КОНСПЕКТ ЗАНЯТТЯ з мовленнєвого етикету для молодшого віку "ПОЗНАЙОМИМОСЬ"
МЕТА: дати дітям знання про їхнє власне "Я", про особисте ім'я, вік та якості кожного. Вчити просто й невимушено говорити іншим приємні слова, бути чемними. Розвивати діалогічне мовлення. Виховувати доброзичливість.
МАТЕРІАЛ: іграшковий телефон; картонні сердечка, розрізані навпіл; "фотознімки" гномів; слоненя Нікі (іграшка або зображення).
Хід заняття
ВИХОВАТЕЛЬ ОРГАНІЗОВУЄ ДІТЕЙ. ДЗВОНИТЬ ТЕЛЕФОН. ДОРОСЛИЙ ІМПРОВІЗУЄ ДІАЛОГ.
- Алло! Друга молодша група слухає!
- З вами говорить слоненя Нікі. Мені відомо, що вашу групу відвідують чемні й слухняні діти. Я хотів би завітати до вас на гостини, познайомитися з малятами.
- Будь ласка, приходь, Нікі. Ми будемо тобі раді. До зустрічі!
Вихователь. Діти, ви чули - до нас на гостину хоче завітати слоненя Нікі. Всі пам'ятають, як слід приймати гостей? Давайте гуртом пригадаємо: треба чемно привітатися, запросити сісти, не перебивати під час розмови й не вигукувати.
СТУК У ДВЕРІ - З'ЯВЛЯЄТЬСЯ СЛОНЕНЯ НІКІ.
Нікі. Добрий день, малята! Це я, слоненя Нікі. Я хочу познайомитися з вами й потоваришувати.
Вихователь. Що ж, діти, будемо знайомитися з нашим гостем. Нікі, хто тебе цікавить?
Нікі. Я хочу познайомитися з дівчинкою, яка вдягнена у блакитну сукню. В неї на голові білий бант, а на ногах червоні черевички.
Дівчинка. Це я, мене звуть Аня. Я дівчинка, мені три з половиною роки.
Нікі. Дуже приємно. А зараз я познайомлюся з хлопчиком. Він одягнений у зелений костюмчик, і в нього біляве волосся.
Хлопчик. Це я, мене звати Сашко. Я хлопчик, і мені чотири роки.
СЛОНЕНЯ ЗНАЙОМИТЬСЯ З ІНШИМИ ДІТЬМИ.
Нікі. Мені було дуже приємно познайомитися з вами. Ви чемні та привітні дітки.
Вихователь. Наші діти не лише чемні, а ще й люблять гратися.
Нікі. Я теж люблю гратися.
Вихователь. Тоді ми пограємо у гру "Знайди пару". Діти, у вас у кожного є половина сердечка. Тож пошукайте собі пару. А для цього поставте свої половинки на долоні, щоб їх було добре видно.
ДІТИ ПІДХОДЯТЬ ОДНЕ ДО ОДНОГО Й ВІДНАХОДЯТЬ ПАРУ.
- Олю, я дарую тобі свою половинку сердечка. Ти мені подобаєшся.
- Я дарую свою половинку тобі, Аню. Ти гарна дівчинка.
Ярославе, ось тобі моя половинка сердечка. Ти чемний хлопчик.
Вихователь. А ми всі подаруємо слоненяті ціле сердечко. Він наш гість, і він люб'язний, добрий.
Нікі. Дякую вам, малята! Дуже гарне сердечко. Я бачу, що ви веселі, дружні, щирі. У мене також є приятелі. Вони гноми й зовсім не такі, як ви. Звати їх Усміхасик, Плаксій та Буркун. Тільки, знаєте, я весь час їх плутаю. Ось подивіться - це їхні фото. Може ви допоможете розпізнати їх.
ДІТИ РОЗГЛЯДАЮТЬ МАЛЮНКИ ІЗ ЗОБРАЖЕННЯМ ГНОМІВ.
Вихователь. Хто з них Плаксій? (Діти показують). Чому ви так гадаєте?
Діти. Тому що він плаче.
Нікі. Тепер я запам'ятаю його. А хто ж Усміхасик? (Діти показують). Чому саме він?
Діти. Тому що він веселий, усміхнений.
Вихователь. Виходить у нас залишився Буркун? Який він?
Діти. Цей гном завжди невдоволений, бурчить.
Нікі. Молодці, малята! Тепер я своїх друзів гномів буду розрізняти. Але мені вони всі подобаються, бо люблять мене й не ображають А ще мені сподобалися мої гостини у вас і те, які ви чемні діти, як умієте гратися й робити подарунки. Я розповім про вас своїм друзям, і ми знову навідаємо вашу групу.
СЛОНЕНЯ ДАРУЄ ДІТЯМ НА ЗГАДКУ СВІЙ "ПОРТРЕТ", ПРОЩАЄТЬСЯ З НИМИ.
Вихователь. До побачення, Нікі! Приходь до нас іще.