Програмовий зміст:
Вчити визначати напрями: вперед-назад, вгору-вниз, праворуч-ліворуч (Ігрова ситуація «Даринка у лісі»).
Продовжувати знайомити дітей з цифрами 1,2,3(але без вимоги запам'ятовування).
Закріпити вміння впізнавати частини доби: ранок, день, вечір, ніч (Д/гра «Що спочатку? Що потім?»); вміння розрізняти та називати кольори, співвідносячи їх з частинами доби.
Розвивати: мислення, увагу, пам'ять.
Виховувати організованість, самостійність, впевненість у своїх можливостях.
Зачепилівський дошкільний навчальний заклад (ясла – садок) «Ромашка» Зачепилівської селищної ради Харківської області
Конспект заняття
з пізнавального розвитку (логіко – математична діяльність)
для дітей молодшої групи
«Як Даринка провела свої вихідні»
Підготувала
вихователь
Ігнатюк І.О.
2015
Вид:
Тип:
Програмовий зміст:
Вчити визначати напрями: вперед-назад, вгору-вниз, праворуч-ліворуч (Ігрова ситуація «Даринка у лісі»).
Продовжувати знайомити дітей з цифрами 1,2,3(але без вимоги запам’ятовування).
Закріпити вміння впізнавати частини доби: ранок, день, вечір, ніч (Д/гра «Що спочатку? Що потім?»); вміння розрізняти та називати кольори, співвідносячи їх з частинами доби.
Розвивати: мислення, увагу, пам’ять.
Виховувати організованість, самостійність, впевненість у своїх можливостях.
Матеріал: демонстраційний: лялька, картки із зображенням ялинки, дуба, берізки, ведмедя, зайчика, сонечка; картки з цифрами 1,2,3.
роздавальний: такі ж самі картки для індивідуальної роботи (крім цифр); картинки з малюнками ранку, дня, вечора, ночі, кружечки чотирьох кольорів (жовтий, оранжевий, синій, чорний)
ХІД ЗАНЯТТЯ
1. Організація дітей. Ігрова ситуація. Мотивація діяльності.
- Дітки, сьогодні до нас в гості прийшла лялька Даринка. Якими словами ви привітаєтесь з гостею?
- Даринка дуже весело провела свої вихідні дні? Як весело можна провести свої вихідні дні? Ось і Даринка хоче поділитись своїми враженнями від вихідних з вами.
2. Спільна ігрова діяльність педагога з дітьми.
Вихователь розповідає, супроводжуючи розповідь показом та спільною роботою дітей:
Завдання для дітей: знайдіть у своїх тарілочках дерево дуб і викладіть його перед собою на жовтому аркуші паперу.
Завдання для дітей: знайти ялинку і покласти її праворуч від дуба (уточнює уявлення дітей про праву та ліву руку та виявляє розуміння поняття «ліворуч - праворуч»)
Завдання для дітей: знайти берізку і покласти ліворуч від дуба.
3. Співвідношення числа з цифрою
- Скільки тварин зустріла Даринка? Ось наша цифра 2
- Скільки дерев побачила дівчинка на галявині? Ось вона, цифра 3
- Чого було тільки одне? Подивіться це цифра 1.
(По ходу розмови вихователь вивішує перед дітьми на дошку зображення цифр)
4. Фізкультхвилинка.
Ми лісочком йшли,
Грибочок знайшли, нагнулись і підняли,
У кошик поклали
І далі пішли.
Ми лісочком йшли,
Малину знайшли,
Дотягнулись, зірвали,
У кошик поклали
І далі пішли.
5. Формування уявлення про час. Д/гра «Різноколірні кружечки викладаємо, частини доби називаємо»
- Діти, коли Даринка вийшла до лісу?(Вранці) Коли повернулась назад додому?(Увечері)
- Подивіться на малюнки і знайдіть картинки ранку, дня, вечора і ночі.
Після цього вихователь пропонує дітям викласти кружечки перед собою та вибрати кольорові кружечки для певної частини доби, обмотивувавши своє рішення. Діти викладають кружечки по порядку (жовтий – ранок, оранжевий – день, синій – вечір, чорний – ніч).