Тема: Найдорожча в світі Україна
Програмовий зміст: ознайомити дітей із назвою рідного краю, села, в якому вони народилися; дати знання про те, що люди, які живуть в Україні — це українці і розмовляють вони українською мовою; засобами художнього слова формувати уявлення про красу природи рідного краю; викликати почуття любові до рідного краю.
Матеріал: дидактична гра «Українська хата», лист, фото.
Хід заняття
Організаційний момент
- Діти, я дуже люблю ці хвилини, коли ми збираємося усі разом.
Доброго ранку, ліси і поля,
Доброго ранку, рідна земля,
Доброго ранку, друзі мої,
Щастя бажаю і вам і собі!
- Давайте з вами вирушимо в подорож по рідному краю, нашою Батьківщиною -Україною.
Вступна частина
- Сьогодні я хочу, щоб ми завітали до куточка нашої групи. Яку назву має цей куточок? (Народознавчий куточок) Що є в народознавчому куточку? (Українське подвірʼя, хатина, українська родина, червона калина)
Основна частина
- А давайте разом з вами розглянемо українську хатину. Хата - це стародавня оселя українців. Будували її з дерева, глини, соломи, лози, очерету, іноді каміння, а дах вкривали соломою. Підлога була глиняною, стіни білили.
- Україна - це наша земля, рідний край. А ще Україна - це наша Батьківщина.
- Там, де народилася людина, там і є її Батьківщина. Любов до Батьківщини починається з любові до маленької Батьківщини: стежки, рідного дому, вулиці, рідного міста чи села.
Дидактична гра «Українська хата» (Лепбук)
- Подивіться, нам принесли листа, цей лист від фотографа з іншої країни. Усім цікаво, як лист нас знайшов? Уважно подивімося на конверт. На конверті написана адреса: назва нашого села, вулиці, номер будинку, а головне - назва нашої країни, тому лист не загубився і знайшов нас. В якій країні ми живемо? (В Україні)
- Скажіть мені, будь ласка, діточки, яку назву має наше село? А вулиця на якій знаходиться наш садочок? Молодці, малята.
- Тож давайте подивимося, що знаходиться у конверті. В конверті є якісь картинки. Давайте їх розглянемо. Фотографу дуже сподобалося в нас в Україні і він на згадку відправив нам фото українських родин. Чи впізнаєте ви ці родини? (Фото родин кожної дитини)
- Так, це ваші родини. Візьміть кожен своє фото та розкажіть хто на ньому зображений. (Діти називають своє прізвище, членів родини)
Фізкультхвилинка
Ось рука і ось рука:
Хлоп-хлоп-хлоп.
Ось нога і ось нога:
Топ-топ-топ.
Ручками заплескали-
Один, два, три.
Ніжками затупали-
Один, два, три.
Повернулись, покрутитись
І на місце всі вмостились.
- Усі люди, які живуть у нашій країні, уміють розмовляти українською мовою. Ми теж із вами вчимося розмовляти українською мовою.
Читання вірша Є. Железнякова «Рідний дім»
Хай живе наш рідний дім!
Тепло й затишно у нім.
Тут і тато, тут і ненька,
І бабусенька рідненька,
І веселий наш дідусь
Крутить пишний сивий вус.
Підсумок заняття
- В якій державі ми живемо?
- Яку назву має наше село?
- Як звати людей які живуть в Україні?