Інтегроване заняття для дітей середньої групи
«Родинні стосунки»
Вихователь ДНЗ №8 Захарчишина Ольга Миколаївна
Мета: Уточнити та закріпити знання дітей про сім’ю, родину, їх склад, та взаємини між членами родини. Вправляти дітей у вмінні добирати асоціативні ряди, пари; співвідносити людей за віком. Перевірити вміння дітей визначати членів родини за словесним описом. Розвивати логічне мислення, пам’ять, мовлення, дрібну моторику, творчість. Виховувати любов до рідних та естетичний смак.
Матеріали: Дидактична лялька хлопчик, картина «Родина», дид.гра: «Асоціативні ряди та пари», дид.гра: «Розмісти за віком», смайлики зеленого та жовтого кольорів, бейджики на кожну дитину, силуети квітів, клей-олівець на кожну дитину.
Хід заняття
-
Малята, ми сьогодні зібрались разом, як одна велика сім’я – це наша група, середня «А». І сьогодні ми поговоримо про сім’ю. Як ви думаєте, що таке сім’я? (Мама, тато, діти.)
-
У кожного з вас є сім’я. У когось вона маленька, а когось – велика. Яку сім’ю можна назвати маленькою? (Тато, мама, дитина. ) А яку сім’ю можна назвати великою? (Мама, тато, троє дітей.)
-
Діти, ви лише погляньте, до нас сьогодні в гості завітав хлопчик Миколка, він нам приніс фото на якому зображені його найрідніші люди. Тож давайте розглянемо його разом. Ось, погляньте, на фото є зображений наш Миколка. Кого ще ви бачите на фото? (Мама, тато, дідусь, бабуся, дівчинка.)
-
Як можна назвати їх усіх одним словом? (Родина.)
-
Чим відрізняється родина від сім’ї? (Родина це коли разом бабуся, дідусь, мама, тато, діти, а сім’я це коли разом лише мама, тато та діти.)
-
Скільки дітей зображено фото? (Двоє дітей.)
-
Скільки дорослих зображено на фото? ( Четверо дорослих.)
-
Скільки всього зображено людей на фото? (Шість людей.)
-
Як ви вважаєте, ким приходиться ось ця дівчинка Миколці? (Сестра.)
-
Підніміть руки у кого із вас є сестра. (Дітям які підняли руки вихователь ставить запитання: як звати сестричку, старша чи молодша вона за тебе.)
-
Ким приходиться Миколка для сестрички? (Брат.)
-
Підніміть руки у кого із вас є брат. (Дітям які підняли руки вихователь ставить запитання: як звати братика, старший чи молодший він за тебе.)
-
Ким є Миколка для мами і тата? (Син.)
-
А ким є Миколчина сестра для мами і тата? (Донечка.)
-
Ким є Миколка для дідуся та бабусі? (Онук.)
-
А ким є Миколчина сестра для дідуся та бабусі? (Онучка.)
-
Молодці, а тепер спробуйте відгадати про кого йдеться мова.
Дид.гра «Відгадай, хто це?»
-
Мудра, ласкава, працьовита, турботлива, старенька……. ( бабуся.)
-
Гарна, мила, лагідна, молода, найрідніша…….(мама.)
-
Сивий, мудрий, розумний, хазяйновитий……(дід.)
-
Сильний, розумний, веселий, дужий…..(тато.)
-
Молодці, діти, добре коли родина весела, дружна, міцна, коли діти слухаються дорослих, а дорослі дбають про дітей.
-
То ж пропоную вам трішки погратися, спочатку встануть ті діти кого можна назвати сином, а зараз встануть ті діти кого можна назвати донечкою.
Фізкультхвилинка
Я розкажу вам добрі діти,
Родина в мене працьовита.
Бабуся зранку шарф плете,
Дідусь мітлою двір мете.
І тато мій часу не гає –
Він в люстрі лампочки міняє.
Матуся ліпить пиріжки,
І випікає залюбки.
А ми малесенькі малята,-
Взялися квіти поливати.
-
Діти, а у вашій родині також всі працьовиті?
-
Отож сідайте за столики. Діти у яких на бейджику зображений жовтий смайлик сідають за столик із жовтим смайликом, а діти в яких на бейджику зображений червоний смайлик сідають за столик із червоним смайликом.
I підгрупа.
-
Вам потрібно підібрати відповідну картинку до кожного члена родини, яка на вашу думку пов’язана із ним.
II підгрупа
-
А ви діти підберіть лише ті картинки які на вашу думку пов’язані із зображеним членом родини, під час підбору звертайте увагу на форму картинок.
(Аналіз вихователем виконання завдання).
-
А зараз, Миколка хоче перевірити хто на вашу думку в його родині найменший, а хто найстарший. Для цього вам потрібно викласти картинки від наймолодшого до найстаршого члена родини.
(Аналіз вихователем виконання завдання.)
Підсумок:
-
З ким ви познайомились сьогодні на занятті? (З Миколкою та його родиною.)
-
Можливо хтось із вас пригадає прислів’я яке ми нещодавно вивчили? (Тато і мама – два сонця гарячих.)
-
З ким порівнюється мама і тато? (Із сонцем.)
-
А чому із сонцем?
-
Яке сонечко? (Тепле.)
-
І нам біля мами і тата тепленько.
-
Молодці діти, гарно попрацювали. А щоб наш Миколка зміг розмістити фото своєї родини на стіні, ми це фото прикрасимо рамкою із квітів.