Конспект заняття "Щоб не сталося лиха"

Про матеріал
Формувати у дітей навички безпечної поведінки в оточуючому середовищі, елементарні уміння, навички поведінки в різних ситуаціях.
Перегляд файлу

 

 

Конспект заняття з основ безпеки життєдіяльності в групі раннього віку  «Щоб не сталося лиха»

Мета: формувати у дітей навички безпечної поведінки в оточуючому середовищі,  елементарні уміння, навички поведінки в різних ситуаціях; вправляти дітей в умінні співчувати; розвивати мовлення, логіку мислення, слухову увагу; виховувати морально – етичні почуття: цілеспрямованість, небайдужість, готовність прийти на допомогу, чуйність, активність, організованість; розважати малят у ігровій формі, викликати в них позитивні емоції, захоплення.

Матеріал: іграшка лялька, яка плаче; річка; м’ячик; іграшка зайченятко; лавка;

хмаринка з дощиком; парасолька; рушник; іграшкове ліжко; іграшки: курочка і курчата; хатинка киці; вогник; відерця; сірники; Вірші «Іграшки» (переклад українською – Н.Забіла), «Кицин дім» (Марійка Підгірянка).

На килимку у груповій кімнаті розташовані ігрові зони:

«Лялька Таня, яка упустила в річку м’яч».

«Зайченятко, якого залишила під дощем дівчинка».

«Курочка Ряба, у якої заблукало одне курчатко».

«Киця, в якої загорівся дім».

Хід заняття:

(Діти з вихователем заходять до групової кімнати, де у вигляді казки, розташовані ігрові зони для заняття).

Вихователь: Малята! Наші іграшки потрапили в біду і не знають, що їм робити, давайте їм допоможемо. Запрошую вас до «Країни Допомоги»!

(Вихователь підходить з малюками до ляльки Тані, яка плаче).

Вихователь: Хто це, малята?

Діти: Лялька.

(Вихователь бере ляльку за руку, лялька починає плакати).

Вихователь: Наша Таня гірко плаче,

                        упустила в річку м’ячик!

                        (пропонує малятам пожаліти ляльку Таню)

                        Годі, Танечко, не плач,

                        Не потоне в річці м’яч!

                        (діти жаліють ляльку Таню).

Вихователь: Малята, треба допомогти ляльці Тані дістати м’яч з річки. Чи можна діткам заходити ніжками у воду? Чому? 

Діти: Ні, не можна, бо ніжки будуть мокрі.

Вихователь: Так, молодці! Дітям не можна заходити ніжками у водичку, бо вони їх промочуть і захворіють. Взагалі, не можна заходити без дозволу дорослих до води. Я допоможу дістати м’ячика для Тані з річки (дістає м’яч і віддає ляльці Тані).

(Діти з вихователем йдуть до лавки, де сидить сумний  Зайчик. Вихователь розповідає дітям, що дівчинка гралася із Зайчиком, а коли пішов дощ, дівчинка втекла і залишила Зайчика самого під дощем. Вихователь читає вірш «Зайчик»)

                        Про зайча дівча не дбало –

                        Від дощу не заховало.

                        Ждати помочі нізвідки,

                        Геть промокло – аж до нитки!

(Вихователь пропонує дітям допомогти Зайчику і дати відповіді на запитання: сухий Зайчик чи мокрий? Можна гуляти під дощем чи ні? Що                              станеться, якщо нас намочить дощик? Що врятує нас від дощу?) (відповіді дітей)

Вихователь: Давайте допоможемо Зайчику. А щоб він зігрівся,  пострибаємо разом з ним, як зайченята (діти стрибають). А щоб  Зайчик не захворів, ми його покладемо в ліжко, хай відпочиває.

(Вихователь з дітьми зустрічає Курочку Рябу, яка плаче, розповідає дітям, що у Курочки Ряби загубилося одне Курчатко. Курчатко було неслухняне, втекло і заблукало).  

Вихователь: Все навколо обшукали, але його немає. Допоможемо, малята? Будемо Курча шукати?

Діти: Так! Допоможемо!

Вихователь: Будемо пищати, як Курчатко, воно нас почує та знайдеться. Як Курчатко пищить?

Діти: Пі-пі-пі (діти шукають Курчатко, знаходять його і приносять Курочці).

Вихователь: Малята, можна тікати від мами?

Діти: Ні, не можна.

Вихователь: Діти, треба завжди бути біля мами. Тож візьміть Курчаток в ручки і пограємо у гру.

Рухлива гра «Курочка і Курчатка» - мета: вчити орієнтуватися в просторі.

(Вихователь звертає увагу дітей на те, що хтось плаче «Няв, няв, допоможіть!»)

Вихователь: Бам! бам! балам! бім! –

                       Загорівся Кицин дім.

                       Котик дзвонить і гука,

                       На пожар усіх склика:

                       Бім! Бам! Балам! Бім! –

                       Порятуйте кицин дім!

Киця: Няв, няв, допоможіть, допоможіть!

Вихователь: В Киці трапилась біда, треба вогника скоріш погасити. Чим будемо гасити вогонь, малята?

Діти: Водою!

Вихователь: Так, водою. Тож беріть відерця та підемо швиденько за  водою (діти беруть відерця з порізаними пакетами синього кольору, що імітує воду, біжать до  хатки киці, гасять вогонь. Киця вибігає, вихователь помічає у  киці в лапках сірники).

Вихователь: Киця, що це в тебе в лапках?

Киця: Сірники.

Вихователь: Малята! А можна гратися з сірниками?

Діти: Ні, не можна.

Вихователь: Запам’ятайте, сірники – це не іграшка, грати з сірниками не можна!

Киця: Дякую вам! Більше ніколи не буду гратися з сірниками!   

Вихователь: Малята, в «Країні Допомоги» ми врятували всіх від біди! Запам’ятайте правила безпеки:

-         Не розмовляйте з незнайомими та не підходьте до них без дозволу батьків або дорослих.

-         Не заходьте у воду без дозволу дорослих.

-         Не залишайтеся самі на вулиці без нагляду дорослих.

-         Не покидайте межі майданчика без дозволу вихователя чи батьків.

-         Сірники – це не предмет для гри, тому не беріть сірники без дозволу дорослих.

 

                       

 

 

docx
Додано
22 квітня
Переглядів
266
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку