Конспект заняття з ознайомлення
з навколишнім світом в сер. гр.
Вітер
Вихователь ДНЗ « Лісова казка»
Скорохід Н. В.
Програмовиий зміст: Розширити знання дітей про вітер. Вчити розрізняти характер вітру: холодний, теплий, слабкий , сильний. Збагачувати словниковий запас словами : буревій, шторм. Формувати уявлення малят , про елементарні , безпечні правила поведінки при сильному вітрі. Розвивати мовлення, мислення, вміння самостійно робити висновки після спостережень та дослідів. Виховувати дбайливе ставлення до довкілля.
Матеріал: Картинки із зображенням сильного та слабкого вітру, мнемо таблиця до вірша « Сонце гріє, вітер виє», вірш Т. Г. Шевченка « По діброві вітер виє», дидактична гра «Добре- погано», аудіо запис шуму вітру, гілочка з виготовленими листочками на ниточках, миска з водою та човники з вітрилами.
Хід заняття
Вихователь. Дітки ,про що ми з вами будемо говорити , дізнаєтесь відгадавши загадку.
Без рук , без ніг, а ворота відчиняє.
Діти. Вітер.
Вихователь. Так ,це вітер.
Розгулявся нині вітер, не дає спокою вітам
Скрізь , де тільки він буває, спокою уже немає.
Поганяв чорнющі хмари, і великії отари.
І примусив сльози лити , щоб дощами землю вмити.
Перехожі полякались у домівки поховались.
А вітрисько знай радіє, що і він лякати вміє.
Вихователь. Поговоримо ,ми сьогодні про вітер слабкий, сильний, теплий та холодний. Послухайте пісню на слова Т. Г. Шевченка « По діброві вітер виє» Про який вітер співається у пісні , сильний чи слабкий?
Діти. Сильний.
Вихователь. А зараз ми переглянемо картинки про шкоду та користь вітру
Дидактична гра « Добре та погано»
Вихователь. Дітки , ми дізнались ,що вітер не тільки робить шкоду , але і приносить користь: підсушує землю, білизну , розносить насінинки, допомагає повітряній кулі піднятись високо до хмар, допомагає човнам з вітрилами швидше рухатись по воді.
Ось в мене є гілочка з листочками, а ми попробуємо уявити , що ми вітер і будемо дути на листочки.
Подув легенький, теплий вітер.(діти дують легенько)
Подув сильний, холодний вітер.( діти дують сильніше)
Вихователь. Сильний вітер називається Буревій. Він ламає дерева, зриває дахи, а на морі може навіть потопити човни.
Фізкультхвилинка. Дує вітер нам в лице , захиталось деревце.
Вітерець все тихше, тихше ,а деревце все вище, вище.
Вихователь. Ось , в нас миска з водою , це буде наше море і ось човники ,які плавають по морі .Коли легенький вітер вони спокійно плавають ,а коли сильний вітер в морі утворюються високі хвилі -це Шторм. Під час шторму в морі дуже високі хвилі, які гойдають кораблі ,можуть перевернути човни
і звісно не можна людям купатися.
Ми з вами знову будемо вітром.
Подули легенько на човники (діти дують легенько)
Вихователь. Вони спокійно плавають?
Діти. Так.
Вихователь. А зараз подув дуже- дуже сильний вітер( діти дують)
Деякі човники перевернулись, ось яку шкоду приносить сильний вітер.
Переглянемо , ось ці мнемо картинки. Сонце гріє, вітер виє, з поля на долину.
Зображення на картинці сильний вітер ,а на другій зламане дерево.
Також пропоную послухати, який буває вітер , а ви будете відгадувати.
(Запис Вітру)
Вихователь. Сьогодні , ми дітки дізнались , який буває вітер. А ще ми повинні дбати про свою безпеку. Не виходити на вулицю, щільно зачинити вікна та двері, утриматись від поїздок, навіть машину не можна ставити біля високих дерев, не стояти під високими деревами, під електричними проводами ,не купатись в морі.
Як називається сильний вітер?
Діти. Буревій.
Вихователь. Так, а на морі сильний вітер?
Діти. Шторм.
Вихователь. Дітки , потрібно старатись завжди дотримуватись правил безпеки , а коли легенький вітер, ми з вами будемо запускати повітряні кульки і радіти , як легенький вітерець піднімає їх високо ,високо.