Конспект заняття «Подорож до заповідника "Асканія – Нова»

Про матеріал
Мета: розширити уявлення дітей про тваринний світ в заповіднику «Асканія - Нова», учити виділяти характерні ознаки тварин, чим дикі тварини відрізняються від домашніх. Активізувати та збагатити словниковий запас дітей за темою. Формувати граматичну правильність мовлення в реченні: вміння будувати відповідь до поставленого запитання, відповідати на запитання повними реченнями. Розвивати зв'язне мовлення. Вправляти у складанні описової розповіді за допомогою мнемотаблиці. Виховувати інтерес до природи.
Перегляд файлу

Конспект інтегрованого заняття

для дітей середнього дошкільного віку

(розвиток мовлення, ознайомлення з природним довкіллям)                                                                                                                                    

Тема: «Подорож до заповідника "Асканія – Нова»

Мета: розширити уявлення дітей про тваринний світ в заповіднику «Асканія - Нова», учити виділяти характерні ознаки тварин, чим дикі тварини відрізняються від домашніх. Активізувати та збагатити словниковий запас дітей за темою. Формувати граматичну правильність мовлення в реченні: вміння будувати відповідь до поставленого запитання, відповідати на запитання повними реченнями. Розвивати зв'язне мовлення. Вправляти у складанні описової розповіді за допомогою мнемотаблиці. Виховувати інтерес до природи.

Словник: заповідник, степ, дикі тварини Африки: зебри, антилопи, бізони, поні.

Матеріал: мультимедійний проектор, відеоролик «Степовий заповідник «Асканія - Нова», коректурна таблиця «Дикі тварини», «Асканія-Нова», олівці, фломастери, розмальовки з зображенням тварин, дидактична гра «Логічний ланцюжок», загадки, вірш М.Познанської «Асканія – Нова», картинки з зображенням диких тварин, скоромовка «Заєць зяблика зустрів».

Хід заняття:

І. Організаційний момент:

Вихователь: Сонечко прокинулося, настав новий день.                      

                         Любі малята, усім добрий день!

(Вихователь пропонує дітям прочитати вірш)

Дитина читає вірш М.Познанської  «Асканія – Нова»    

Вже із рук їдять зерно
Яки, лосі, лами,
З ними й зебри заодно
Дружать з пастухами.

В парку вдень і уночі
Голоси пташині,
Там фазани, павичі,
Сім’ї лебедині.

Тож Асканія-Нова –
Чарівна, мов казка.
Хто у ній ще не бував

Приїздіть, будь ласка!

Бесіда за змістом вірша:

                Про що йдеться у вірші?

                Про яких птахів та звірів йде мова?

                З чим порівнює автор Асканію – Нову?

                Що таке заповідник?

Вихователь: Насправді, у заповіднику дуже багато тварин, птахів, і тому я пропоную вам відвідати цей заповідник.

ІІ. Основна частина

Вихователь: Ми разом вирушаємо до заповідника «Асканія – Нова» - одного із семи чудес України. Українське «Сафарі» - гордість нашої країни; перший степовий заповідник, який знаходиться у південній частині України, Асканія-Нова, Херсонської області. 

(Діти сідають на стільці і вирушають у подорож. Перегляд відеоролика «Заповідник Асканія – Нова» за допомогою мультимедійного проектора).

Вихователь: Приготуйтесь, посміхайтесь, і  у подорож зберіться.

             У заповідник вирушаємо, там цікаво, всі ми знаємо.

             Степ безкрайній, - це краса: птахи, звірі, небеса, а

             Пишнім цвітом все цвіте, ковила кругом росте.

             Тут бізони, антилопи, і верблюди, й віслюки,

             Лебеді, синички, зебри, свині, ховрахи, бики.

             Тут усе охороняють, полювати забороняють.

             Можна лиш спостерігати, красу природи відчувати.

Вихователь: Погляньте, ми з вами потрапили до заповіднику «Асканія - нова», який  створили дуже давно, щоб вивчити і зберегти від знищення унікальні види тварин та рослин.

Запитання за змістом переглянутого відеоролика:

- Який заповідник ми бачили?

- В якій області знаходиться заповідник?

- Що насаджено було в степовій зоні (паркова зона)?

- На чому доставляли воду, щоб поливати дерева? (На верблюдах)

- З якої річки ? (Дніпро)

- Яких незвичних тварин, для нашої місцевості, можна побачити у заповіднику?

- У яких умовах живуть тварини в заповіднику?

- Як ви гадаєте, чому тварин називають дикими? (Дикими називають, тому що вони живуть у лісі, степу. Дикі тварини самі собі здобувають їжу).

Дидактична гра «Упізнай тварину» ( загадки)

  1. Тварина рогата, і рогів багато. (Олень)

- Який олень?

2. У савані проживає,

    чорно-білі смужки має.

І весела, і пригожа,

На конячку нашу  схожа. (Зебра)

- Яка зебра ?

3. На горбах його міцних

   Возять скарб, мандрують люди,

   Їсть в пустелі колючки,

   Зветься «корабель» (Верблюдом)

  - Який верблюд?

4. Не олень, хоча й рогатий,

   В нього роги – як лопати. (Лось)

-         Який лось?

Дидактична гра «Логічний ланцюжок»

(Мета: розвивати у дітей мовлення, увагу; учити складати зображення тварин з двох частин; формувати потребу  турботливого ставлення до тварин. Виховувати бажання висловлювати почуття, емоції).

Вихователь: Багато тварин, рослин, птахів знаходиться під загрозою зникнення, тому до якої книги їх занесено? (До Червоної  книги України).

                     У Червоній книзі зібрані рідкісні види тварин, птахів і рослин, які опинилися під загрозою зникнення і потребують особливої охорони та дбайливого ставлення.

                     Люди піклуються про збереження природи, тому найрідкісніших  представників живої природи записують у Червону книгу.

Дидактична гра «Дикі, домашні птахи та тварини» (з м’ячем)

Мета: закріпити знання  дітей  про диких та домашніх тварин та птахів.

Скоромовка для постановки звука «З»

 «Заєць зяблика зустрів» Ю. Кругляк

Заєць зяблика зустрів:

Зебру зжер! Зміюку з’їв!

Зяблик зойкнув: - Значить, заєць -

Задавака і зухвалець!

Колективна робота з коректурною таблицею «Асканія-Нова» (Додаток 1)

Художньо-продуктивна діяльність

(Діти розфарбовують розмальовку з зображенням диких тварин)

ІІІ. Підсумок.

-         Вам сподобалася подорож?

-         Чим багата наша Україна?

-         Як називається заповідник?

 

 

 

                                                                                                  ДОДАТОК 1

Коректурна таблиця «Дикі тварини»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Питання до коректурної таблиці:

Вправа ''Знайди''

- Що спільного у тварин верхнього ряду?

- Знайдіть зайву картинку другого ряду.

- Що спільного на картинках третього ряду?

Вправа «Відповідай швидко»

- Яка тварина виступає в цирку?

- Конячка, яка має смужки?

- Горбата тварина?

- Хто має хвіст віяло?

- Конячки, які маленькі на зріст?

Відгадай загадки, знайди відгадки .

1. Клишоногий, волохатий, влітку спритний та завзятий, ну а взимку лежебока, у барлозі гріє боки. (Ведмідь)

2. Сірий, злющий і голодний

     у зимові дні холодні.

     Пісню тягне, знай, свою

     з завірюхою: -у-у-у (Вовк)

3. Він мостить гнізда на дахах,

    У теплий край літа далеко.

    Як зветься чорно - білий птах?

      Ану, скажіть хутчій! (Лелека)

4. Ой, великий упертюх

    Сей сіренький клаповух.

    Кличе ''І-я'' до ясел,

    Називається ...(Осел)

5. Що це - коні чи осли

    Нас доріжкою везли?

    Не осли то і не коні -

    Ми каталися на ...(Поні)

6. Ось у клітці, дивна киця

    Пружну спину вигина.

    Та погладить тую кицю

     Найсміливіший боїться,

     Бо велика та страшна (Тигр)

 7. Народився у пустелі,

     Де піски і дуже жарко.

     Має два горби на спині

     І живе у зоопарку. (Верблюд)

8. '' Дитинчата -дорослі ''

      У ведмедя діти – ведмежата,

       у вовка – вовченята,

       у тигра – тигренята,

       у лебедя – лебедята.

Вправа "Відгадай"

Бізон великий, а віслюк… (маленький).

У лелеки гніздо на даху, а у фазана …(на землі).

У антилопи роги, а у лами …(немає).

У верблюда горби, а у лося … (роги).

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
2 травня
Переглядів
162
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку