Конспект заняття з мовленнєвого спілкування в молодшій групі на тему: «Складання сюжетної розповіді за картиною».
Вихователь: Максимчук В.А.
Програмовий зміст. Зв’язне мовлення:формувати у дітей вміння за допомогою дорослого складати невеличкі розповіді за сюжетною картиною; викликати інтерес до монологічного мовлення, зокрема розповідання. Вчити вступати в невимушену розмову з дорослим на тему «Іграшки», відповідати на запитання вихователя двома-трьома реченнями за змістом сюжетної картини. Формувати у дітей уявлення про елементарну структуру сюжетних розповідань: початок, середина, кінцівка.
Граматика: закріплювати кличну форму іменників(Олю, Андрію),вживати складну форму майбутнього часу(будемо майструвати), вчити малят будувати речення з прямою мовою.
Словник: збагачувати словник прикметниками, що означають особливості характеру: сумний, злий, радісний, добрий і т.д.; дієсловами: будувати, складати, конструювати.
Розвивати увагу, мислення,інтонаційну виразність мовлення, вміння слухати співрозмовника, розмовляти з посмішкою на обличчі.
Виховувати інтерес до занять, культуру спілкування.
Матеріал: картина «Літак»
Хід заняття
Станьте в коло всі чемненько,
Усміхніться всі гарненько,
Треба дружно привітатись: «Добрий день»,
Дружно, голосно сказати: «Добрий день»,
Вліво, вправо поверніться: «Добрий день»,
Усім гостям посміхніться: «Добрий день».
- Cтаньте всі гарненько, слухайте тихенько. Зараз ми пограємо і порозмовляємо. А розмова наша буде про іграшки. Гляньте скільки іграшок і нашій групі. Але, напевне, у кожного з вас є улюблена, розкажіть про неї. (Розповіді дітей)
- Якщо поруч з вами улюблені іграшки, то ніколи не буде сумно та нудно.
Д/в «Що робити?».
Якщо я вам запропоную кубики, що ви будете робити?(Будемо будувати) Інструменти, пазли? (Будемо майструвати, складати)
Конструктор (Будемо конструювати)?
Повторимо це складне слово. Ось бачите скільки цікавого можна зробити з іграшками?
Мімічний етюд «Настрій».
Покажіть личком, який у вас настрій коли вам подобається гра. Який у тебе настрій? (Веселий, грайливий, гарний, привітний, чудовий, прекрасний)
А якщо не подобається гра? (Поганий, сумний, непривітний, злий, сердитий).
А тепер сядьте всі на стільчики і подивіться на цю картину. (Мовчазне розглядання).
Кого ви тут бачите?(Хлопчика і дівчинку)
Як їх звати? (Оля і Андрій )
Як ви гадаєте, яка улюблена гра у Андрійка?(Будівництво)
З чого він змайстрував літак? (З кубиків)
Подивіться на Олю, чим в той час вона гралася?(Лялькою)
Чому стільчик біля столу пустий?(Припущення дітей)
Чия це кулька?(Можливо, качки)
Чому Оля підійшла до Андрійка? (Хоче запропонувати гратися разом)
Д/г „Розмова”
-Якби ми могли бути поруч з дітьми, то,напевне, почули б про що вони розмовляють. Прислухайтесь. Оля каже: «Андрійку…(можна гратися з тобою?)». Андрій: «Олю, зачекай…(Тільки колеса прикріплю)» Оля: «А куди…(посадити ляльку)»? Андрій: «Посади… (на літак)». Оля: «Куди полетить лялька?» Андрій: «Вона…(Полетить до мами)».
- Ось яка цікава розмова. Діти домовились як можна гратись разом. Подобається для них гра? (Так) Звідки ти про це дізнався? (У них усміхнені личка)
Д/г „Літачки”
Діти, уявіть себе літачками. Станьте поряд із стільцем, спина пряма. Ви готові до старту, ваші двигуни заспівали тихенько: у-у-у-у-у-у, а тепер голосніше, ще голосніше. Я задаватиму питання а ви спробуйте відповісти:
Хто ти?(Літак)
А ти хто?(Також літак)
Скільки у тебе крил?(Два крила)
Що у тебе під крилами?(Двигуни)
Де ти живеш? (В ангарі)
Чим ти заправляєшся? (Пальним)
Куди ти летиш? (В Африку)
Де сидять пасажири?(В салоні)
Фізкультхвилинка.
Літаки загуділи, літаки полетіли.
На аеродромі тихо сіли
І знову полетіли.
(діти рухаються по кімнаті)
-А тепер спробуємо разом про цікаву гру у садочку. «Одного дня ___. Андрій ___ . А Оля ___ . Олі ___. Діти ___. Вони пригадали вірш про літака.
Ми самі літак збудуєм.
Над лісами помандруєм,
Помандруєм над лісами
І повернемось до мами.
Запропонувати дитині розказати всю історію.
- Наступного разу ми спробуємо почути тих дітей, що за межами картини. Цікаво, а як вони граються? А зараз я пропоную вам створити свій літак: намалювати, сконструювати, хто загляне в бібліотеку - то помітить на полиці нову книгу.