Тема : Природа. Жива і нежива природа.
Мета: познайомити дітей з природою, навчити розрізняти предмети живої та неживої природи; розвивати спостережливість, увагу та пам'ять ; виховувати любов до навколишнього середовища.
Хід заняття
І . Організаційний етап
1.Привітання
Малята, перед тим, як розпочати заняття я хочу вам дещо запропонувати.
Кожного разу, коли ви будете приходити на заняття, ми будемо дуже цікаво вітатися.
На стіні є малюнки (сердечко, долоньки, нотка). Ви самі будете обирати ,як зі мною вітатися. Торкаючись серця, будемо вітатися нашими сердечками , тобто привітаємо один одного обіймами.
Торкаючись долоньок ,вітаємося рученятками (долоньки-кулачки)
А той,хто обере нотку привітається зі мною за допомогою танцю.
Отже, давайте спробуємо…Хто привітався ,займає своє місце.
2. Знайомство з дітьми
У нас з вами сьогодні перше заняття, тому пропоную познайомитися.
Дид. гра «Луна»
Дитина вимовляє своє ім’я, плескаючи у долоньки ДА-НИЛ-КО, ТА-НЯ, А-РІ-НА…А діти групи повторюють за ним ім’я.
ІІ. Основна частина
3.Повідомлення теми заняття
Погляньте ,будь ласка ,у вікно…Що ви там бачите? (дерево, небо, дівчинка, будинок тощо) Молодці! Дерево,квітка, дівчинка, небо – це все природа.
Тобто,усе, що нас оточує, але не зроблено руками людини – це все природа.
Подумайте, а будинок –це природа? (НІ, бо він зроблений руками людини)
4.Введення понять «жива і нежива» природа
Природа поділяється на живу та неживу. До живої відносять все ,що :
5.Фізкультхвилинка
6.Робота з зошитом .
Розфарбуйте зеленим кольором кружечки біля малюнків із зображенням живої природи ,а червоним – неживої.
7.Дид.гра «Жива чи нежива природа»
Вчитель називає предмети природи. Якщо предмет відносять до живої-діти плескають у долоньки.
Отже ,до живої природи відносяться рослини,тварини та люди.
ІІІ. Заключна частина
Сонце, небо, земля , вітер, рослини, тварини, люди …- все це природа. Природа дає все необхідне для життя людини: їжу, воду, будівельні матеріали. Всі ми – діти природи , та не всі однаково добрі до неї.
Дехто знищує тварин, рослини , забруднює водойми та повітря. Природа потребує уваги та турботи. Ми повинні берегти природу, охороняти її багатства.