Конспект заняття з ознайомлення з соціумом для дітей середньої групи (п'ятий рік) «Подорож до країни Правил Безпеки»

Про матеріал

На занятті діти вчаться швидко знаходити вихід із небезпечних ситуацій. Розширяються знання дітей про електроприлади, небезпечні предмети, їх призначення, правила користування ними, закріплюються знання про їстівні та отруйні гриби, повторити знання своєї домашньої адреси, номер поліції. Виховувати взаємодопомогу, витримку, спостережливість, бажання безпечно поводитись з небезпечними предметами, почуття відповідальності за своє здоров'я та життя.

Перегляд файлу

Комплексне заняття для дітей молодшої групи (четвертий рік життя).

Пригоди Сніговичка.

Мета: закріплення знань дітей про мешканців лісу; вправляти дітей у розпізнаванні та сортуванні предметів за кольором, викладанні предметів певного кольору за опорними схемами, продовжувати вчити викладати візерунки за зразком; закріплювати вміння визначати величину предмета; розвивати зв’язне мовлення, мовне дихання, активізувати словник словами-назвами кольорів, тварин, ознак предметів; розвивати слух, мислення, увагу; виховувати доброзичливість, бажання приходити на допомогу. 

Матеріал: ширма для лялькового театру, ляльки-тварини, різнокольорові ґудзики, схеми з кольоровими кульками, різнокольорові помпони, цеберко, прозорі одноразові стаканчики, трубочки для коктейлю, ватяна кулька, іграшкові капуста та морква, музичні інструменти, кубик вибору, будівельний конструктор, сніговик із фетрових частин.

                                                                         Хід.

Ігровий момент: Діти, пам’ятаєте, ми з вами ходили на виставку сніговиків? Вам цікаво було? Уявляєте, мені зателефонували з музичної зали, де проходила виставка – зник самий великий сніговик. Що ж трапилось, де його шукати? (відповіді дітей). Сорока розповіла, що бачила, як Сніговик пішов до лісу, там перечепився через кучугур, впав і розсипався на багато частин… Що ж робити? Як ви гадаєте, чи зможемо ми йому  допомогти? Якщо ми будемо всі разом, уважні, сміливі, то все у нас вийде!

А щоб потрапити до лісу, треба обернутися навколо себе і сказати: 1, 2, 3 – навколо себе обернись, у казковому лісі опинись!

Хто це бігає по засніженим доріжкам? Це мишка! – Доброго ранку, мишко! Чи не бачила ти нашого Сніговичка?

  • Доброго ранку, діти! Я знайшла на доріжці ґудзики вашого Сніговика. Тільки я їх поклала у шухлядку зі своїми ґудзиками…
  • А ми, мишко, допоможемо тобі їх розібрати!

Д/г « Розбери ґудзики». Кожна дитина із тарілочки з ґудзиками обирає тільки ґудзики запропонованого кольору.

Мишка дякує за допомогу і віддає ґудзики Сніговика.

Що це за колючий клубочок ворушиться під кущиком? Здається, ми розбудили їжачка…

  • Доброго ранку, їжачок! Вибач, що ми тебе розбудили, але ти не бачив нашого Сніговичка?
  • Доброго ранку, діти! Сніговичка я не бачив, а ось якесь цеберко закотилося до мого гнізда… Я в нього вже іграшки моїх їжаченят  склав, дуже зручно.
  • Їжачок, віддай нам, будь ласка, цеберко, а ми іграшки твоїх їжаченят у стаканчики поскладаємо!

Д/г «Різнокольорові клубочки». Діти розкладають кольорові клубочки в стаканчики по запропонованим схемам.

Їжачок дякує діткам, віддає цеберко та знов лягає спати до весни.

Відгадайте, діти, хто це тремтить під кущем. Загадка про зайчика.

  • Доброго ранку, зайчик! Ти не бачив нашого Сніговичка?
  • Доброго ранку діти! Сніговичка я не бачив, проте під кущиком знайшов морквину та 2 горішка, зараз буду снідати, а то все гілочки та суха травичка…
  • Не їж їх, зайчику! Це очі та ніс від нашого Сніговичка! Ми тобі зараз покажемо доріжку до місця де багато таких морквин та капусти.

Вправа на розвиток мовного дихання «Розчистимо доріжки». Діти через трубочку для коктейлю дмухають на ватяний комочок, який котиться до капусти та морквини.

Зайчик подякував діткам, що вони допомогли йому знайти схованку з овочами та віддав ніс та очі Сніговика.

Йдемо далі, що за пісеньку я чую!? Це лисичка співає, танцює…

  • Доброго ранку, лисичко! Чому ти така весела?
  • Доброго ранку, діти! Я знайшла сніжний колобок, зараз його з’їм!
  • Не їж його, лисичко! Це не колобок, а ком від нашого Сніговичка! Сніг неможна їсти, в тебе буде горло боліти! Ми бачимо, ти любиш танцювати, давай краще потанцюємо!

Д/г «Відгадай, що звучить». (кубик вибору) Діти кидають кубик, на якому зображені музичні інструменти: барабан, труба, металофон. Які рухи ми будемо виконувати, якщо нам випаде барабан – (крокують), труба – (крутять руками), металофон – (крутяться)? Після вибору на кубику, діти слухають звучання музичних інструментів та виконують певні рухи.

Лисичка дякує за веселі танці та віддає маленький сніговий ком.

 Роздивитися кулю. Яка вона? ( маленька) Яких куль нам не вистачає? (Найбільшої та найменшої). У кого ж вони може бути?..

Може, у самої великої тварини в лісі?... Яка тварина в лісі сама велика? (Ведмідь). А яку саму маленьку тваринку ми сьогодні вже зустріли? (Мишку). Підемо пошукаємо ведмедика… Ось його барліг. Подивіться, у нього під головою лежить найбільша снігова куля, а у маленького ведмежати – найменша! Тільки будити ми ведмедиків не будемо, нехай сплять до весни. Давайте їм замість снігової кулі побудуємо ліжко. Яке ліжко будемо будувати ведмедику? (Велике). А для ведмежати? (Маленьке).

Д/г «Побудуємо ліжко». Діти працюють командами: одна команда будує велике ліжко, інша – маленьке.

Замінили ми великий та маленький сніговий ком на ліжко. Роздивитися частини від Сніговика. Що у нас є? Чи всього вистачає? Складаємо Сніговика з частин.

Допомогли ми Сніговичку, пора повертатися до садочка. 1, 2, 3 – навколо себе повернись, у садочку опинись!

Діти, чи сподобалась вам наша подорож? Що сподобалось найбільше? Що було зробити важко? Чи змогли ми допомогти Сніговичку?Чому у нас все вийшло?

Чому Сніговик опинився у лісі у різних тварин? Хто знайшов його частини? Чи безпечні були пригоди Сніговика? Чи можна самому йти гуляти в незнайоме місце? Чому? З ким ви гуляєте? Що ми порадимо Сніговичку?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Заняття з ознайомлення із соціумом

для дітей середньої групи (п’ятий рік життя).

Тема. Подорож  до країни Правил Безпеки.

Мета: вчити дітей швидко знаходити вихід із небезпечних ситуацій. Розширити знання дітей про електроприлади, небезпечні предмети, їх призначення, правила користування ними, закріпити знання про їстівні та отруйні гриби, повторити знання своєї домашньої адреси, номер поліції. Розвивати зв’язне мовлення, мислення, увагу, пам’ять, кмітливість. Виховувати взаємодопомогу, витримку, спостережливість, бажання безпечно поводитись з небезпечними предметами, почуття відповідальності за своє здоров’я та життя.

Активізувати словник словами: неприємность, електроприлади, електричний струм, небезпечні предмети.

Матеріал: малюнки із зображенням казкових персонажів Біди та Неприємності; конвертики із завданнями; казка “Червона шапочка”; загадки про електроприлади; сюжетні картинки із зобаженням пожежі, рани, загубленої дитини; кошик з грибами; іграшковий телефон, предметні картинки до дид.ігор “Електроприлади”, “Небезпечні предмети”.

                                                Хід заняття:

- Діти, що таке правила безпеки? (Відповіді). Ви маєте рацію, це коли поводишся так, щоб не сталося неприємностей або біди. Діти, є правила на світі, повинні знати їх всі діти. Зараз вирушимо ми в країну, де ці правила живуть. Щоб туди потрапити, потрібно закрити очі, плеснути 3 рази в долоні,  повернутися  навколо себе.

- Діти, ми з вами потрапили в країну Правил безпеки. А це хто? (Діти роздивляються зображення Біди та Неприємності).

 - Діти, вони вам подобаються? Чому ні? Які вони? Розкажіть мені про них. (Діти роповідають про свої відчуття від зображень). Діти, але, на жаль, якщо ми забудемо або порушимо правила безпеки, вони можуть опинитися поруч з нами. Щоб цього не сталося, нам потрібно згадати ці правила. А допоможуть нам це зробити ці казкові листи із завданнями.

 Ось для нас перше завдання. Потрібно роздивитися зображені ситуації, які виникли в результаті необережного поводження з різними предметами. Які предмети у цьому винні?

     Вихователь демонструє ілюстрації, роздивляється з дітьми, діти визначають, що саме могло призвести до нещасного випадку. 

  1. Пожежа.
  2. Поранений пальчик.
  3. Пропалений одяг.

(Діти підбирають потрібні картинки та пояснюють свій вибір).

Молодці, діти, правильно виконали завдання. Ось нас чекає другий лист. Тут написана якась казочка. Послухайте її уривок і назвіть, як вона називається. ( Читання уривку про те, як Вовк підійшов до Червоної шапочки і почав з нею розмовляти.) Як називається казочка? Чи знайома Червона шапочка з вовком? Чи можна розмовляти з тим, кого не знаєш? Чому? А що може статися?

    А якщо ви зустрінете незнайому людину на вулиці, і вона вас запросить в магазин купити шоколадку чи піти  до цирку, що ви зробите? (Відповіді дітей...)

  - Діти, у лісі, в якому зустрілася Червона шапочка з Вовком росте багато різноманітних грибів. Які бувають гриби? (Відповіді). Правильно, їстівні та отруйні. А давайте подивимося, які гриби назбирала Червона шапочка для своєї бабусі.

Дидактична гра “ Збери гриби у кошик”. Висипати гриби з кошика на галявину. Діти під музику по одному збирають їстівні назад у кошик  Червоній Шапочці, а неїстівні залишають  на галявинці.

-Діти,  чому неможна знищувати отруйні гриби? Правильно, ними лікуються лісові мешканці.

    Молодці, малята, і завдання виконали, і Червоній шапочці допомогли розібратися з грибами. А нас чекає нове завдання: послухайте, це загадки про предмети, які є в кожній оселі. Спробуйте їх відгадати.  

Всю білизну позбирає
І старанно покупає.
Буде знову вся чистенька,
Незабруднена, гарненька. (Пральна машина)
***
Дуже любить всі тканини,
Сукні, светрики, гардини.
Всі їх складочки знайде!
Розізлиться – пара йде!.. (Праска)
***
Суп, морозиво, ковбаси,
Сало, м’ясо, яйця, кваси…
Все в животику ховає
І свіженьким зберігає.  (Холодильник)
***

Чудо-ящик є в нас вдома,

Добре він усім знайомий.

Як ввімкну -  дивлюсь кіно

І мультфільми заодно.

Все покаже на екрані –

Б’ються півні, скачуть лані…

Як дивитись все підряд,

Дуже очі заболять… ( Телевізор)
***
Сміття все попідбирає,
До пилинки позбирає.
Нам надійний помічник,
Працьовитий робітник. (Пилосос)
***
Розморожувати вміє,
Що потрібно – розігріє.
Піцу зробить за хвилину,
Нагодує всю родину. (Мікрохвильова піч)

 

     Як можна назвати всі ці предмети одним словом? За допомогою чого вони працюють? Чи корисні вони? Чи безпечні? Як ними потрібно користуватися, щоб вони приносили користь і залишалися безпечними? (Відповіді дітей) А що може статися, якщо порушити правила користування електричними приборами? (Вдарить струмом, трапиться пожежа).

     Дидактична гра “ Назви предмет”. Вихователь демонструє дітям різні предметні картинки, діти визначають, які з цих предметів можна віднести до електроприладів.

      Діти, подивіться, нас чекає нова історія. Розглянути картину «Якщо я загубився на вулиці». Як ви гадаєте, що трапилося з хлопчиком? Як потрібно діяти у цій ситуації?( Відповіді дітей).

Фізкультхвилинка 

Я один раз загубився (зобразити переляк)

Тільки швидко здогадався (злегка доторкнутися до чола)

Подивився туди-сюди (повороти)

Нема мами, ось біда (розвести руки)

Побіг направо я (біг)

Мама не знайшлась моя (руки розвести)

Побіг наліво я (біг)

Мама не знайшлась моя (руки розвести)

Обернувся я кругом (поворот навколо себе)

Може тут побачу раптом (руки козирком)

Ні, я вирішив стояти  (крокувати на місці)

Маму тут свою чекати (крокувати)

Мама швиденько прийде ,

Мене звідси забере.

     Я сподіваюся, що ви ніколи не загубитеся, а якщо це станеться, то ви будете стояти на тому місці, де загубили своїх батьків і звернетесь за допомогою до дорослих : продавців, мам з дітьми, охоронників, поліції. А як викликати поліцію?( Зателефонувати 102). Що потрібно про себе знати? (Своє ім’я, прізвище, домашню адресу, імена своїх батьків).

      Діти, а чий це пакет лежить? Діти, ваш? І не мій! А якщо пакет чужий, що з ним робити? Правильно зателефонуємо в поліцію (102). Хто подзвонить і викличе патруль? (Хтось із дітей по іграшковому телефону викликає поліцію).

До групи заходить дитина-поліцейський, обстежує пакет та забирає його.

  - Діти, а якщо ви на вулиці знайшли незнайомі або небезпечні предмети, чи можна їх брати в руки? Чому?  Грати з ними неможна, це небезпечно для здоров’я і навіть для життя! А якщо предмети небезпечні, може вони і не потрібні зовсім? Які ви знаєте небезпечні предмети? ( Голка, ніж, цвях, скло, таблетки, шприц...) Чи потрібні вони? Для чого? Хто повинен ними користуватися? Чому?

Дидактична гра “ Безпечно – небезпечно”.  Я вам буду показувати предмети, а ви визначіть, які з них безпечні, а які ні. Допоможуть вам у цьому кружечки червоного та зеленого кольору, які лежать у вас на столах. Якщо ви побачите предмет, який є небезпечним, ви підіймаєте червоний кружечок, а якщо предмет безпечний – зелений кружечок.

Це було наше останнє завдання в країні Правил безпеки. Ви молодці, впоралися з усіма завданнями! Діти, я бачила, що ви добре знаєте правила безпеки, правильно виконували завдання, тому Біда і Неприємність до нас не прийде. Пора нам повертатися у дитячий садок.

   Закриваємо очі, плескаємо в долоні, обертаємося навколо себе.

Отже, ми в дитячому саду. У якій країні ми з вами побували? Які правила ви запам’ятали? Правила потрібно не тільки знати, а й постійно виконувати.

 

 

 

docx
Додано
21 лютого 2022
Переглядів
923
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку