Конспект заняття в старшій групі на тему «Наші правила»
Мета: Познайомити дітей Біблією , вчити дітей бути відповідальними з власної ініціативи, розвивати розуміння того, що відповідальні люди завжди шановані, вчити контролювати свої почуття та негативні емоції; визначати та дотримуватись правил , що діють в колективі розвивати здатність до оцінки і самооцінки, критичного ставлення до власної поведінки; виховувати бажання діяти по справедливості.
Матеріали: Біблія доросла та дитяча , картинки біблійного змісту, колаж з правилами , складений дітьми на попередньому занятті, картинки з героями казок ; робочі зошити ,
Хід заняття.
-
Вихователь повідомляє дітям , що сьогодні на занятті вони продовжать обговорювати правила , яких потрібно дотримуватись в колективі і , випадково , згадує ,що вранці листоноша приніс посилку , пропонує подивитися , що всередині.
-
Погляньте , тут якісь книги…Хтось знає, як вони називаються? Так це Біблії – для дорослих і для дітей (демонструє). – А ви знаєте про що розповідає Біблія? (Про те як Бог створював усе , що є на Землі та поза її межами, про правила життя для людей , притримуючись яких , вони будуть щасливі .
-
Діти , а ви знаєте , хто автор цієї книги? (відповіді дітей) Біблію , насправді писало багато людей , яких надихав Бог. А чи знаєте ви , хто такий Бог?
-
Розповідь вихователя.
-
Бог – це Творець всього , що є на землі та поза її межами. Усі добрі речі , які ми маємо походять від Бога. Спочатку Він створив сонце , місяць , зорі та землю , але ніхто не міг жити на землі. Вона була непридатна для життя. Бог хотів , щоб на Землі жили люди. Для того , щоб ви краще зрозуміли , як все відбувалося , я пропоную вам викладати мою розповідь картинками , які лежать у вас на столах. Отже , Він почав готувати землю для людей (картинка №1) Він дуже старався , аби наша планета Земля стала гарним місцем для проживання людей і тварин. Спочатку Бог створив різноманітні рослини і вони значно прикрасили землю. Потім , під Його керівництвом з’явилися риби , які плавали у воді, птахи , які літали у небі , різноманітні тварини , які ходили по Землі. Зрештою Бог зробив одну частину Землі дуже особливим місцем, яке мало надзвичайно красивий вигляд і назвав це місце – Едемський сад. Цей сад був досконалий. (картинка №2) Зрештою Він створив першого чоловіка – Адама , потім – дружину для нього , яка мала ім’я – Єва і поселив їх у цьому прекрасному місці. Бог хотів , аби Адам і Єва жили вічно на цій землі , ніколи не хворіли , не старіли та не помирали , народжували дітей і робили всю землю такою ж гарною як Едемський сад . Але , для того щоб вони так добре і щасливо жили в цьому місці , вони не мали порушувати одне правило, яке дав їм Бог – Він не дозволяв їм куштувати плоди лише з одного дерева , яке росло в Едемському саду . Бог попередив людей , що коли вони скуштують заборонений плід , то стануть смертними і більше не зможуть вічно жити в Едемському саду. Уявляєте , їм було дозволено робити все , окрім одного – не куштувати плоди з древа , яке належало Богові.(картинка №3) Як же вчинили Адам і Єва? Вони порушили це правило , не стрималися і покуштували плід з дерева , якого заборонив Бог!(картинка №4) Після того Бог дуже засмутився , і був змушений вигнати Адама і Єву з Едемського саду . Більше того вони втратили можливість ніколи не хворіти, не старіти і не помирати.( картинка №5)
-
Діти , ви зрозуміли , чому Бог так вчинив , вигнав Адама і Єву? (Бо вони не послухались і порушили правило) .
-
А що було б , якби ці люди , Адам і Єва, послухали Бога і не їли плоди з цього дерева? (Вони б жили й досі і завжди були молодими) - Ви зрозуміли як важливо не порушувати існуючих правил?
-
Вихователь пропонує дітям згадати правила поводження в групі і роздивитися колаж , який вони створили на попередньому занятті. – Діти , а скажіть відверто чи хтось із вас порушував правила поводження в групі сьогодні? Вчора? (Діти визначають які правила групи були порушені та до яких наслідків це привело)Ви маєте знати , коли ви думаєте , що ніхто не бачить як ви порушуєте ті чи інші правила , або вчиняєте недобре , ви помиляєтесь. Насправді є Той , хто бачить нас завжди і знає наші думки – це наш Творець, Бог. Він як ніхто знає нас , любить , завжди готовий прийти на допомогу і пробачити , коли ми жалкуємо про якийсь поганий вчинок .
-
Дидактична гра «Що буде , якщо… ( за картинками з колажу) Фізкультурна пауза – рухлива гра «Нерозлучні друзі». Діти стають у шеренгу, вихователь веде дітей за руку «змійкою» або за вибором: прямо, «змійкою», по колу. Завдання дітей: якомога точніше наслідувати рухи дорослого і йти за ним, не розриваючи руки не залежно від темпу і напрямку руху.
-
Дидактична гра “Кольорові слова” (діти отримують фішки зеленого і червоного кольорів, вихователь називає слова, які означають якості людської поведінки, діти дають негативну або позитивну оцінку, показавши, відповідно одну з фішок. Слова: чесний, скромний, байдужий, добрий, злий, лагідний, працьовитий, ледачий, щирий, правдивий, хитрий, щирий, нахабний, працелюбний, дружній, чуйний, хвалькуватий, турботливий тощо).
-
Складання розповіді на тему: “Подумаємо про правила”. Діти об’єднуються у групи. Кожна група отримує картинку до знайомих казок – “Гуси - лебеді”, “Котик та півник”, “тощо, - і завдання: переробити і розповісти казку так, щоб ЇЇ герої стали позитивними здійснювали тільки добрі вчинки і не порушували правила.
-
Дидактична гра «Повтори без зайвого слова».
-
Вихователь:- Я буду говорити про вас, про те, які ви, як ви себе поводите у дитсадку. В моєму реченні буде зайве слово. Вам потрібно уважно слухати і повторити за мною, опустивши слово, яке вважаєте зайвим.
-
-Я стараюся бути хитрим, справедливим і чесним.
-
- Я поводжуся в дитячому садку ввічливо, чемно та неслухняно.
-
- Я вважаю себе вправним, кволим і спритним.
-
- Я звик з усіма дітками дружити, сваритися, гратися.
-
- Мені хотілося б, щоб мене у групі всі поважали, боялися та підтримували.
- Я можу поділитися з друзями іграшками, книжками та борщем. Підсумок заняття . – Ну що ж ви добре засвоїла як потрібно поводитися в групі з своїми друзями і яких правил необхідно дотримуватися? Давайте перевіримо. А давайте я називатиму слова-дії, а ви уважно слухайте і, якщо ви вважаєте, що це слово добре для дітей в дитячому садку, то чітко повторіть це слово, а якщо ні – то зловіть його і викиньте. Домовились?
-
дружити; - сваритися; - веселитися;
-
капризувати; - гратися; - смітити;
-
вітатися; - битися; - танцювати;
-
сміятися; - працювати; - гуляти;
-
вибачатися; - допомагати; - ділитися.