Конспект заняття з малювання в середній групі "Яворівська іграшка", ознайомлення з декоративно-прикладним мистецтвом України

Про матеріал
Базовим компонентом дошкільної освіти передбачено знайомство дітей дошкільного віку з декоративно-прикладним мистецтвом України, яке формує у них естетичний смак, сприяє художньому вихованню. Українське образотворче мистецтво надзвичайно багате та різноманітне. Знайомство з виробами Яворівських майстрів викликає інтерес до народної іграшки.
Перегляд файлу

Декоративно-прикладне мистецтво Ураїни

ТЕМА: На гостини до Яворівської іграшки

МЕТА: продовжувати знайомити дітей з українськими народними іграшками, учити дітей слухати розповідь вихователя, донести до свідомості дітей різницю між народною і сучасною іграшкою, визначаючи основні ознаки притаманні іграшці. Познайомити дітей з загальними відомостями про традиції української народної дерев’яної іграшки Яворівщини:

  • Іграшки-каталки;
  • Дитячі колиски і меблі для ляльок;
  • Посуд;
  • Музичні інструменти.

Удосконалювати зорові, слухові, дотикові відчуття, розвивати уявлення, мислення, креативність, бажання передавати побачене в поробках, розвивати естетичний смак.

ПОПЕРЕДНЯ РОБОТА: індивідуальні бесіди, розповіді про майстрів народних іграшок, розглядання альбому з Яворівськими іграшками. Виконання вправ для ознайомлення з технікою розпису на іграшці з Яворова. Розучування віршів про инародну іграшку, дидактичних ігор,  ігри з народними інструментами: сопілкою, свищиком. Бесіди за картиною «На фабриці іграшок». Прослуховування та обговорення казки про явір.

МАТЕРІАЛИ: сучасні ігграшки, народні іграшки з різних матеріалів, заготовки для розпису, пензлі, вушні палички, фарби, серветки , стакан з водою, іграшкові коники, телевізор, фартухи та нарукавники, аудіозапис спокійної музики, відеосюжет про Яворівську іграшку.

Хід заняття:

Діти:

Доброго ранку, ліси і поля,

Доброго ранку, Вкраїно моя!

Доброго ранку, рідний садочку,

Доброго ранку, земле моя!

Доброго ранку, гості шановні,

Доброго ранку! Всім миру й добра.

Вихователь: Діти, сьгодні на нас чекає цікава подорож у місто Яворів до яворівських майстрів. Тож сідаймо у віз і наші коні повезуть вас (двоє дітей беруть коней, решта тримають один одного за плечі і їдуть).

Вихователь:

  • Діти, як ви гадаєте, звідки беруться іграшки?
  • З чого вони зроблені?
  • Чи знаєте ви, якими іграшками гралися ваші бабусі й дідусі?
  • Я зараз вам розповім. Колись дуже давно, коли ще не існувало магазинів і фабрик, де виготовляють дитячі іграшки, їх майстрували самі батьки. Ті іграшки були зовсім не схожі на сучасні. Ось вони, погляньте уважно на них (діти разом з вихователем розглядають іграшки на ярмарку).

Вихователь: З чого виготовлені ці іграшки? (з дерева, соломи, ниток,глини) Ой, подивіться на нас тут вже хтось чекає. (заходить  майстриня)

Майстриня: Добрий день діти. Мене звати Наталя. Я розповім вам про іграшки докладніше. Раніше майстри розмальовували іграшки фарбами, які на відміну від сучасних фарб, виготовляли з природних матеріалів: з лушпиння цибулі, з трави, з квітів, з овочевого соку. А малювали на них крапки, хвилясті лінії, мазки, квіти. Яворівські іграшки такі відомі, що про них, навіть, знімали сожет у новинах, давайте подивимось разом (пергляд відеосюжету).

  • Ви подивилися відео про Яворівські іграшки, які кольори використовують Яворівські майстри? (жовтий, зелений, червоний, синій, білий).
  • Кожен майстер укладає в іграшку свою душу, свій настрій, Тому вони такі гарні, веселі, яскраві, змайстровані з любов’ю.
  • Діти, а вам подобаються народні іграшки? (відповіді)
  • Хто знає про них вірші? (відповіді)

1 дитина

 Півник-півник – свистунець,

В тебе гарний гребінець:

Хвостик розфарбований –

Ось ти розмальований.

2 дитина

Гуцулик взяв до рук сопілку,

І заграв нам пісню дзвінко,

В небо пісенька летить,

Мов струмочок дзюркотить.

Майстриня: ви знаєте дуже гарні віршики, молдці. А зараз я запрошую вас до майстерні, де ми з вами спрнобуємо й самі перетворитись на народних майстрів. Я навчу вас розписувати пташок. Давайте одягнемо фартушки і нарукавники і сядемо за столи. Тож до роботи, давайте і ми з вами розпишемо іграшку.

Розписування іграшок дітьми.

Вихователь: дякуємо вам пані Наталя, давайте зробимо фото на пам’ять всі разом (фото). Ну а нам з вами діти, вже час вирушати додому. Сідаймо на коней та їдьмо.

 

 

 

docx
Додано
11 березня 2019
Переглядів
7669
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку