Конспект заняття з логіко - математичного розвитку

Про матеріал
Закріпити порядковий рахунок від 1 до 10 і від 10 до 1, знання про склад чисел з двох менших, про числа і цифри;розвивати вміння орієнтуватися на аркуші паперу, визначати сторони, кути і середину листа. Вміти відрізняти геометричні фігури за формою, розміром. Продовжувати формувати вміння бачити в оточуючих предметах форму знайомих геометричних фігур (плоских). Розвивати творчу уяву, увагу, пам'ять, логічне мислення. виховувати інтерес та повагу до людей - першовідкривачам космосу, дружні стосунки між дітьми.
Перегляд файлу

Заняття з логіко- математичного розвитку в старшій групі:

« Подорож у Космос.»

( розробила Сухиченко І.О.)

Програмовий зміст: Закріпити порядковий рахунок від 1 до 10 і від 10 до 1, знання про склад чисел з двох менших, про числа і цифри;розвивати вміння орієнтуватися на аркуші паперу, визначати сторони, кути і середину листа. Вміти відрізняти геометричні фігури за формою, розміром. Продовжувати формувати вміння бачити в оточуючих предметах форму знайомих геометричних фігур (плоских). Розвивати творчу уяву, увагу, пам'ять, логічне мислення. виховувати інтерес та повагу до людей - першовідкривачам космосу, дружні стосунки між дітьми.

Демонстраційний матеріал: картинка із зображенням космічного простору і космічного корабля, м'яч, плакат з космічними чоловічками - кого не вистачає, силуетне зображення ракети, що складається з геометричних фігур, шнури, фізкультурні палиці, ілюстрації Космосу і Сонячної системи.

Роздатковий матеріал: геометричні фігури - емблеми (за кількістю дітей),набори плоских геометричних фігур, аркуші паперу з точками і цифрами, чисті аркуші паперу, площинні ракети( склад числа), набір карток з цифрами, картки –смужки з пропущеними  цифрами.

Хід заняття.

 

І. Організаційний момент.

(Вихователь разом з дітьми розглядає ілюстрації із зображенням космічного простору. Пропонує здійснити політ у космос і роздає емблеми у формі різних геометричних фігур.)

Космонавтом щоб стати,

Треба багато чого дізнатися.

Бути спритним і вмілим,

І дуже сміливим.

І при цьому ви зауважте –ка,

Космонавтам допомагає

Арифметика.

Вихователь

ІІ. Основна частина.

.- Перш ніж відправитися в подорож, ми представимо себе в тренажерному залі Зоряного містечка. Починаємо тренування.

Дидактична гра «Рахуй далі».(Гра проводиться з м’ячем. Вихователь називає число, передаючи м’яч дитині, а діти рахують від названого числа до 10.)

Дидактична гра « Будь уважним».

(Логічні цікаві запитання.)

- Відповідаєте швидко на питання: так чи ні:

  • Земля кругла?
  • Сьогодні понеділок?
  • Всього 4 пори року?
  • На небі багато зірок?
  • У році 10 місяців?
  • Земля – найбільша планета Сонячної Системи?
  • 6 менше ніж 3?
  • Вчора була субота?
  • Після весни настане літо?
  • У тижні 7 днів?
  • У кола є кути?
  • Куб – стійка фігура?
  • Тренування всі пройшли успішно.

 

Вихователь

.- Але на чому ми вирушимо в Космос? ( Вихователь розгортає аркуш паперу й показує дітям). Ви бачите, на аркуші точки, поруч з кожною точкою стоїть цифра. Всі точки треба з’єднати між собою лініями по порядку, які підкажуть цифри. Останню крапку – з цифрою 1

Діти

Діти виконують завдання

Вихователь

- Що ж у нас вийшло?

Діти

Ракета

Вихователь

Правильно, ракета. На цій ракеті ми і вирушимо в космічну подорож.(Під музичний супровід діти імітують політ.)

Ми побудуємо, ми побудуємо

Найкращий зореліт.

Все перевіримо, все влаштуємо

І вирушаємо в політ.

Ігрова вправа «Зібрати ракету».

(Вихователь показує макет ракети (силуетне зображення) і пропонує дітям  зібрати космічні кораблі. Діти запам’ятовують будову ракети і викладають такі ж з геометричних фігур.)

 

Вихователь

-Молодці. А тепер нам треба їх заправити. Для цього нам треба розкласти числа с двох менших.(Склад числа.)

 

Діти

Виконують завдання

Вихователь

 -Ракета готова до польоту.  Щоб зайняти свої місця – треба пройти по трапу – вставити пропущені цифри.

-А зараз ми з вами, діти, відлітаємо на ракеті! Пристебніть ремені!Зворотний відлік: 10, 9, 8 …ПУСК!І летить ракета вгору!

(імітація польоту під комічну музику)

Вихователь

- Подивіться  який красивий космічний простір.  Навколо Сонця обертаються планети. Сонце і планети – Сонячна система. Скільки планет обертається навколо Сонця? (9 планет).

- На якому місці Меркурій? Земля? Венера? Марс? Уран? Сатурн? Юпітер? Нептун? Плутон?

Діти

Відповіді дітей

Вихователь

- Діти, як ви думаєте якої форми можуть бути космічні істоти? (Відповіді дітей). Подивіться на плакат із зображенням космічних чоловічків. Визначте, якого чоловічка не вистачає в третьому ряді . ( Діти виконують завдання.)

 

Фізкультурна хвилинка.

-Політ триває. Я пропоную перейти на ручне управління .(Діти беруть аркуші паперу і встановлюють коло – пульт управління в середині листа. Вихователь дає команд.)

- попереду планета Марс, її треба облетіти, перевивши  пуль управління в правий верхній кут;

- назустріч нам суне метеоритний дощ, переводимо пульт управління в нижній лівий кут;

- наближаємося до штучного супутника Землі і переводимо пульт управління в нижній лівий кут;

- перетинаємо сузір’я Великої Ведмедиці і переводимо пульт управління в лівий верхній кут;

- переходимо на автоматичне управління, переводячи пульт управління на середину.

- Увага! З космічного центру планети Земля надійшов сигнал про повернення додому

Гра «Знайди свій космодром».

Діти сідають на свої космодроми, форми яких відповідають формам емблем (космодроми складені з шнурів і фізкультурних палиць і мають форми геометричних фігур).

Вихователь

ІІІ. Заключна частина.

- Ми на планеті Земля! Вам сподобалася сьогоднішня подорож?

 

 

 

docx
Додано
9 квітня 2022
Переглядів
1522
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку