Конспект заняття з ознайомлення із соціумом з теми "Права дітей"

Про матеріал
Ознайомити дітей з їх правами на життя, ім’я, родину, на набуття громадянства відповідно до Конвенції про права дитини. Учити позитивно ставитись до себе, усвідомлювати свою значущість. Формувати в дітей уявлення про себе самого як окрему неповторну особистість. Закріплювати знання про те, що від народження дитина має своє ім’я та громадянство. Розвивати комунікативні навички, увагу, пам’ять, зв’язне мовлення. Виховувати у дітей щирість, доброту, почуття власної гідності, любов до близьких людей, рідної землі.
Перегляд файлу

 

 

 

 

КОНСПЕКТ   ЗАНЯТТЯ

З ОЗНАЙОМЛЕННЯ

ІЗ СОЦІУМОМ

З ТЕМИ «ПРАВА  ДІТЕЙ»

 

 

                    

                                                                Підготувала

                                                                Зінченко О.В.,

                                                                вихователь

                                                                ХНВК № 180

 

 

 

 

 

 

 

 

Тема: Права дітей.

 Програмовий зміст:ознайомити дітей з їх правами на життя, ім’я, родину, на набуття громадянства відповідно до Конвенції про права дитини. Учити позитивно ставитись до себе, усвідомлювати свою значущість. Формувати в дітей уявлення про себе самого як окрему неповторну особистість. Закріплювати  знання про те, що від народження дитина має своє ім’я та громадянство. Розвивати комунікативні навички, увагу, пам’ять, зв’язне мовлення. Виховувати у дітей щирість, доброту, почуття власної гідності, любов до близьких людей, рідної землі.

 

Словник: право, держава, громадянство, громадянин, свідоцтво про народження, щастя, щаслива, турбота, піклування, захист.

 

Попередня робота: читання художніх творів, заучування віршів,прислів’їв, слухання пісень, проведення занять та бесід з даної теми.    

 

Обладнання: сувенір «Лелека», запис пісні «Лелека», м’яч, стенд із світлинами родин дітей групи, свідоцтво про народження, плакат із сонечком, фарби.

 

Хід заняття:

 

   Під пісню «Лелека» діти заходять до зали, вітаються з гостями.

Вихователь. Діти, щойно ви почули пісню. Вам сподобалась пісня? (Так).

- Про кого ця пісня? (Про лелеку). Вірно.

                  Вихователь виставляє картинку із зображенням лелеки.

Вихователь. Багато разів ми з вами згадували цього птаха: у віршах і піснях, в прислів’ях, загадках та легендах.  І наше заняття ми розпочнемо віршем про лелеку.

                               Виходить хлопчик, читає вірш:

Люблять птаху цю дорослі і малі,

Символ спокою та миру на землі.

В синім небі майоріють два крила,

Це лелеченька нам долю принесла.

А якщо вона над хатою кружля –

Там народить прегарне немовля.

І лелеку привітають залюбки

Мама й тато, найщасливіші батьки.

І тому я попросити вас хотів:

Бережіть, будь ласка, цих птахів.

 

Вихователь. Гарний вірш. Дякую. Лелека в Україні – святий птах. Це символ нашої України, оберіг.

- А хто скаже, що ще символізує лелека?

   Відповіді дітей. (Лелека - символ миру. Символ доброти, вірності, щастя. Символ добробуту, благополуччя. Символ любові до рідної землі).

 

Вихователь. Добре, діти. Дякую за гарні відповіді. Ось послухайте, що я вам розповім. З давніх–давен в Україні існує легенда: ніби лелека приносить немовлят в родину.

-   Подивіться, який я вам принесла сувенір. (Показує сувенір, який зображує лелеку, птах у дзьобі тримає дитину).

- Цей сувенір мені подарували, коли в мене народилась молодша дочка. Минуло вже багато років. Але ж я зберігаю його, як щасливі спогади про народження улюбленої донечки.

- І в наш час господарі будинків щасливі, коли у них на подвір’ї  або  на  даху поселяється лелека. Люди вдячні птахам за їх вірність та відданість.

- Тому, діти, сьогодні ми будемо говорити про те, що кожна дитина має право на життя.

 

Дитина читає вірш:

 

Ми право маєм дихати повітрям,

Спостерігати за хвостом комет.

І милуватись піснею веселки,

І зустрічати з вирію лелек.

Стрічати сонце й промені ловити,

І брати в руки крапельки роси,

І подумки до квітки говорити:

«Яке це щастя – жити і рости!» 

 

Вихователь. Як приємно про таке почути. Малята, то ж головніше за все – це саме життя людини, її право на життя. І ніхто не має права порушувати його.

- А чи хочете ви пограти. (Так).

 

Вихователь проводить дидактичну гру «Знайомство». Діти стають в коло, передають м’яч один-одному, називаючи повністю своє ім’я. Наприклад, Катя – Катерина, Сашко – Олександр, Іра – Ірина та інші.

М’яч обходить повне коло – усіх дітей.

 

Вихователь. Дякую за гру. Ось я слухала, як ви називали свої імена, які ж вони гарні. А чи знаєте ви, чому ваші батьки обрали для вас такі імена? Що вони означають? Розкажіть, будь ласка.  (Відповіді дітей: Софія означає мудрість, чесність, вона слухняна, відповідальна; Дар’я – командир, вона кмітлива, охайна, полюбляє порядок, любить веселитись і гратись, допомагає матусі, ладить з усіма; Кирило – означає «сонце», він розумний, талановитий, допитливий, цікавий; Варвара схожа на батька, означає «захист», бо походить від слова «варта», вона добра, усмішлива, полюбляє займатися спортом, гарно одягатися).

 

Вихователь. Дякую. Як цікаво було слухати. Кожен з вас вважає, що його ім’я найгарніше у світі. Бо кожне ім’я несе в собі щось притаманне тільки вам. На жаль, у нас не вистачає часу, щоб послухати кожного. Я обіцяю, що у майбутньому ми вислухаємо усіх. Домовились? (Так).

 

Вихователь. Таким чином, діти, ми з’ясували, що кожна людина має права на життя та ім’я. А ще усі діти мають право мати родину. Ми з вами багато говорили про сім’ю, про ваше життя у родині, про ваших близьких і рідних людей.

 

Вихователь звертає увагу дітей на стенд, де розміщені фотографії різних родин. Діти розглядають світлини. Проводиться дидактична гра «Розкажи про свою родину». Діти за бажанням виходять і розповідають про свою родину. (Гра повторюється 3-5 разів).

 

Вихователь. Дякую. Ми з дітьми уважно слухали ваші розповіді, нам вони дуже сподобались. А знаєте, мені приємно було не тільки слухати, а ще і дивитись на ваші усміхнені, добрі обличчя, на очі, сповнені радістю, любов’ю, щастям. Давайте послухаємо вірш про щастя.

 

Дитина читає вірш:

 

У мене щастя, мама є і тато,

Сестричка, братик,

Гарний світлий дім.

Я маю змогу радісно співати.

За щастя щиро дякую усім!

 

Вихователь. Діти, чи почуваєте ви себе щасливим? (Так). Чому? (Тому, що в нас є рідні: мама, тато, братики, сестрички, дідусі, бабусі. Дорослі люблять нас, піклуються, жаліють, голублять, купують іграшки, книжки, смачненьке, гарні речі. Батьки з нами граються, гуляють, допомагають, коли щось не виходить).

 

Вихователь. Дійсно, це так! Ви щасливі, тому що рідні люди дарують вам свою любов, тепло та щирість . Нещодавно ми з вами вчили прислів’я про сім’ю. Давайте згадаємо їх.

- Без матері і сонце не гріє.

- Діти – божа благодать.

- Хата з дітьми весела.

- Хлопчик – утіха батька, а дівчинка – матері.

- Дерево тримається корінням, а людина сім’єю.

- Без сім’ї немає щастя на землі.

 

Вихователь. Коли дитина має сім’ю, вона щаслива. Право дитини на сім’ю, на любов, турботу, піклування прописано у законах нашої держави. В Україні та багатьох країнах світу відзначають такі свята, як: Міжнародний день захисту дітей (1 червня) і Всесвітній день дитини (наприкінці осені).

На жаль, у нашому світі є діти, які не мають батьків за різних причин та обставин. Це діти – сироти, про яких піклується та дбає держава. Вони проживають у спеціальних закладах, де дітей забезпечують усім, що потрібне для їх здоров’я, виховання, навчання і розвитку. Або таких діток усиновлюють і виховують у родинах, як своїх власних, рідних дітей.   

    А ще кожна дитина при народженні отримує громадянство. У нас в Україні батьки отримують свідоцтво про народження дитини. У цьому документі вказано прізвище, імя дитини та її батьків (батька й матері), дата народження малюка, а також країна, у якій він народився. Так, дитина стає громадянином України і має певні права.

   Вихователь показує зразок свідоцтва про народження.

 

 

 

 

   Діти читають вірші.

 

1. Я закликаю всіх людей,

    З усіх держав, з усіх країн

    Любіть, любіть своїх дітей,

    Дитина теж Громадянин!

 

2. Блакитне небо, безхмарне

    Ми маємо право жити гарно.

    Ми маємо право бачити сонце.

    Ми, діти, - майбутнє твоє, державо!

    Зростати повинні тобі на славу!

 

Вихователь. Молодці,дякую! І на спогад про наше заняття я пропоную вам, малята, залишити свій слід долоньками на чарівному колі яскравого, світлого, теплого сонечка, без якого неможливе життя на Землі.

   Діти підходять до плакату і за допомогою фарби своєю долонькою залишають відбиток у вигляді промінців сонця.               

 

  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
24 лютого 2020
Переглядів
1465
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку