Конспект інтегрованого заняття естетично – художньої активності
«Пробудження дерев»
для дітей середньої групи
Мета:
показати красу ранньої весни на пробудженні дерев;
формувати образну уяву про дерево, виділяти у ньому стовбур та крону;
продовжувати формувати вміння створювати виразними засобами образ дерева в малюнку;
продовжувати формувати вміння правильно тримати олівець та пензлик;
продовжувати розвивати зорово – моторну координацію, дрібні м’язи руки, злагодженість у роботі очей та рук;
продовжувати розвивати здатність дітей відчувати характер кожного кольору, визначати зв'язок між кольором та звуком;
формувати вміння слухати музику, розвивати здатність бачити її;
розвивати уяву у створенні образу під час слухання музики;
формувати вміння через пластику тіла, міміку обличчя передавати особливості дерев;
удосконалювати координацію рухів, пластичність і точність у діях;
розвивати творчу уяву, формувати вміння перевтілюватись та входити в образ;
розвивати виразність мовлення, збагачувати словник;
формувати світогляд, в основі якого лежить розуміння мудрої краси природи та любов до неї;
розвивати творчі здібності до самовираження, впевненість у собі;
розвивати асоціативно – образне мислення, естетичний смак, почуття естетичної насолоди від створеного образу, малюнку.
Матеріал: олівець – мікрофон, білий та різнокольоровий папір, олівці, воскова крейда, фарби, пензлі різного розміру, підставки під пензлі, серветки, стаканчики з водою, зразки малювання, магнітофон, диски,
Хід:
Доброго ранку, малята! Давайте привітаємось і побажаємо один одному чудового настрою. (Стоячи по колу)
Вправа психоемоційного настрою дітей
Нумо, в коло всі ставайте,
Друзів щиро привітайте!
І про усмішку подбайте
Ну, а зараз не баріться,
Із думками всі зберіться.
Діти, чи любити ви різні дива? А вдавалось вам хоч раз в житті створити диво? А хочете спробувати побути чарівниками. Тоді для початку я вас запрошую присісти і послухати музику. Але ця музика не проста, вона кольорова. Слухайте і уявляйте кольори, які підходять до цієї музики.(Сидячи по колу)
«Кольорова музика» (Слухання музики із заплющеними очима)
Один, три, два – починаємо створювати дива,
Один, два, три – розфарбуй музику ти. (Сидячи по колу, передаючи мікрофон - олівець)
Подивіться, а ось білий папір. (Вихователь кожному роздає білий папір).З якою порою можна його порівняти, чому? Давайте далі створювати дива: розтопимо сніг, який щось заховав під собою.
Один, три, два – починаємо створювати дива,
Один, два, три – сніг скоріше розтопи.
Пальчикова гімнастика «Гаряче сонечко»(Сидячи на п’ятках)
Розігріємо долоні, щоб вони стали такі гарячі, як сонце, доторкнемось пальчиками – промінчиками, лагідно пройдемо по всьому паперу, подмухаємо, як теплий вітерець, і посміхнемось ніжно і приємно, як весна. Ви відчуваєте, як тане білий сніг, і утворюється тала вода, якою умивається вся земля. Тепер покладемо папір на підвіконня, нехай він сохне. (Надалі білий папір змінюється на кольоровий помічником вихователя або другим педагогом)
Малята, сніг ми розтопили, а чи пробудилась від зимового сну вся природа? Пропоную створити ще одне диво: пробудити природу. (Стоячи на килимку, кожна дитина займає зручне для себе місце)
Один, три, два – починаємо створювати дива,
Один, два, три – природу розбуди.
Психогімнастика «Весна»(Під супровід відповідної музики)
Весна – ранок року. Навесні сонце піднімаються вище, і стає тепліше від його ласкавих променів. Повільно прокидається земля, відкриває свої голубі очі, вмивається талими снігами і посміхається молодою травкою. Прокидаються від зимового сну дерева, теплі сонячні промені торкаються їх гілок, будять його від солодкого сну і дерево прокидається.
А якщо ми чарівники, то давайте перетворимось на сонне дерево.
Пантомімічний етюд «Зупинись мить – сонне дерево»
Один, три, два – починаємо створювати дива,
Один, два, три – сонне дерево покажи.
Тепер я пропоную вам, чарівникам, перетворитися на ті дерева, які я назву.
Пантомімічний етюд «Дерево, яке мені подобається»
Якщо гарний чарівник,
І лінитись ти не звик,
То скоріше передай:
Березу,
Клен,
Дубовий гай. (Діти відтворюють по бажанню)
(Вихователь заздалегідь готує три мольберти із зображенням названих дерев. Таким чином діти діляться на три групи, зупиняються біля зображення обраного ними дерева)
Робота в групах:
Ой, малята, дивіться, поки ми створювали дива, сніг вже розтанув (діти підходять до підвіконня), і земля вся стала по – весняному різнокольорова. Виберіть собі кольорову палітру, яка вам найбільш подобається.
Зараз я запрошую вас сісти за столи відповідно до тих матеріалів, якими краще малювати обране вами дерево. (Діти сідають за столи). А тепер підготуємо наші рученята до роботи.
Пальчикова гімнастика «Дерева»
Вихідна позиція.
Розташувати кісті рук перед собою, долонями до себе. Палці розведені в сторону та напруженіі. Після виконання вправи струснути кісті рук.
Вітер залетів у гай,
То дерева погойдай,
(Качати руками з боку у бік)
Дуже гілки не клони,
Щоб не тріснули вони!
(Качати руками вгору – вниз, не згинаючи пальців)
Самостійна робота дітей
Аналіз роботи:
Малята, сьогодні ви були справжніми чарівниками. Подивіться, яка краса нас оточує. Але я хочу у вас запитати, чи всі чарівники справились із своїм завданням? Чи є тут дерева, які не змогли прокинутись від зимового сну?