Конспект заняття з ознайомлення з довкіллям для дітей старшого дошкільного віку «Речі домашнього вжитку. Посуд.»
Мета: формувати у дітей розуміння того, що людина створює речі для полегшення життєдіяльності.
Завдання:
Тип заняття: групове
Вид заняття: комплексне
Попередня робота: читання художнього твору «Федорине горе», розглядання різних видів посуду; дидактичні ігри («Накриємо стіл», «Зустрічаємо гостей»).
Матеріал: картки із зображенням різних страв та столових приборів; набори посуду – тарілки, чашки, ложки, виделки, ножі, скатертини; зображення ложки, виделки, ножа.
Конспект заняття
з ознайомлення з довкіллям
для дітей старшого дошкільного віку
«Речі домашнього вжитку. Посуд.»
Мета: формувати у дітей розуміння того, що людина створює речі для полегшення життєдіяльності.
Завдання:
Тип заняття: групове
Вид заняття: комплексне
Попередня робота: читання художнього твору «Федорине горе», розглядання різних видів посуду; дидактичні ігри («Накриємо стіл», «Зустрічаємо гостей»).
Матеріал: картки із зображенням різних страв та столових приборів; набори посуду – тарілки, чашки, ложки, виделки, ножі, скатертини; зображення ложки, виделки, ножа.
Література:
Хід заняття:
І.Організаційний момент
Вихователь обіграє появу Федори зі знайомого дітям художнього твору.
Скаче сито по полях,
А корито по лугах,
Ось за чайником пішла.
Аза ними слідом з двору
Мчить бабусенька Федора:
Поверніться всі назад!
Вправа «Що Зайве»
А) виделка, холодильник, праска, пилосос;
Б) телевізор, пральна машина, чашка, швейна машина.
Назвіть зайві предмети.
Чому зайвими є чашка і виделка?
До якої групи предметів можна їх віднести? (Відповіді дітей.)
ІІ. Основна частина
Дослідницька робота.
Але руками їсти таку їжу було незручно – вона була дуже гарячою. А хтось здогадався наколювати її на паличку.
У кожного з вас на столі лежать шматочки картоплі. Візьміть паличку загострену тільки з одного боку. Спробуйте наколоти картоплинку одним, а потім другим кінцем.
Кожна річ має своє призначення. До нас сьогодні завітали гості – дуже корисні й знайомі вам предмети.
Як ніж допомагає акуратно їсти?
Вправа «У крамниці»
Вихователь пропонує дітям розглянути предмети у себе на столі, а далі ділить на групи.
Кожній групі вихователь дає один предмет посуду. Дітям потрібно знайти інші предмети , які лежать на столі, виготовлені з такого ж матеріалу, що і перший предмет. Потім обережно перенести ці предмети зі столу вихователя на відведене кожній групі місце.
І група (предмети зі скла): тарілка, вазочка, склянка, банка.
ІІ група (предмети з металу): виделка, каструля, сковорода, ополоник.
ІІІ група (предмети з пластмаси): одноразова миска, виделка, стаканчик,ніж.
Дидактична гра «З`єднай страву зі столовим прибором»
Вихователь пропонує дітям розглянути картки із зображенням різних страв та столових приборів. Діти мають дібрати та з`єднати столові прибори зі стравою.
Картки із предметними зображеннями: виделка, риба, ніж, м`ясо, ложка, суп, чайна ложка, морозиво в креманці.
- З глибокої тарілки я буду їсти …
- З чашки я буду пити…
- Ножем я буду різати…
- цукор в чай я покладу…
Ви краще ознайомилися зі столовими приборами, пригадали , як правильно ними користуватися. Тепер пригадаймо, як правильно сервірувати стіл.
Дидактична гра «Сервірування столу»
Вихователь об`єднає дітей у декілька груп, які стають довкола свого столу з набором посуду для сервірування.
Застеляю я столи, накриваю всі кути,
Бо прикрасою стола завжди я була. (Скатертина)
Кожна група дітей сервірує стіл. Вихователь перевіряє правильність виконання.
ІІІ. Підсумок