Конспект заняття з ліплення для дітей старшого дошкільного віку «Чарівні перетворення Снігової Королеви»

Про матеріал

Мета: заохочувати дітей до створення виробів з пластичного матеріалу – «муле-патат»; вчити ліпити постать людини конструктивним способом, додержуючись пропорційного співвідношення частин тіла, створювати барельєфи на пластині (з опрацюванням деталей стекою, пальцями), декоративно прикрашати виліплену фігуру вибраним дітьми способом: нанесення рельєфного наліпу, намистинками. Розвивати дрібні м'язи кисті руки, окомір, уяву, творчі здібності. Виховувати охайність, наполегливість у досягненні мети.

Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Конспект заняття з ліплення

для дітей старшого дошкільного віку

«Чарівні перетворення Снігової Королеви»

 

 

Картинки по запросу снежная королева

 

 

Розробила вихователь

ЗДО№57 «Берізка»

Безуглова М.Г.

 

 

 

Мета: заохочувати дітей до створення виробів з пластичного матеріалу – «муле-патат»; вчити ліпити постать людини конструктивним способом, додержуючись пропорційного співвідношення частин тіла, створювати барельєфи на пластині (з опрацюванням деталей стекою, пальцями), декоративно прикрашати виліплену фігуру вибраним дітьми способом: нанесення рельєфного наліпу, намистинками. Розвивати дрібні м’язи кисті руки, окомір, уяву, творчі здібності. Виховувати охайність, наполегливість у досягненні мети.

 

Матеріал: підготовлені фони для роботи, пластичні матеріали: глина, пластилін, солоне тісто, тісто з тирсою; «муле-патат» білого, блакитного, червоного кольору, намистинки для оздоблення,  стеки, качалочки, дошки, фігурні ножі, вологі серветки, пензлі, ємкості з водою, різнокольорові паперові сніжинки.

 

Обладнання: карта маршруту подорожі, кольорові торбинки, скульптури малих форм, керамічний посуд, народна іграшка.

 

Попередня робота: читання та обговорення казки «Снігова Королева», розглядання ілюстрації казки, ліплення фігури людини в різних образах.

 

Хід заняття.

 

І. Організаційний момент.

У нас сьогодні, наче свято – гостей зібралося багато.

Тож усміхніться веселенько і привітайтеся чемненько (діти вітаються)

Рада всіх я вас вітати

І роботу розпочати.

Настрій – супер,

Погода – клас,

До роботи – все гаразд.

 

ІІ. Мотивація навчальної діяльності:

  1. Закочується снігова кулька з листом від Кая.

Діти читають лист, прикріплений до кульки.

«Любі малята! Я потрапив до замку Снігової Королеви. Врятуйте мене! Ви знайдете мене за допомогою цієї карти. Кай»

  • Хто такий Кай? З якої казки цей герой?
  • Що трапилося з Каєм у казці?

Діти з вихователем розглядають карту маршруту до Королівства Снігової Королеви.

 

Вихователь:

Всім відомо, ця казка зачаровує серця,

Робить зло й лихі діла Королева Снігова.

Льодяним зробився світ, і в людей не серце – лід.

 

Практична дослідницька діяльність:

Вихователь пропонує дітям доторкнутися до кубиків льоду.

«Ось таке холодне і крижане серце Снігової Королеви. Вона намагається зачаклувати людей, щоб вони стали злими, байдужими такими, як вона. Але в нас серце не крижане, ми не можемо не допомогти Каю. Ви зі мною згодні? Що ж будемо робити?

 

Прогнозована відповідь дітей: «Вирушаємо на допомогу».

 

Нам треба Кая відшукати

і від біди урятувати ………..

 

Розглядають карту. Щоб потрапити в Королівство потрібно пройти по сніжинкам тільки білого кольору. 

Вихователь:

Кришталево сяє снігова стежинка,

Наче пух кружляють крихітні сніжинки.

Діти виходять на «чарівну» галявину.

(На ялинках, на пеньках накритих білим полотном виставлені вироби з кераміки, тіста, пластиліну)

Вихователь: Якась дивна галявина, що ви тут бачите?

(діти називають предмети)

  • Як ці предмети виготовили (виліпили)? Який спосіб ліплення використали?
  • Люди яких професій їх виготовили?
  • Які матеріали використовують для ліплення?
  • Якими інструментами користуються скульптори, гончарі, народні майстри?

 

Дидактична вправа «Назви предмети одним словом»

Мета: вчити дітей розрізняти та називати вироби з пластичних матеріалів: кераміка, скульптура, іграшки.

 

Діти з вихователем звертаються до карти.

 

Дидактична гра «Чарівна торбинка» (робота у підгрупах). 

Мета: вчити дітей впізнавати та називати пластичні матеріали на дотик.

 

(В одній з торбинок знаходиться готовий зразок виробу із муле-патату Снігової Королеви)

 

Повідомлення теми заняття.

 

Порівняння частин тіла Снігової Королеви з геометричними фігурами.

 

  • А якою ви уявляєте Снігову Королеву?

Вихователь: Зверніть увагу на матеріал, що є у вас на столах, і спробуйте відгадати, з чого ми зробимо Снігову Королеву.

- З чого ми ліпили? (пластиліну, глини, солоного тіста).

Але нам потрібний незвичайний матеріал для ліплення Снігової Королеви, тому що вона із казки і має чарівну силу. Допоможе нам у цьому матеріал «муле-патат».

Доторкніться до нього, візьміть в руки і розкажіть, який він.

Вихователь звертає увагу, що він різний за кольором.

Розкажіть, «муле-патат» якого кольору, для чого призначений (припущення дітей). А зараз ми це перевіримо.

 

А зараз я навчу вас ліпити Снігову Королеву. 

Пояснення, показ  виконання роботи.

  1. Беремо «муле-патат» білого кольору і ділимо його за допомогою стеки навпіл. Потім одну половину іще раз навпіл: найбільша частина – тулуб, одна менша частина – голова, друга менша частина – рукава шуби.
  2. Беремо найбільшу частину «муле-патата» білого кольору, скочуємо стовпчик прямими  рухами уперед-назад між долонями, не натискаючи надто сильно. Щоб отримати гострий кінчик  стовпчика (шубки), розкачайте його  верхню частину.
  3. Отриманий конус сплющуємо на дощечці або між долонями рук. Пензликом, змоченим у воді, змащуємо одну сторону деталі. Змоченою стороною притискаємо до основи.
  4. Беремо одну з менших частин «муле-патату» білого кольору й скочуємо кулю, яку потім сплющуємо, також змочуємо водою і притискаємо до основи над гострим кутом попередньої деталі. Це голова Снігової Королеви.
  5. Другу меншу частину розкачайте в ковбаску  та розділіть навпіл за допомогою стеки. Сплющуємо, змочуємо і притискаємо до основи (шубки) вгорі з обох сторін.
  6. Беремо «муле-патат» блакитного кольору. Що ми з нього будемо робити? Правильно, рукавички, корону, оздоблення одягу.
  7. «Муле-патат» блакитного кольору розкачуємо на дощечці за допомогою качалочки та відрізаємо фігурним ножем смужки для оздоблення шубки (манжети, горловина, низ шубки). Потім, за допомого стеки або фігурного ножа вирізаємо корону. Прикріплюємо до основи….
  8.  Рукавички виготовляємо з двох кульок. Прикріплюємо.

Вихователь звертає увагу на намистинки та пропонує самостійно оздобити виріб за власним бажанням.

 

Пальчикова гімнастика

 

Самостійна робота дітей (під музичний супровід)

Індивідуальна допомога вихователя.

Готові роботи виставляються на магнітну дошку.

Проте, ми не виконали останнє завдання, не розтопили крижане серце Снігової Королеви. Як ми можемо це зробити? (відповіді дітей)

Діти ліплять серце з «муле-патату» червоного кольору та прикріплюють кожен до своєї роботи.

Потім стають у коло, тримаючись за руки, та промовляють слова:

«Південний вітре, просимо тебе, повій. Холодне серце Королеви розігрій. На крилах принеси їй доброту, любов! Щоб серце в неї стало добрим, теплим знов!»

Кай дякує дітям за порятунок.

 

Аналіз і підсумок заняття.

- Що навчились робити на занятті?

- Із чого ліпили Снігову Королеву?

- Чи була робота складною?

- Хто зробив своє завдання та допоміг товаришу?

- Що вам сподобалось робити?

- Що не сподобалось? Чому?

- Чи хотіли б ще ліпити з тіста?

- Які  ще вироби з тіста можна було б виліпити ?

 

1

 

doc
Додано
30 жовтня 2018
Переглядів
11301
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку