конспект заняття " Пробудження весни"

Про матеріал
Узагальнити та закріпити знання дітей про характерні ознаки ранньої весни, про зв’язки між явищами неживої природи та змінами в житті рослин, комах та птахів, підвести до розуміння того, що в природі все пов’язане одне з одним і взаємозалежне. Закріпити назви дерев, кущів, первоцвітів, комах. Вчити розрізняти та групувати зимуючих, перелітніх та водоплавних птахів. Сприяти розвитку пізнавальної та мовленнєвої діяльності дітей шляхом використання інтелект- карт. збагачувати словниковий запас дітей словами-епітетами, дієсловами ( кує, туркоче, тьохкає, тенькає…), вчити висловлювати свою думку, використовуючи прості та складнопідрядні речення. Розвивати пізнавальну активність, логічне мислення, зв’язне мовлення, швидкість та чистоту мовлення, естетичне сприйняття навколишнього. Виховувати екологічно доцільну поведінку, бережливе ставлення до природи.
Перегляд файлу

 

Конспект заняття

у старшій групі

На тему: «Пробудження весни»

Мета:

Дитина в природному довкіллі: узагальнити та закріпити знання дітей про характерні ознаки ранньої весни, про зв’язки між явищами неживої природи та змінами в житті рослин, комах та птахів, підвести до розуміння того, що в природі все пов’язане одне з одним і взаємозалежне. Закріпити назви дерев, кущів, первоцвітів, комах. Вчити розрізняти та групувати зимуючих, перелітніх та водоплавних птахів. Сприяти розвитку пізнавальної та мовленнєвої діяльності дітей шляхом використання інтелект- карт.

Мовлення дитини: збагачувати словниковий запас дітей словами-епітетами, дієсловами ( кує, туркоче, тьохкає, тенькає…), вчити висловлювати свою думку, використовуючи прості та складнопідрядні речення.

Розвивати пізнавальну активність, логічне мислення, зв’язне мовлення, швидкість та чистоту мовлення, естетичне сприйняття навколишнього.

Виховувати екологічно доцільну поведінку, бережливе ставлення до природи.

Обладнання: панно на стіні: зображення – красуня- весна, слова « рослини», «комахи», « птахи», сонце, бджілки для гімнастики для очей, мікрофон, схеми- завдання: « Первоцвіти», « Кущі», «Дерева», « Асоціації», « Звідки береться мед», « Що спочатку, а що потім» (стадії розвитку метелика),            «Птахи»(зимуючі, перелітні, водоплавні), роз даткові картки до кожної схеми, презентація «Пробудження весни», « Впізнай пташку за голосом», екологічні знаки, шпаківня.

                                             

 

 

 

 

 

 

 

Хід заняття

1.Привітання.

- Доброго ранку! Всіх ми вітаємо. Доброго ранку! Друзям бажаємо . 

 

  2.Вступна бесіда .

- Ми прокидаємося вранці та починаємо новий день. Чи відомо вам, коли прокидається від сну природа? На землі є також ранок року - це початок весни. Як називається перший місяць весни? ( Березень).  Саме в березні вся природа прокидається від зимового сну.

Сьогодні до нас завітала красуня - Весна і просить, щоб ми допомогли їй розбудити природу від зимового сну. Діти, допоможемо?

А зараз сядьте зручненько і послухайте мене уважненько ( діти сідають у коло на килимку).

  • Чи знаєте ви, що у Весни є ще один надійний помічник, який може їй допомогти у цій нелегкій справі? А хто це - ви дізнаєтесь, коли відгадаєте загадку:

Все від нього навкруги набирається снаги.

Тільки ранок настає, виглянь у віконце -

Всім воно життя дає,

Променисте…( сонце)

  • А ось і воно. Подивіться на нього уважно і кажіть, яке воно.
  •  

3. Мовленнєва гра « Яке сонечко?»                                             

( Діти передають по колу зображення сонечка і кажуть прикметник: весняне, лагідне, привітне, ласкаве, золоте, життєдайне, променисте, тепле, радісне, веселе, ніжне, ясне.)

 

4. Бесіда про сонце.

   - Скажіть, чи однакову кількість тепла сонце посилає на землю взимку і навесні? Чому? ( Ні, не однакову. Взимку сонце не піднімається високо над землею. Воно посилає на землю косі промені, які не зігрівають землю і дають менше світла. А навесні сонце піднімається вище, промені дають більше тепла і світла.

  - А кому потрібне сонце? ( Сонце потрібне всім: людям, тваринам, рослинам, комахам, птахам. Це джерело життя для живої природи, яка є на Землі.

- Які зміни відбулися в природі після появи весняного сонечка?

Відповіді дітей:

  • дні стали довші, а ночі коротші;
  • сонце розтопило сніг і кригу;
  • потекли струмки, наповнюючи водою річки;
  • сонце обігріло землю;
  • почали пробуджуватися рослини.
  •  

5. Пальчикова гімнастика « Сонечко»

Сонечко промінчиками гладить нас, голубить.

Сонечко, як мама, усіх діток любить.

Ясне сонечко до нас загляда в віконечко.

Дуже раді всі малят а- плескають в долонечки.

Сяє сонечко привітне. Квітка з пуп’янка розквітне.

-А тепер сідайте на стільчики та погляньте на екран . Зараз ми дізнаємося, що першим прокидається в природі від зимового сну.

 

6.Розповідь вихователя у супроводі презентації « Пробудження весни».

  У лісі ще голо і сіро, а на зігрітих сонцем лісових галявинах з’являються перші квіти – білі, ніжні, з ледь помітною зеленою облямівкою, це… - підсніжники, пробиваються з-під снігу та синіють…. проліски. Їх залишилося так мало в наших лісах!                                                                                                                                    Не поспішай зривати квіти! Краще помилуйся ними, хай ще й інші зможуть це зробити. Адже і підсніжники і проліски занесені до Червоної книги природи.                                  Вони можуть і зовсім зникнути, якщо ми всі разом не оберігатимемо їх.               А ось на пагорбах, зігрітих сонцем, з’являються жовті квіточки, та такі яскраві, неначе ввібрали в себе перші весняні сонячні промені. Придивись  до них уважно, перед тобою квіти мати-й –мачухи.                                                     Починають пробуджуватися після зимового сну дерева та кущі. Зігріті сонцем, вони поволі наповнюються соком. Прокидається природа в повній своїй красі поступово, послідовно, ніби за чітко визначеним розкладом.  

  • Діти, то що ж першим прокидається в природі після зимового сну?    ( Рослини )
  • А зараз я вам пропоную попрацювати в командах і виконати завдання.Об’єднайтеся в команди і підійдіть до столів.

7. Робота по підгрупах  « Рослини»

1. Синя квітка.

Завдання: відібрати картинки, на яких зображені первоцвіти та назвати їх. Позначити ті первоцвіти, які занесені до Червоної книги природи.

2. Жовта квітка.

Завдання: відібрати картинки, на яких зображені кущі, назвати їх та дібрати квітку до кожного куща. Чим відрізняється кущ від дерева?

3. Фіолетова квітка.

Завдання: відібрати картинки, на яких зображені дерева, назвати їх та знайти до кожного дерева листок.

Прикріплюємо схеми - завдання на карту пробудження Весни.

  • Після того, як прокинулися від зимового сну рослини, з’являються комахи. ( Чути звук гудіння бджіл.)
  • А ось і вони. (Роздаю дітям бджілок на паличці.) Давайте з ними пограємося.

8. Гімнастика для очей « Бджілка».

             Бджілка легкокрила до нас прилетіла.

              До вух підлітала, пісеньку співала:

              Жу-жу-жу та жу-жу-жу, Чуєте, що я кажу?

 

            

             А тоді на носик сіла, будем дути, щоб злетіла.

              На підлогу опустилась, закружляла, закрутилась,

              На долоньку ліву сіла і тихенько загуділа:

              Жу-жу-жу та жу-жу-жу, з вами я тепер дружу.

  • Бджілки принесли вам завдання, які знову треба виконати в команді.
  •  

9. Робота по підгрупах « Комахи»

1. Синя квітка. « Асоціації».

Завдання: відшукати та назвати комах, яких нагадують дані предмети.

2. Жовта квітка. « Звідки береться мед?»

Завдання: встановити послідовність подій та розповісти про це.

 3. Фіолетова квітка. « Що спочатку, а що потім» (стадії розвитку метелика).

Завдання: Встановити послідовність подій та розповісти про це.

( діти виконують завдання та прикріплюють роботи на карту.)

(Чути спів пташок) – Що це за звуки? ( Це голоси птахів. Вони теж радіють весні). Чи зможете ви впізнати пташку за голосом?

 

10. Презентація « Впізнай пташку за голосом».

-  Які скоромовки про птахів ви знаєте?

 

  • Сумно солов’ю у лісі, він сидить у нас на стрісі.

                Так він солодко співає, весну й сонце прославляє!

 

  • Сів шпак на шпаківню, заспівав шпак півню:

« Ти не вмієш так, як я, так, як ти не вмію я».

11.Робота в підгрупах « Птахи»

 1. Синя квітка

Завдання: Вибрати зображення зимуючих птахів та назвати їх.

2. Жовта квітка

Завдання: вибрати зображення перелітніх птахів та назвати їх.

3. Фіолетова квітка.

Завдання: вибрати зображення водоплавних птахів та назвати їх.

Прикріплюємо схеми на карту.

12. Цікав і факти про птахів

Які цікавинки про птахів ви знаєте?( М-д « Мікрофон»)

Діти:

-Чи знаєте ви, що гнізд зозулі не будують і пташенят не висиджують, бо саме в цю пору вони починають знищувати волохату гусінь, рятуючи цим ліс.

- Цікаво знати, що синиця- велика трудівниця. Готуватися до зими вона починає ще влітку. І до зими може зібрати до 15 кілограмів насіння та зернят. Проте взимку їй не завжди вдається знйти схованку, тому летить до годівниці.

- Секрет, який зберігають водоплавні птахи , полягає в тому, що при зануренні у воду їх пір’я не мокне. У їх хвості є така залоза, за допомогою якої вони змащують жиром своє пір’я , тоді воно починає відштовхувати воду.

13 . Підсумок

-Сьогодні на занятті ми всі разом утворили карту пробудження весни. Погляньте на неї, який висновок ми можемо зробити? ( В природі все взаємопов’язане. Після пробудження рослин з’являються комахи, бо вони збирають з квітів нектар, запилюючи їх. Після появи комах, прилітають із вирію прелітні птахи, тому що вони харчуються комахами.)

- Отже, все в природі має своє важливе значення: кожна травинка, кожна комашка, кожна пташка важлива, тому їх потрібно оберігати.

 Дидактична гра « Екологічні знаки»( Діти прикріплюють на інтелект-карту знаки та пояснюють їх значення.)

-В народі кажуть: « Де багато пташок, там немає комашок». Як ви розумієте це прислів’я? ( в-ді дітей) Щоб у нашому саду був гарний урожай, Артем із татком зробив ось такий будиночок. Як він називається? ( Шпаківня).

-А закінчити наше заняття хочеться словами Т. Шевченка « Встала весна»

               Встала весна! Чорну землю сонну розбудила.

                 Уквітчала її рястом, барвінком укрила.

                 І у полі жайворонок, соловейко в гаю

                 Землю, убрану весною, радо зустрічають.

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Шилкіна Наталя
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Герасименко Наталия
    Дякую за цікаве та змістовне заняття.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
8 лютого 2023
Переглядів
10114
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку