Конспект заняття з ознайомлення з довкіллям для дітей старшого дошкільного віку «Речі домашнього вжитку. Посуд.»

Про матеріал

Конспект заняття з ознайомлення з довкіллям для дітей старшого дошкільного віку «Речі домашнього вжитку. Посуд.»

Мета: формувати у дітей розуміння того, що людина створює речі для полегшення життєдіяльності.

Завдання:

  • розширювати та збагачувати знання дітей про предмети посуду, їх призначення та функції;
  • закріпити правила сервірування столу;
  • формувати навички правильного користування ножем, ложкою, виделкою;
  • виховувати навички правильної поведінки за столом під час прийому їжі.

Тип заняття: групове

Вид заняття: комплексне

Попередня робота: читання художнього твору «Федорине горе», розглядання різних видів посуду; дидактичні ігри («Накриємо стіл», «Зустрічаємо гостей»).

Матеріал: картки із зображенням різних страв та столових приборів; набори посуду – тарілки, чашки, ложки, виделки, ножі, скатертини; зображення ложки, виделки, ножа.

Перегляд файлу

 

 

 

 

 

Конспект заняття

з ознайомлення з довкіллям

 

для дітей старшого дошкільного віку

 

«Речі домашнього вжитку. Посуд.»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Мета: формувати у дітей розуміння того, що людина створює речі для полегшення життєдіяльності.

Завдання:

  • розширювати та збагачувати знання дітей про предмети посуду, їх призначення та функції;
  • закріпити правила сервірування столу;
  • формувати навички  правильного користування ножем, ложкою, виделкою;
  • виховувати навички правильної поведінки за столом під час прийому їжі.

Тип заняття: групове

Вид заняття: комплексне

Попередня робота: читання художнього твору «Федорине горе», розглядання різних видів посуду; дидактичні ігри («Накриємо стіл», «Зустрічаємо гостей»).

Матеріал: картки із зображенням різних страв та столових приборів; набори посуду – тарілки, чашки, ложки, виделки, ножі, скатертини; зображення ложки, виделки, ножа.

Література:

  1. Базовий компонент дошкільної  освіти України (нова редакція) – К.: Освіта, 2012р.
  2. «Дитина в дошкільні роки»: комплексна додаткова освітня програма/автор. колектив;  наук. керівник  К.Л.Крутій. – Запоріжжя: ТОВ «ЛІПС» ЛТД, 2011. – 188с.
  3. Довкілля. Старша група/С.А.Ігнатьєва, А.А.Назарнеко. – Х.: Веста: Видавництво «Ранок», 2008. – 144с.

 

 

 

 

Хід заняття: 

І.Організаційний момент

Вихователь обіграє появу Федори зі знайомого дітям художнього твору.

Скаче сито по полях,

А корито по лугах,

Ось за чайником пішла.

Аза ними слідом з двору

Мчить бабусенька Федора:

  • Ой, ой, ой! Побий вас град!

Поверніться всі назад!

  • Діти, ви впізнали цю бабусю? Чому вона така сумна? Яке лихо її спіткало? Від бабусі Федори втік весь посуд! А щоб дізнатися що таке посуд відгадайте загадки.
  • Маленька, кругленька, скляна. Всі її цілують. (Чашка)
  • Сама не їм, а всіх годую. (Ложка)
  • Буваю глибока, буваю мілка, буваю велика, буваю мала, то борщу, то кашки повна.(Тарілка)
  • Гострі зуби вона має, їсти нам допомагає . Що бере в тарілці -  все нам до рота донесе. (Виделка)
  • Кришка та два вушка має, голови не вистачає. (Каструля)

Вправа «Що Зайве»

А) виделка, холодильник, праска, пилосос;

Б) телевізор, пральна машина, чашка, швейна машина.

Назвіть зайві предмети.

Чому зайвими є чашка і виделка?

До якої групи предметів можна їх віднести? (Відповіді дітей.)

 

 

 

ІІ. Основна частина

Дослідницька робота.

  • Як ви гадаєте, що раніше їла людина? Чим вона їла? (Припущення дітей.)
  • Коли людина добувати вогонь, вона зрозуміла, що плоди, запечені у вогні, смачні.

Але руками їсти таку їжу було незручно – вона була дуже гарячою. А хтось здогадався наколювати її на паличку.

У кожного з вас на столі лежать шматочки картоплі. Візьміть паличку загострену тільки з одного боку. Спробуйте наколоти картоплинку одним, а потім другим кінцем.

  • Яким кінцем краще наколювати: тупим чи гострим? (Відповіді дітей.)
  • Але ось проблема: дуже часто їжа зіскакувала з палички. Та тут хтось із людей помітив, що на палички з двома кінчиками плід утримується краще(вихователь демонструє паличку з роздвоєним кінцем).
  • Спробуйте такою паличкою наколоти картоплину.
  • Яка паличка краще утримує їжу? (Відповіді дітей.)
  • Але й у цієї виделки були свої недоліки. Вона могла швидко зламатися. Люди намагалися знайти інший матеріал. Так з` явилися металеві виделки. Але вони дуже швидко нагрівалися, тому до них почали робити дерев`яні ручки. І вже потім навчилися робити виделки з такого металу, який повільно нагрівається. Візьміть таку виделку у себе на столі. Скільки у неї зубців? Наколіть шматочок картоплинки.
  • Як ви гадаєте, для чого стільки зубців має сучасна виделка? (Припущення дітей.)
  • Погляньте на ці виделки. (Вихователь демонструє виделки з двома, трьома, чотирма зубцями, розказуючи, що вони призначені для риби, торту чи м`яса.)
  • Із якого матеріалу виготовлені сучасні виделки? (Із металу, пластмаси.)

Кожна річ має своє призначення. До нас сьогодні завітали гості – дуже корисні й знайомі вам предмети.

  • Я - ложка. Мене зробили спеціально для того, щоб їсти рідкі страви. Тримати мене потрібно в правій руці, тому біля тарілки я лежу праворуч. А ще в мене є сестричка – маленька ложечка.
  • Як називають маленьку ложечку? Як її використовують? Як нею потрібно розмішувати цукор і куди потім класти? Які страви їдять ложкою?
  • Я - виделка. Мене зробили спеціально для других страв. Тримати мене можна і в правій, і в лівій руці. Ставити мене догори зубцями не можна, адже можна поранитися.
  • Які страви їдять виделкою? Навіщо потрібно зубчики? Скільки зубчиків може мати виделка? Коли виделку беруть до лівої руки?
  • Я – ніж. За столом я завжди у порі з виделкою. Я допомагаю їсти м`ясо, яєчню, запіканку…Тримають мене в правій руці. Користуватися мною потрібно обережно!

Як ніж допомагає акуратно їсти?

Вправа «У крамниці»

Вихователь пропонує дітям розглянути предмети у себе на столі, а далі ділить на групи.

 Кожній групі вихователь дає один предмет посуду. Дітям потрібно знайти інші предмети , які лежать на столі, виготовлені з такого ж матеріалу, що і перший предмет. Потім обережно перенести ці предмети зі столу вихователя на відведене кожній групі місце.

І група (предмети зі скла): тарілка, вазочка, склянка, банка.

ІІ група (предмети з металу): виделка, каструля, сковорода, ополоник.

ІІІ група (предмети з пластмаси): одноразова миска, виделка, стаканчик,ніж.

 

 

Дидактична гра «З`єднай страву зі столовим прибором»

Вихователь пропонує дітям розглянути картки із зображенням різних страв та столових приборів. Діти мають дібрати та з`єднати столові прибори зі стравою.

Картки із предметними зображеннями: виделка, риба, ніж, м`ясо, ложка, суп, чайна ложка, морозиво в креманці.

- З глибокої тарілки  я буду їсти …

- З чашки я буду пити…

- Ножем я буду різати…

- цукор в чай я покладу…

Ви краще ознайомилися зі столовими приборами, пригадали , як правильно ними користуватися. Тепер пригадаймо, як правильно сервірувати стіл.

Дидактична гра «Сервірування столу»

Вихователь об`єднає дітей у декілька груп, які стають довкола свого столу з набором посуду для сервірування.

  • З чого складається набор посуду? Навіщо потрібні серветки? Квіти у вазочках? А чого бракує?

Застеляю я столи, накриваю всі кути,

Бо прикрасою стола завжди я була. (Скатертина)

Кожна група  дітей сервірує стіл. Вихователь перевіряє правильність виконання.

ІІІ. Підсумок

  • Що нового ви дізналися про посуд?
  • Усі сьогодні добре попрацювали, пригадали столове приладдя, правильно сервірувати стіл. Якщо ви будете дотримувати правильної культури поведінки за столом, вас запрошуватимуть у гості, людям буде приємно з вами проводити час.

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Капшук Інна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
28 червня 2018
Переглядів
25368
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку