Конспект заняття з малювання на тему :«Гілка горобини» для другої молодшої групи

Про матеріал
Через ігровий сюжет та створення проблемної ситуації діти вирішують завдання, вчаться милуватися рідною природою, поширюється знання про тварин та птахів найближчого оточення. Виховується любов та дбайливе ставлення до тварин, бажання допомогати їм.
Перегляд файлу

Мета: 

- познайомити дітей з нетрадиційним способом малювання - «стусанами»;

- формувати цілісну картину світу;
- вправляти дітей у малюванні ягід горобини ватяними паличками - стусанами, використовуючи гуаш;
- вдосконалювати вміння утворювати відносні прикметники: сік горобини - горобиновий;

- розвивати зорове і слухове увагу;
- виховувати у дітей дбайливе ставлення до зимуючим птахам, що живуть у місті;
- формувати уявлення про користь горобини для здоров'я людини.
 

Матеріал: гроно горобини; гуаш червоного кольору; ватяні палички; серветки вологі на кожну дитину; заготовлені заздалегідь, аркуші паперу з намальованими гілками горобини (без ягідок); іграшка пташка, аудіозапис «щебетання птахів».
 

Попередня робота: бесіди «що роблять з горобини?», «Птахи взимку»; спостереження на прогулянці за птахами; цільова прогулянка по території дитячого садка «Знайомство з деревами»; спостереження за горобиною; розглядання ілюстрацій «Снігурі на гілках горобини»; читання віршів та загадок про горобину.
 

Хід заняття
 

І. Організаційний момент

Діти сидять навпроти вихователя.
Вихователь: (включає аудіозапис «щебетання птахів»)

Діти, хто це співає?
Діти: Пташки.
Коли я сьогодні йшла на роботу, на землі сиділа маленька пташка. У неї не було сил літати. Вона була голодна. Я її принесла в дитячий сад, нагодувала. Ось вона. Давайте з нею привітаємося!
Діти: Здрастуй, пташка!
 

II.Основна частина.

Вихователь: А, ви, знаєте, чим живляться пташки взимку? (Хлібом, зернятками...)
А чим ще ми можемо нагодувати пташок? (Відповіді дітей)
Ще є особливе дерево, у якого ягідки висять до пізньої зими й пташки їх клюють. Його ми бачили на прогулянці. Послухайте про це дерево вірш.
 

Струнку горобину бачу у дворі,
Смарагд на гілках вранці на зорі.
Багато ягід червоних,
Стиглих і прекрасних.
 

- Про що вірш? (Показує гроно горобини)
Діти: Про горобину.
Вихователь: Правильно, подивіться, які гарні ягідки висять на гілці, одна біля одної, ягідок багато вони зібрані в кисть або гроно.
Ними харчуються взимку птахи.
Вихователь: Якого кольору ягоди горобини?
Діти: Червоного.
Вихователь: Якої вони форми?
Діти: Круглі
Вихователь: Якого вони розміру?
Діти: Маленькі.
Вихователь: Правильно, діти. На гілочки горобини багато-багато маленьких круглих червоних ягід, одна біля одної. Як клюють їх пташки? Давайте, перетворимося на пташок.
Раз, два, три повернися,
Швидко пташок перетворися.
 

Гра «Пташки»
Пташки по небу летіли
(Діти машуть руками і біжать по колу)
І на гілочку присіли
(Зупиняються, сідають навпочіпки)
Жменьку ягідок склювали
(Руками показують, як пташки клюють)
Далі в небо полетіли
(Махають руками і біжать за столи)
А ми сіли за столики.
 

III. Творча діяльність.

Вихователь: Взимку птахам важко знайти їжу. Давайте ми з вами намалюємо гілочки горобини для снігурів. (На столах гуаш червоного кольору, ватні палички, серветки вологі на кожну дитину, заготовлені заздалегідь листи з намальованими гілками горобини (без ягідок))
 

Я горобину рвати  не стану,
Краще фарби я дістану,
Намалюю ягідки - вологі і яскраві.
Познайомити дітей з нетрадиційним способом малювання - «стусанами».

Вихователь: Подивіться і скажіть, що лежить у вас на столі.
Діти: Папір, фарби, палички.
(Показує аркуші паперу з намальованими гілками горобини). Дивіться, на гілочці немає жодної ягідки. Що будуть їсти птахи? Давайте покладемо птахам, намалюємо ягоди. Але малювати сьогодні ми з вами будемо, ні пензликом, а ватяними паличками. Цей спосіб називається - малювання «стусанами».
Уважно дивіться, як ми будемо малювати ягоди горобини. Я беру паличку і вмочую її у фарбу, не всю паличку, а кінчик і прикладаю її до гілочки.
А тепер, ви, візьміть паличку в руку. Покажіть мені паличку. Молодці, правильно взяли!
Потім паличку у фарбу, прикладаємо до гілочки. Ще раз спробуємо, мачає в фарбу і прикладаємо поруч. Адже на гілочці не одна ягідка, їх багато, всі вони висять близько один до одного.
Малюйте охайно, набирайте на паличку фарбу добре, щоб ягоди були соковиті. А якого кольору у нас фарба (червоного). Молодці!
(Допомагаю в процесі роботи.)
Які чудові гілки горобини ми з вами намалювали! Тепер пташкам буде що їсти.

 

 Фізкультхвилинка «Наші пальчики»
Малювали, малювали,
Наші пальчики втомилися.
(Ритмічно стискати пальці в кулачки)
А тепер всі дружно встали.
Ніжками потупали,
Ручками поплескали.
(Виконувати відповідні рухи)
Малювали, малювали,
Наші пальчики втомилися.
А тепер, ми відпочинемо.
(Ритмічно стискати пальці в кулачки)
 

VI.Підсумок заняття.

Але ягоди горобини люблять не тільки птахи, але й люди.
Діти, ви знаєте, що роблять з ягід горобини? (відповіді дітей)
З ягід горобини варять варення, готують дуже смачну пастилу, начинку для пирогів і цукерок.
Як називається варення? (горобинове)
Їх сушать і заморожують, з них роблять компоти і вітамінний чай. Зі свіжих ягід горобини віджимають сік дуже корисний при застуді. Як називається сік? (горобиновий)
Горобину в народній медицині використовують для полоскання рота, коли болять зуби і ясна. Роблять сироп, в якому, дуже багато вітамінів, необхідних людині для поліпшення зору, роботи шлунка.
Діти, вам сподобалося наше заняття? (Відповіді дітей)
А що ми сьогодні робили? (Малювали)
Які ягідки малювали? (Червоні, круглі)
Чим малювали? (Ватяними паличками).

Молодці, діти, потрудилися, врятували снігурів від голодної зими, багато соковитих ягід намалювали.

 

 

 

 

docx
Додано
1 квітня 2021
Переглядів
2592
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку