Заняття «Значення світла і тепла для кімнатних рослин»

Про матеріал
Фізичний розвиток: покращувати моторні навички, учити малят передавати враження від природи рухами та жестами. Соціально-моральний розвиток: підтримувати свідоме ставлення до природи, формувати вміння помічати зміни у стані живої природи, пов’язані з нестачею тепла і світла. Емоційно-ціннісний розвиток: викликати позитивний емоційний відгук на слухання віршованих художніх творів. Пізнавальний розвиток: уточнити знання дітей про Сонце, як космічний об’єкт, про залежність від його стану природи Землі, заріпити вміння орієнтуватися в часі, спираючись на спостереження за Сонцем, розвивати увагу. Мовленнєвий розвиток: удосконалювати вміння малюків давати відповіді на запитання дорослого, передавати враження від природи, зокрема від Сонця, розвивати розповідне мовлення. Художньо-естетичний розвиток: знайомити дітей з літературними та музичними тематичними творами, сприяти розвитку цікавості до їх образного змісту. Креативний розвиток: розвивати творчу уяву і фантазію, уміння передавати свої враження про природу довкілля в малюнку. Матеріал: лялька лікар Айболить, кімнатні рослини, вода, відро, лійки, палички для рихлення. Попередня робота: поставити у темне місце на 4-5 днів горщик із кімнатним виноградом.
Перегляд файлу

 

Тема:  «Значення світла і тепла для кімнатних рослин»

 

Фізичний розвиток: покращувати моторні навички, учити малят передавати враження від природи рухами та жестами.

Соціально-моральний розвиток: підтримувати свідоме ставлення до природи, формувати вміння помічати зміни у стані живої природи, пов’язані з нестачею тепла і світла.

Емоційно-ціннісний розвиток: викликати позитивний емоційний відгук на слухання віршованих художніх творів.

Пізнавальний розвиток: уточнити знання дітей про Сонце, як космічний об’єкт, про залежність від його стану природи Землі, заріпити вміння орієнтуватися в часі, спираючись на спостереження за Сонцем, розвивати увагу.

Мовленнєвий розвиток: удосконалювати вміння малюків давати відповіді на запитання дорослого, передавати враження від природи, зокрема від Сонця, розвивати розповідне мовлення.

Художньо-естетичний розвиток: знайомити дітей з літературними та музичними тематичними творами, сприяти розвитку цікавості до їх образного змісту.

Креативний розвиток: розвивати творчу уяву і фантазію, уміння передавати свої враження про природу довкілля в малюнку.

Матеріал: лялька лікар Айболить, кімнатні рослини, вода, відро, лійки, палички для рихлення.

Попередня робота: поставити у темне місце на 4-5 днів горщик із кімнатним виноградом.

 

 

 

Хід роботи:

Вихователь:     Діти, погляньте, що я знайшла.

                             Листочок чарівний до вас принесла.

                             Листок не простий, бо на ньому загадка,

                             Міркуйте скоріше, потрібна відгадка.

(Вихователь загадує загадку)

                             Виростаємо на віконці

                            Зацвітаємо на сонці.

                            Від водиці зеленіємо

                            І про дружбу з вами мріємо.   

Діти:    Це – кімнатні рослини.

Вихователь пропонує дітям підійти до куточка природи і читає вірш                  Н. Григор’євої  «Кімнатні квіти».

                              Кімнатні квіти я люблю:

                              То пещу їх, то поливаю,

                              То з ними тихо говорю,

                              То пісню їм на сон співаю.

                              Вони всміхаються мені,

                              Вони живі – не мертві, ні…     

Вихователь:    - Діти, а чи згодні ви з дукою про те, що квіти живі? Доведіть це.

Діти: Квіти живі. Вони дихають, ростуть, живляться, розмножуються.

  (Дзвонить телефон, вихователь відповідає.)

Вихователь: Це нам телефонує лікар Айболить. За кілька хвилин він завітає до нашої групи. Айболить ходить по групах і дивиться,  які є рослини є в групах і дивиться, як діти доглядають за ними, як рослини себе почувають.

   Чути стук у двері, до групи заходить Айболить.

Айболить: Добрий день! Чи є у вашій групі зелені друзі – рослини?

Діти: Так, є.

Айболить: То, будь ласка покажіть та назвіть їх.

Діти: Аспарагус, фіалка, фікус, папороть, бегонія, кактус, монстера, орхідея.

Айболить: Рослини у вас гарні, зелені, веселі, а які умови потрібні для росту рослин?

                           Цукерки, горіхи,

                           Фанта чи кола?

                          А може, солодощі   

                          Обов’язково? 

Діти: Світло, грунт, тепло, вода, гарний догляд.

Робота в зошитах. Завдання 1                                                                                                

Вихователь пропонує дітям розглянути малюнки і стрілочками показати, що потрібно для росту рослин.

Айболить:        Щоб рослини гарні були,

                           Треба турботливо їх доглядати,

                           Рихлити землю та поливати.

                          Листячко збрискувати, мити,

                          А ви знаєте, як це потрібно робити? (Відповіді дітей.)

Айболить: Чи висаджували ви рослини? Які рослини виростили? (Відповіді дітей.) Пригадайте порядок висаджування або пересаджування рослин.

Діти: Спочатку треба підібрати горщик для рослин. Потім у горщик покласти камінці.

 Вихователь: Для чого потрібні камінці у горщику? (Відповіді дітей.) Яка земля потрібна рослинам?

Діти: Кожній рослині потрібна спеціальна суміш, яку насипають у горщик, а потім у цю землю саджають рослину або насіння рослин. Поливають водою.

Робота в зошитах. Завдання 2

   Вихователь пропонує дітям розглянути малюнки та цифрами 1,2,3,4 позначити порядок висаджування рослин.

   Вихователь читає вірш.

                             Добре, добре працювали,

                             Але втоми все ж зазнали.

                             І щоб трішки відпочити,

                             Психогімнастику будем робити.

                             Я квітка. Я дуже маленька.

                             Я вільно росту.

                             Я вранці прокидаюся після чудового сну.

                             Розтулюю свої пелюстки,

                            Повертаюсь до сонечка,

                            Вмиваюсь росою.

                            Мої пелюстки бавляться з вітерцем,

                            Довкола мене линуть приємні пахощі.

Вихователь: А чи замислювалися ви, чому кімнатні рослини розміщують на підвіконниках, ближче до вікна?

Діти: Кімнатним рослинам для зростання потрібне світло.

Вихователь пропонує порівняти той кімнатний виноград, що стояв у темному куточку, з тим, що стояв у групі на підвіконні.

Вихователь: Чи відрізняється зовнішній вигляд рослин? Чим?

Діти: У рослини, що стояла у темному куточку, листя світло-зеленого кольору, а у рослини, яка стояла груповій кімнаті листя свіже, зелене.

Вихователь: Поясніть, чому це так.

Діти: Нестача світла призводить до того, що листки стають блідими, пагони скручуються, висихають.

   Якщо світла вистачає, рослини мають яскраве забарвлення.

Вихователь: А чи всім рослинам потрібна однакова кількість світла?

Діти: НІ, є рослини, які полюбляють світло, а є ті, які полюбляють тінь..

Вихователь пропоную розділити рослини на тіньолюбні і світлолюбні.

Тіньолюбні: алое, традесканція, фікус, плющ.

Світлолюбні: Примула, герань, лілія, аспарагус, бальзамін.

Вихователь:  Послухайте,  яку пісню подарували вам квіти за те, що ви гарно за ними доглядаєте.

(Звучить «Пісня квітів» у магнітофонному запису.)

                                            Пісня квітів

               Виростаємо на віконці, зацвітаємо на сонці.

              Від водиці зеленієм, нашим діточкам радієм.

              Ви нас, діти, доглядайте і водою поливайте.

              Щоб могли ми воду пити, треба землю підпушити.

             Любі діти, час не гайте! Наше листя протирайте.

             Для нас, квітів, найщиріші друзі – діти!

Айболить хвалить дітей за турботливе ставлення до рослин, пропонує на згадку намалювати свою улюблену рослину.

Робота в зошитах.  Завдання 3

Діти малюють свою улюблену кімнатну рослину.

На закінчення заняття вихователь пропонує дітям зробити розважальну, рухливу вправу

Рухлива вправа «Сонечко»

  1. Основна стійка. Потягування з підняттям випрямлених рук в сторони. Вправа повторюється 4-5 раз.

               Сонце з ранку виглядає,

               Сонце сонно позіхає:

             Чому в ці осінні дні

             Спати хочеться мені?

  1. Стоячи прямо, руки на поясі. Ходьба в спокійному темпі з поворотами тулуба праворуч – ліворуч.

              Сонце вийшло і пішло,

              Небосхилом побрело,

              Туди – сюди роздивлялось –

              Скрізь на хмари натикалось.

  1. Легкий біг. Виконується впродовж 30 – 40 секунд.

              Хмари бігли, хмари мчали,

              Наше сонце затуляли,

              Все пливуть, пливуть, пливуть –

              Нескінченна хмарок путь.

  1.  Вправа на відновлення дихання. Руки піднімаються вгору – вдих. Плавно опускаються – видих. Виконується під час спокійної ходьби.

               Де ж ти, сонечко осіннє?

               Всі малята наші нині

               І сумують, і скучають,

               І на тебе так чекають!

 

doc
Додано
28 лютого 2023
Переглядів
580
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку