Декоративно-прикладне мистецтво Ураїни
ТЕМА: На гостини до Яворівської іграшки
МЕТА: продовжувати знайомити дітей з українськими народними іграшками, учити дітей слухати розповідь вихователя, донести до свідомості дітей різницю між народною і сучасною іграшкою, визначаючи основні ознаки притаманні іграшці. Познайомити дітей з загальними відомостями про традиції української народної дерев’яної іграшки Яворівщини:
Удосконалювати зорові, слухові, дотикові відчуття, розвивати уявлення, мислення, креативність, бажання передавати побачене в поробках, розвивати естетичний смак.
ПОПЕРЕДНЯ РОБОТА: індивідуальні бесіди, розповіді про майстрів народних іграшок, розглядання альбому з Яворівськими іграшками. Виконання вправ для ознайомлення з технікою розпису на іграшці з Яворова. Розучування віршів про инародну іграшку, дидактичних ігор, ігри з народними інструментами: сопілкою, свищиком. Бесіди за картиною «На фабриці іграшок». Прослуховування та обговорення казки про явір.
МАТЕРІАЛИ: сучасні ігграшки, народні іграшки з різних матеріалів, заготовки для розпису, пензлі, вушні палички, фарби, серветки , стакан з водою, іграшкові коники, телевізор, фартухи та нарукавники, аудіозапис спокійної музики, відеосюжет про Яворівську іграшку.
Хід заняття:
Діти:
Доброго ранку, ліси і поля,
Доброго ранку, Вкраїно моя!
Доброго ранку, рідний садочку,
Доброго ранку, земле моя!
Доброго ранку, гості шановні,
Доброго ранку! Всім миру й добра.
Вихователь: Діти, сьгодні на нас чекає цікава подорож у місто Яворів до яворівських майстрів. Тож сідаймо у віз і наші коні повезуть вас (двоє дітей беруть коней, решта тримають один одного за плечі і їдуть).
Вихователь:
Вихователь: З чого виготовлені ці іграшки? (з дерева, соломи, ниток,глини) Ой, подивіться на нас тут вже хтось чекає. (заходить майстриня)
Майстриня: Добрий день діти. Мене звати Наталя. Я розповім вам про іграшки докладніше. Раніше майстри розмальовували іграшки фарбами, які на відміну від сучасних фарб, виготовляли з природних матеріалів: з лушпиння цибулі, з трави, з квітів, з овочевого соку. А малювали на них крапки, хвилясті лінії, мазки, квіти. Яворівські іграшки такі відомі, що про них, навіть, знімали сожет у новинах, давайте подивимось разом (пергляд відеосюжету).
1 дитина
Півник-півник – свистунець,
В тебе гарний гребінець:
Хвостик розфарбований –
Ось ти розмальований.
2 дитина
Гуцулик взяв до рук сопілку,
І заграв нам пісню дзвінко,
В небо пісенька летить,
Мов струмочок дзюркотить.
Майстриня: ви знаєте дуже гарні віршики, молдці. А зараз я запрошую вас до майстерні, де ми з вами спрнобуємо й самі перетворитись на народних майстрів. Я навчу вас розписувати пташок. Давайте одягнемо фартушки і нарукавники і сядемо за столи. Тож до роботи, давайте і ми з вами розпишемо іграшку.
Розписування іграшок дітьми.
Вихователь: дякуємо вам пані Наталя, давайте зробимо фото на пам’ять всі разом (фото). Ну а нам з вами діти, вже час вирушати додому. Сідаймо на коней та їдьмо.