Тема. Транспорт. Дитина і навколишній світ.
Вихователь. Діти, сьогодні у нас в гостях незвичайний хлопчик.
Вихователь. Діти, чи ви впізнали його? Звуть його Незнайко. Незнайкові надіслали подарунки — іграшки, але що це за іграшки, він не знає.
Тема. Транспорт. Дитина і навколишній світ.
Вихователь. Діти, сьогодні у нас в гостях незвичайний хлопчик.
Вихователь. Діти, чи ви впізнали його? Звуть його Незнайко. Незнайкові надіслали подарунки — іграшки, але що це за іграшки, він не знає.
Давайте відгадаємо загадки й знайдемо відповідну іграшку.
Залізні подружки тримаються за руки.
Одна з трубою їх тягне за собою. (Потяг.)
Ухопився за дріт, покотився у світ,
Повіз близняток, цілий десяток. (Електровоз.)
Дім по вулиці повзе, на роботу всіх везе.
Не на курячих ногах, у гумових чобітках. (Автобус.)
Будиночок ріжки має,
Людей на роботу збирає.
Швидко по місту біжить,
За кермом водій сидить. (Тролейбус.)
По хвилях лебідь пливе,
людей на собі везе. (Корабель.)
Вихователь показує іграшки. Діти їх називають.
Всі ці іграшки можна назвати одним словом. Яким? (Транспорт.)
Розповідь вихователя про транспорт — повітряний, наземний, водний.
Гра «На воді, у повітрі, на землі»
1-й варіант
Вихователь називає види транспорту, кидає дитям по черзі м’яч. Кожна дитина повинна сказати, де той транспорт використовують.
2-й варіант
Вихователь називає вид транспорту. Діти виконують відповідні рухи: наземний — сидять і тримаються за кермо; водний
— «пливуть» стоячи; повітряний — «літають» руки в сторони.
Вихователь. Кожен вид транспорту складається з певних частин: автобус — салон, кабіна, двері, вікна, колеса, крісла, кермо. А що є у корабля? (Відповіді дітей.)
— Що є у потяга? З чого складається літак?
Дидактична гра «Склади ціле»
Дітям даються картки із зображенням машин, розрізані на частини. Діти складають цілі машини. Вихователь запитує у кожної дитини, яка машина в неї вийшла.
Фізкультхвилинка
Вихователь пропонує відтворити за допомогою звуків і рухів певний вид транспорту.
Сіли ми в автомобіль: дир-дир, дир.-дир.
А тепер в тролейбус сіли, і тихенько покотили: ш-ш-ш-ш.
У літак швиденько сіли і одразу полетіли: ж-ж-ж-ж.
Ось на потязі я мчу: чух-чу, чух-чу.
Любимо ми мандрувати, але час нам працювати.
— А тепер перевіримо Незнайка, чи правильно він запам’ятав назви транспорту.
Робота з предметними картинками.
Незнайка пропонує дітям вирушити в подорож.
Гра «на чому я подорожую»
Кожній дитині пропонується для подорожі один із видів транспорту.
Завдання: розповісти, чому саме цей вид транспорту був обраний, чим він кращий від інших.
Незнайко обрав собі для подорожі літак і прощається з нами.