Конспект заняття "Родинні стосунки"

Про матеріал
Уточнити та закріпити знання дітей про сім’ю, родину, їх склад, та взаємини між членами родини. Вправляти дітей у вмінні добирати асоціативні ряди, пари; співвідносити людей за віком. Перевірити вміння дітей визначати членів родини за словесним описом. Розвивати логічне мислення, пам’ять, мовлення, дрібну моторику, творчість. Виховувати любов до рідних та естетичний смак.
Перегляд файлу

Інтегроване заняття для дітей середньої групи

«Родинні стосунки»

Вихователь ДНЗ №8  Захарчишина Ольга Миколаївна

 

Мета: Уточнити та закріпити знання дітей про сімю, родину, їх склад, та взаємини між членами родини.  Вправляти дітей у вмінні добирати асоціативні ряди, пари; співвідносити людей за віком. Перевірити вміння дітей визначати членів родини за словесним описом. Розвивати логічне мислення, память, мовлення, дрібну моторику, творчість. Виховувати любов до рідних та естетичний смак.

Матеріали: Дидактична лялька хлопчик, картина «Родина», дид.гра: «Асоціативні ряди та пари», дид.гра: «Розмісти за віком», смайлики зеленого та жовтого кольорів, бейджики на кожну дитину,  силуети квітів, клей-олівець на кожну дитину.

Хід заняття

  • Малята, ми сьогодні зібрались разом, як одна велика сімя  – це наша група, середня «А». І сьогодні ми поговоримо про сімю. Як ви думаєте, що таке сімя? (Мама, тато, діти.)
  • У кожного з вас є сімя. У когось вона маленька, а когось – велика. Яку сім’ю можна назвати маленькою? (Тато, мама, дитина. )  А яку сімю можна назвати великою? (Мама, тато, троє дітей.)
  • Діти, ви лише погляньте, до нас сьогодні в гості завітав хлопчик Миколка, він нам приніс фото на якому зображені його найрідніші люди. Тож давайте розглянемо його разом. Ось, погляньте, на фото є зображений наш Миколка. Кого ще ви бачите на фото? (Мама, тато, дідусь, бабуся, дівчинка.)
  • Як можна назвати їх усіх одним словом? (Родина.)
  • Чим відрізняється родина від сімї? (Родина це коли разом бабуся, дідусь, мама, тато, діти,  а сімя це коли разом лише мама, тато та діти.)
  • Скільки дітей зображено фото? (Двоє дітей.)
  • Скільки дорослих зображено на фото? ( Четверо дорослих.)
  • Скільки всього зображено людей на фото? (Шість людей.)
  • Як ви вважаєте, ким приходиться ось ця дівчинка Миколці? (Сестра.)
  • Підніміть руки у кого із вас є сестра. (Дітям які підняли руки вихователь ставить запитання: як звати сестричку, старша  чи молодша вона за тебе.)
  • Ким приходиться Миколка для сестрички? (Брат.)
  • Підніміть руки у кого із вас є брат. (Дітям які підняли руки вихователь ставить запитання: як звати братика, старший  чи молодший він за тебе.)
  • Ким є Миколка для мами і тата? (Син.)
  • А ким є Миколчина сестра для мами і тата? (Донечка.)
  • Ким є Миколка для дідуся та бабусі? (Онук.)
  • А ким є Миколчина сестра для дідуся та бабусі? (Онучка.)
  • Молодці, а тепер спробуйте відгадати про кого йдеться мова.

Дид.гра «Відгадай, хто це?»

  • Мудра, ласкава, працьовита, турботлива, старенька……. ( бабуся.)
  • Гарна, мила, лагідна, молода, найрідніша…….(мама.)
  • Сивий, мудрий, розумний, хазяйновитий……(дід.)
  • Сильний, розумний, веселий, дужий…..(тато.)
  • Молодці, діти, добре коли родина весела, дружна, міцна, коли діти слухаються дорослих, а дорослі дбають про дітей.
  • То ж пропоную вам трішки погратися, спочатку встануть ті діти кого можна назвати сином, а зараз встануть ті діти кого можна назвати донечкою.

Фізкультхвилинка

Я розкажу вам добрі діти,

Родина в мене працьовита.

Бабуся зранку шарф плете,

Дідусь мітлою двір мете.

І тато мій часу не гає –

Він в люстрі лампочки міняє.

Матуся ліпить пиріжки,

І випікає залюбки.

А ми малесенькі малята,-

Взялися квіти поливати.

  • Діти, а у вашій родині також всі працьовиті?
  • Отож сідайте за столики. Діти у яких на бейджику зображений жовтий смайлик сідають за столик із жовтим смайликом, а діти в яких на бейджику зображений червоний смайлик сідають за столик із червоним смайликом.

I підгрупа.

  • Вам потрібно підібрати відповідну картинку до кожного члена родини, яка на вашу думку повязана із ним.

II підгрупа

  • А ви діти підберіть лише ті картинки які на вашу думку повязані із зображеним членом родини, під час підбору звертайте увагу на форму картинок.

(Аналіз вихователем виконання завдання).

  • А зараз, Миколка хоче перевірити хто на вашу думку в його родині найменший, а хто найстарший. Для цього вам потрібно викласти картинки від наймолодшого до найстаршого члена родини.

(Аналіз вихователем виконання завдання.)

Підсумок:

  • З ким ви познайомились сьогодні на занятті? (З Миколкою та його родиною.)
  • Можливо хтось із вас пригадає прислівя яке ми нещодавно вивчили? (Тато і мама – два сонця гарячих.)
  • З ким порівнюється мама і тато? (Із сонцем.)
  • А чому із сонцем?
  • Яке сонечко? (Тепле.)
  • І нам біля мами і тата тепленько.
  • Молодці діти, гарно попрацювали. А щоб наш Миколка зміг розмістити фото своєї родини на стіні, ми це фото прикрасимо рамкою із квітів.

2019 р. Сторінка 1

 

docx
Додано
17 червня 2020
Переглядів
4403
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку