Пр .зміст:дати уявлення про сім'ю, хто її складає. Вправляти дітей вживати слова, якими позначають батьків, рідних дорослих і дітей, ласкаві назви членів родини в кличній формі, розповідати розповідати про свою родину за фотографіями.
Тема: « Моя сім’я»
Пр .зміст:дати уявлення про сім’ю, хто її складає. Вправляти дітей вживати слова, якими позначають батьків, рідних дорослих і дітей, ласкаві назви членів родини в кличній формі, розповідати розповідати про свою родину за фотографіями.
Розвивати словник , збагатити словами, що означають назву людей в родині: мама, тато, дідусь, бабуся, сестра, брат.
Виховувати у дітей любов до родини та батьків.
Ігровий прийом :
За « круглим столом» діти розглядають свої фотографії.
Малята! Сьогодні ви принесли фотографії, на яких є ви та ваші найрідніші й найближчі люди — мами, татусі, братики, сестрички, а, може, у когось тут є і дідусь, і люба бабуся. Давайте ж їх розглянемо. Ось перша фотографія. Її нам приніс ... (називаю дитину.) Хто на фотографії? Як звати тата? А маму? Чи є у тебе брат (сестра)? Як його (її) звати?
Розкажи про свою маму. Яка вона? Як вона називає тебе? А як ти її звеш? Як називає тебе тато?
Пальчикова гімнастика « Моя сім’я»
Давайте уявімо, що кожен пальчик — це хтось із нашої сім'ї.
Перший пальчик — наш дідусь,
Другий пальчик — то бабуся,
Третій пальчик — наш татусь,
А четвертий — то матуся,
А мізинчик — наш малюк.
Дидактична гра «Покличемо ласкаво»
Вихователь запитує дітей, як вони можуть ласкаво звернутися до рідних.
Як звернемося до мами? (Вихователь допомагає дітям правильно сформувати слова у кличній формі: «Мамочко, матусенько, мамуню, матусю.»)
Як ласкаво звернемося до тата? (Таточку, татусю.) Як покличемо лагідно бабусю? (Бабусю, бабусенько.) Як звернемося лагідно до дідуся? (Дідусю, дідусенько.) Діти разом із вихователем вимовляють слова-назви родичів у кличній формі.
Вихователь. Як ставляться до тебе твої рідні? (Люблять, піклуються, доглядають, допомагають, жаліють, балують.)
А як ви ставитесь до мами, тата, бабусі з дідусем, братиків та сестричок? Що ви робите разом?
Проспівування українського народного вірша-колисанки.
Мати сина -колихала,
Колихаючи співала:
«Ніч заходить, треба спати,
Коло тебе рідна мати.
Я тебе нагодувала,
І сповила, і приспала.
Колишу тебе, співаю,
Спи, дитино, баю-баю...
- Скажіть, чим схожа мама з колискової пісеньки на вашу маму? (Вона лагідна, ласкава, дуже любить свою дитину, хвилюється за неї.)
Читання вірша В.Германа «Кошеня забило лапку»
Кошеня забило лапку,
Сіло й гірко плаче.
Притулилося до мами
Біль притих неначе.
Чому кошеняті стало легше, коли воно притулилося до мами? (Мама втішить, приголубить.) А вам, коли боляче, стає легше поруч з мамою?
Читання та творча обробка вірша К.Перелісної « Галюся»
У Галюсі є мамуся,
У матусі є мамуся,
А мамусина матуся
— То Галюсина бабуся.
А у тата є татусь,
Для Галюсі він — дідусь!
І ще знайте, що Галюся
— Внучка діда і бабусі!
Діти, вживаючи вказівні слова, показують на малюнку героїв вірша. Наприклад: «Ось Галюсина мама, а це — її тато...».
Сюжетно – рольова гра « Сім’я ».