Конспект заняття з мовленевого розвитку "Моя родина"

Про матеріал

Пр .зміст:дати уявлення про сім'ю, хто її складає. Вправляти дітей вживати слова, якими позначають батьків, рідних дорослих і дітей, ласкаві назви членів родини в кличній формі, розповідати розповідати про свою родину за фотографіями.

Перегляд файлу

Тема: « Моя сімя»

 

Пр .зміст:дати уявлення про сімю, хто її складає. Вправляти дітей вживати слова, якими позначають батьків, рідних дорослих і дітей, ласкаві назви членів родини в кличній формі, розповідати розповідати про свою родину за фотографіями.

Розвивати словник , збагатити словами, що означають назву людей в родині: мама, тато, дідусь, бабуся, сестра, брат.

Виховувати у дітей любов до родини та батьків.

 

Ігровий прийом :

За « круглим столом» діти розглядають свої фотографії.

Малята! Сьогодні ви принесли фотографії, на яких є ви та ваші найрідніші й найближчі люди — мами, татусі, братики, сестрички, а, може, у когось тут є і дідусь, і люба бабуся. Давайте ж їх розглянемо. Ось перша фотографія. Її нам приніс ... (називаю дитину.) Хто на фотографії? Як звати тата? А маму? Чи є у тебе брат (сестра)? Як його (її) звати?

Розкажи про свою маму. Яка вона? Як вона називає тебе? А як ти її звеш? Як називає тебе тато?

 

Пальчикова гімнастика « Моя сімя»

Давайте уявімо, що кожен пальчик — це хтось із нашої сім'ї.

Перший пальчик — наш дідусь,

Другий пальчик — то бабуся,

Третій пальчик — наш татусь,

А четвертий — то матуся,

А мізинчик — наш малюк.

 

Дидактична гра «Покличемо ласкаво»

Вихователь запитує дітей, як вони можуть ласкаво звернути­ся до рідних.

Як звернемося до мами? (Вихователь допомагає дітям правильно сформувати слова у кличній формі: «Мамочко, матусенько, мамуню, матусю.»)

Як ласкаво звернемося до тата? (Таточку, татусю.) Як покличемо лагідно бабусю? (Бабусю, бабусенько.) Як звернемося лагідно до дідуся? (Дідусю, дідусенько.) Діти разом із вихователем вимовляють слова-назви родичів у кличній формі.

Вихователь. Як ставляться до тебе твої рідні? (Люблять, піклуються, доглядають, допомагають, жаліють, балують.)

А як ви ставитесь до мами, тата, бабусі з дідусем, братиків та сестричок? Що ви робите разом?

Проспівування українського народного вірша-колисанки.

Мати сина -колихала,

Колихаючи співала:

«Ніч заходить, треба спати,

Коло тебе рідна мати.

Я тебе нагодувала,

І сповила, і приспала.

Колишу тебе, співаю,

Спи, дитино, баю-баю...

- Скажіть, чим схожа мама з колискової пісеньки на вашу маму? (Вона лагідна, ласкава, дуже любить свою дитину, хвилюється за неї.)

Читання вірша В.Германа «Кошеня забило лапку»

Кошеня забило лапку,

Сіло й гірко плаче.

Притулилося до мами

Біль притих неначе.

Чому кошеняті стало легше, коли воно притулилося до мами? (Мама втішить, приголубить.) А вам, коли боляче, стає легше поруч з мамою?

Читання та творча обробка вірша К.Перелісної « Галюся»

У Галюсі є мамуся,

У матусі є мамуся,

А мамусина матуся

 То Галюсина бабуся.

А у тата є татусь,

Для Галюсі він — дідусь!

І ще знайте, що Галюся

 Внучка діда і бабусі!

Діти, вживаючи вказівні слова, показують на малюнку героїв вірша. Наприклад: «Ось Галюсина мама, а це — її тато...».

Сюжетно – рольова гра « Сімя ».


 


 


 

 

docx
Додано
5 червня 2018
Переглядів
2440
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку