КОНСПЕКТ ЗАНЯТТЯ З МАТЕМАТИКИ В СЕРЕДНІЙ ГРУПІ
ПОДОРОЖ ДО ГЕОМЕТРИЧНИХ ФІГУР
Програмовий зміст: розвивати логічне мислення, пам'ять, увагу, зосередженість, кмітливість. Закріпити знання геометричних фігур, цифр 1-3, вміння рахувати в межах 3. Формувати вміння знаходити відмінності і спільні ознаки геометричних фігур різних типів, вибирати та розташовувати геометричні фігури. Продовжувати вчити орієнтуватись у просторі, на аркуші паперу. Виховувати активність, інтерес до математики, розв’язувати логічні завдання, знаходити різні варіанти розв’язку.
Матеріал: куля з геометричними фігурами, 4 обручі, торбинка з геометричними фігурами, дидактична гра «Який будинок зайвий», 2 будинки: червоний і синій, доріжка з геометричними фігурами.
Роздатковий матеріал: геометричні фігури, аркуш паперу, 5 кругів різного кольору на кожну дитину, цифри 1-3, картки з предметами.
Хід заняття
Вихователь звертається до дітей:
Одне до одного поверніться
І лагідно усміхніться.
Залітає велика куля з геометричними фігурами.
Що нам куля принесла?
Геометричні фігури живуть в країні Математика, і запрошують вас до себе в гості. Перш ніж відправитись, перевіримо, чи добре ви знаєте геометричні фігури. Відгадайте про них загадки.
Ось стою і не стрибаю, жодного кута не маю (круг, овал)
Маю собі три кути, три вершини й сторони (трикутник)
А я в сторони простягнув відрізки, поміж ними чотири кути, як ріжки (квадрат, прямокутник)
Молодці, можемо вирушати. Перед нами доріжка з камінців. На що схожі камінці? Треба пройти по камінцях схожих на сині трикутники. Молодці.
Фігури запрошують зайняти свої місця на стільцях. Вони хочуть пограти з вами в гру «Яка фігура сховалася в торбинці?»
Гра «Чарівна торбинка»
В місті геометричних фігур є вулиці, на яких розташовані будинки. Подивіться і скажіть, який будинок може бути зайвим і чому.
А ось іще будинки для фігур. Розкладіть їх так, щоб в червоному будинку жили фігури, які не мають кутів, а в синьому- фігури з кутами.
Гра «Посели фігури»
Фігури хочуть пограти з вами в гру «Знайди свій будинок». Перед нами обручі різного кольору. Займіть місця в обручах так, щоб в кожному було вас по п’ятеро. Фігури вранці йдуть гуляти, а ввечері повертаються додому.
Фігури люблять грати в футбол. Аркуш паперу- це поле, а кола різного кольору- це м’ячі. Розташуйте м’ячі так: чорний- в центрі поля, червоний- в лівому верхньому куті, синій- в правому нижньому куті, жовтий- у лівому нижньому, оранжевий- в правому верхньому куті. Молодці.
Фігури вміють рахувати і знають цифри. І ми також вміємо. Перед вами картки з предметами. Покладіть біля кожної картки відповідну цифру.
Фігурам дуже сподобалось грати з вами. А вам сподобалося в гостях? Але нам час повертатися до садочка. До побачення, фігури, ми до вас обов’язково повернемося.