Конспект заняття "Український глечик"

Про матеріал
Збагатити знання дітей про українське декоративно-прикладне мистецтво, називати предмети посуду з Опішні (куманець, миска, барило, глечик), уточнити знання про посуд, про його використання у побуті; закріпити вміння малювати фарбами 2–3 кольорів, геометричні елементи: коло, крапка, лінії різної товщини, мазки; ознайомити з основними кольорами, які використовують народні майстри з села Опішня; розвивати чуття ритму. Розвивати образне мислення, почуття форми, кольору, ритму, окомір, дрібні м'язи рук. Виховувати інтерес до декоративного малювання, повагу до майстрів декоративно-прикладного мистецтва.
Перегляд файлу

Заняття з образотворчого мистецтва в старшій групі.

Тема: «Український глечик»

Мета: збагатити знання дітей про українське декоративно-прикладне мистецтво, називати предмети посуду з Опішні (куманець, миска, барило, глечик), уточнити знання про посуд, про його використання у побуті; закріпити вміння малювати фарбами 2–3 кольорів, геометричні елементи: коло, крапка, лінії різної товщини, мазки; ознайомити з основними кольорами, які використовують народні майстри з села Опішня; розвивати чуття ритму. Розвивати образне мислення, почуття форми, кольору, ритму, окомір, дрібні м'язи рук. Виховувати інтерес до декоративного малювання, повагу до майстрів декоративно-прикладного мистецтва.

Матеріали та обладнання: силуети глечиків, зразки опішнянського посуду, фарба гуаш, пензлики різної товщини, палички, серветки, клейонки.
План

І. Організаційний момент                                                  

ІІ. Мотивація навчальної та пізнавальної діяльності                 

- Прихід сумної  лисички-сестрички з казки «Лисичка і журавель»

(іграшка з лялькового театру)

Чя не хазяйка,
Чи не господиня —
Гарно хату прибирала,
Журавлика на гостину позвала.

Та поки обід готувала, глечика розбила, в чому тепер журавлику окрошку подавати?

Дитина. Не сумуй лисичко-сестричко, підемо на ярмарок і купимо новий глечик.
ІІІ. Вивчення нового матеріалу

(діти підходять до куточка, який оформлений як ярмарок)

Ярмарок,ярмарок!
Шумить веселий ярмарок!
Скоріше,не барися -
Прийди і подивися!

 - З давніх-давен українська земля славилась народними майстрами. В Україні вміли і ткати, і вишивати, і різьбити по дереву, виготовляли кераміку. Ця майстерність передавалась із покоління в покоління.

Діти, сьогодні ви завітали на ярмарок, де багато керамічних виробів.

- Із чого вони виготовлені?

 - Як ви гадаєте, як називають ту людину, яка виготовляє ці вироби?

Глина в кого ожива?
Творить з нею хто дива?
В кого посуд ніби жар?
Ну, звичайно ж, це… (гончар).

Ось це керамічний посуд. Його виготовляють гончарі. Щоб з-під рук майстра вийшов справжній витвір, глина повинна пройти довгий шлях. Спочатку глину просіювали, намочували, ліпили виріб, поливали, потім обпалювали в печі. Потім розписують спеціальними фарбами.

А в селі Опішня виготовляли ось такий красивий посуд, називається опішнянським, тут використовують певні кольори і візерунки.

(розглянути зразки опішнянського посуду)

- Що зображено? (Квіти, гілочки, листочки, крапочки, прямі лінії).

- Ці елементи  у розписі називають рослинні і геометричні. Рослинні елементи – це квіти і листочки, розташовані по колу, геометричні – це хвиляста лінія і прямі лінії, розташовані зверху і внизу.

- Якого кольору тло у цього глечика? (Коричневий). 

- А якого кольору рослинні елементи? (Квіти - блакитні, листочки - зелені).
- Геометричні елементи якого кольору? (Лінії білі).

На базарі потрібно вміти обирати посуд. Гарним вважався той посуд, який під час постукування по ньому лунко віддзвонював. Я хочу вас ознайомити ще з деякими виробами.

У відро завжди пірнаю,
Коли воду набираю,
З мене радісно всі п’ють,
Ніжно… (кухликом) зовуть.

 Майстер в руки мене взяв
й на мені намалював
Листок, квітку, перепілку,
Бо розписав… (тарілку).

В мені мак розтирають,
Галушки в мене складають,
Річ потрібна і не хитра
Називають всі… (макітра).

А я чудо із чудес:
Мене знає рід увесь,
Бо я хлопець-молодець —
Опішнянський… (куманець).

6. Як у піч мене несуть.
В мене овочі кладуть.
Ще й водичку наливають
У вогонь — і борщик мають. (Горщик.)

Біля тіла — вухо,
Голови не маю.
Молоко, сметану, квас
Добре зберігаю. (Глечик.)

Лисичка. А це, напевно, мій глечик. Тільки мій був красивий  з візерунками.

Вихователь. А ми купимо глечики, а в садочку прикрасимо їх візерунками.

Та щоб придбати якусь річ, потрібно запам’ятати її назву.

ІV. Закріплення вивченого.

А зараз ми перевіримо, як ви запам’ятали назви виробів.

Дидактична гра «Знайди предмет»
Діти по черзі беруть малюнок виробу, називають його, а потім знаходять справжні.

Дидактична гра «Відгадай»
Дитина очима обирає предмет, описує його, а інші відгадують, про що йдеться.

Час повертатися з ярмарку.

Динамічна пауза: «Ми на ярмарок ходили».
Допоможемо лисичці розфарбувати глечики як опішнянські майстри.

Практична робота.

Перш ніж почати працювати, давайте ще раз пригадаємо, які елементи можна використовувати у розписі?(рослинні і геометричні)
- Що з цього візерунку рослинні елементи? (Квіти, гілочки, листочки).
- А з геометричних що є? (Крапочки, лінії).
- А якого кольору рослинні елементи? (Квіти - блакитні, листочки - зелені).
- Геометричні елементи якого кольору? (Лінії  білі, крапочки - білі).
- Чи подобається вам цей візерунок?
– От сьогодні ми і будемо прикрашати глечик таким візерунком.

Щоб наші пальчики добре працювали, зробимо пальчикову гімнастику.

Пальчик-хлопчик, де ти був?

(Ворушать великим пальцем).

З першим братом в ліс ходив.

(По черзі загинають пальці).

З другим борщик я варив.

З третім кашу доїдав.

А з четвертим я співав.

- Спочатку малюємо квітку. Набираємо пензлем блакитну ставимо серединку для квіточки посеред. Потім малюємо пелюстки, їх має бути п’ять. Потім зеленою фарбою, малюємо з обох боків квітки листочки. Потім набираємо біло фарбу і малюємо геометричні елементи зверху і низу. Потім білою фарбою обводимо контур квітки і листочків, додаємо крапочки. 
Підсумок

- Ось лисичко-сестричко подивись скільки гарних глечиків ми тобі намалювали. (Лисичка дякує  дітям)

- Чи цікаво вам було на ярмарку? Який посуд ви там бачили?

 

https://www.souvenirua.com/image/cache/catalog/50/78/4bc088f656fe537ae2ba41177969232f-600x800.jpg

 

 

 



 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Рыбалка Анна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Чепик Вікторія Володимирівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
21 січня 2020
Переглядів
14862
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку