Про здоров’я дбаємо- вітаміни споживаємо
Мета:
Ознайомити з поняттями «вітаміни» та продуктами, в яких вони знаходяться, а саме в овочах та фруктах.
Розповісти про значення вітамінів для здоров'я та гарного настрою.
Уточнювати та розширювати знання дітей про овочі та фрукти. узагальнити та закріпити поняття «овочі» та «фрукти».
Формувати у дітей усвідомлене ставлення до свого життя, свого здоров'я.
Спонукати дітей вживати все те, що корисно для здоров'я.
Обладнання: кошик з фруктами та овочами (муляжі), тарілки, фрукти (справжні), набір карток з корисними та не корисними продуктами.
Попередня робота: бесіди на тему «Овочі», «Фрукти», «Корисна їда».
Хід заняття
1.Організаційний момент
Вітання педагога
Доброго здоров'я, діти, доброго вам дня.
Хай вам ясно сонце світить у вікно щодня.
Хай сміється мирне небо і дивує світ.
А Земля нехай дарує вам барвистий цвіт.
Привітання один з одним.
Педагог - Діти Усміхніться, поділіться гарним настроєм із товаришами та Привітайте один одного, бажаючи здоров’я. (Доброго здоров’я, здоровенькі були). З давніх давен у привітанні люди бажали один одному здоров’я. Бо здоров’я – це головне.
2. Основна частина
Педагог - Зверніть увагу на кошик який стоїть на столі, давайте розглянемо , що в ньому знаходиться (діти викладають на стіл з кошика овочі та фрукти).
Гра «Розсортуй»
Діти розкладають на дві тарілки в одну-овочі, в іншу – фрукти.
(назвати узагальнюючим словом).
Педагог – Овочі та фрукти дуже корисні для здоров’я людини вони в своєму складі мають дуже багато корисних речовин – вітамінів. Що ж таке вітаміни? Назва «вітамін» походить від латинського слова «віта», що означає «життя». І це не випадково - вітаміни продовжують життя. Якщо вітамінів в організмі не вистачає, людина хворіє. Особливо важливі вітаміни для нормального росту і розвитку дітей. Якщо ми щодня споживаємо різноманітні і свіжі продукти, то отримаємо достатню кількість вітамінів. Кожна вітамінка живе в овочах і фруктах.
Дидактична гра «Корисне та шкідливе».
Вибрати із запропонованих карток тільки ті, де зображено корисні продукти.
Висновок: Вживати в їжу потрібно тільки корисні продукти харчування, багаті на вітаміни.
Руханка «Всі ми фрукти полюбляємо»
Оля фрукти полюбляє,
Вітаміни споживає.
Оля добре знає:
Фрукти – вітамінні продукти.
Діти повторюють вірш, змінюючи ім’я (називають своє), а в кінці замість імені кажуть слова – «Всі ми…».
Інтерактивна вправа «Що було б, якби... ?» (зникли фрукти та овочі) Міркування (роздуми дітей).
- Якби овочі та фрукти зникли, то не було б що їсти.
- Якби овочі та фрукти зникли, то не було б з чого готувати смачні салати, борщі та супи.
- Якби овочі та фрукти зникли, то не стало б вітамінів і ми б захворіли.
- Якби овочі та фрукти зникли, то на городі росли б одні бур'яни.
- Якби овочі та фрукти зникли, то всі люди були б засмучені. -
Якби овочі та фрукти зникли, то наше тіло швидко б постаріло.
Педагог- Молодці, діти, правильно, дякую вам за цікаві відповіді.
Дидактична гра « Знайди частини цілого»
Вправляти в умінні впізнавати частини та співвідносити їх з цілим овочем та фруктом.
Мовленнєва гра: Запитання – відповідь (запитання зачитує вихователь, відповідь дають діти).
- Яка улюблена страва Карлсона?
- Що несла Червона шапочка бабусі?
- Що так старанно тягли Дід, Баба, Внучка, Кішка, Мишка?
- Які овочі входять до складу борщу?
- Чим пригощала Лисичка Журавля?
- Які фрукти мають жовтий колір?
- В якій казці всі герої овочі та фрукти?
- Яке слово зайве: цибуля, картопля, морква, яблуко, огірок, буряк?
Вихователь. - Молодці, діти, правильну давали відповідь.
Заключна частина
Рефлексія
Що ви дізналися нового на занятті?
Що вам сподобалося найбільше? (відповіді дітей)
Вихователь. - Діти, тепер ви знаєте для чого нам потрібні і такі важливі овочі та фрукти для нашого організму. Тому, я сподіваюсь, що ви будете їсти тільки те що, корисно і не будете хворіти. Я хочу вас пригостити різними видами фруктів, в яких дуже багато вітамінів, і побажати вам, щоб ваше здоров’я було міцним. Смачного!