Мета: розвивати інтерес до фізичних вправ; вправляти в ходьбі та рівновазі парами по двох лавах, поставлених поряд, один за одним по доріжці, викладеній із палиць, прямо й боком (приставним кроком), бігу (із зупинками-завданнями), стрибках на обох ногах через скакалку, повзанні та лазінні. Виховувати увагу, організованість, швидку орієнтацію в просторі.
Тема: «До бабусі в село».
Мета: розвивати інтерес до фізичних вправ; вправляти в ходьбі та рівновазі парами по двох лавах, поставлених поряд, один за одним по доріжці, викладеній із палиць, прямо й боком (приставним кроком), бігу (із зупинками-завданнями), стрибках на обох ногах через скакалку, повзанні та лазінні у рухливій грі «Курочка і горошинки», киданні та ловінні у рухливій грі «Квач із м'ячем» .
Обладнання: гімнастичні палиці, скакалки, гімнастичні лави, площинні кола, ілюстрації (бабуся, сільське подвір’я, курчата, півник, кролики, порося, білочка, собака, змія, цапок), м’ячі.
Вихователь. Малята, сьогодні ми поїдемо в гості до бабусі. (Під час розповіді педагог показує відповідні ілюстрації.) У неї дуже велике господарство, і вона дуже любить маленьких діточок. А ось і перші вихованці бабусі: курчата, півник та кролики.
Вранці півник в курнику
Всім кричить: — Кукуріку!
Прокидайтеся, курчата,
Будем букву «Ка» вивчати!
Три кролики На роликах.
Не кролики —
Королики!
Курчата ходять один за одним по двору, попереду них іде півник. А поруч пересуваються кролики: то рівненько стрибають, то присідають і припадають до землі. А півник ходить поважний, гордовитий, розказує своїм малятам казочки й вихваляється, як він уміє стояти на одній нозі.
Вихователь. Малята, а ось іще один мешканець цього подвір’я! Ану, спробуйте відгадати, хто це.
Замість носа — п’ятачок,
замість хвостика — крючок.
Вмить калюжу віднайде,
ще й сімейку приведе.
(Свиня.)
Правильно, це свиня. Але в бабусі свиня незвичайна. На відміну від усіх своїх інших родичів, вона полюбляє не тільки порпатись у багнюці, а ще й робити вправи з м’ячем разом із малюками.
ударити м’ячем об підлогу ліворуч, праворуч від себе;
зігнути ноги із затиснутим між пальцями ніг м’ячем;
лежачи на животі, підняти руки з м’ячем угору, повернутись у в. п.
Вихователь.А ще в бабусі живе така собі не зовсім свійська тваринка — білочка, і вона товаришує з рештою вихованців. Білочка дуже товариська і, як усі малята, любить бавитись. Але найбільше вона полюбляє стрибати. А оскільки сьогодні ми прийшли до неї в гості, то вона буде зараз нас розважати.
Діти багато що можуть робити:
Співати, стрибати, у дудку дудіти,
Грати, пірнати, сонцю радіти...
Тільки не можуть спокійно сидіти!
Обладнання: надувний м’яч.
Гравці стоять вільно на майданчику. Один із гравців — квач. Він тримає в руках надувний м’яч. За умовним сигналом вихователя квач намагається влучити в когось із гравців, які тікають від нього.
Якщо квач у когось влучить м’ячем, але не встигне його взяти, то гравці починають перешкоджати йому, перекидаючи м’яч один одному. Вони кидають м’яч доти, доки квач його не впіймає. Гравець, який останній кинув м’яч, стає квачем. Гру продовжують.
Вихователь. Малята, усі ви добре знаєте, що існує безліч різних видів спорту. Але зараз ми з вами згадаємо про бокс, тому що в бабусі є ще один кумедний товариш — собака боксер. Сьогодні він буде нашим тренером. Як і всі інші види спорту, бокс потребує щоденних посилених тренувань. І тому, щоб стати гарними боксерами, ми й розпочинаємо наше тренування.
Вихователь. Малята, а тепер послухайте віршик про пана Цапа.
По обніжку йшов цапок,
Опирався на ціпок.
Він гіллячки із лози
Ніс для білої кози.
А для сірих козенят —
Пів мішка гарбузенят.
Бородою тряс цапок,
Опирався на ціпок.
Пан Цапок іде в гості до кози й несе їй та її діткам гостинці, але окрім гарбузенят та гілочок, він несе малятам у подарунок ще й м’ячик. А оскільки руки в нього зайняті, то м’ячик йому доводиться штовхати рогами.
Вихователь. Малята, а зараз ми будемо маленькими футболістами й гратимемо у футбол. Спробуйте прокотити м’яч у ворота якомога далі, а потім ми визначимо найкращого гравця цього дня.
Із бобрами зайці грають,
Гол в ворота забивають.
М’яч один — їх двадцять два,
Йде на полі жвава гра!
Футболіст
Штрафний пробив —
У ворота м’яч влетів.
Вихователь. Малята, спробуйте відгадати загадку:
В’ється стрічка невеличка,
Де пісочок, де травичка.
Ви її не зачіпайте,
Стороною оминайте. (Змія.)
Так, дітки, це змія. А як ви гадаєте, чому в загадці сказано, що її треба оминати стороною? Із цими тваринами слід бути дуже обережними, тому що змії бувають отруйними. Але та, котра сьогодні прийшла до нас на гостину, зовсім не отруйна й не завдасть вам шкоди. Вона дуже добра й лагідна і прийшла сюди лише з найкращими намірами. До того ж, вона стара знайома бабусі. Ану, малята, чи всі ви знаєте, як повзають змії? Тому що зараз ми перелізатимемо через лаву, уявивши себе маленькими змієнятами.
Обладнання: чотири стояки, мотузки, обруч.
Посередині зали ставлять чотири стояки. До кожного з них прив’язують мотузки на висоті 40—50 см й сполучають їх між собою, утворюючи «город», сторони якого від 5 до 6 м.
Діти зображають «курочок», які хочуть потрапити на «город».
Один із гравців — «сторож». Він сидить осторонь у своїй хатці (в обручі), заплющивши очі, ніби спить. За сигналом вихователя «курочки» підлізають під мотузку, намагаючись не доторкнутися до неї. Коли всі «кури» перелізуть на «город», «сторож», за сигналом вихователя, прокидається та проганяє «курочок» із «городу», плескаючи в долоні й промовляючи «Киш-киш».
«Кури» тікають, підлізаючи знову під мотузку, а «сторож» намагається доторкнутися до них рукою. «Кури», до яких він доторкнеться, залишаються стояти на місці. Вихователь рахує їх і відпускає. Потім обирають нового «сторожа» й починають гру спочатку.
Вихователь. А тепер уже час вирушати назад: у гостях добре, але вдома на нас чекають батьки. Бабуся була рада вас бачити. Вона дуже вдячна вам за допомогу й чекатиме на вас знову. (Діти чемно прощаються бабусею) Ось ми й повертаємось додому, але щоб потрапити на інший берег річки, треба перейти через місточок.