Папка-пересувка "Розвиток мовлення дітей дошкільного віку"

Про матеріал

Мовлення дорослих - приклад для дітей. Успіх мовленнєвого розвитку дитини насамперед залежить від мовлення дорослих і, зокрема, батьків. Маля навчається говорити завдяки слуху і здібності до наслідування.

Відомо, що дитина дошкільного віку легко наслідує неправильну вимову дорослих, переймає місцеву говірку, діалектизми, вульгаризми. Дитина швидше навчиться правильно, якщо чутиме навколо себе правильну літературну мову дорослих. У розвитку мовлення дітей надзвичайно важливу роль відіграє добрий слух. Батьки мають берегти слух дитини, стежити за станом слухового органа.

Перегляд файлу

 

C:\Documents and Settings\Admin\Рабочий стол\педгодина\Новая папка\image_image_86395.jpg

  • Розмовляйте з дитиною про те, що ви робите з нею разом, про те, що вона бачить і чує довкола себе, про ваші плани на сьогоднішній день.
  • Давайте малюку прості вказівки, повторюючи прості речення.
  •                     Допомагайте дитині розширювати словниковий запас і засвоювати нові речові конструкції, для цього читайте і роздивляйтесь разом з нею книжки з малюнками, спонукаючи повторювати прочитане або розказане.
  •                     Будьте хорошим слухачем. Надайте дитині можливість договорити те, що вона хотіла розповісти.
  •                     Намагайтесь не перебивати її, виправляючи вимову і порядок слів, адже вона і сама на слух врешті решт сприймає правильну вимову.
  •                     Обов'язково дивіться на дитину, коли вона розмовляє, показуючи, що уважно слухаєте і її слова для вас важливі.

 

              Оволодіти граматичною будовою мовлення означає навчитися правильно вживати відмінкові закінчення слів, дієслівні форми та їх видозміни, суфікси, префікси, узгоджувати іменники з іншими частинами мови в роді, числі та відмінку, правильно будувати речення, додержуючи відповідного порядку слів у ньому, вживати прийменники, сполучники, будувати складнопідрядні і складносурядні речення.

  3 раннього віку дитина має засвоїти граматичні значення слів рідної мови, без цього вона не може розуміти мовлення. Щоб дитина засвоїла граматично-правильне мовлення - дорослі мають правильно говорити.

  Найтиповіші помилки у мовленні дітей такі:

  • граматичні помилки словотворення;
  • граматичні помилки у словозміні;

  Граматичні помилки у дитячому мовленні - не закономірне явище в процесі засвоєння мови, і причинами їх є вплив неправильного мовлення оточення, педагогічна занедбаність мовлення. Граматичні помилки у мовленні дітей потрібно одразу виправляти.

  Поради батькам:

  • постійно стежте за правильністю мовлення дітей;
  • своєчасно виправляйте граматичні помилки;
  •         не втручайтесь у дитячі розповіді, спочатку вислухайте дитину, а потім виправляйте помилку;
  •         у двомовних сім'ях завжди звертайте увагу на те, якою мовою говорить ваша дитина, виправляйте помилки двомовності.

     

 

         

          

  Чи вміє ваша дитина відповідати на запитання, звертатися із запитанням?

  Чи вміє логічно і послідовно розповісти про свою діяльність, бачене, почуте, пережите?

  А як розвинена у неї фантазія?

  Чи складає сама розповіді, казки?

  Усі ці мовленнєві навички дуже потрібні будуть вашій дитині в школі.                              Усне мовлення людини існує у двох формах: діалогічній і монологічній. Змалку дитині варто спілкуватися з людьми, ділитися своїми думками враженнями і переживаннями.

  У сім'ї цю потребу можна задовольнити через індивідуальні розмови та бесіди з малюком.

  Розмова дорослих з дитиною має особливе значення, вона впливає на розвиток мовлення і загальний розумовий розвиток. Діти, з якими батьки багато і вдумливо говорять, розвиваються швидше і мають правильне мовлення.

  Поради батькам:

  • використовуйте кожну вільну хвилину для розмови з дитиною;
  •     пам'ятайте, що головними і провідними співрозмовниками в родині є мати, батько, дідусь чи бабуся;
  •     запропонуйте дитині змагання: «Чия казка краща?», «Чия розповідь краща?» з участю всіх членів сімї;
  •     не забудьте записати розповіді і казки вашої дитини.

 

              Мовлення дорослих - приклад для дітей. Успіх мовленнєвого розвитку дитини насамперед залежить від мовлення дорослих і, зокрема, батьків. Маля навчається говорити завдяки слуху і здібності до наслідування.

  Відомо, що дитина дошкільного віку легко наслідує неправильну вимову дорослих, переймає місцеву говірку, діалектизми, вульгаризми. Дитина швидше навчиться правильно, якщо чутиме навколо себе правильну літературну мову дорослих. У розвитку мовлення дітей надзвичайно важливу роль відіграє добрий слух. Батьки мають берегти слух дитини, стежити за станом слухового органа.

Поради батькам:

  •      стежте за мовленням дітей, своєчасно виправляйте недоліки;
  •      пам'ятайте, що ваше мовлення є взірцем для наслідування, тому воно має бути завжди правильним.
  •      правильне мовлення - запорука успішного навчання у школі.
    C:\Documents and Settings\Admin\Рабочий стол\педгодина\Новая папка\image_image_86395.jpg

 

C:\Documents and Settings\Admin\Рабочий стол\педгодина\Новая папка\image_image_86395.jpg

 

1. Зразок мовлення батьків:

  • чистота та темп мовлення;
  • насичення фольклорними висловлюваннями.

 

  2. Вчасні консультування в спеціалістів.

 

  3. Розвиток дрібної та загальної моторики:

  • зарядка вранці;
  •  ходьба по бровках;
  •  перебирання круп;
  • ліплення з тіста;
  • виготовлення аплікацій, сувенірів, іграшок своїми руками.

 

  4. Розвиток лексики, граматики, фонематичного слуху:

  • "Спіймай спільний звук";
  • "Визнач перший (останній) звук";
  • "Я знаю п'ять назв...;
  • "Нескінчений ланцюжок" (око-Оля-якір-риба...);
  • "Спіймай слово" (м,а,к-мак; с,к,а,т-скат);
  • "Вгадай що це" (малий, зручний, шкільний, необхідний, наповнений ручками та олівцями - пенал);
  •            "Доповни ряд" (са, са, са - у - діда сиві ... - вуса; ка, ка, ка - дорога ой яка ... далека);
  •            "Склади слово з перших (других) звуків";
  •            "Порівняй" (дерева, магазини, будинки, людей) тощо;

 

  5. Читання та переказування казок, розширення знань дитини про довкілля.

  

  6. Опис малюнків та оточення за зразком та самостійно.

 

  7. Надання обґрунтованих відповідей на запитання дитини.

 

  8. Не допускати перевантаження мовного розвитку дитини.

 

  9. Відвідування занять з розвитку мовлення з метою спостереження за прийомами навчання вихователя.

 

 

docx
Додано
17 червня 2020
Переглядів
902
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку