26 серпня о 18:00Вебінар: Навчання в умовах пандемії: рекомендації ООН та світовий досвід

Конспект заняття з мовленнєвого розвитку для дітей ІІ молодшої групи «БЕЗ ЛЮБОВІ ДО РОДИНИ НЕМАЄ ЛЮБОВІ ДО БАТЬКІВЩИНИ»

Про матеріал
Заняття з мовленнєвого розвитку, на якому діти знайомляться з поняттями «родина», «сім’я»; розширюють знання про склад сім’ї, взаємини в ній, вчаться утворювати імена за допомогою зменшувально-пестливих суфіксів, вправляються у вживанні присвійних займенників «мій, моя, моє» з іменниками, складають розповідь за схемою, розширюють словниковий запас прикметниками, які характеризують риси людини . Малята знайомляться з малими фольклорними формами , зокрема прислів’ями і приказками, розвивають мислення, пам’ять, зв’язне мовлення.
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

Конспект заняття

з мовленнєвого розвитку для дітей ІІ молодшої групи.

 

 

«ВЕЛИКА БАТЬКІВЩИНконтур карти.jpg

 

 

 

 

 

 

ПРОГРАМОВИЙ ЗМІСТ:

Продовжувати знайомити дітей з поняттями «родина», «сім’я»; розширювати знання про склад сім’ї, взаємини в ній.  Формувати навички утворювати імена за допомогою зменшувально-пестливих суфіксів, змінювати слова за зразком «один – три - багато». Вправляти у вживанні присвійних займенників «мій, моя, моє» з іменниками. Формувати вміння складати розповідь за схемою. Розширювати словниковий запас дітей прикметниками, які характеризують риси людини . Продовжувати знайомити дітей з малими фольклорними формами , зокрема прислів’ями і приказками.

Розвивати мислення, пам’ять, зв’язне мовлення.

Виховувати у дітей почуття  любові і поваги до своєї родини; дати можливість відчути комфорт і радість від родинного оточення; сприяти розумінню важливості взаєморозуміння, взаємодопомоги в сім′ї. Формувати відчуття гордості за свою українську родину, за Україну. Виховувати патріотичні почуття.

ОБЛАДНАННЯ:   контур карти України з крючечками по всій площині;  картонні будиночки з намальованими віконечками;  фото членів родини;  браслети трьох кольорів (н - білий, с - блакитний, в - рожевий)  для розділення за рівнями;  картки для гри «Один  - три - багато»;  паралонове серце; набори розрізних картинок  ( н.рів. – «меблі»; сер.рів – «посуд»;  вис.рів. – «побутова техніка»)

СЛОВНИК:

Родина, сім′я, шанувати, піклуватися.

ПОПЕРЕДНЯ РОБОТА:

  •                                                                                                                                                                                                              читання оповідань, віршів про Україну;
  •                                                                                                                                                                                                              розглядання карти України;
  •                                                                                                                                                                                                              розучування фіз. хвилинки «Хороводний таночок»;
  •                                                                                                                                                                                                              добір фотографій членів родини.

 

ТЕХНОЛОГІЯ ПРОВЕДЕННЯ:

На стіні висить контур карти України  (додаток 1)   Діти стають перед ним.

Вихователь: - Малята, послухайте, будь ласка, вірш:

У всьому світі – кожен зна:

Є Батьківщина лиш одна.

І в нас вона одна єдина –

                                     Це наша славна ……                    (Україна).

Вихователь: - Так, Україна! Наша Батьківщина! А з чого починається Батьківщина? А починається вона з будинка, в якому ти живеш (показує будинки на столах), з родини, без якої не існує жодна людина. Сім′я, мов сонечко, зігріває дитину від народження і до самого кінця життя. А хто для вас є найдорожчими людьми? Які вони у вас, розкажіть, будь ласка.

МОВНА ВПРАВА «СКАЖИ: ЯКА? ЯКИЙ?»

 (ДІВЧАТА – ПРО МАТУСЮ, ХЛОПЦІ – ПРО ТАТКА)

МАТУСЯ: ніжна, добра, мила, гарна, красива, ласкава, турботлива.

ТАТО:  високий, сильний, мужній, красивий, добрий, здоровий, сміливий, працьовитий.

 

Вихователь: - Ви стільки гарних слів сказали про своїх батьків. А в їхньому серці – стільки любові і ніжності до вас. А як вони вас ласкаво називають?

МОВНА ВПРАВА «ЯК ЛАСКАВО НАЗИВАЮТЬ ТЕБЕ БАТЬКИ?»

(В КОЛІ З СЕРДЕНЬКОМ)

Вихователь: - Коли такі слова живуть в родині, то сім′я ця дуже хороша, добра, в ній всі люблять і цінують один одного. Шануйте і поважайте своїх батьків, бо в прислів′ї говориться:

 «Шануй батька і неньку і буде тобі гладенько» (розучування).

(повторити за вихователем хором; дівчата – починають, хлопці – продовжують; індивідуально)

Вихователь: - Давайте матусю і тата заселимо в будиночок до себе (додаток 2).

Діти ідуть кожен до свого будиночка і приклеюють 2 фото у віконечка.

 Вихователь: - Малята, а хто іще живе поряд  з вами? А що ви любите робити, коли залишаєтесь удвох з сестричкою або братиком? (припущення дітей). А чи багато у вас іграшок?

МОВНА ГРА В КОЛІ  «ОДИН – ТРИ – БАГАТО» (з картками)

 

 

 

 

 

Вихователь: - Малята, а ви  з сестричками і братиками іграшками ділитесь, не жаднічаєте? Давайте пограємо в гру «Жаднюля».

МОВНА ГРА «ЖАДНЮЛЯ»

 (вихователь пропонує кожній дитині слово, а вона добирає займенник мій, моя, моє)

Вихователь: - А тепер я вас запрошую пограти в нашу гру.

ФІЗХВИЛИНКА:

Всі малята стали в коло,

Подивилися навколо.

А тепер, мої малята,

Покрокуємо завзято.

Взялись за руки, мов віночок, -

Хороводний в нас таночок.

Носок, п’ятка, каблучок  

Ми танцюєм гопачок.

Вихователь: - Тепер давайте братиків і сестричок заселимо до своїх будиночків.

Вихователь: - Малята, відгадайте, будь ласка, загадки – про кого йдеться?

 

 

 


Вихователь: - Так, це бабуся і дідусь. Ви часто ходите до них у гості? А що у бабусі і дідуся є в хаті? Зараз ви розкажете нам про це. Спочатку треба зібрати картинку з частин, а потім розказати про цей предмет за схемою, яка стоїть на вашому столі.

ВПРАВА  «КАРТИНКУ ЗБЕРИ – ПРЕДМЕТ ОПИШИ»

Низ.рів: меблі з 2-3 частин; схема: що це?           Для чого потрібно?

Сер. рів: посуд з 4 частин; схема:  що це?           Якого кольору?          Для чого потрібно?    

Вис.рів:  домашня техніка з 5-6 частин; схема:  що це?          Якого кольору?          Для чого потрібно?

 

 

 

 

 

 

 

 

Вихователь: -  Молодці, малята, гарно все розповіли. Давайте і бабусю і дідуся заселимо в наші будиночки.

Вихователь: - Ось тепер вся дружна родина зібрана. Беріть в руки свої будиночки.

  •                   Давайте ми  з вами пригадаємо прислів’я,  з яким познайомилися сьогодні на занятті. А які прислів’я і приказки ви ще  знаєте?
  1.               Без сім’ї немає щастя на землі.
  2.               Нема в світі кращого, як родина, то вам скаже і дитина.

 В сім′ї буде лад і добробут, коли всі будуть любити, допомагати, піклуватися, прислухатися до порад і прохань, не сваритися і не ображатися. (вихователь пропонує повісити будинки в середину контуру карти).

Любіть і цінуйте рідних,

Радійте своїй сім′ї.

Що може бути дорожче

На цій казковій землі?

  •                   Якщо у кожній маленькій родині буде лад і любов, тоді і у всій нашій країні буде мир і злагода.

 

 

 

doc
Додав(-ла)
Непоп Ольга
Додано
11 квітня
Переглядів
222
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку