Конспект заняття з морального виховання на тему: «Сергійко і собаченятко»
Завдання:
1. Вчити дітей аналізувати вчинки героїв і висловлювати свою думку.
2. Дати дітям уявлення що «хороших» і «поганих» дітей не буває, а бувають різні вчинки.
3. Вчити в проблемній ситуації знаходити рішення.
4. Формувати бажання брати участь у колективних іграх.
5. Вчити дітей розслаблятися
Хід заняття:
Вихователь: - Зараз послухайте історію про Сергійка, який дуже любить машини.
Вихователь: - Сергійко вийшов у двір з гарною машиною. Хлопці підбігли до нього. Не встигли йому навіть слова сказати, як Сергій жестом дав зрозуміти - це моє. Нікому не дам! Пішов Сергій сів у пісочницю і став грати в машину.
А хлопці організували іншу гру, їм було весело гратися всім разом.
Сергій озирнувся. Але чому ж мені так сумно? Чому?
Вихователь: - Діти, а чому Сергійкові стало сумно?
Вихователь: - чи Правильно вчинив Сергійко?
Вихователь: - Як би ви вчинили на місці Сергійка?
Вихователь: - Як ви думаєте хлопці візьмуть Сергійка грати?
Вихователь: - А ось інша історія про Сергійка.
Вихователь: - У дворі його будинку жив щеня. Одного разу щеня вийшов з підвалу на вулицю.
О, що це? - здивувався песик.
- Чому все навкруги біле?
Щеня спробував мовою, пожував. Нічого! Ще спробував. Фу, вода. А от пограти можна, сліди залишаються. Ще пробіг, понюхав. Раптом з двору прибігли хлопці. Вони наліпили сніжків і стали кидати в цуценя. Як страшно, боляче, образливо. Щеня заскавчав, забився в кущі, сховався.
Але що це? Знову кроки?
Злякався щеня: хтось знову йде? Що буде?
Це Сергійко вийшов на вулицю, побачив цуценя, взяв його на руки, зігрів, поніс у під'їзд, дав молока. Щеня зігрівся і заснув на руках.
Вихователь: - Що пережив, відчув щеня, коли в нього кидали сніжки?
Вихователь: - Що можна сказати про хлопчаків які кидали сніжки в цуценя?
Вихователь: - Як ви себе ведете, якщо бачите цуценя, кошеня?
Вихователь: А коли щеняті стало добре? Чому?
Проблемна ситуація:
1. Ви граєте в м'яч. Вам весело. Сергійко стоїть біля паркану один. Йому сумно. Що ви зробите, що ви скажете Сергійкові?
2. У тебе заводна машина, а у Сергія книга. Тобі хочеться її подивитися. Як ти вчиниш? Що ти скажеш?
3. Сергій прийшов у групу. Він привітався тільки з вихователем і пішов грати з дітьми. Що Сергійко забув зробити?
4. Вихователь на ділянці розмовляє з іншим вихователем. Тобі потрібно звернутися до свого вихователя. Як ти це зробиш?
Сергійко і щеня стали друзями. Вони любили грати в різні ігри. Особливо їм подобалася гра «будь Ласка».
Вихователь: - Хлопці давайте станемо в коло. Ви будете показувати руху тільки у тому випадку, якщо я скажу «будь ласка».
Психотренінг «Сон»
Вихователь: - Ну ось ми і пограли разом з Сергієм і цуценям. Щеня втомився, ліг на килимок (як ліг щеня на килимок). Сергій насилу бореться зі сном, позіхає, руки і ноги його не слухають. Сергійко ліг спати. Очі відразу закрилися, тіло розслабилося. Як добре відпочити після ігор.
Спати пора!
Заснув бичок.
Ліг в коробку на бочок.
Сонний мишко ліг у ліжко,
Тільки слон не хоче спати
Головою киває слон
Він слонихи шле уклін.
Вихователь включає будь-яку спокійну музику.