню уважність. Пограйте у гру

―Зіпсований телефон‖!

Діти стають у коло, тьютор на вушко дитині, яка стоїть поруч, слово ―студія. Учні по черзі пошепки передають це слово одне одному. Останній гравець називає слово вголос. Підсумок гри залежатиме від того, правильно назве останній учень слово чи помилиться. Якщо під час передавання слово ―загубилося, намагається віднайти його й озвучує правильний варіант. Якщо ж останній гравець назве слово правильно, тьютор має похвалити дітей за те, що їхній ―класний телефон добре працює.

Запитайте, чи доводилося учням раніше чути таке слово? Що воно означає? (Пояснює дітям)

Повідомлення теми студії.

Наголосіть на тому, що є речі, які необхідні для навчання на студіях, а є речі, які ми беремо, щоб погратися на перерві, або у вільний від навчання час.

Діалог/ гра «Що потрібно на студії і для чого?»

(Визначення необхідних речей для навчання).

1. Запропонуйте учням послухати вірш про те, як хлопчик Миколка збирався до школи. Скажіть учням, що читатимете повільно і вмотивуйте до уважного слухання: якщо Миколка правильно поклав річ у сумку – попросіть плеснути в долоні, якщо ж помилився — тупнути ніжками.

Миколка-першокласник

Перший раз малий Микола

Став збиратися до школи.

Олівця поклав у сумку,

Книги, ручку, зошит, гумку,

М’яч, перо, граблі, подушку,

На обід м’яку пампушку,

Двох ведмедиків, лопату,

Білочку руду хвостату,

Лук і стріли, і рушницю,

Ще й пухкеньку паляницю,

Ще стільця, стола і парту,

І географічну карту,

Трактора, машинку, мило —

Вже й надворі звечоріло.

Сів Миколка, дума думку:

―Чи усе поклав у сумку?.

(Н. Кир’ян)

Запитайте в дітей, що їм сподобалося у вірші, що розсмішило?

Вправа «Що нас оточує»

- Подивіться навколо. Які речі нас оточують у класі. Навіщо вони потрібні, на вашу думку? (парта, дошка, алфавід та ін.)

- Розфарбуй кружечки червоним кольором біля зображень, які необхідні  на студіях для навчання, а жовтим – якими можна погратися на перерві. (завантажити)

Фізкультхвилинка

https://youtu.be/r44y0oKKuJs

Слухання та обговорення тексту про чарівний рюкзачок. Прочитайте дітям оповідання про чарівний рюкзачок. Щоб заінтригувати розповіддю, можна почати її так:

-Діти, у мене для вас радісна новина! Мій знайомий чарівник запросив нас усіх у гості до своєї чарівної крамниці. У цій крамниці продаються чарівні рюкзачки. Так-так, саме чарівні. Кожен рюкзачок володіє незвичайною чарівною силою. Ось послухайте.

Перший чарівний рюкзачок називається Смаколик. Його чарівна сила в тому, що у ньому ніколи не закінчуються різні смаколики — яблука, булочки, цукерки, все, що забажаєте. Тільки подумали про смачненьке, зазирнули в рюкзачок — і ваше бажання відразу збулося. Другий  — Знайко. Він знає відповіді на всі запитання. Не вмієш написати слово — зазирнеш у рюкзачок, а там готова відповідь. Можна навіть до школи не ходити, а сидіти вдома і все запитувати у

чарівного рюкзачка. Третій — Добрик. Його сила в тому, що він дарує своїм

господарям незвичайні подарунки-сюрпризи. Зробив добру справу — і в

рюкзачку з’являється подарунок! Зробив дві добрі справи — отримуй два подарунки!

Четвертий рюкзачок — Хапайко. Його чарівна сила в тому, що у нього може потрапити все, що тільки забажає його господар. Захотілося вам блокнот, як у товариша — Хапайко тут же вхопить, і ось уже блокнот у вашому рюкзачку.

Добре поміркуйте, який рюкзачок нам потрібен найбільше, який допоможе нам стати справжніми друзями, добрими людьми. Я теж обиратиму рюкзачок для нас, і я вже знаю, який оберу. А ви вже все обміркували?. Поясніть свій вибір. (Діти пояснюють свій вибір).

Перегляд мультфільму «Казка про дружбу / Рюкзачок».

https://www.youtube.com/watch?v=xVPTaFzVwmg

Діти переглядають мультфільм ―Казка про дружбу. Рюкзачок (―З любов’ю до

дітей‖, YouTube) до паузи на 2.21 хв.

Обговоріть з дітьми подані запитання:

- Що має рюкзачок  сказати своїм друзям?

- Чи залишаться вони друзями?

Діти переглядають кінцівку казки, перевіряють, чи правильними були їхні

припущення.

C:\Users\Инна\AppData\Local\Packages\Microsoft.Windows.Photos_8wekyb3d8bbwe\TempState\ShareServiceTempFolder\bukvy-ukrayinskogo-alfavitu-dlya-druku.-rozmalovka.jpegВправа «Абетка»

-         У своєму рюкзачку я знайшла абетку. Діти, що таке абетка?

-         Які літери абетки ви знаєте? (Діти показують на плакаті)

-         Розмалюйте ті літери, які ви добре знаєте. (Тьютор роздає розмальовку літер абетки) (Роздрукувати)

Рефлексія.

«Рюкзачок вражень».

Візьміть малюнок рюкзачка. ( для друку)

Діти передають рюкзачок і проговорюють свої враження від студії, ніби вкладаючи у рюкзачок.

 

Математична студія

ТЕМА. Спільні та відмінні ознаки предметів. Поділ на групи. Лічба.

Акцентуйте вашу увагу на такі моменти.

Уявлення учнів про ознаки предметів: форму, розмір, колір;  вміння визначати спільні та відмінні ознаки на основі зіставлення предметів; формувати вміння порівнювати предмети, узагальнювати за спільними ознаками, класифікувати — розподіляти предмети на групи за спільними ознаками; розвивати логічне мислення шляхом формування прийомів розумових дій: аналізу, синтезу, порівняння, узагальнення, класифікації.

Хід заняття

Визначення емоційного стану.

-         З яким настроєм ви сьогодні прокинулися?

-         Як він змінювався впродовж дня? Що на нього впливало?

-         Який він зараз?

-         На яку квітку схожий ваш настрій? Чому?

 

 

 

(завантажити)

Актуалізація знань.

Усний рахунок. Порядкова лічба.

-         Порахуйте від 1 до 10.

-         Порахуйте від 5 до 8.

-         Порахуйте від 10 до 1.

Мотивація навчальної діяльності

— Предмети навколишнього світу різноманітні за формою, кольором, розміром, призначенням, матеріалом тощо. Сьогодні ми будемо досліджувати схожість та відмінність предметів; будемо об’єднувати предмети в групи за спільними ознаками і навпаки — розподіляти їх на кілька груп за відмінними ознаками.

  1. Розрізнення об’єктів за різними ознаками.

(Презентація для виконання завдання)

— Назвіть предмети кожної групи. Навіщо призначені ці предмети? Скільки їх у кожній групі? (1-ша група: іграшки — 6 предметів. 2-га група: посуд — 10 предметів. 3-тя група: овочі — 5 предметів.)  2-4 слайд презентації

— Що «зайве» в кожній групі предметів? Поясніть, чому. (1-ша група — іграшки, «зайвий» кактус, бо це рослина.  2-га група — комп’ютерне обладнання, «зайва» мишка, бо це жива істота.) 5-6 слайд презентації

— Назвіть фігури в кожній парі. Чим вони схожі? Чим відрізняються? (1-ша пара: схожі за розміром та формою, відрізняються за кольором; 2-га пара: однакові за формою та кольором, різні за розміром; 3-тя пара: однакові за розміром та кольором, але неоднакові за формою.) 7-9 слайд презентації

— Як змінилися фігури? (1-й «ланцюжок» фігур — за формою; 2-й «ланцюжок» фігур — за кольором та розміром.) Матеріал для друку тут.

Фізкультхвилинка

Руханка – РАЗ ДВА ТРИ

Дослідження

Робота в парах (за картками).

— Вилучення зайвого предмета.

(Наприклад, 2 цеглинки одного кольору, а одну — іншого. (Вилучення за кольором.) 2–3 цеглинки по одного розміру, а 1  - більшу за розміром. (Вилучення за розміром і т. ін.)

Виконання графічного малюнку

На аркушах у клітинку діти малюють квадратики розміром у одну клітинку, у рядочок через клітинку. Потім квадратики, розміром у 4 клітинки.

 

 

Запропонуйте наступне завдання:

-         Розфарбуйте третій маленький квадратик червоним кольором, а п’ятий великий квадратик – зеленим.

Вправа для пальчиків.

До великого пальчика кожен пальчик по черзі ходить в гості.

Рефлексія.

Вправа «Мікрофон»

— Про що ви дізналися на уроці?

— За якими ознаками можуть бути схожі чи відрізнятися предмети?

— Що таке спільна ознака? відмінна ознака?

— Яка робота на уроці вас зацікавила?

— Які завдання були для вас незвичними?

 

Студія ЯДС

ТЕМА. Країна, у який ти живеш.

Акцентуйте вашу увагу на такі моменти.

Називає країну, місцевість, у якій проживає. Висловлює свої думки і почуття з приводу побаченого / почутого. Планує послідовність технологічних операцій (робота з папером) з допомогою тьютора. Взаємодіє з однолітками,

підтримує та приймає інших.

Визначення емоційного стану.

Вправа “Мій настрій”

-         Скажіть, будь ласка: чи важливо, щоб людина була у гарному настрої?

-         Поміркуйте, як настрій впливає на те, як людина навчається, працює.

-         Чи впливає настрій однієї людини на те, як почуватимуться інші?

-         Як ми можемо покращити настрій комусь із навколишніх?

-         Чи гарний ваш настрій сьогодні?

-         Ви готові поділитися своїм гарним настроєм з іншими людьми?

-         Ну то візьміть його в долоньки, обігрійте його своїм подихом і передайте комусь із тих, хто поруч з вами.

-         Як ви гадаєте, настрій покращився у тих, хто його отримав від когось, чи й у тих, хто ним ділився?

Вправа «Дні тижня»

-         Який сьогодні день тижня?

-         Який був учора?

-         Який буде завтра?

-         Назвіть усі дні тижня?

-         Назвіть третій день тижня, починаючи від понеділка. Шостий? Другий?

-         Який день іде за середою?

Мотивація діяльності.

-         Як називається країна у який ми живемо?

-         Що ви знаєте про Україну?

-         Послухайте, як у віршику діти розповідають, що для них Україна.

https://youtu.be/vuFFvoowhFM

-         А що для вас означає Україна?

-         Як ви розумієте вислів «Без верби та калини – нема України»?

-         Отже, ми виготовимо з вами аплікацію «Гілочка калини»

Практична робота. Виготовлення гілочки калини у техніці «Мозаїка»

Для аплікації потрібно: аркуш білого паперу, папір червоного кольору, зеленого, клей-олівець. Дітки надривають клаприки паперу і викладають гілочку калини, приклеюють їх до паперу. Тьютор виконує поетапно роботу разом з дітками. Готові аплікації складають у портфоліо дітей.

Рефлексія.

Вправа «Продовж речення»

-         Я сьогодні дізнався що …

-         Мені найбільше сподобалося…

-         Я навчився…

-         Мені не зовсім сподобалося…

-         Я хотів би більше дізнатися про…

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ДЕНЬ 3

Мовна студія

ТЕМА. Моя Батьківщина – Україна. Вивчення вірша. Підготовка руки для письма.

Акцентуйте вашу увагу на такі моменти.

Сприймання простого медіатексту (вірш) ,  відтворення, запам’ятання змісту повністю або частково. Навички тримання ручки під час виконання графічного зображення, вміння розмальовувати.

Хід заняття

Визначення емоційного стану.

Вправа “Шкала настрою”

Подивіться на шкалу настрою та вкажіть, де знаходиться ваш настрій. Чи хотіли б ви його перемістити? Куди? Як можна це зробити? (Завантажити для друку)

Проблемне питання

Поміркуйте та скажіть, чому птахи повертаються в рідний край, долаючи важку, небезпечну та дуже виснажливу дорогу.

Послухайте віршик Платона Воронька “Облітав журавель”.

Зверніть увагу. Віршик лунатиме кілька разів — так ви зможете його запам’ятати. Допомагатимуть вам у цьому картинки-підказки. Прослухавши вірш утретє, спробуйте розповісти його спочатку за картинками, а потім — не підглядаючи.

-         Що запитали в журавлика?

-         Що він відповів?

-         Як ми ще називаємо рідну землю?

(А якщо не вдасться — не біда, адже завжди можна ввімкнути відео ще раз! Якщо хочете добре щось запам’ятати, вмикайте запис стільки разів, скільки знадобиться.)

Вправа на розвиток дрібної моторики.

-         Допоможіть лелеці повернутися до рідного гнізда. Наведи лінії на малюнку.

(Для друку)

Фізкультхвилинка

Ми мандруєм, ми мандруєм,

Україною крокуєм. (Крокуємо на місці.)

Ось побачили Карпати:

Як вершину нам дістати? (Стаємо навшпиньки і підіймаємо руки, тягнемося догори.)

Заглядаємо в озерця —

Не торкнутися нам денця! (Нахиляємося вперед, торкаємося руками підлоги.)

Так ми довго-довго йшли.

Врешті до морів дійшли. (Крокуємо на місці.)

Трохи відпочили:

Поплавали, пострибали (Пливемо уявним морем, стрибаємо.)

Й дружно всі назад покрокували. (Крокуємо.)

Виконання графічного зображення.

-         Пригадайте, як називається наша держава.

Робота з мапою України.

Знайомство з мапою України. ЇЇ кордонами, столицею.

-         Чи бачили ви раніше мапу України?

-         Знайдіть столицю України.

-         Назвіть українські міста, які ви знаєте. Знайдіть їх на карті.

-         Наведіть контури нашої держави. Позначте її столицю і зафарбуйте кольором, який вам, на цю хвилину, найбільше подобається. (Для друку)

              

Рефлексія.

Вправа «Кольори»

-         Яким кольором ви розфарбувати столицю?

-         Чому саме такий колір обрали?

-         Який настрій він у вас викликає? Чому?

Математична студія

ТЕМА. Геометричні фігури. Лічба предметів.

Акцентуйте вашу увагу на такі моменти.

Знання геометричних фігур, усвідомлення поняття «фігура», порівняння предмету з геометричною фігурою за формою, розвиток логічного мислення, графомоторні навички.

Хід заняття

Визначення емоційного стану.

-         Прислухайтеся до себе. Який у вас настрій? Що на нього вплинуло?

-         Чи помітили ви, що хтось сьогодні дуже сумний? Чи спробували ви підняти йому настрій?

-         Можливо, ви помітили, що хтось сьогодні особливо веселий? Ця людина поділилася з вами радістю?

   Ознайомлення з поняттями «предмет», «фігура»

— Числа використовують для лічби предметів і фігур. Чи знаєте ви, що належить до предметів, а що — до фігур?

Учитель виставляє на стіл іграшки: зайчик, м’ячик, лялька тощо.

— Назвіть те, що ви бачите на столі. Як можна це назвати одним словом? (Предмети.) Які предмети є у нашому класі? На ваших партах? (Відповіді дітей.)

На набірному полотні вчитель виставляє геометричні фігури: коло, квадрат, трикутник, ромб, прямокутник, овал.

— Що я виставила? Як це назвати одним словом?

Перегляд відеоматеріалу «Геометричні фігури»

Робота з набором геометричних фігур.

— Чим круг відрізняється від усіх інших? (Не має кутів.) Чи знаєте ви, як разом називають трикутник, квадрат, прямокутник, ромб, шестикутник? Чому? (Многокутниками, бо мають багато кутів.)

Робота в парах. Одна дитина показує сусіду фігуру, інша відповідає. Потім міняються ролями. (для друку)

 Фізкультхвилинка

Встали рівно біля парт.

Починаємо наш старт.

Руки вгору, руки вниз,

Подивились пильно скрізь.

 Головою покрутили,

Потім разом всі присіли.

Піднялись, понагинались

І здоровими зостались.

Вправа «Геометрія навколо».

— Подивіться навкруги. Які предмети у класі схожі на квадрат, коло, прямокутник, трикутник, овал?

Графічна вправа.

  1.     Яку форму має прапор України? Накресли цю геометричну фігуру.

(Перетвори її на Державний Прапор України. Діти працюють на звичайних аркушах у клітинку. Можна виконати цю вправу за допомогою лінійки, а можна креслити по клітинках. Наприклад, сказати дітям, що має бути 10 клітинок у довжину і 6 – у ширину.)

  1.     Продовж лінію, рухаючись у вказаному напрямку на зазначену кількість клітинок, і дізнайся, що ти зможеш подарувати своїй Україні. (для друку)

 

Рефлексія

Вправа «Серденько»

-         Складіть пальчиками серденько, та підніміть його вгору, кому сподобалося виконувати усі завдання.

-         Прикладіть серденько до грудей, кому сподобалося виконувати графічний малюнок.

-         Покладіть «серденько» на парту, кому сподобалося визначати геометричні фігури.

-         Створіть серденько з сусідом по парті, якщо сподобалося працювати в парі.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Студія ЯДС

ТЕМА. Символи України

Акцентуйте вашу увагу на такі моменти.

Усвідомлення себе і свою родину як частину Батьківщини; висловлення власної думки, виконання послідовно технологічних операцій (робота з папером) з допомогою тьютора, взаємодія з іншими дітками.

Хід заняття

Визначення емоційного стану.

(Роздрукувати)

Яким, на вашу думку, може бути настрій?

Перевірте себе. Погляньте на обличчя та скажіть, яке почуття виражає кожне з них.

Яке обличчя відображає ваші почуття, ваш настрій?

Вправа «Пори року»

-         Яка зараз пора року?

-         Як ми можемо її розпізнати? За якими ознаками?

-         Яка пора року настане після весни?

-         Яка була перед весною?

-         Якою порою року діти ідуть до школи?

-         Назвіть по черзі усі пори року, починаючи з осені.

Бесіда про символи України

А чи знаєте ви, що означає слово символи?

Символ — предмет, малюнок або й жива істота, що асоціюється з іншим об’єктом. Коли ми говоримо про калину, барвінок, лелеку, ми згадуємо наш рідний край. Це народні символи України.

Але кожна країна має й державні символи. Саме за ними її впізнають в усьому світі. Чи можете ви назвати державні символи України? Де ви їх бачили?

Прапор України

Прапор — це державний символ,

Він є в кожної держави,

Це для всіх ознака сили,

Це для всіх ознака слави.

Прапор — один із державних символів України.

Яким словом можна замінити слово “прапор”?

-         Перегляньте відео, в якому бібліотечний кіт Кекс розповідає про прапор України. https://youtu.be/Q1Grt-MjofQ

-         Яких кольорів прапор України?

-         Що символізує синій колір на нашому прапорі?

-         Символом чого є жовтий колір?

Герб України

А чи знаєте ви, як називається герб України?

Тризуб є стародавнім символом, який зустрічався на нашій території з найдавніших часів і шанувався як магічний знак свого роду, оберіг. У вигляді державної символіки він використовувався ще князями Київської Русі.

Число “3” завжди вважалося казковим, чарівним. Та тризуб є настільки стародавнім символом, що ніхто не може точно сказати, що саме в ньому зашифровано! Дехто вважає, що в тризубі відображено триєдність життя: “батько, мати, дитя”.

-         Спробуйте побачити у тризубі зашифроване слово “воля”.

Фізкультхвилинка

«Ми українці!»

 

Практична робота «Прапор України з паперу»

(ідеї для аплікації за покликаннями)

https://youtu.be/16mCbcD6jTo

https://www.youtube.com/watch?v=rKIlhram3Wo

Для роботи потрібно папір жовтого та блакитного кольору, аркуш білого паперу, коричневого паперу, ножиці, клей.

Рефлексія.

По завершенню роботи діти демонструють свої поробки (за бажанням). Діляться емоціями.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ДЕНЬ 4

Мовна студія

ТЕМА. Друзі наші менші.

Акцентуйте вашу увагу на такі моменти.

Сприйняття казки на слух, вміння відповідати на поставленні запитання, розвинуте зв’язне мовлення, розвиток фантазії, уяви на основі прочитаного, навички графомоторики.

Хід заняття

C:\Users\Инна\AppData\Local\Packages\Microsoft.Windows.Photos_8wekyb3d8bbwe\TempState\ShareServiceTempFolder\Який ти пес Патрон.jpegВизначення емоційного стану.

-         Який ти пес Патон? Обери картинку, яку ти асоціюєш із своїм настроєм.

 (завантажити)

 

Робота з медіаматеріалом

-         Сьогодні до нас на студію завітав справжній герой – пес Патрон.

-         Діти, чи знаєте ви чому Патрона всі так поважають і люблять?

-         Давайте переглянемо мультфільм про нього. «Пес Патрон - Мультики для дітей»

-         За що пес Патрон отримав орден?

Робота з текстом

-         Послухайте казку «Нюх рятівника: Пес Патрон — захисник лісу та друзів» (книжечка для друку)

Обговорення прочитаного:

-         Якої породи пес Патрон?

-         Чим відрізнявся його нюх?

-         Хто прийшов на допомогу Патрону?

-         Хто був вдячний собачці?

-         За що?

-         У кого з вас є вдома собачка? Як її звати?

-         Хто хоче домашню тваринку? А як Ви її б назвали?

Фізкультхвилинка    «Пес Патрон»

Готуємо руку до письма

-         А зараз допоможемо Патронові відшукати вибухівку, рухаючись лабиринтами. (для друку)

 

 

Працюємо з графічними матеріалами.

-         Розмалюємо Патрона так, як ми уявляємо. (для друку)

Рефлексія

Розкажіть Патрону про свої враження про студію.

 

Математична студія

ТЕМА. Арифметичні дії. Додавання та віднімання чисел.

Акцентуйте вашу увагу на такі моменти.

Оперує числами в межах 10. Співвідносить кількість об’єктів навколишнього середовища з відповідним натуральним числом (до 10). Розуміє поняття «додати», «відняти». Усно додає та віднімає в межах 10.

Хід заняття

Визначення емоційного стану.

-         Чи любите ви домашніх тваринок?

-         У кого вдома є котик?

-         Давайте поглянемо на зображення котиків та оберемо той,  який найбільше відповідає вашому настрою. Поясніть чому? Що впливаю на ваш настрій? (завантажити)

 

Усний рахунок. Вправа «Рахуємо котиків»

Презентація (завантажити)

-         Скільки котиків на малюнку?

-         Скільки котиків вийшло на зарядку?

-         Скільки котиків співає у хорі?

-         Скільки котиків прийшло на обід?

-         Чи всім вистачить консервів?

-         Скільки лапок нарахували? Скільки котиків тут пробігало? Чому?

-         По скільки мишок дістанеться кожному котикові?

Фізкультхвилинка

-         Порухаємося разом із котиками!

Відповідність кількості числу.

-         Давайте порахуємо котиків і з’єднаємо кількість із відповідним числом. (завантажити)

 

Вправа «Арифметичні дії»

-         А тепер виконаємо  дії додавання та віднімання з котиками.

(завантажити)

 

Малюнок по цифрах (як додаткове завдання)

-         З’єднайте цифри від одного до десяти. Розфарбуйте малюнок.

(завантажити)

 

 

Рефлексія «На вершині гори»

-         Уявіть, що піднімаєтеся на гору. Де ви знаходитеся на кінець студії? У підніжжя, посередині чи на вершині. Якщо вам усе сподобалос, все у вас виходило, то – на вершині; якщо не зовсім сподобалося, щось не виходило, то – посередині, якщо нічого не виходили, не сподобалося, то – у підніжжя гори.

 

Студія ЯДС

ТЕМА. Світ тварин.

Акцентуйте вашу увагу на такі моменти.

Розрізняє поняття «дикі тварини», «свійські тварини». Розрізняє комах, риб, жаб, птахів і звірів. Розуміє, що тварина – частина живої природи. Дотримується інструкції тьютора під час виготовлення певного виробу. Демонструє іншим результати власної діяльності.

Хід заняття

Визначення емоційного стану.

-         Розкажіть про свій сьогоднішній настрій. Оберіть смайлика-хом’ячка зі схожим настроєм. Поясніть свій вибір. (завантажити)

Вправа «Погода»

-         Яка сьогодні погода?

-         Опишіть небо.

-         Чи були сьогодні опади? Які саме?

-         На вулиці тепло чи прохолодно? А може, дуже холодно?

-         Вітряно чи тихо?

-         Як минув ваш ранок?

-         Чи бачили ви сьогодні що-небудь особливе чи незвичне?

Робота із зображеннями

Презентація

-         Розгляньте світлини.  (слайд 2-10)

-         Кого ви на них бачите?

-         Як можна назвати всіх одним словом?

-         Як ви гадаєте, чи всі тварини однакові?

-         Де можуть жити? Чим харчуються?

-         Чи є у вас удома тварини? Які?

-         Як називаються тварини, які живуть серед людей? (свійські)

-         А ті, що живуть у лісі, горах, луках, полях? (дикі)

-         Чи можна сказати, що тварини — це частина природи?

-         Тварини — жива чи нежива природа? Доведіть.

Гра «Назви одним словом» (пезентація слайд 11-14)

-         Діти, розгляньте фотографії та назвіть тварин, яких ви бачите одним словом. (комахи, звірі, птахи, риби)

Фізкультхвилинка з тваринками

-         Давайте порухаємося разом із тваринами.

Практична робота «Тваринки із повітряного пластиліну»

На розсуд тьютора.

Жук сонечко, (покликання)  Котик (покликання). Равлик (покликання)

 

Рефлексія

-         Покажіть уподобайку, якщо вам урок сподобався, і невподобайку, якщо не сподобався. Поясніть чому?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ДЕНЬ 5

Мовна студія

ТЕМА. Розвиток зв’язного мовлення. Будуємо речення.

Акцентуйте вашу увагу на такі моменти.

Дає повні відповіді на запитання. Розуміє, що таке речення. Може побудувати речення за сюжетним малюнком. Розвинуті графомоторні навички.

Хід заняття

Визначення емоційного стану.

Прислухайтеся до себе. Що ви відчуваєте? Який у вас сьогодні настрій? На квіточці зобразіть  свій настрій, власні емоції.

Наприклад так

 

 

Мовленнєва розминка

Чистомовки

-         Діти, повторюйте за мною:

За-за-за – замекала… (коза)

Зу-зу-зу – прив’язали ми … (козу)

Зу-зу-зу – я їй сіно … (привезу)

Зі-зі-зі – дякуєм за молоко… (козі)

Читання складів

-         Давайте спробуємо прочитати склади, рухаючись на космічній ракеті.     Космічний тренажер

Фізкультхвилинка

Впіймай звук «у»

-         Я називаю слова, якщо ви чуєте у слові звук «у», то підсрибуєте. Якщо не чуєте – присідаєте.

Вправа «Побудуй речення»

-         Друзі, хто знає, що таке речення?

-         Якщо я скажу «іде» - це буде речення?

-         А якщо скажу «хлопчик іде до школи». Це – речення?

-         Давайте за допомогою малюнків спробуємо скласти речення.

(покликання для завантаження)

 

 

 

Вправа для дрібної моторики рук

-         Ми допоможемо бджілці дістатися до вуликів, викачати медок з квітів. Обведем по штрихових лініях маршрут бджілки. Але спочатку давайте дамо їй кличку.

(роздрукувати 8 сторінку тут)

Рефлексія.

Прийом «Рефлексійна руханка»

- Присісти низько, кому було не цікаво, сумно.

- Понахилятися в сторони, кому сподобалося, але не все. (Одразу запитати, що саме сподобалося, а що ні. Чому?)

- Підняти руки високо вгору, кому дуже було цікаво і все сподобалося.

 

 

Математична студія

ТЕМА. Розв’язуємо прості задачі.

Акцентуйте вашу увагу на такі моменти.

Дає повні відповіді на запитання. Розуміє, що таке речення. Може побудувати речення за сюжетним малюнком. Розвинуті графомоторні навички.

Хід заняття

Визначення емоційного стану.

Сформованість елементарних математичних уявлень  розв'язування задач. Пошуки і знахідки самостійних шляхів розв'язання задач. Творчого підходу до виконуваної роботи. Активність дітей, які не повинні виступати пасивними спостерігачами. Розвиток логічного мислення.

Хід заняття

Визначення емоційного стану.

-         Який у вас сьогодні настрій?

-         Оберіть малюнок, що відповідає вашому настрою.

Мотивація діяльності.

-         У нашому цікавому світі майже щохвилини виникають якісь маленькі проблеми, що потрібно розв’язати. У мене є 5 друзів. Чи вистачить цукерок, щоб усіх їх пригостити? На вихідні ми поїдемо до бабусі. Вже минуло 4 робочі дні. Скільки днів мені ще чекати до зустрічі із бабусею? Я взяла у бібліотеці книжку почитати на 8 днів. Уже минуло 4 дні. Скільки днів я ще можу читати книжку? І таке інше. Усе це ситуації із вашого життя. Це задачі, які нам доводиться вирішувати щодня.

Усний рахунок

Гра з м’ячем «Називаємо сусідів числа»

-         Я називаю число, а ви скажіть, яке іде перед ним та за ним. Наприклад: 8 (7 та 9)

-         Пограємо у гру «Футбол». Виконаємо приклади та заб’ємо гол.

https://learningapps.org/27449166

Віршовані задачі.

-         Друзі, давайте послухаємо віршики, поглянемо на екран і допоможемо вирішити задачу.

https://docs.google.com/presentation/d/1UTzQsaCAfGMo5JHrIPW4km42IArG1v6V/edit?usp=sharing&ouid=104020933752861908384&rtpof=true&sd=true

Фізкультхвилинка.

https://www.youtube.com/watch?v=Lf0YdjKvGHM

Розвиваємо графічні навички.

-         Допоможіть гусеничці пообідати листочком. Вставте попущені цифри та наведіть штрихові лінії.

(Для друку)

 

Рефлексія

Вправа «Серденько»

- Складіть пальчиками серденько, та підніміть його вгору, кому сподобалося виконувати усі завдання.

- Прикладіть серденько до грудей, кому сподобалося виконувати графічний малюнок.

- Покладіть «серденько» на парту, кому сподобалося визначати геометричні фігури.

- Створіть серденько з сусідом по парті, якщо сподобалося працювати в парі.

Студія ЯДС

 

ТЕМА. Рослинний світ

Акцентуйте вашу увагу на такі моменти.

Має уявлення про різноманітність рослинного світу. Розрізняє рослини за групами: дерева, кущі, трави.

Хід заняття

Визначення емоційного стану.

-         Який у вас сьогодні настрій?

-         На яку весняну погоду він схожий? Чому?

-         Що б ви обрали для того, щоб проілюструвати ваш настрій: хмаринку чи сонечко?

(завантажити)

Мотивація діяльності. Повідомлення теми.

Робота з медіа

https://www.youtube.com/watch?v=_owPRdbaMdY

Обговорення

-   Діти, що нового дізнались переглянувши відео?

-  Чи вразило вас щось?

-   Як ви гадаєте, скільки часу було витрачено на зйомку? Аргументуйте відповідь.  Отже, сьогодні ми поговоримо про рослини, про їх різноманітність в природі.

- Як ви гадаєте, ми можемо віднести рослини до природи? (Так)     

- Рослин ми можемо віднести до живої чи не живої?

-Доведіть, що це жива природа. Назвіть ознаки. (Вони дихають, ростуть, розмножуються,   живляться, помирають)

Робота із зображеннями (Презентацію завантажити тут)

-         Розгляньте світлини. Що ви бачите? Яким одним словом можна назвати ці об’єкти? (дерева)

-         Додайте до групи по 2-3 рослини.

-         Розгляньте світлини. Що ви бачите? Яким одним словом можна назвати цю групу рослин? (кущі)

-         Які ще кущі ви знаєте?

-         Розгляньте ще одну групу зображень. Що ви бачите? Як усі ці об’єкти можна назвати одним словом? (трави)

Фізкультхвилинка

-         Пограємо в гру. Якщо я називаю дерево, то ви піднімаєте руки вгору і стаєте на носочки. Якщо я називаю кущ – нахиляєтеся в сторони, якщо називаю трав’янисту рослину – присідаєте. Поїхали: дуб, калина, кульбабка, сосна, береза, тюльпан, бузок, яблуня, малина, підсніжник.

Творча робота «Моя улюблена рослина»    (робота з фарбами)

-         Намалюйте рослину, яка вам подобається найбільше.

-         Розкажіть про свою улюблену рослину.

Рефлексія

Вправа “Сонечко”

-         Намалюйте на аркуші паперу кружечок. Утворіть сонечко: намалюйте від кружечка стільки промінчиків, скільки цікавих моментів було на уроці. Розкажіть про кожен промінчик.

docx
Додано
22 травня
Переглядів
63
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку