23 липня о 18:00Вебінар: STEM-освіта без гендерних стереотипів – запорука успішного майбутнього школярів

Конспект заняття з ознайомлення з довкіллям для дітей старшого дошкільного віку «Речі домашнього вжитку. Посуд.»

Про матеріал

Конспект заняття з ознайомлення з довкіллям для дітей старшого дошкільного віку «Речі домашнього вжитку. Посуд.»

Мета: формувати у дітей розуміння того, що людина створює речі для полегшення життєдіяльності.

Завдання:

  • розширювати та збагачувати знання дітей про предмети посуду, їх призначення та функції;
  • закріпити правила сервірування столу;
  • формувати навички правильного користування ножем, ложкою, виделкою;
  • виховувати навички правильної поведінки за столом під час прийому їжі.

Тип заняття: групове

Вид заняття: комплексне

Попередня робота: читання художнього твору «Федорине горе», розглядання різних видів посуду; дидактичні ігри («Накриємо стіл», «Зустрічаємо гостей»).

Матеріал: картки із зображенням різних страв та столових приборів; набори посуду – тарілки, чашки, ложки, виделки, ножі, скатертини; зображення ложки, виделки, ножа.

Перегляд файлу

 

 

 

 

 

Конспект заняття

з ознайомлення з довкіллям

 

для дітей старшого дошкільного віку

 

«Речі домашнього вжитку. Посуд.»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Мета: формувати у дітей розуміння того, що людина створює речі для полегшення життєдіяльності.

Завдання:

  • розширювати та збагачувати знання дітей про предмети посуду, їх призначення та функції;
  • закріпити правила сервірування столу;
  • формувати навички  правильного користування ножем, ложкою, виделкою;
  • виховувати навички правильної поведінки за столом під час прийому їжі.

Тип заняття: групове

Вид заняття: комплексне

Попередня робота: читання художнього твору «Федорине горе», розглядання різних видів посуду; дидактичні ігри («Накриємо стіл», «Зустрічаємо гостей»).

Матеріал: картки із зображенням різних страв та столових приборів; набори посуду – тарілки, чашки, ложки, виделки, ножі, скатертини; зображення ложки, виделки, ножа.

Література:

  1. Базовий компонент дошкільної  освіти України (нова редакція) – К.: Освіта, 2012р.
  2. «Дитина в дошкільні роки»: комплексна додаткова освітня програма/автор. колектив;  наук. керівник  К.Л.Крутій. – Запоріжжя: ТОВ «ЛІПС» ЛТД, 2011. – 188с.
  3. Довкілля. Старша група/С.А.Ігнатьєва, А.А.Назарнеко. – Х.: Веста: Видавництво «Ранок», 2008. – 144с.

 

 

 

 

Хід заняття: 

І.Організаційний момент

Вихователь обіграє появу Федори зі знайомого дітям художнього твору.

Скаче сито по полях,

А корито по лугах,

Ось за чайником пішла.

Аза ними слідом з двору

Мчить бабусенька Федора:

  • Ой, ой, ой! Побий вас град!

Поверніться всі назад!

  • Діти, ви впізнали цю бабусю? Чому вона така сумна? Яке лихо її спіткало? Від бабусі Федори втік весь посуд! А щоб дізнатися що таке посуд відгадайте загадки.
  • Маленька, кругленька, скляна. Всі її цілують. (Чашка)
  • Сама не їм, а всіх годую. (Ложка)
  • Буваю глибока, буваю мілка, буваю велика, буваю мала, то борщу, то кашки повна.(Тарілка)
  • Гострі зуби вона має, їсти нам допомагає . Що бере в тарілці -  все нам до рота донесе. (Виделка)
  • Кришка та два вушка має, голови не вистачає. (Каструля)

Вправа «Що Зайве»

А) виделка, холодильник, праска, пилосос;

Б) телевізор, пральна машина, чашка, швейна машина.

Назвіть зайві предмети.

Чому зайвими є чашка і виделка?

До якої групи предметів можна їх віднести? (Відповіді дітей.)

 

 

 

ІІ. Основна частина

Дослідницька робота.

  • Як ви гадаєте, що раніше їла людина? Чим вона їла? (Припущення дітей.)
  • Коли людина добувати вогонь, вона зрозуміла, що плоди, запечені у вогні, смачні.

Але руками їсти таку їжу було незручно – вона була дуже гарячою. А хтось здогадався наколювати її на паличку.

У кожного з вас на столі лежать шматочки картоплі. Візьміть паличку загострену тільки з одного боку. Спробуйте наколоти картоплинку одним, а потім другим кінцем.

  • Яким кінцем краще наколювати: тупим чи гострим? (Відповіді дітей.)
  • Але ось проблема: дуже часто їжа зіскакувала з палички. Та тут хтось із людей помітив, що на палички з двома кінчиками плід утримується краще(вихователь демонструє паличку з роздвоєним кінцем).
  • Спробуйте такою паличкою наколоти картоплину.
  • Яка паличка краще утримує їжу? (Відповіді дітей.)
  • Але й у цієї виделки були свої недоліки. Вона могла швидко зламатися. Люди намагалися знайти інший матеріал. Так з` явилися металеві виделки. Але вони дуже швидко нагрівалися, тому до них почали робити дерев`яні ручки. І вже потім навчилися робити виделки з такого металу, який повільно нагрівається. Візьміть таку виделку у себе на столі. Скільки у неї зубців? Наколіть шматочок картоплинки.
  • Як ви гадаєте, для чого стільки зубців має сучасна виделка? (Припущення дітей.)
  • Погляньте на ці виделки. (Вихователь демонструє виделки з двома, трьома, чотирма зубцями, розказуючи, що вони призначені для риби, торту чи м`яса.)
  • Із якого матеріалу виготовлені сучасні виделки? (Із металу, пластмаси.)

Кожна річ має своє призначення. До нас сьогодні завітали гості – дуже корисні й знайомі вам предмети.

  • Я - ложка. Мене зробили спеціально для того, щоб їсти рідкі страви. Тримати мене потрібно в правій руці, тому біля тарілки я лежу праворуч. А ще в мене є сестричка – маленька ложечка.
  • Як називають маленьку ложечку? Як її використовують? Як нею потрібно розмішувати цукор і куди потім класти? Які страви їдять ложкою?
  • Я - виделка. Мене зробили спеціально для других страв. Тримати мене можна і в правій, і в лівій руці. Ставити мене догори зубцями не можна, адже можна поранитися.
  • Які страви їдять виделкою? Навіщо потрібно зубчики? Скільки зубчиків може мати виделка? Коли виделку беруть до лівої руки?
  • Я – ніж. За столом я завжди у порі з виделкою. Я допомагаю їсти м`ясо, яєчню, запіканку…Тримають мене в правій руці. Користуватися мною потрібно обережно!

Як ніж допомагає акуратно їсти?

Вправа «У крамниці»

Вихователь пропонує дітям розглянути предмети у себе на столі, а далі ділить на групи.

 Кожній групі вихователь дає один предмет посуду. Дітям потрібно знайти інші предмети , які лежать на столі, виготовлені з такого ж матеріалу, що і перший предмет. Потім обережно перенести ці предмети зі столу вихователя на відведене кожній групі місце.

І група (предмети зі скла): тарілка, вазочка, склянка, банка.

ІІ група (предмети з металу): виделка, каструля, сковорода, ополоник.

ІІІ група (предмети з пластмаси): одноразова миска, виделка, стаканчик,ніж.

 

 

Дидактична гра «З`єднай страву зі столовим прибором»

Вихователь пропонує дітям розглянути картки із зображенням різних страв та столових приборів. Діти мають дібрати та з`єднати столові прибори зі стравою.

Картки із предметними зображеннями: виделка, риба, ніж, м`ясо, ложка, суп, чайна ложка, морозиво в креманці.

- З глибокої тарілки  я буду їсти …

- З чашки я буду пити…

- Ножем я буду різати…

- цукор в чай я покладу…

Ви краще ознайомилися зі столовими приборами, пригадали , як правильно ними користуватися. Тепер пригадаймо, як правильно сервірувати стіл.

Дидактична гра «Сервірування столу»

Вихователь об`єднає дітей у декілька груп, які стають довкола свого столу з набором посуду для сервірування.

  • З чого складається набор посуду? Навіщо потрібні серветки? Квіти у вазочках? А чого бракує?

Застеляю я столи, накриваю всі кути,

Бо прикрасою стола завжди я була. (Скатертина)

Кожна група  дітей сервірує стіл. Вихователь перевіряє правильність виконання.

ІІІ. Підсумок

  • Що нового ви дізналися про посуд?
  • Усі сьогодні добре попрацювали, пригадали столове приладдя, правильно сервірувати стіл. Якщо ви будете дотримувати правильної культури поведінки за столом, вас запрошуватимуть у гості, людям буде приємно з вами проводити час.

 

doc
Додано
28 червня 2018
Переглядів
3648
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку