Конспект заняття "Слідами козаків"

Про матеріал
Заняття з логіко - математичного розвитку для дітей молодшого дошкільного віку: кількісна лічба, геометричні фігури, поняття вгорі - внизу, великий - маленький, співвідношення цифр з кількістю предметів. Математичні завдання надаються за допомогою теми "Козаки".
Перегляд файлу

Заняття для дітей молодшого дошкільного віку «Слідами козаків»

Мета: вправляти в кількісній лічбі в межах п’яти, закріплювати цифри, співвідносити число з цифрою, вміння називати і розрізняти кольори, геометричні фігури (круг, квадрат, трикутник), диференціювати однорідні предмети за величиною, закріплювати поняття «порівну», «більше», «менше», формувати вміння орієнтуватися в просторі, розуміти поняття вгорі, внизу, попереду, позаду, за, між, розвиток дрібної моторики, закріплювати знання домашніх тварин (коза, кінь, корова). Ознайомити дітей з темою «Козаки», з українською народною творчістю, символікою. Розвивати логіко – математичне мислення, фантазію, спостережливість, увагу, пам’ять, інтерес до знання свого коріння. Виховувати позитивне ставлення до занять, усної народної творчості, повагу до старших.

Обладнання: лялька-маріонетка (козак), панно (пейзаж,  українська хата), сліди людини, планшети з пінопласту з паперовими фігурами козаків, цифри, мішечки з написом «сіль», кущ калини, дерева, квіти, камінчики, фігурки домашніх тварин (кінь, коза, корова), геометричні фігури різні за величиною і кольором, крупа, ємкість під крупу, невеликий надувний дитячий басейн, вода, паперові лілії, камінчики, глечик, намальоване багаття, тринога, чавун, гімнастичні палиці, до яких приклеєні голови коней для фізкультхвилинки, надруковані емблеми, кольоровий папір, ватман, оздоблений під картину, складники до картини (хата українська, лелека, плетений паркан, калина, козак), серветки, вата, фарби, дерев’яні кілочки, човники, купинки, овочі, загадки.

Попередня робота: читання казки «Як козаки за сіллю ходили», вивчення віршів про козаків, читання прислів’їв, приказок, оповідань про калину, українську хату, складання кубиків з сюжетним малюнком, розгляд картини «Козаки», оселя, посуд, перегляд мультфільму «Як козаки за сіллю ходили», розфарбовування сюжетних малюнків: козак ловить рибу, козак займається спортом, козак їсть кавун. Вивчення  цифр, геометричних фігур, рахування предметів.

Хід:

Вихователь: Малята, подивіться хто завітав до нас? (вихователь тримає ляльку – маріонетку козака). Козаче, що ти тут робиш?

Вихователь: Він каже, що відстав від своїх товаришів, вони пішли за сіллю, а він наздоганяє їх по слідах (по підлозі розкладені сліди людини). Козак прохає нас вирушити з ним в цю подорож. Він обіцяє багато цікавого на шляху.

(Діти йдуть слідами і підходять до цифр і площинних козаків на пінопластових планшетах, вкритих «травичкою»)

Вихователь: Що це в нас таке? Разом порахуємо скільки тут козаків зібралося на галявині і покладемо цифру (діти виконують завдання).

Вихователь: Рушаймо далі.

(Підходять до куща калини, під яким лежать мішечки з написом «сіль». В них заховані геометричні фігури (трикутник,  квадрат, круг).

Вихователь: Хто мені підкаже, як називається цей кущ?

У вінку зеленолистім

У червоному намисті

Видивляється у воду

                   На свою хорошу вроду (калина)

Вихователь: Що тут загубили наші козаченьки під кущем? Так це ж мішечки для солі, але вони зав’язані і невідомо що там знаходиться. Давайте спробуємо навпомацки дізнатися, що там, бо сили їх розв’язати у нас не вистачить (діти навпомацки визначають фігуру).

Вихователь: А розв’язати мішечки нам допоможуть загадки.

                                                 Три у мене сторони

Міцно з’єднані вони.

 А між ними три кути.

                       Хто я? Чи вгадаєш ти? (трикутник)

 

                                                 Форма в мене найпростіша

     Без кутів вона зручніша.

                                                 На сонечко схожий я.

         Як скажіть моє ім’я? (круг)

 

                                                Не овал я і не круг

     Трикутнику добрий друг.

Прямокутнику я брат.

    А звуть мене …(квадрат)

(Діти відгадують загадки, рукою в мішечку перевіряють, дістають фігури, називають колір, розмір (велика-маленька)).

Вихователь: Рушаймо далі! Де сліди козаків?

(Діти йдуть по слідам і підходять до озерця (невеличкий басейн, вкритий синьою тканиною, наповнений водою, біля якого лежать лілії, камінчики, човники).

Вихователь: Подивіться, яке гарне озерце! Квіти ростуть коло нього. Мабуть, тут наші козаки зупинилися, водиці напитися та відпочити.

(Вихователь роздає дітям цифри. Дівчата беруть по кількості квіти, а хлопчики беруть камінчики і човники).

 Вихователь: Підходимо до озерця і дивимося…Куди впадуть камінчики? А квіти і човники де будуть плавати? (хлопчики кидають камінчики, які падають на дно, дівчата запускають лілії, які пливуть по воді разом з човниками).

Вихователь: Діти, де квіти плавають? Камінчики де? Скільки квітів ти взяла? Скільки камінчиків ти взяв? Тепер люди проходитимуть повз озерце і милуватимуться його красою. А ми продовжуємо подорож.

(Назустріч малятам їде на конику хлопчик).

Хлопчик: Добрий день, малята! Куди це ви поспішаєте, кого шукаєте?

Діти: Козаків шукаємо, які за сіллю пішли. Не бачив?

Хлопчик: Ні. А не хочете покататися на моїх конях?

Фізкультхвилинка «Козаки на конях»

Хлопчик: Дуже добре з вами грати, але потрібно мені їхати додому, бо батьки чекають. Козаків я не бачив, але чув, що вони кашу збиралися варити та крупу розсипали, підіть подивіться. Хай щастить!

Вихователь: Ходімо подивимося, малята! (діти підходять до великої ємкості з крупою, якою  присипані геометричні фігури, фігурки домашніх тварин (кінь, корова, коза).

Вихователь: Погляньте, це наші козаки на шляху розсипали. А що це виглядає? Допоможіть мені, будь ласка (діти в крупі знаходять різні за кольором і розміром геометричні фігури).

Вихователь: Давайте викладемо з фігур (трикутник, квадрат, круг) будиночки, а коло них прив’яжемо корівку, коней, козу (на купинках трав’яних діти викладають будиночки).

Вихователь: Молодці! Що ми з вами робили? А будиночки з чого ми виклали? Кого в будиночки поселили? …

Вихователь: Сліди підвели нас до картини, яка не завершена. У скриньках лежить все необхідне для її створення. Створимо разом картину і подаруємо нашим козакам (колективна аплікація з різного матеріалу: палички, вата, камінці, солома, сонечко, готові форми прапора, хати)

Вихователь: Ось які ми спритні! Яку чудову картину створили! Куди ж далі ведуть сліди козаків? Рушаймо!

(Діти підходять до панно (пейзаж, хата), коло нього сидить козак, стоїть тринога з чавуном, розпалене багаття. Козак варить кашу, сідає на пеньок).

Вихователь: Добрий день, козаче! Чого зажурений?  Сіль здобули, каші наварили.

Козак: Добрий день, гості шановні! Дуже вам раді, вчасно ви до нас завітали! Каша вже готова, але не можемо скриньку з сіллю відкрити. Допоможіть, будь ласка!

Вихователь: Малята, допоможіть ключик підібрати до замка скрині! (ключі у вигляді геометричних фігур)

Козак: Вийшло! Тепер присолимо і можна сідати їсти. Ми маємо вам віддячити. Тримайте  від нас подаруночки  на згадку (козак роздає дітям емблеми «маленький козачок»).

Вихователь: І ми вам принесли подарунок (дитина віддає картину)

Козак: Дякуємо! Ходімо з нами. Кроком руш! (діти йдуть за козаком).

  

 

 

 

 

 

docx
Додав(-ла)
Ситник Інна
Додано
11 березня
Переглядів
211
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку