«Віхола – хурделиця»
Мета: удосконалювати знання дітей про зимові явища природи: сніг, лід, хурделиця, мороз тощо. Закріпити кількісний та порядковий рахунок в межах «5» цифри в межах «3»; визначати напрямок вгорі, внизу, праворуч, ліворуч. Уточнити знання геометричних фігур: трикутник,круг ,квадрат. Закріпити знання дітей про диких тварин. Розвивати логічне мислення, розсудливість, уважність. Виховувати організованість, самостійність під час виконання завдання.
Матеріали: картки до дидактичної гри «Виклади певну кількість ;геометричні фігури різного кольору та величини для гри «Зайці та лисичка», картки «Закінчи картину» набір на кожну дитину: (площинні) зайчик, сніговик, ялинка, горобчик, зорі, сніжинки.
Хід заняття:
І Організаційний момент
Малята: Яка зараз пора року? Які прикмети зим Ви знаєте? Чи знаєте ви, як можна розважатися узимку? А чи буває зима сердитою? Так буває коли негода, заметіль.
ІІ Основна частина
Діалог – дослідження «Як хуртовину ще назвати можна?» - діти називають синоніми до слова хуртовина (завірюха, метелиця, віхола, заметіль, хуга, сніговій, сніжниця, хурделиця, сніговиця, віхола, сніговиця, снігокрутниця, буран тощо).
Гра-імпровізація «Робимо завірюху».
Діти промовляють звук «у» виразно та протяжно, тихіше та голосніше.
Діти, скажіть, де сховалась білочка? (в дуплі)
Де сховалась лисичка?
Що робить ведмедик ?
Де хатинка ведмедика ?
Де сховався зайчик ?
Дидактична гра «Склади тварину з частин».
Вихователь читає вірш.
Віхола
Неспокійна віхола
У село приїхала
По дорозі посріблила
Звірам брови, птахам крила.
В двері стукає і в шибку
Срібним перснем швидко-швидко:
Танцювати з вами буду.
Фізхвилинка «Налетіла віхола».
Діти імпровізованими, імітаційними кружляють, розгойдуються немов віхола. Після віхоли з’являються намети. Зараз ми визначимо скільки сніжок в кожному наметі.
Дидактична гра «Виклади певну кількість». Які гарні у нас намети. Діти, а ви любите грати коли багато снігу? Скажіть будь ласка…..?
Логічна гра «Захворієш чи ні?»
Захворієш чи ні, якщо …
Тепер ми з вами знаємо, як потрібно поводитись на прогулянці. Можна і пограти, як зайчики пострибати.
Гра «Зайці та лисичка». Зайчики мають ховатися від лисички у своїх домівки.
(На килимі геометричні фігури: квадрати, трикутники та круги різного кольору, у дітей теж по фігурі)
Відпочили? Час маляти трішки нам попрацювати.
Математичний диктант (Орієнтація в просторі ) «Закінчи картинку».
ІІІ Підсумок
Молодці, малята! Добре з вами ми пограли: згадали правила гри на подвір’ї, щоб не захворіти, прикмети зими.