Тема.Загаси вогонь.
Завдання.Ознайомлювати дітей з правилами поведінки під час виникнення
пожежі. Розвивати швидкість реакції, пов’язувати теоретичні знання з практичними навичками. Виховувати цілеспрямованість, витримку, емоційну рівновагу.
Обладнання: модель хатки, лялька, іграшки (різні тваринки), різнокольорові відерця, озеро з тканини, імітація полум’я, серветки.
Попередня робота. Проведення бесіди з дітьми на тему рятувальних дій під час виникнення пожежі.
Хід заняття
Вихователь. Вогонь здавна був другом людини. Він допомогав їй у давнину і зараз приносить велику користь. Завдяки вогню люди живуть у комфортних умовах – у теплих будинках, освітлених приміщеннях і кожного дня користуються предметами, створеними за допомогою полум’я.
Отже, діти вогонь буває яким? (Відповіді дітей)
Але вогонь буває і злим.
Так ……
Вихователь. На окраїні села Ось кричить Оленка
Хатинка стояла -Зайнялась хатинка!
У ній дівчинка мала Що ж мені робити?
З іграшками грала Де я буду жити?!
Вихователь. Любі дітки, давайте допоможемо Оленці врятувати хатку. Кожному з вас потрібно набрати води з озерця, швидко добігти, вилити водичку на хатинку і передати відерце наступному рятувальнику.
Вихователь. Молодці, ви дужі та спритні. Завдяки вашій дружній допомозі хатинку врятовано. Але ж там дуже багато диму, Оленка та її іграшки кашляють, треба їх звідтіля винести. Тепер кожний з вас по черзі знову біжить до будиночка, хапає одну (тільки одну!) іграшку та притискаючись до підлоги і закриваючи рота серветкою, виповзає з того страшного місця.
(Діти виконують завдання. Вихователь стежить, щоб діти підповзли під дугою, не торкаючись її спиною. Врятовані іграшки садовлять на лаву.)
Вихователь. Молодці і з цим завданням ви справились. Ваші друзі врятовані.
Ви мабуть стомилися то ж давайте пограємо.
Гра «Біжи до свого відерця»
Діти поділяються на чотири команди, ведучі беруть по віждеречку. Під музику всі розбігаються. Із припиненням звучання музики кожен біжить до своєї підгрупи, очолюваної ведучим з відерцем відповідного кольору.
Вихователь. А зараз ми з вами заспіваємо пісеньку про номер за яким приїдуть рятувальники.
Подзвони ти, подзвони,
Якщо десь пожежа сталась,
«101» ти набери,
І примчать вони, мов птахи,
У червоних касках, в мить,
На машинах рятувальних,
Наші доблесні пожежні,
Наші доблесні пожежні,
Вся надія лиш на них,
«101» ти подзвони!
Фізкультхвилинка «Рятівники»
Дидактична гра «Добери риму»
Вогонь малий водою… (залий).
Щоб не виникло пожежі-з вогнем будьте…(обережні).
Сірники та запальничка вогник мають…(невеличкий).
Та якщо за ним не стежиш-може статися…(пожежа).
Дидактична гра «Правильно – неправильно»
Сірник малий, а біда велика. (Правильно)
Мале полум’я гасять водою, піском, килимом. (Правильно)
При пожежі телефонуй 103! (Неправильно)
Під час пожежі потрібно відчинити вікна. (Неправильно)
При пожежі телефонуй 101 (Правильно)
Дітям можна гратися з вогнем. (Неправильно)
Діти дотримуються правил пожежної безпеки (Правильно)
Вихователь. Гарно ви вмієте гратися в ігри. А зараз вивчимо вірш
Вивчіть правила пожежні
Будьте завжди обережні.
Знає хай дитини кожна:
Жартувать з вогнем не можна
Вихователь. Любі діти. Сьогодні ви були чудовими рятівниками.Ви врятували хатинку та іграшки дівчинки Оленки. Молодці. Ви знаєте правила пожежної безпеки і пропоную вам нагадати їх дівчинці Оленці.
Забороняється брати і гратися з сірниками.
Залишати негашене багаття
Ховатися під ліжко чи в шафу
При пожежі дзвонити - 101
Я дякую всім за старання та бажаю жити у безпеці.