Конспект заняття
з мовленнєвого розвитку для дітей ІІ молодшої групи.
«ВЕЛИКА БАТЬКІВЩИН
ПРОГРАМОВИЙ ЗМІСТ:
Продовжувати знайомити дітей з поняттями «родина», «сім’я»; розширювати знання про склад сім’ї, взаємини в ній. Формувати навички утворювати імена за допомогою зменшувально-пестливих суфіксів, змінювати слова за зразком «один – три - багато». Вправляти у вживанні присвійних займенників «мій, моя, моє» з іменниками. Формувати вміння складати розповідь за схемою. Розширювати словниковий запас дітей прикметниками, які характеризують риси людини . Продовжувати знайомити дітей з малими фольклорними формами , зокрема прислів’ями і приказками.
Розвивати мислення, пам’ять, зв’язне мовлення.
Виховувати у дітей почуття любові і поваги до своєї родини; дати можливість відчути комфорт і радість від родинного оточення; сприяти розумінню важливості взаєморозуміння, взаємодопомоги в сім′ї. Формувати відчуття гордості за свою українську родину, за Україну. Виховувати патріотичні почуття.
ОБЛАДНАННЯ: контур карти України з крючечками по всій площині; картонні будиночки з намальованими віконечками; фото членів родини; браслети трьох кольорів (н - білий, с - блакитний, в - рожевий) для розділення за рівнями; картки для гри «Один - три - багато»; паралонове серце; набори розрізних картинок ( н.рів. – «меблі»; сер.рів – «посуд»; вис.рів. – «побутова техніка»)
СЛОВНИК:
Родина, сім′я, шанувати, піклуватися.
ПОПЕРЕДНЯ РОБОТА:
ТЕХНОЛОГІЯ ПРОВЕДЕННЯ:
На стіні висить контур карти України (додаток 1) Діти стають перед ним.
Вихователь: - Малята, послухайте, будь ласка, вірш:
У всьому світі – кожен зна:
Є Батьківщина лиш одна.
І в нас вона одна єдина –
Це наша славна …… (Україна).
Вихователь: - Так, Україна! Наша Батьківщина! А з чого починається Батьківщина? А починається вона з будинка, в якому ти живеш (показує будинки на столах), з родини, без якої не існує жодна людина. Сім′я, мов сонечко, зігріває дитину від народження і до самого кінця життя. А хто для вас є найдорожчими людьми? Які вони у вас, розкажіть, будь ласка.
МОВНА ВПРАВА «СКАЖИ: ЯКА? ЯКИЙ?»
(ДІВЧАТА – ПРО МАТУСЮ, ХЛОПЦІ – ПРО ТАТКА)
МАТУСЯ: ніжна, добра, мила, гарна, красива, ласкава, турботлива.
ТАТО: високий, сильний, мужній, красивий, добрий, здоровий, сміливий, працьовитий.
Вихователь: - Ви стільки гарних слів сказали про своїх батьків. А в їхньому серці – стільки любові і ніжності до вас. А як вони вас ласкаво називають?
МОВНА ВПРАВА «ЯК ЛАСКАВО НАЗИВАЮТЬ ТЕБЕ БАТЬКИ?»
(В КОЛІ З СЕРДЕНЬКОМ)
Вихователь: - Коли такі слова живуть в родині, то сім′я ця дуже хороша, добра, в ній всі люблять і цінують один одного. Шануйте і поважайте своїх батьків, бо в прислів′ї говориться:
«Шануй батька і неньку і буде тобі гладенько» (розучування).
(повторити за вихователем хором; дівчата – починають, хлопці – продовжують; індивідуально)
Вихователь: - Давайте матусю і тата заселимо в будиночок до себе (додаток 2).
Діти ідуть кожен до свого будиночка і приклеюють 2 фото у віконечка.
Вихователь: - Малята, а хто іще живе поряд з вами? А що ви любите робити, коли залишаєтесь удвох з сестричкою або братиком? (припущення дітей). А чи багато у вас іграшок?
МОВНА ГРА В КОЛІ «ОДИН – ТРИ – БАГАТО» (з картками)
Вихователь: - Малята, а ви з сестричками і братиками іграшками ділитесь, не жаднічаєте? Давайте пограємо в гру «Жаднюля».
МОВНА ГРА «ЖАДНЮЛЯ»
(вихователь пропонує кожній дитині слово, а вона добирає займенник мій, моя, моє)
Вихователь: - А тепер я вас запрошую пограти в нашу гру.
ФІЗХВИЛИНКА:
Всі малята стали в коло,
Подивилися навколо.
А тепер, мої малята,
Покрокуємо завзято.
Взялись за руки, мов віночок, -
Хороводний в нас таночок.
Носок, п’ятка, каблучок
Ми танцюєм гопачок.
Вихователь: - Тепер давайте братиків і сестричок заселимо до своїх будиночків.
Вихователь: - Малята, відгадайте, будь ласка, загадки – про кого йдеться?
Вихователь: - Так, це бабуся і дідусь. Ви часто ходите до них у гості? А що у бабусі і дідуся є в хаті? Зараз ви розкажете нам про це. Спочатку треба зібрати картинку з частин, а потім розказати про цей предмет за схемою, яка стоїть на вашому столі.
ВПРАВА «КАРТИНКУ ЗБЕРИ – ПРЕДМЕТ ОПИШИ»
Низ.рів: меблі з 2-3 частин; схема: що це? Для чого потрібно?
Сер. рів: посуд з 4 частин; схема: що це? Якого кольору? Для чого потрібно?
Вис.рів: домашня техніка з 5-6 частин; схема: що це? Якого кольору? Для чого потрібно?
Вихователь: - Молодці, малята, гарно все розповіли. Давайте і бабусю і дідуся заселимо в наші будиночки.
Вихователь: - Ось тепер вся дружна родина зібрана. Беріть в руки свої будиночки.
В сім′ї буде лад і добробут, коли всі будуть любити, допомагати, піклуватися, прислухатися до порад і прохань, не сваритися і не ображатися. (вихователь пропонує повісити будинки в середину контуру карти).
Любіть і цінуйте рідних,
Радійте своїй сім′ї.
Що може бути дорожче
На цій казковій землі?