Конспект заняття на тему "Посуд"

Про матеріал
Конспект заняття для дітей дошкільного віку на тему "Посуд". Розширення знання дітей про посуд, його призначення.
Перегляд файлу

Посуд

Мета: розширити знання дітей про посуд, його призначення. Вчити називати предмет і можливі дії з ним. Збагачувати словниковий запас слів вихованців. Розвивати пам’ять, увагу. Корегувати мовлення дітей, осанку. Виховувати почуття поваги один до одного.

                                                           Хід заняття

І. Організаційний етап.

Діти, увага, усі поспішайте.

На килимок  усі ставайте.

Нас діти, чекають, заняття  та гра,

Ставайте у коло скоріш дітвора.

Ми з вами почнемо цікаву розмову,

Про щось диво-дивне, ви дізнаєтесь знову.

1,2,3,4,5- давайте заняття розпочинать.

 

ІІ. Вступна частина.

Діти, до нас на заняття завітали гості. Давайте привітаємо їх.

Сядьте гарненько ручки покладіть на коліна, сьогодні у нас цікаве  заняття. Ми з вами будемо спілкуватись і грати в ігри. А допоможе нам  в цьому чарівна скринька,  яку  я знайшла під дверима, йдучи до вас. А вам цікаво, що в ній є? (відповіді дітей). Ото ж давайте ми разом її відкриємо.

Скринька чарівна відкрийсь,

 Що там маєш покажи.

IIІ.Основна частина

Ой! Як багато тут речей! А щоб скринька  показала нам ці речі ми повинні спочатку їх відгадати. Готові? Тоді слухайте:

     У мене наливай,

     Хоч молоко. Хоч чай.

     Не склянка я не кружка,

     Хоч маю також вушко.

     Вам відгадати не важко

     Що це звичайна (що діти?)…Чашка!

А ось і вона,поставимо її ось тут, щоб вам було видно.

-Знову я щось маю. А що саме ви дізнаєтесь, відгадавши загадку:

    Завжди вони кругленькі,

    Великі і маленькі,

    Глибокі і мілкі.

       В них кашу насипають.

       І супчик наливають (куди діти?)

       Звичайно, у…Тарілки.

Ось вона!Одна велика – глибока (для супчику), а друга маленька – мілка (для каші). Поставимо ми їх поряд із чашечкою.

-Що  ж тут у скриньці  ще є?

 Гострі зуби вона має,

 Їсти нам допомагає,

 Що бере в тарілці – все

 Нам до рота донесе.

 

(Що це діти?...)Виделка!

Так виделка. Ось сюди ми її ,теж покладемо. Ще у нас є одна річ без якої не можна обійтись під час обіду. Відгадайте що це?

          Вона їсти допомагає,

          По тарілочці гуляє,

          Накладає супчик в ротик,

          Щоб кругленький був животик.

          (Хто вона діти?...)Ложка!

Ось вона, покладемо її до виделки.

 Що ж тут ще у нас є, без чого не можемо обійтися, коли готуємо обід? А ну відгадайте?

      Ми на кухні друзі ваші,

      І без нас не зварити каші,

      А ні борщ, ні капусняк,

      Не зварить без них ніяк.

      Ні картоплі, ні цибулі

      Не зварити без (без чого?...) Каструлі!

Так. Це каструля. Ось вона. Невеличка, кругленька.

Ще одна загадочка

      Щоб підсмажить їжу швидко

     Нам потрібна…сковорідка.

Так. Це сковорідка. Покладемо її до каструлі.

 Погляньте малята, що тут є у нас на столі? Я буду торкатися чарівною паличкою до предмета, а ви голосно, всі разом будете його називати. Це - чашка, з неї п’ють. Це – тарілки, з них їдять. Ось - глибока тарілка (суп, борщ), а ось – мілка (каша, макарони картопля). Це – виделка, це – ложка. А це – каструля, в ній варять. Це сковорідка, на ній жарять.

Як ми можемо назвати всі ці предмети одним словом? Це посуд! Давайте повторимо всі разом – посуд. А тепер, Віолетта, ти скажи? (так 3-4 дитини).

Молодці діти, ви відгадали всі загадки, правильно відповідали на запитання.

 А зараз виконаємо мовно – рухову вправу (читання тексту із спонуканням дітей до наслідування рухів по його змісту):

                    Ми з тарілочки поїли, (стоять біля стільчиків)

                                              Ми тарілочку помили,

                                             Потім ми навшпиньки  встали

                                             І в буфет її поклали.

Пояснити значення слова буфет. Буфет – шафа для зберігання посуду.

А тепер послухайте цікаву розповідь про хлопчика,який не хотів їсти, і все вередував та плакав. Мама називала його Вередою.

Мама супу із каструлі налила.

Мама ложку Вереді дала.

Нащо ложка, забери ти,

Хочу супу із тарілки пити!

І руками обома він тарілку підніма.

Скажіть мені:

Куди мама налила супу Вереді?

Що йому дала у руку?

Що закричав хлопчик?

Що він хотів зробити?

 А чи можна суп чи борщик пити із тарілки?

Діти, а з якого посуду можна пити? Так з кружки, чашки.

А що ви полюбляєте пити з чашки? (Відповіді дітей).

 

 

Дидактична гра «Що зайве?»

Діти на картинці визначають зайвий предмет, пояснюють свій вибір.

 

Фізкультхвилинка

Раз, два – всі присіли,

Потім вгору полетіли.

Три, чотири – нахилились,

Із струмочка дружно вмились.

П’ять, шість – всі веселі,

Крутимось на каруселі.

Сім, вісім – знов присіли,

Підвелись, затупотіли.

Дев’ять, десять – відпочили

Й на заняття знову сіли.

 

IV. Заключна частина.

Дітки, наша розмова вже закінчується, давайте покладемо весь посуд у скриньку, а я покладу її  там де знайшла.( Ховаємо всі речі назад у скриньку, проговорюючи, що для чого використовують, останньою кладемо чашку).

Ой!Діти, що ж це в нас ще лишилося? Але чашечка наша не хоче ховатися у скриньку, вона хоче ще з вами порозмовляти. Давайте ми її запитаємо: Чашечко, а що в тебе наливають? (чай). А що ще можна налити? (воду, молоко). А як за нею потрібно доглядати, щоб вона не забруднилась? Що роблять з тобою? Що, діти? (миють).А у тебе є подружки? Так! – каже чашка, - у мене багато різних подружок – чашок. Діти, вона вже готова іти до них. Ось  і заховалася у скриньку.

Молодці, діти, ми з вами сьогодні дуже гарно спілкуватися. А хто нам у цьому допомагав?(скринька).А що було у скриньці? (чашка, ложка…).А як це можна назвати одним словом? (посуд). Молодці, ви всі були активними на занятті, гарно слухали та відповідали на запитання.

Дякую вам! А зараз попрощаємося з гостями і йдемо гратися.

 

doc
Додав(-ла)
Онищенко Яна
Додано
20 березня
Переглядів
184
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку