Конспект заняття "Побудження дерев"

Про матеріал
Цей матеріал призначений для педагогів ДHЗ, особливо тим, хто працює над розвитком естетично – художньої активності. Дана наробка спрямована на формування образної уяви про дерево, вміння виділяти у ньому стовбур та крону; вміння створювати виразними засобами образ дерева в малюнку; вміння правильно тримати олівець та пензлик; розвиток здатності дітей відчувати характер кожного кольору, визначати зв'язок між кольором та звуком
Перегляд файлу

Конспект інтегрованого заняття  естетично – художньої  активності

 «Пробудження дерев»

для дітей середньої групи

Мета:

показати красу ранньої весни на пробудженні дерев;

формувати образну уяву про дерево, виділяти у ньому стовбур та крону;

продовжувати формувати вміння створювати виразними засобами образ дерева в малюнку;

продовжувати формувати вміння правильно тримати олівець та пензлик;

продовжувати розвивати зорово – моторну координацію, дрібні м’язи руки, злагодженість у роботі очей та рук;

продовжувати розвивати здатність дітей відчувати характер кожного кольору, визначати зв'язок між кольором та звуком;

формувати вміння слухати музику, розвивати здатність бачити її;

розвивати уяву у створенні образу під час слухання музики;

формувати вміння через пластику тіла, міміку обличчя передавати особливості дерев;

удосконалювати координацію рухів, пластичність і точність у діях;

розвивати творчу уяву, формувати вміння перевтілюватись  та входити в образ;

розвивати виразність мовлення, збагачувати словник;

формувати світогляд, в основі якого лежить розуміння мудрої краси природи та любов до неї;

розвивати творчі здібності до самовираження, впевненість у собі;

розвивати асоціативно – образне мислення, естетичний смак, почуття естетичної насолоди від створеного образу, малюнку.

Матеріал:  олівець – мікрофон, білий та різнокольоровий папір, олівці, воскова крейда, фарби, пензлі різного розміру, підставки під пензлі, серветки, стаканчики з водою, зразки малювання, магнітофон, диски,

Хід:

Доброго ранку, малята!  Давайте привітаємось і побажаємо один одному чудового настрою. (Стоячи по колу)

Вправа психоемоційного настрою дітей

Нумо, в коло всі  ставайте,

Друзів щиро привітайте!

 І про усмішку подбайте

Ну, а зараз не баріться,

Із думками всі зберіться.

Діти, чи любити ви різні дива? А вдавалось вам хоч раз в житті створити диво? А хочете спробувати побути чарівниками. Тоді для початку я вас запрошую присісти і послухати музику. Але ця музика не проста, вона кольорова. Слухайте і уявляйте кольори, які підходять до цієї музики.(Сидячи по колу)

«Кольорова музика» (Слухання музики із заплющеними  очима)

Один, три, два – починаємо створювати дива,

Один, два, три – розфарбуй музику ти. (Сидячи по колу, передаючи мікрофон -  олівець)

  • Якими  фарбами розфарбуєш музику?
  • А які ці кольори на дотик?
  • Що ви відчуваєте, коли бачити ці кольори?
  • Як ви гадаєте, яка пора року приносить ці кольори?
  • А ви чекали весну?
  • Які подарунки приносить весна із собою?
  • Хто пробуджує природу? (сонце – теплом, пташки – веселим співом, вітер – теплим подихом, люди – радісним гомоном).

Подивіться, а ось білий папір. (Вихователь кожному роздає білий папір).З якою порою можна його порівняти, чому? Давайте далі  створювати дива: розтопимо сніг, який щось заховав під собою.

Один, три, два – починаємо створювати дива,

Один, два, три – сніг скоріше розтопи.

Пальчикова гімнастика «Гаряче сонечко»(Сидячи на пятках)

Розігріємо долоні, щоб вони стали такі гарячі, як сонце, доторкнемось пальчиками – промінчиками, лагідно пройдемо по всьому паперу, подмухаємо, як теплий вітерець, і посміхнемось ніжно і приємно, як весна. Ви відчуваєте, як тане  білий сніг, і утворюється тала вода, якою умивається вся земля.  Тепер покладемо папір на підвіконня, нехай він сохне. (Надалі білий папір змінюється на кольоровий помічником вихователя або другим педагогом)

Малята, сніг ми розтопили, а чи пробудилась від зимового сну вся  природа? Пропоную створити ще одне диво: пробудити  природу. (Стоячи на килимку, кожна дитина займає зручне для себе місце)

Один, три, два – починаємо створювати дива,

Один, два, три – природу розбуди.

Психогімнастика «Весна»(Під супровід відповідної музики)

Весна – ранок року. Навесні сонце піднімаються вище, і стає тепліше від його ласкавих променів. Повільно прокидається земля, відкриває свої голубі очі, вмивається талими снігами  і посміхається молодою травкою. Прокидаються від зимового сну дерева, теплі сонячні промені торкаються їх гілок, будять  його від солодкого сну і дерево прокидається.

  • Як ви гадаєте, який останній сон снився деревам, про що?(Передаючи мікрофон – олівець по колу - одне питання на кілька дітей )
  • Який настрій у дерева, яке прокидається, що воно відчуває?
  • Як виглядає сонне дерево?

А якщо ми чарівники, то давайте перетворимось на сонне дерево.

Пантомімічний етюд «Зупинись мить – сонне дерево»

Один, три, два – починаємо створювати дива,

Один, два, три – сонне дерево покажи.

Тепер я пропоную вам, чарівникам, перетворитися на ті дерева, які я назву.

 Пантомімічний етюд «Дерево, яке мені подобається»

Якщо гарний чарівник,

І лінитись ти не звик,

То скоріше передай:

Березу,

Клен,

Дубовий гай. (Діти відтворюють по бажанню)

(Вихователь заздалегідь готує три мольберти із зображенням названих дерев. Таким чином діти діляться на три групи, зупиняються біля зображення обраного ними дерева)

Робота в групах:

  • Чим сподобалось вам це дерево?
  • Чим відрізняється від інших?

Ой, малята, дивіться, поки ми створювали дива,  сніг вже розтанув (діти підходять до підвіконня), і земля вся стала по – весняному різнокольорова. Виберіть собі кольорову палітру, яка вам найбільш подобається.

  • Послухайте, який настрій у вашого паперу?
  • Обстежте його долонями, про що він мріє? (щоб з’явились обрані дерева)
  • Як же створити? (намалювати)
  • Які краще використати матеріали для малювання:
  • берези (фломастери)
  • дубу (воскова крейда)
  • клена (олівці)
  • Чи однаково малюються дерева?
  • Які особливості під час малювання? (самостійне пояснення дітей)

Зараз я запрошую вас сісти за столи відповідно до тих матеріалів, якими краще  малювати обране вами дерево. (Діти сідають за столи). А тепер підготуємо наші рученята до роботи.

Пальчикова гімнастика «Дерева»

Вихідна позиція.
Розташувати кісті рук перед собою, долонями до себе. Палці розведені в сторону та напруженіі. Після виконання вправи струснути кісті рук.

Вітер залетів у гай,
То дерева погойдай,
(Качати руками з боку у бік)

Дуже гілки не клони,
Щоб не тріснули вони!
(Качати руками вгору – вниз, не згинаючи пальців)

Самостійна робота дітей

Аналіз роботи:

Малята, сьогодні ви були справжніми чарівниками. Подивіться, яка краса нас оточує.  Але я хочу у вас запитати, чи всі чарівники справились із своїм завданням? Чи є тут дерева, які не змогли прокинутись від зимового сну?

 

docx
Додано
27 липня 2019
Переглядів
4043
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку