Конспект заняття "Найрідніші люди".

Про матеріал
Підсумкове заняття з розвитку мовлення та культури мовленнєвого спілкування для дітей молодшого дошкільного віку .
Перегляд файлу

  Підсумкове заняття з розвитку мовлення та культури мовленнєвого спілкування для дітей молодшого дошкільного віку  Найрідніші люди.

 

Мета: виявити рівень засвоєння дітьми знань, програмових завдань з розвитку мовлення; закріпити знання про родину, вміння дітей відгадувати загадки, відповідати на запитання; виховувати у дітей  морально-етичні якості, повагу до батьків та інших членів родини, сприяти самостійності. 

  Зв’язне мовлення: розвивати зв’язне мовлення; вправляти в побудові речень за опорними картками та вживанні присвійних займенників; формувати діалогічну компетентність.

  Звукова культура мовлення : вправляти у вимові звуків [ц], [дз], [дж],[ґ]; розвивати мовне дихання та силу голосу; продовжувати вчити культури спілкування.

  Словник: активізувати словник дієсловами та прикметниками; закріпити значення слів: рідня, вдячність, повага, задрімала, дзиґа, дзижчати.

  Матеріал: аудіозапис української пісні Н. Май «Родина»; виставка «Родинне дерево»; загадка про маму; вірш О. Благініної «Моя мама задрімала»; дид.гра

«Якщо мама задрімала»; дид.гра « Тато який?».

  Попередня робота: виготовлення «Родинного дерева» (спільна робота батьків з дітьми); вивчення вірша П. Осадчука «Я навчаюся у тата»; розучування  театралізованої гри «Хода»; виготовлення дидактичних ігор морально-етичного характеру.

                                   

Хід заняття:

  1.Вступна частина

  Звучить пісня заслуженої артистки України Н.Май «Родина», вихователь запрошує дітей до перегляду виставки робіт «Родинне дерево».

   Вихователь: діти, на цьому тижні проходе конкурс на краще «родинне дерево». Хто хоче розповісти про свою родину? З кого складається родина? Так, родина –це діти, батьки та близькі родичі. Чудово, коли родина велика, дружна. Кожен допомогає один одному, дбає, турбується, але найголовніші -це тато і мама.

  1.               Основна частина

  (Діти сідають за столи.)

     Вихователь: а зараз послухайте загадку:

                             Зранку будить нас в садок,

                             Має ніжний голосок,

                             Дуже мила, люба сама,

                             То вгадали, хто це? (мама)

   (Діти відповідають за допомогою руки.)

    Вихователь: діти, як звуть вашу маму?У кого з вас мама працює? Так, бачу. Дійсно, з ранку і до пізної ночі матуся дбає про вас. Послухайте, будь-ласка, вірш О. Благініної:

                             Моя мама задрімала…

                             Гратися я перестала.

                             Дзиґою я не дзижчу,

                             Я присіла і мовчу…

                             Хочется мені багато-

                             Подивитися кіно,

                             Книжку вголос почитати,

                             Покричати у вікно, 

                             Посміятись досхочу…

                            Та мама спить і я мовчу.

                        Дидактична гра «Якщо мама задрімала»

  Мета: сприяти збагаченню словника дієсловами; розвивати зв’язне та діалогічне мовлення; вчити будувати речення за опорними картками; виховувати морально-етичні якості; сприяти самостійності; вправляти у звуковимові [ґ],[дз], [дж];закріпити значення слів: задрімала, дзиґа, дзижчати.

  Хід гри: на дошці знаходиться плакат, де зображено малюнок «мама у ліжку», ліворуч – кишеньки зеленого кольору з усміхненим смайликом, праворуч- червоного кольору, де смайлик сумує.

   Дітям роздаються індивідуальні картки із зображенням різних дій: діти малюють, співають, ліплять, грають на музичних інсрументах, поливають квіти тощо.

  Кожен з вихованців повинен описати зображене та визначити до якої кишеньки покласти цю картку, пояснивши чому він так зробив.

 

 Вихователь: скажіть, діти, якщо людина відпочиває, спить, а хтось намагається закричати, як ми робимо? (Ц-ц-ц…)

                                   

 

 Дихальна вправа «Мама спить».

   Діти роблять вдих. На видих промововляеться звук [ц] з різною силою голосу (тихо- голосно) за вказівкою вихователя.

  Вихователь: а зараз саме час пограти у гру.

  (Діти виходять на килим)

    Театралізована гра «Хода»

                                        Дзвінко дзиґа задзижчала

                                            Всіх запрошує у гру,

                                       Один, два, три – ходу тата

                                     (мами, бабусі, тощо) покажи

   (Діти імітують ходу за вказівкою вихователя)

   Після гри діти залишаються на килимі. Сідають півколом.

   Вихователь: а хто з вас пригадає вірш П. Остапчука про тата?А про те, який саме тато, нам допоможе дізнатись гра.

    Дидактична гра «Тато який?»

    Мета: активізувати словник дітей прикметниками, вправляти у вживанні присвійних займенників; формувати діалогічну компетентність; розвивати зв’язне мовлення; виховувати повагу до батьків; вчити пишатися членами своєї родини.

   Хід гри: на дошці зображено чоловіка(тата), а від зображення відходять стрілочки, які ведуть до предметів, які асоціюються з якостями батька: гантелі- сильний, посмішка- веселий, книга- розумний тощо.

   На запитання вихователя:

«Тато який?» (діти відповідають по черзі).

3.Заключна частина

 Підсумкові запитання вихователя: скажіть,будь ласка, про кого ми сьогодні розмовляли?В які ігри грали? Вам сподобалось? Молодці! Ви сьогодні були активними, уважними, я вами пишаюся!

 

1

 

docx
Додано
31 серпня 2019
Переглядів
462
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку