Конспект заняття з економічного виховання на тему: «Врятуемо Капітошку»

Про матеріал
Мета: збагачувати уявлення дітей про об'єкт неживої природи – воду, формувати уявлення про роль води для рослин,людей, вчити визначати властивості та якості води. Розвивати пізнавальний інтерес до явищ природи сприяти розвитку спостережливості та уваги. Виховувати екологічну свідомість та бережливе ставлення до води. розширити уявлення дошкільників про раціональне використання водних ресурсів нашої планети, їх значення в житті людей, тварин, рослин. Спонукати до вживання в мовленні народних прислів’їв про воду. Викликати бажання досліджувати об’єкти неживої природи, зокрема воду, самостійно робити висновки. Сприяти розвитку у дітей мислення. Формувати у дітей показники економічного виховання під час колективної продуктивної діяльності. Виховувати шанобливе ставлення до водоймищ, екологічно-грамотне вирішення проблемних ситуацій, які виникають.
Перегляд файлу

Заняття з економічного виховання на тему: «Врятуемо Капітошку»

Мета: збагачувати уявлення дітей про об'єкт неживої природи – воду, формувати уявлення про роль води для рослин,людей, вчити визначати властивості та якості води. Розвивати пізнавальний інтерес до явищ природи сприяти розвитку спостережливості та уваги. Виховувати екологічну свідомість та бережливе ставлення до води.  розширити уявлення дошкільників про раціональне використання водних ресурсів нашої планети, їх значення в житті людей, тварин, рослин. Спонукати до вживання в мовленні народних прислів’їв про воду. Викликати бажання досліджувати об’єкти неживої природи, зокрема воду, самостійно робити висновки. Сприяти розвитку у дітей мислення. Формувати у дітей показники економічного виховання під час колективної продуктивної діяльності. Виховувати шанобливе ставлення до водоймищ, екологічно-грамотне вирішення проблемних ситуацій, які виникають.       

Матеріал: добірка карток,  

Хід заняття:

Чутно плач дитини. Знаходимо з дітьми Капітошку, який плаче.                                        

-Чому ти плачешь, Капітошко?

-Я плачу бо люди зовсім перестали цінувати воду. Мама-хмаринка каже,що забруднюються річки, висушуються озера і мої сестрички та братики-краплинки вже захворіли.                                                                                           Бесіда. Так, Капітошко, я розумію тебе. Вода допомагає нам бути охайними, адже щодня ми відкриваємо кран і миємо руки, вмиваємось, чистимо зуби, приймаємо душ. У воді мама пере брудний одяг. Та чи замислювались ви, малята, над тим, що вода може зникнути з крану. Уявіть, що нас тоді чекає – без води? Руки будуть брудними. Всюди буде бруд. Засохнуть квіти. А людина, чи може вона прожити без води? Як людина залежить від води?(відповіді дітей)                                                                                                   Так, воду треба берегти, не втрачати жодної крапельки. Давайте спочатку знайдемо де живе вода.

Гра «Де «живе» вода» Діти показують ілюстрації де зустрічається вода… (річка, море, озера, струнки, колодязі).      

 Досліди «Де міститься краплинка?»

Вихователь дає дітям люстерка, пропонує подихати на них.

— Що ми бачимо? (Люстерка запітніли.) Чому запітніли? (Міркування дітей.)

— «Туман» поступово зникає. Чому туман зник? (Міркування дітей.)

— Проводимо пальцем по склу. Чому палець став мокрим? (Міркування дітей.)

— Чому утворилася вода? (Це ми її виділяємо, коли дихаємо.)

— У цілий сухий поліетиленовий пакет поклали свіжі овочі, фрукти, зелень, хліб. Щільно його зав’язали і поклали в холодильник. За добу вийняли — на внутрішній поверхні пакета видно крапельки води. Як утворилася вода? (Вона міститься у фруктах, овочах, зелені, хлібі.)

— Отже, діти, ви бачите, де зустрічається наша маленька краплиночка Капітошка.

 Відеопрезентація: Чи можна уявити собі життя без води?

Діти, Капітошка зовсім засумував. Давайте його трішечки звеселим.                                                                                                                                                                                                    Фізкультхвилинка                                                                                                       
Наберемо з криниці (нахил тулуба в перед).                                                               
Чистої водиці, будем умиватися (імітація вмивання)                                               
Будем промовляти:                                                                                                                  - Водичко, водичко, умий дітям личка,                                                                 
рожеві та білі, мов яблучка спілі.                                                                              
Хлюп, хлюп, (імітація миття рук, лиця, ніг).                                                              
Хлюп, хлюп.    

Читання дітям казки В.Сухомлинського «Камінь».

                               Дидактичні ігри: «Як зберігати воду?»                                                                                                  На правильну відповідь діти плескають в  долоні. На не правильну – тупають ногами.                                                                                                                              - Коли я умиваюся відкриваю сильно кран.                                                                       
- Я витрачаю води стільки, скільки забажаю.                                                                   
- Я зачиняю щільно кран.                                                                                                          
- Економити воду треба, бо батьки за неї платять гроші.                                                 
- Води на Землі багато, можна не турбуватись про економію.                                           
- Коли бачу, що капає вода з крану, гукаю дорослих, щоб полагодили кран. Вода не тільки чарівниця, вона ще й трудівниця. Як ви вважаєте, де, або ким працює вода…(відповіді дітей)
         Показ ілюстрацій із зображенням електростанції, водяного млина, перевіз вантажа на баржах. Вода, діти, дарує також відпочинок:
можна купатись у воді, кататися на водних лижах, плавати на човнах. У скарбниці нашого народу є дуже багато прислів’їв, приказок про воду. Чиста вода, хворобі біда!                                                                                                          Закрути тугіше кран, щоб не витік океан!                                                                 
Бережи воду, бо загубиш вроду.                 

Розповідь казки В.Сухомлинського"Камінь".                                                                                                                              А я хочу, щоб ви запам’ятали іще прислів’я. «Не брудни криниці, адже схочеш напитись водиці!» Як ви розумієте значення цього прислів’я?

Так, адже самостійно очистити воду з річок не можна, для цього потрібні спеціальні пристрої та хімічні речовини. З річок і озер до нас прийшла чиста вода, а повертається туди дуже брудною. Тому вода в річках та озерах вже не є чистою. І перед тим як вода надійде знову у водопровід, її треба очистити. Вода без потреби, надходить до каналізації, де перемішується з брудною жижею. Щоб з цієї жижи отримати чисту воду, будуть спеціальні очисні споруди, які не встигають очищати велику кількість брудноті води. Вони працюють на межі. Якщо кран залишився відкритим, то не тільки даремно витрачена чиста вода, але й збільшилась кількість брудної води. Відповідне навантаження на очисні споруди. Поки що водопровідну воду можна пити, але її якість з кожним роком погіршується. З нещільно зачиненого крану витікає дуже багато крапель води за добу: це 5 отаких банок води.

 Гра «Хто робить правильно, а хто - ні» (Діти діляться на дві команди. Одна команда обирає картинки, де зображено раціональне використання води, інша команда – де нераціональне використання. Кожна дитина пояснює свій вибір.)

-Ну ось,Капітошка, думаю наші діти зможуть цінити кожну твою сестричку. І будуть вчити цього інших.

- Дякую вам малята! Я піду та розкажу про це мамі-хмаринці.

Діти розказують вірші.

 

docx
Додано
21 березня
Переглядів
137
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку