Заняття з логіко- математичного розвитку в старшій групі:
« Подорож у Космос.»
( розробила Сухиченко І.О.)
Програмовий зміст: Закріпити порядковий рахунок від 1 до 10 і від 10 до 1, знання про склад чисел з двох менших, про числа і цифри;розвивати вміння орієнтуватися на аркуші паперу, визначати сторони, кути і середину листа. Вміти відрізняти геометричні фігури за формою, розміром. Продовжувати формувати вміння бачити в оточуючих предметах форму знайомих геометричних фігур (плоских). Розвивати творчу уяву, увагу, пам'ять, логічне мислення. виховувати інтерес та повагу до людей - першовідкривачам космосу, дружні стосунки між дітьми.
Демонстраційний матеріал: картинка із зображенням космічного простору і космічного корабля, м'яч, плакат з космічними чоловічками - кого не вистачає, силуетне зображення ракети, що складається з геометричних фігур, шнури, фізкультурні палиці, ілюстрації Космосу і Сонячної системи.
Роздатковий матеріал: геометричні фігури - емблеми (за кількістю дітей),набори плоских геометричних фігур, аркуші паперу з точками і цифрами, чисті аркуші паперу, площинні ракети( склад числа), набір карток з цифрами, картки –смужки з пропущеними цифрами.
Хід заняття.
|
І. Організаційний момент. (Вихователь разом з дітьми розглядає ілюстрації із зображенням космічного простору. Пропонує здійснити політ у космос і роздає емблеми у формі різних геометричних фігур.) Космонавтом щоб стати, Треба багато чого дізнатися. Бути спритним і вмілим, І дуже сміливим. І при цьому ви зауважте –ка, Космонавтам допомагає Арифметика. |
Вихователь |
ІІ. Основна частина. .- Перш ніж відправитися в подорож, ми представимо себе в тренажерному залі Зоряного містечка. Починаємо тренування. Дидактична гра «Рахуй далі».(Гра проводиться з м’ячем. Вихователь називає число, передаючи м’яч дитині, а діти рахують від названого числа до 10.) Дидактична гра « Будь уважним». (Логічні цікаві запитання.) - Відповідаєте швидко на питання: так чи ні:
|
Вихователь |
.- Але на чому ми вирушимо в Космос? ( Вихователь розгортає аркуш паперу й показує дітям). Ви бачите, на аркуші точки, поруч з кожною точкою стоїть цифра. Всі точки треба з’єднати між собою лініями по порядку, які підкажуть цифри. Останню крапку – з цифрою 1 |
Діти |
Діти виконують завдання |
Вихователь |
- Що ж у нас вийшло? |
Діти |
Ракета |
Вихователь |
Правильно, ракета. На цій ракеті ми і вирушимо в космічну подорож.(Під музичний супровід діти імітують політ.) Ми побудуємо, ми побудуємо Найкращий зореліт. Все перевіримо, все влаштуємо І вирушаємо в політ. Ігрова вправа «Зібрати ракету». (Вихователь показує макет ракети (силуетне зображення) і пропонує дітям зібрати космічні кораблі. Діти запам’ятовують будову ракети і викладають такі ж з геометричних фігур.)
|
Вихователь |
-Молодці. А тепер нам треба їх заправити. Для цього нам треба розкласти числа с двох менших.(Склад числа.)
|
Діти |
Виконують завдання |
Вихователь |
-Ракета готова до польоту. Щоб зайняти свої місця – треба пройти по трапу – вставити пропущені цифри. -А зараз ми з вами, діти, відлітаємо на ракеті! Пристебніть ремені!Зворотний відлік: 10, 9, 8 …ПУСК!І летить ракета вгору! (імітація польоту під комічну музику) |
Вихователь |
- Подивіться який красивий космічний простір. Навколо Сонця обертаються планети. Сонце і планети – Сонячна система. Скільки планет обертається навколо Сонця? (9 планет). - На якому місці Меркурій? Земля? Венера? Марс? Уран? Сатурн? Юпітер? Нептун? Плутон? |
Діти |
Відповіді дітей |
Вихователь |
- Діти, як ви думаєте якої форми можуть бути космічні істоти? (Відповіді дітей). Подивіться на плакат із зображенням космічних чоловічків. Визначте, якого чоловічка не вистачає в третьому ряді . ( Діти виконують завдання.) |
|
Фізкультурна хвилинка. -Політ триває. Я пропоную перейти на ручне управління .(Діти беруть аркуші паперу і встановлюють коло – пульт управління в середині листа. Вихователь дає команд.) - попереду планета Марс, її треба облетіти, перевивши пуль управління в правий верхній кут; - назустріч нам суне метеоритний дощ, переводимо пульт управління в нижній лівий кут; - наближаємося до штучного супутника Землі і переводимо пульт управління в нижній лівий кут; - перетинаємо сузір’я Великої Ведмедиці і переводимо пульт управління в лівий верхній кут; - переходимо на автоматичне управління, переводячи пульт управління на середину. - Увага! З космічного центру планети Земля надійшов сигнал про повернення додому Гра «Знайди свій космодром». Діти сідають на свої космодроми, форми яких відповідають формам емблем (космодроми складені з шнурів і фізкультурних палиць і мають форми геометричних фігур). |
Вихователь |
ІІІ. Заключна частина. - Ми на планеті Земля! Вам сподобалася сьогоднішня подорож?
|