Конспект заняття "Юні екологи"

Про матеріал
Формувати прихильне ставлення один до одного. Розвивати прагнення брати участь у продуктивній діяльності, ділитися своїм досвідом, уміннями, знаннями, мисленнєві дії. Виховувати бережне ставлення, інтерес.
Перегляд файлу

          Завдання. Формувати прихильне ставлення один до одного. Розвивати прагнення брати участь у продуктивній діяльності, ділитися своїм досвідом, уміннями, знаннями, мисленнєві дії. Виховувати  бережне ставлення, інтерес.              Матеріал:  картинки водних мешканців, водойми, моря, різновиди риб, кольорові воскові олівці, акварель, різнокольорове пшоно, нитки, клей, картки для ігор, запис мелодій, папір, ножиці., картинки водних мешканців.

                                                   

                                               Хід заняття       Вихователь: Діти, до нашої  групи, сьогодні надійшов лист з передачі «У світі тварин». Зараз я його прочитаю.                                                                                                  «Дорогі друзі, запрошуємо ваш клуб «Юних екологів» прийняти участь у зйомках передачі «У світі тварин». А тему передачі ви дізнаєтесь зі звукового листа, спробуйте здогадатися. З повагою редакція передачі «У світі тварин».              (Діти слухають звуковий лист)                                                                              Вихователь: Діти. Що ви почули у звуковому листі? (звуки води). А де буває вода? (У  крані, у річці, в океані, морі, дожді)                                                                      Хто може жити у річках, морях, океанах? (Риби).                                                                         Ми з вами відправляємось на зйомку передачі, тема якої: «Жителі морів та океанів». Але для початку нам потрібно підготуватися.                                                                                                 (Звучить тиха музика. Діти виконують мудри)

           Мудра «Землі»

               Мудра «Води»

               Мудра «Знання»

(Діти встають )

     Вихователь: -  А зараз ми відправимося на телебачення, щоб прийняти участь у зйомках передачі «У світі тварин».

        (Діти стають один за одним та йдуть під музику)

Вихователь:  Для того,  щоб  пройти до зали  нам необхідно взяти чарівні білети. Кожний  бере собі білет.(Діти підходять до столу і беруть один із блоків Дьєнеша і займають свої місця,розглядають схеми).  

Ведуча: Здрастуйте дорогі  друзі і телеглядачі. Я рада бачити вас у нашій студії. У нашій передачі приймає участь клуб «Юні екологи» з групи «Ягідка»  закладу дошкільної освіти «Сонечко». Як ви вже зрозуміли наша передача присвячена жителям морів та океанів. І я відкриваю перший розділ нашої передачі «Загадкова»

(Діти відгадують загадки про морсььких жителі)

Ця тварина добра дуже,

Познайомся з нею, друже!

В морі плаває, пірнає,

Із води людей спасає.

Виринає із глибин

 Щирий помічник ...(Дельфін)

 

 

 

В морі синьому живе

Це ясне, живе желе.

Не чіпайте, малюки –

Пальчик може обпекти!

Паляничка голопуза

Називається…(Медуза)

 

Будиночок мій скрізь зі мною.

Він влаштований за спиною.

Я з жабами дружу,

Дуже повільно ходжу.

Зовсім не комашка,

Хто я?…(Черепаха)

 

Не потрапте ви нізащо

Цій хижачці в люту пащу!

В морі плаває глибоко,

Їсть – що попаде на око!

Про добро давно забула

Ця зубата, зла… (Акула)

 

Кожний хто бував на морі,                                                                                     
З парасолькоюс яскравою знайом.                                                                         
Я з води і з солі                                                                                                         
Він повністю складається.                                                                                       
Не чипай його ти у воді -                                 

обпікає, мов вогонь.(Медузи).

 

Знають діточки малі:

Він — найбільший на Землі!

Дім його — це океани,

Зі спини летять фонтани.

Схожий на масивний щит

Добродушний синій…(Кит)

 

Рано-рано на світанку
І у вечірній тихий годину
Не на вудку, не мережею,
А глечиком ловлять нас.
Груша з довгими ногами
Оселилася в океані.
Цілих вісім рук і ніг!
Це диво… (Восьминіг)

    Ведуча. Молодці! А тепер переходимо до наступного розділу нашої передачі:   «Оглядовий».                                                                                                                              Наші кореспонденти з клубу «Юні екологи» підготували цікаву інформацію про морських жителів.

(На дошці прикріплені картинки морських жителів. Діти по черзі виходять  показують і розповідають про морських жителів).

 Ведуча.  Де крім океанів і морів можуть жити риби?  (акваріум, ріка, дельфінарій).                                                                                                                                                          Яка на смак вода у морі? (Солона). У річці? (Прісна)                                                                      Як ви гадаєте морські жителі можуть жити у прісній воді? (Ні). Чому? (Діти висловлюють свої припущення).                                                                                    Ведуча.  А зараз  рекламна пауза.

Фізкульхвилинка

До річки швидко ми спустилися (крокуємо на місці).

Нахилилися та вмилися (нахилилися, імітуючи умивання).

Побачили камінці – потримали у руці (перекладаємо уявний камінець у руках).

Потім кинули у воду (кидаємо уявний камінець).

Перестрибнули колоду (стрибаємо вперед – назад).

Потім будемо пірнати (імітуємо плавання).

Треба кисню нам набрати (вдихаємо, видихаємо).

 

Ведуча. Запрошую вас зайняти свої місця. А зараз знову для Вас  запитання        
         Розкажіть, чим вкрито дно морське? (камені, пісок, раковини)

   Що росте на дні  морському? (Водорості, корали)

   Для чого потрібні водорості? (Їжа для риб, захист від хижаків).

      Як використовують люди водорості? (Їх споживають люди. Їжа називається - морська капуста, із  водоростей виготовляють теплоізоляційний матеріал під дах). 

      Наші очі  стомилися і зараз трішки відпочинуть.

         Вправа для очей 

         В морі синім блакитнім                                                   

         Риби  пливуть у воді                                        

         Справа риба, зліва риба

         Повертають очі вправо – вліво

         З верху плаває дельфін

         Підняти очі вгору    

         А на дні лежить, морському

         Страшно грізний восьминіг

         Опустити очі вниз.

         Темно у глибині морській

         Сплять всі риби глибоко.

             Закрити очі щільно.

         День настав і всі прокинулись

         Очі ми свої зігріємо.

Ведуча:   А зараз починаємо третій розділ передачі «Ігрова». Запрошую вас у ігрову залу. До вашої уваги пропонується гра.                                                                                    Гра «Знайди свою рибу»                                                                                                                              У кожної дитини велика карточка з відповідними рибами і 6 пустих клітинок. Окремо лежать картки з рибами. Діти знаходять потрібні картки і розкладають у пусті клітини.

               Гра «Відгадай»

«Рідке у твердому; тверде у рідкому) (Діти пропонують варіанти відгадок: суп у тарілці, сік у чашці,  рідке мило у пляшці; ягода у компоті, ложка у супі, риба у воді, черепаха у воді, раковина у воді і т.д.).

        Гра «Ланцюжок» 

     У дітей картки. Вони розкладають карточки у потрібній послідовності.               Ведуча.  Запрошую вас  до зали. Ми розпочинаємо наш 4 розділ передачі: «Мрійний».

Зняття зорової втоми.

Релаксація «Море»

     Діти сидять зручно. Закрийте очі, розслабтеся. Зробимо глибокий вдих-видих (2 рази). Ми відчуваємо тепло, спокій. А тепер уявіть, що ми з вами на березі теплого, ласкавого моря. Сидимо на м’якому пісочку і усміхаємося сонечку. Воно ніжно торкається своїми промінцями щік, носа, лоба. Нам приємно відчувати тепло сонечка. В нас гарній настрій. Але ось повіяв легкий вітерець. Як приємно вдихнути свіжість моря. Зробимо вдих-видих (2 рази). Вдихаємо повнії груди. Ми відчуваємо, як морські хвилі  накочують і відкочують, бризкають на нас прохолодною, солоною водою. Ці  бризки  нам приємні. Нам подобається слухати прибій. Зробимо вдих-видих (2 рази). Морська мандрівка закінчилась. Відкрийте очі, потягніться. Стисніть і розтисніть кулачки.                                                                                                                                               Ведуча.  Ми починаємо 5 розділ нашої передачі «Мистецька». Ми приготували для вас ізостудію. Пропонуємо  створити картину про жителів моря, напам’ять нашій передачі. У кожного буде своя частина картини. А щоб ви знайшли своє місце вам допоможуть морські камені, але спочатку підготуємо наші руки і пальчики.

Пальчикова гімнастика «Рибка плаває у водичці»

(Долоні з’єднанні разом перед грудьми, рухи відповідно тексту)

  Рибка плаває у водичці

  Рибі гратись весело

  Рибка, рибка пустунка

  Хочемо тебе спіймати

  Рибка спинку зігнула

  Крихту хлібну узяла

  Рибка хвостиком махнула

  Рибка, рибка попливла.

 

      Роздаються дітям морські камені, діти знаходять своє місце за схемою. Малюють  картину по групах.  Вихователь допомагає дітям.

 Ведуча.  А тепер давайте  створимо нашу картину, розмістимо наших жителів.

      Ведуча.  Дякую вам діти за роботу, за чудову картину. Роздаються призи.

 

Заняття – казка

«Обереги твої, Чернігівщино»

 Завдання. Формувати уміння  дітей вступати в діалог  із вихователем. Знайомити дітей з  казками рідного краю, багатою природою Чернігівщини. Розширити і закріпити знання про українську народну казку «Івасик-Телесик». Виховувати почуття любові до рідної природи, шанобливе ставлення до її скарбів.

  Матеріали: пісня «Пливе човен», дидактична гра «Склади малюнок», кущ шипшини, човен, глечик.

 Вихователь. Чарівний світ української народної казки. У них народ втілив свою мудрість, погляди на добро і зло, правду і кривду. А добро завжди перемагає зло, правда-кривду. Тому ми любимо читати казки та їх слухати.

 Діти. А які ви знаєте українські казки? Кожна казка має свій початок, або як кажуть – зачин. Тож, давайте пригадаємо зачини до казок (діти розповідають казки).

   Лине пісня «Пливе човен»

 Вихователь. Погляньте, човник пливе по річці.

      А в ньому ще й хлопчик сидить.

      Як звуть тебе хлопчику?

               А з якої він казки?

 Сьогодні є добра нагода,  ще раз, зустрітись з українською народною казкою «Івасик-Телесик».

       Казка в гості завітала.

       Зупинилась і сказала,

       Що вона велика мудрість

       І велика сила.

       Що дітей віками розуму учила.

 Вихователь. А чи знаєте любі діти, кожна казка має свою батьківщину, свою історію. І от батьківщиною казки Івасик-Телесик є наша Чернігівська земля.                                                                                                                                                                                       А чи знаєте ви малята чому Івасика звати Телесиком? Отже, казка стукає в двері, тож згадаємо її.

 Баба. Поїдь, діду в ліс, вирубай там мені деревинку та зроби колисочку. А я покладу деревинку в колисочку та й буду колихати.

 Дід спершу не хотів, а баба все просить та просить. Послухався він, поїхав, вирубав деревинку, зробив колисочку. Поклала баба деревинку в колисочку – колише і пісні співає.

 Баба. Люлі – люлі, телесику,

  Наварила кулешику,

  І з ніжками, і з ручками

  Буду тебе колихати.

 Вихователь. Чи дізналися ви діти кого бабуся називала телесиком?

Так, телесиком, названо деревинку, яку колише бабуся.

 Колихала-колихала баба, аж коли полягали вони ввечері спати. Встають вранці – аж з тієї деревинки та став синочок маленький. Вони зраділи й назвали його Телесиком. От бачите, як у казці із звичайної деревинки став хлопчик – синок дідуся й бабусі. Назвали його Телесиком.

 У сиву давнину наші дідусі й бабусі поклонялись явищам природи – вітру, сонцю, грому, навіть окремим предметам, наділяючи їх надприродними силами, властивостями. От і в казці про Івасика - Телесика, не живий предмет, деревинка, став істотою, хлопчиком, і назвали Телесиком.

 Іди до нас Телесику. Та чому ти такий засмучений, не веселий, що трапилось с тобою в дорозі?

Телесик. Чи пам’ятаєте ви мої пригоди з Бабою Ягою? Скільки ж бо вона мені нашкодила. Ось у моєму човнику торбинка полотняна є. Дарунки я вам віз. Бо яка ж багата земля Чернігівщини.

 Вихователь. Що ти нам віз, Телесику, на цей раз!

 Телесик. Краєвиди землі рідної. Та зла Баба Яга розірвала їх на дрібні шматочки.

 Вихователь. Не сумуй казковий хлопчику. Наші діти - маленькі чарівники, сладуть твої дарунки.

 

Гра «Склади малюнок»

 Телесик. Дивіться і справді чарівники.

 Вихователь. Ось і гроно калини, і гілочка дуба з жолудями, і квіти шипшини. Яка чудова природа Чернігівщини! Плавав Телесик на човнику і по нашій Бистриці. А чи знаєте ви, які дерева зустрічаються на її берегах?                             А що це за кущ? (Доторкаюсь до дерев – мовчать, до шипшини дзвенить)

 Ой, кущ шипшини співає, співає дзвінким голосом.

 А хто ще має такий срібний спів?

 От послухайте таку таємницю, яку повідала мені ще Телесикова бабуся.

 «Цей кущ шипшини був колись пташкою – жайворонком. Високо-високо у небо, до хмар він підіймався, а його після чарувала людей. Та, бачив жайворонок, що є люди бідні і багаті, здорові і хворобливі. І став благати, щоб Бог дав всім людям здоров’я та  щастя.

 І сказав Бог: «Бути тобі віднині й до віку шипшиною і нести здоров’я людям».

     - А що в тебе, Телесику, в глечику

     - Не скажу.

 Даваймо, подивимось, що в тебе в глечику на цей раз?

 Це моя подружка шипшина приготувала відвар з цілющих сонячних своїх ягідок. Це цілющий напій від якого здоров’я прибуває. Скуштуйте й ви, хай і у вас здоров’ячка прибуває.                                                                                                                                             Як тільки пригріває весною сонечко, вкривається шипшина ніжно-рожевими квітками, а восени вони змінюються ягідками. І полюбляють ці ягідки, особливо пташки. Вони стають для них зимою справжніми цукерками. Торкнуться морози ягідок і починають вони дзвеніти срібною піснею.

     Шипшина тяжко віддає плоди,

     Вона людей хапає за рукава,

     Вона кричить: «Людино підожди!

     О, підожди, людино, будь ласкава

     Не всі, не всі, хоч ягідку облиш…

     Одна пташина, так мене просила

     Я ж тут для всіх, а не для тебе лиш

     І просто, щоб земля була красива».

 То ж коли ви будете гуляти в лісі, в полі, на майданчику – пташечку на дереві не чіпайте, бджілку на квіточці не вбивайте, хай вони живуть. Гілочку на дереві не ламайте, бо боляче дереву. Квіточку не зривайте, хай вона росте. Бо все це дане Богом, все це окраса нашої Землі. А земля наша українська і красива, і багата. Треба любити її і берегти все живе, що є на ній. Бо життя не повторюється ні в кого: ні в квіточки, ні в пташки, ні в бджілки.

     Оберігайте ж повсюди

     Шлях і стежиночку в гаї

     Все то окрасою буде

     Нашого рідного краю.

 

 

docx
Додав(-ла)
Рева Ольга
Додано
28 лютого 2023
Переглядів
339
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку