Конспект заняття з економічного виховання
для дітей 5-го року життя
Тема. «Подарунок для ведмедика»
Мета:
Словник: бюджет, дохід, витрати, товар.
Матеріал: дидактичні ігри «Потреби та бажання» та «Супермаркет», мнемотаблиці, іграшки, ілюстрації, картки та фішки, мультимедійна презентація «Економічні загадки», прислів’я про гроші.
Хід заняття:
До кімнати забігає Маша. Дуже стурбована та розгублена.
-Доброго дня, Маша! Що в тебе трапилось. Чому така збентежена.
-Доброго дня! Я хотіла приготувати подарунок Ведмедику, але скрізь потрібні гроші. Де їх взяти, я не знаю.
Вихователь: Малята, допоможемо Маші? Залишайся з нами і ти дізнаєшся багато цікавого про гроші.
ІІ Основна частина.
Вихователь:
- Малята, подивіться, чиї це речі можуть бути ? (гроші, банківські карточки, гаманець, записник, калькулятор)
- Хто такі бізнесмени? (бізнесмени в перекладі з англійської значить «ділова людина»)
- Так, бізнесмен уміє правильно організовувати свою роботу, а також роботу для інших.
- А ви хочете стати бізнесменами?
- Ми з вами зможемо стати бізнесменами – економістами.
- Хто такі економісти? (людина яка робить свої справи економно, не витрачаючи зайвого). Цьому ми можемо навчитися, якщо виконаємо економічні завдання.
- Будемо вирішувати економічні завдання?
2. Робота з мнемотаблицями.
Загадка про гроші, прислів'я.
3. Дидактична гра «Дохід чи витрати»:
- Тато отримав зарплату
- Бабуся виграла у лотерею
- У Дмитрика порвалася куртка
- Дідусь продав на базарі яблука з саду
- Марійка розбила телефон
- Оленка захворіла
- Мама отримала премію
- Сім’я вийшла з дому і не вимкнула світло
4. Дидактична гра «Потреби та бажання»
Вихователь: Тепер поміркуйте і скажіть:
- Чи залежить від вас сімейний бюджет ?
- Як ви можете зменшити витрати ?
- Чи всі речі, які ви просите батьків купити, є необхідними ?
Діти працюють за столами з картками: біля предмета, який позначає поняття «треба» викласти синю фішку, біля предмета який позначає поняття «хочу» - червоний.
Вихователь називає конкретні справи. Якщо діти роблять це вдома, вони роблять крок вперед.
* Підклеюю старі книжки;
* дбаю про захворілого члена родини;
* допомагаю прибирати;
* ремонтую з дорослими свої іграшки;
* саджаю з дідусем деревця, квіти, овочі;
* витираю і складаю посуд;
* допомагаю ліпити вареники, робити салати.
6. Дидактична гра «Супермаркет».
- А зараз нам треба визначити, що в якому відділі продається. Діти беруть кошики із завданням і збирають "продукти". Продукти – в продовольчому. Іграшки – в іграшковому. Електроприлади – в побутова техніка. Взуття –у взуттевому.
7. Дидактична вправа «Економічні загадки»
Презентація «Економічні загадки».
-Ну що ж Маша, тепер ти знаєш що де продається та де беруться гроші. Але ми з малятами можемо навчити тебе виготовляти подарунки своїми руками з використаних пластикових пляшок.
Діти разом з Машою виготовляють поробки. ІІІ Заключна частина.
- Молодці, ви впоралися добре, багато цікавого дізнались про економіку.